19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Trump v OSN

Projev amerického prezidenta bude rozebírán ze všech stran a ve změti aktivistických přístupů bude těžké se dobrat nějakého nezaujatého závěru. To, že je to těžké, neznamená, že je to nemožné, a lze se o to aspoň pokusit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 20.9.2017 10:19

Re: To je

Nenávist, to je Váš životní postoj, Hájková. Nepodsouvejte ho jiným.

Kde jiní pouze kritizují, tam Vy se tou nenávistí přímo zalykáte. Věcnou stránku diskuse málokdy pochopíte, takže Vaše výkřiky (Vaší terminologií SLINTY) bývají výhradně nadávkami všem, kteří smýšlejí jinak, než Vy (tedy neřídí se tou propagandou, které podléháte Vy).

R. John 20.9.2017 10:19

VÚ 3513...

..."První speciální mostní a silniční prapor"... Jinak pracovní jednotky...abych ti to přeložil do lidštiny... krásně s sebou bolševik vyjebal... většinou na relutách, odloučená četa v teskobaráku... akorát prachy nám bolševik krátil , hodinovka 30%, úkol 40% mzdy... a v přijímači , trval dva měsíce, mě bolševik naučil nastupovat na korbu vejtřesky s plnou polní... ovšem ta byla nakreslena klackem ve škváře na buzerplace....:-)

V. Hájková 20.9.2017 10:18

Re: to. p. HLOSTA

Mýlíte se o ropu nejde!

P. Hlosta 20.9.2017 10:18

Re: Trump na rozdíl od Chruščova

Ovšem svým prohlášením, tedy onou větou, sdělil, že sféru vlivu jistě přes své přátele rádi rozšíří. ;-) To jistě není nic proti ničemu, když přátelé si nedělají naschvály.

Ono to až tak dávno není, co se Bussch po ramenech plácal s Ruským prezidentem, že? JO, NATO ještě nebylo až tak blízko Ruských hranic - teď sem si uvědomil. ;-))

M. Prokop 20.9.2017 10:17

Re: to. p. HLOSTA

Hlavní otázka je, nakolik budou sankce dodržovány.

P. Vaňura 20.9.2017 10:17

O čem by s tou Peroutkovou vnučkou kecali. O tomhle?

http://www.pritomnost.cz/archiv/cz/1939/1939_22_2.pdf

V. Hájková 20.9.2017 10:17

Re: tož ti čeští důchodci na rozdíl od Vás

Jaké NADÁVKY - jsem použila??? UVEĎTE JE- nebo si nechte hloupé žvásty!

M. Prokop 20.9.2017 10:16

Re: To musím zopakovat. Ministr se tak často neomlouvá.

Přemýšlím o pojmu "účinná lítost".

J. Tachovský 20.9.2017 10:16

Re: to. p. HLOSTA

Blby je, ze sankce jsou na jidlo a ropu, ale uz ne na palivo do raket.

A. Alda 20.9.2017 10:15

Nesouhlasím, pane Hlosto.

Japonci nevědili, že USA mohou na ně hodit už jen dvě bomby (ovšem USA by dokázaly během měsíce několik dalších vyrobiti). Ale věděli, že Sovětský svaz se neumí vyloďovat a nemá jednotky k vyloďování vycvičené. A věděli, že nemá na východě lodní kapacitu schopnou vojenské jednotky přes moře přepravit, a že než se jejich tehdy jen pár lodí a ponorek dostane z Baltu a Černého moře na východ, bude to trvat téměř rok. A žili všeobecným mýtem o japonských ostrovech jako nepotopitelných letadlových lodích. A z Okinawy věděli, jak obtížné by bylo pro Američany vylodění na vlastním japonském území a jeho dobývání.

Samozřejmě jim také bylo jasné (tedy jen některým špičkám), že svou armádu z Mandžuska a Koreje do Japonska přepravit nezvládnou a většina bude pobita/zajata Rudou armádou.

Tvrdý postup Rudé armády na kontinentu A shazování atomových bomb na jejich přístavy je donutily kapitulovat, i když i ta připravená kapitulace byla některými vojenskými kruhy téměř zmařena. Kapitulaci si císař vpodstatě vynutil, protože po odvysílání jeho projevu v rozhlasu si už žádný maršál a generál a admirál netroufl se proti vůli Jeho Veličenstva Źivého Boha a Syna Bohyně Amaterasu postavit.

Bez těch dvou bomb by k tomu ale nedošlo.

P. Boublíková 20.9.2017 10:15

Re: Také se mně líbil.

V prvním kole byl výběr z asi 10 kandidátů a ve druhém kole možnost nevolit, kterou jsem také využila.

V. Hájková 20.9.2017 10:14

to. p. HLOSTA

Tak jste si našel duvod- jak se opřít do Spojených státu ???? Nejde ale dnes po 72 letech o zcela něco jiného- co jsem ani slovem zmíněné nenašla v tom vašem ŽVATLÁNÍ!

Nejde o to, že dnes je to ČÍNA a RUSKO, kdo podporuje toho šílence v KLDR? ČÍNA mu dokonce dodává raketové palivo, které se ještě v S. KOREI nevyrábí! A stačilo by, kdyby jej odřízla od dodávek ropy - a vše by bylo vyřešeno!

Sliby sankcí nedávno na radě bezpečnosti odsouhlaseno těmito 2 zeměmi - jsou směšné a i tak je nebudou plnit! Nechápu - zač jim TRUMP včera děkoval- to si mohl ušetřit !

M. Krátký 20.9.2017 10:14

Re: Dvě jaderné bomby způsobily konec války?

USA si ke konci války uvědomily, že by jim u veřejného mínění neprošly další ( a hodně veliké ) ztráty na lidském materiálu - vlastních vojáků ( jen při dobytí Okinavy se jednalo řádově o desítky tisíc padlých Američanů ), takže se naprosto správně a logicky rozhodli pro použití dvou atomových bomb - což mělo naprosto zdrcující vliv na japonského císaře a také poprvé veřejně vystoupil v rozhlase a přiznal porážku ( strach z Rusů na to měl sice také vliv ale ne rozhodující ) - jen pro informaci - opisuji z wikipedie - ztráty obětí celkem takto : CCCP 23.200.000, USA 418.500, Spojené království 450.400, ČSR 365.000, Německo 7.500.000, Japonsko 2.600.000. ( všimněte si laskavě počtu obětí ČSR k ostatním velmocem - prakticky stejné jako USA i Spojené království - takže kecy, že jsme za druhé světové války nebojovali jsou komunistickou propagandou ) Předchozí letecké bombardování Tokia a dalších japonských velkých měst přineslo Japonsku daleko větší ztráty ( jednotlivé bombardovací nálety měly řádově a odděleně prakticky totožný počet obětí jako každá ze dvou atomových bomb ) - hezký denl

V. Patkoš 20.9.2017 10:13

Re: Také se mně líbil.

Takže jste jako volil Schwarzenberga? Snad nečekáte, že tady tomu bude někdo věřit :))

P. Hlosta 20.9.2017 10:12

Re: tož ti čeští důchodci na rozdíl od Vás

:-)) Ona Hájková totiž má jistou poruchu. Namísto smysluplné věty do diskuze ji vždy vyjdou nadávky na oponenta a zcela nepodstatné argumentace přebrané z propagandy. Že propaganda, byť naše, či pro nás výhodná, je cosi jako klamavá reklama, nebo spíše polopravdy, to ona necítí, natož aby věděla.

Kde docházejí argumenty, vždy se diskuze zvrhne k nadávkám.

S. Lazárek 20.9.2017 10:10

Re: Zeptej se ho Stando...

Pan Hlosta by tu jindy popsal i futra, ale teď stávkuje, asi nejsem hoden.....:-)

F. Šimek 20.9.2017 10:10

Re: Sloužil jste věrně bolševikovi....

Roberte, byls na vojně ?

R. John 20.9.2017 10:07

Sloužil jste věrně bolševikovi....

... to je vidět hned.... :-))

A. Alda 20.9.2017 10:07

Také se mně líbil.

Nevolil jsem ho, ale vzdor věku a zdravotnímu stavu ho teď volit budu.

S. Vaněček Šauerová 20.9.2017 10:06

Máte tam chybu ... :-)

Správně mělo být : "... 8x soudně uznaný lhář". Pro přesnost. :-)

Zdravím Vás.

P. Hlosta 20.9.2017 10:05

Re: Dvě jaderné bomby způsobily konec války?

Vůbec netvrdím, že jaderné bomby neměli s koncem války nic společného. Předně ale byly signálem pro Stalina a proto taky Stalin dál následně nepokračoval po kapitulaci Japonska s jejím obsazováním. Japonskému císaři šlo o život i jeho rodu, pokud by SSSR obsadilo Japonsko, takže alibi s jaderným ohrožením se mu paradoxně hodilo a on ohlásil bezpodmínečnou kapitulaci a to i přes protesty svých generálů, kteří de facto měli nejvyšší velení i přes císařovo.

Chápu vaši tezi jako úspěch dlouholetého mydlení hlav propagandou. Nejste jistě sám tak postižený. Mně nepřijde samozřejmé se poddávat jakékoliv propagandě, byť by byla třeba i na mé straně. Já radši syrovou pravdu, než mýty!

R. John 20.9.2017 10:05

Jednoduchá otázka....

...jak by se do toho Japonska dostali.... děkuji za odpověď...:-)

A. Alda 20.9.2017 10:04

tož ti čeští důchodci na rozdíl od Vás

v armádě sloužili a svět na pokraji třetí světové války několikrát zažili. To je nemůže neovlivňovat.

A. Alda 20.9.2017 10:02

Trump na rozdíl od Chruščova

nemlátil botou o kecpultík.

A co řekl: naším přítelem může být každý režim, který neutiskuje vlastní občany a nesnaží se zvětšit své území na úkor sousedů.

To se mi líbí. (I když to Těšínsko a Kladsko mně pořád štvou a Polsku prostě nepatří!)

P. Vaňura 20.9.2017 10:02

Pane Hlosta, existence atomových bomb byla OFICIÁLNÍM

důvodem, kterým japonský císař vysvětlil v prvním rozhlasovém projevu císaře v historii důvod, proč je nutné přijmout podmínky z Postupimi. Už r. 1946 jeden americký generál řekl, že "atomová bomba byla pro Japonce záminkou, proč požádat o mít." Přesto existovala klika důstojníků, kteří chtěli pokračovat ve válce a i ten císařův projev musel být do rozhlasu propašován.

Jinak je pravda, že Japonci, stejně jako předtím Němci, doufali v roztržku mezi svými nepřáteli, která by jim umožnila vyjednat mír za přijatelnějších podmínek.

Historie ale nezná "kdyby"!

Umíte si představit, jak by SSSR podnikl invazi do Japonska a jak by tam své armády zásoboval už vzhledem k existenci kamikaze? Vždyť překonání relativně úzkého kanálu La Manche bylo pro Hitlera neřešitelným problémem a Spojenci se toho odvážili, až když měli výraznou materiální převahu. Přesto 87 německých kulometů postřílelo na pláži Omaha několik tisíc amerických vojáků. A zkuste si zadat Tarawa nebo Iwo Jima.

O. Uživatel 20.9.2017 10:01

Uživatel požádal o vymazání
V. Hájková 20.9.2017 10:00

To je

PRČA- jak se zde KOMOUŠI- kteří nenávidí Spojené státy , zde bijí jako šílenci o něco, co si jen přežvejkané někde přečetli ! Slintají zde o problému starém 72 let - na který mají rozdílné názory vojenské kapacity - ale v čem mají zcela jasno

ČEŠTÍ DUCHODCI- ze svých HORNÍCH- DOLNÍCH!

R. Sorge 20.9.2017 9:59

Re: Zeman v NY.

Zase jste nic nepochopil. Nepsal jsem nic o tom, co si máte myslet.

P. Hlosta 20.9.2017 9:58

Re: Asi to víte lépe, než sami Japonci....

Patláte dohromady dvě odlišné historie. Jednak nebylo v zájmu Stalina dostat se do války s USA a proto nešel SSSR dál při kapitulaci Japonska. Vojenskou silou daleko převyšovaly armády SSSR Japonsko a že i přes obří ztráty životů vojáků dokáže Stalin postupovat, to už dokázal za celý průběh války. Ekonomiku totálně podřídil potřebě armád a byl schopen zásobovat armády vším, v té době války s Japonskem určitě.

O Mandžusku nemám zájem k diskuzi, protože to je na jiný téma.

O. Uživatel 20.9.2017 9:58

Uživatel požádal o vymazání