1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

Turecká agrese proti Řecku

Je to regulérní agresivní akt – vyslat přes hranice desetitisíce zoufalých bezbranných lidí. Přesně to dělá teď Turecko, aby si vynutilo podporu pro svoji agresi na jiné frontě, na syrské.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 2.3.2020 21:06

Faul to je. Pokud je to použito na lidi schopné a ochotné diskutovat. U hlásných trub různých frází, případně entit, ochotných maximálně tak nadávat každému s jiným názorem (nedej pánbůh svobodným), na to nepohlížím tak zásadově. Což bude možná i tím, že nejsem dobrým křesťanem, nastavujícím druhou tvář.

R. Brzák 2.3.2020 21:15

V tomto ohledu mám za to, že dopouštět se diskuzního faulu vůči debatéru solidnímu je sice zbytečně dobré debatě bránící, ale dopouštět se téhož vůči nějakému obskurnímu skorotrolovi je vlastně zbytečnou ztrátou času - a to vidím, zvláště v případě utrácení času na internetu, jako nezodpovědnost k sobě samému...

D. Švik 2.3.2020 20:02

Respirátor

Byla v práci vedena diskuze, tak mi to nedalo a dívám se na e-shopy a opravdu. Podělaný kus hadru, který ještě před týdnem stal šedesát korun se prodává od tisíce do dvou tisíc....

M. Ilsner 2.3.2020 20:04

To dá rozum, distributoři jsou parchanti, nic nového.

R. Brzák 2.3.2020 20:22

ne, ti jediní se chovají tržním způsobem. Mají ovšem výhodu (zaručenou regulacemi státu) oproti všem dalším, kteří by mohli na tento trh chtít vstoupit, aby taky vydělali - a svou konkurencí by automaticky stlačovali cenu dolů... Tomu brání stát. Nedostatek zboží zvyšuje jeho hodnotu - a nedostatek něčeho, co se dá vyrábět, je vždy způsoben státem (je to jeho základní socialistická vlastnost).

M. Panter 2.3.2020 20:27

Píšete hloupostí... Sdružení výrobců si něco prosadí , ale může za to stát .

R. Brzák 2.3.2020 20:37

sdružení výrobců si může "prosazovat" co chce, jestliže stát odmítne jeho požadavky vynucovat svou regulací. Jenže stát má monopol na násilí - které některé skupiny ve společnosti samozřejmě rády využijí k prosazení svého zájmu - čehož důsledkem je obtížné vstupování na trh - a to vede k nepružnosti trhu v okamžiku prudkých změn. Proto nemáte levné roušky, pánové...

P. Staronový 2.3.2020 20:40

Stát ZATÍM nic neprovedl. Pouze cena odpovídá možnostem výroby a poptávce.

Do výroby se tak pustí i jiní, cena klesne, klasická neviditelná ruka, pokud stát nevymyslí nějaké nesmyslné regulace.

V. Mokrý 2.3.2020 20:47

Také jde to předražené nekupovat, nepanikařit, nepodléhat davovému šílenství.

R. Brzák 2.3.2020 20:54

to je jasné - ale debata je o vysokých cenách a příčinách tohoto stavu.

P. Staronový 2.3.2020 21:01

Co je to "předražené"?

Cena odpovídá podmínkám (pokud stát, obvykle k něčí škodě, neurčí jinak).

Chcete brambory za pětku a prázdné regály, nebo za dvě pětky, s tím, že koupíte když potřebujete?

V. Mokrý 2.3.2020 21:16

Brambory kupuji přímo u " jezeďáků ", no a za respirátor už byly odkazy na " domádo " výrobu.

V. Novák 2.3.2020 20:35

Stát někomu brání zřídit si výrobnu roušek a respirátorů?

R. Brzák 2.3.2020 20:39

nebrání - ale určuje stovky pravidel pro jejich výrobu i prodej. A tato regulace funguje tak, že ti, kteří již na trhu jsou, mají výhodu. proto si diktují cenu - která se pak socialistům nelíbí...

V. Novák 2.3.2020 20:44

Škandál!

Stát vynucuje nějaký pravidla - třeba že taková rouška nesmí být kus fáče, kterým by prošla moucha!

Násilí!

Monopol!

R. Brzák 2.3.2020 20:49

jediná cesta k monopolu je státní regulace...

ale zde to není důležité - reagujeme zde na rozhořčení nad vysokou cenou zboží, kterého je na trhu nedostatek. A za tu cenu může stát. Protože svými regulacemi nastavuje takové podnikatelské prostředí, že výrobců čehokoliv je málo - protože jen málo jich dokáže vydržet neustálou buzeraci státu. A protože je výrobců málo, je malá konkurence - a výrobce (či obchodník se zbožím na skladě) si může snadno diktovat cenu...

P. Staronový 2.3.2020 20:38

Jsou dvě cesty, jak regulovat prodej nedostatkového produktu:

Cena

Úřední regulace.

Ta ovšem trvá dlouho.

D. Švik 2.3.2020 19:49

Žádné právo na dítě neexistuje.

Nemají ho ani heterosexuálové, natož bukvice. Existuje pouze možnost mít dítě a to jako veliké požehnání.

M. Ilsner 2.3.2020 20:03

Přičemž pro dítě jsou 2 bukvice nebo 2 lesby nevýhra.

V. Novák 2.3.2020 20:33

Na rozdíl od 10 vychovatelek v děcáku, což je naopak pro dítě výhra...

P. Staronový 2.3.2020 20:44

Není, ale na druhé straně nikde není řečeno, že dítě musí být v děcáku. Zase něco, co organizuje stát.

O. Uživatel 2.3.2020 20:34

Uživatel požádal o vymazání
P. Staronový 2.3.2020 20:43

Jistě. Tomu ale prakticky nejde zabránit.

Pokud homo chtějí děti, ať si je opatří přirozenou cestou. Při troše sebezapření to alespoň lesbám jde.

R. Brzák 2.3.2020 20:05

zde souhlas

ale níže nesouhlas - obávám se totiž, že nechápete základ pravicovosti - svobodu a neoddělitelnou

odpovědnost jedince - ze které vychází jako nutnost respektovat

rozhodnutí toho, kdo následně nese následky případného rozhodnutí - a

tím je zásadně žena, která v sobě má plod.

P. Boublíková 2.3.2020 20:12

Přičemž je poněkud absurdní, že aplikace této svobody a odpovědnosti jednotlivce závisí na spolupráci týmu zdravotníků, případně na vynálezu RU-486 ;^)

P. Boublíková 2.3.2020 20:13

"osud ve vlastních rukou" :-)

M. Ilsner 2.3.2020 20:14

zde bych celkem souhlasil

R. Brzák 2.3.2020 20:19

nezávisí - neboť v tom extrémním případě, že ženě nebude poskytnuta zdravotní pomoc, kterou si sama platí, stále ještě má dvě možnosti - podstoupit šíleně nebezpečný potrat sama nějakými obskurními prostředky, anebo odmítnout dítě hned po porodu - a tak se nestane matkou, nýbrž jen rodičkou...Samozřejmě jsou to hrozné možnosti, ale svoboda a odpovědnost jedince (základní pravicová hodnota) musí respektovat i takovéto rozhodnutí jedince. Jinak jde o levicové pojetí - snaha zachraňovat či ochraňovat PROTI vůli jedince...

P. Boublíková 2.3.2020 20:26

Vy ovšem máte poněkud problém s tím, že nenarozené dítě nepovažujete za jedince. A jeho vůli neznáte. Přičemž je pravděpodobné, že jeho vůle by byla žít.

P. Boublíková 2.3.2020 20:31

Mimochodem ta svoboda a odpovědnost (s výjimkou znásilněných) má být uplatněna včas, ještě před otěhotněním :-)