1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Tři ruští špioni sbalí kufry

Ruská agentura zalezlá na ambasádě v Praze přijde o tři pracovní síly. Česko se připojilo k evropské iniciativě a jako odpověď na travičský útok v Anglii sáhlo k relativně drsné odezvě. Ještě v pondělí ráno se hovořilo o jednom až dvou vypovězencích, a byli z toho tři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Trick 27.3.2018 13:56

A opět se o nich bude mluvit a psát

"Hnutí STAN bude jednat o tom, zda nepodá ústavní žalobu na prezidenta Miloše Zemana pro velezradu. Důvodem je prezidentův postoj v údajnému výskytu plynu novičok na území České republiky."

Podaří se jim v preferencích se vyhoupnout nad pět procent?

H. Omar 27.3.2018 14:01

Re: A opět se o nich bude mluvit a psát

Mluvíte a píšete. Kolik vás platí? :)))

V. Čermák 27.3.2018 14:03

Re: A opět se o nich bude mluvit a psát

A za co jako?

H. Omar 27.3.2018 14:09

Re: A opět se o nich bude mluvit a psát

Marketing. :)

V. Kotas 27.3.2018 13:36

Astone, ty by jsi se měl dát na polituku,

když jsi tak chytrej ( jak vopice ).

V. Kotas 27.3.2018 13:37

Re: Astone, ty by jsi se měl dát na polituku,

Třeba bys to dotáh i na prezidenta.

L. Kubeš 27.3.2018 13:42

Re: Astone, ty by jsi se měl dát na polituku,

Chápu, že právě podobní "duševní velikáni" jako Kotas volili Zemana.

V. Čermák 27.3.2018 13:56

Re: Astone, ty by jsi se měl dát na polituku,

A Vy jste Zemana nevolil tak se považujete za duševního velikána bez uvozovek?

L. Kubeš 27.3.2018 13:33

Trapný Zeman

Pokud si vzpomenu na Zemana kdysi na scéně divadla Semafor, a porovnám to s ubohostí téhož v současnosti, tak to je neskutečný zlom. Z chytrého mužského se stala trapná ješitná a mstivá figurka ochotná bojovat za zájmy nepřátelské mocnosti způsobem hraničícím s vlastizradou. A to, že neexistoval žádný přijatelný protikandidát při volbě prezidenta je jednoznačná vina politických stran, především těch pravicových.

M. Krátký 27.3.2018 13:44

Re: Trapný Zeman

Naprostý souhlas - nic víc

V. Čermák 27.3.2018 13:58

Re: Trapný Zeman

Popliváváním po prezidentovi nezměníte nic na faktu, že jste prohrál ve volbách a váš oprávněný názor je menšinový.

A. Zajícová 27.3.2018 14:01

Re: Trapný Zeman

něco takového si jistě říkal malý Konrád...

V. Čermák 27.3.2018 14:05

Re: Trapný Zeman

A co si říkáte Vy sama?

V. Kolacik 27.3.2018 13:33

Přežila holokaust, teď ji v Paříži ... ubodali

Pokoj s Vámi, Mireille Knoll.

('v pátek 23.3.2018' se do češtiny překládá jako 'teď')

Z. Mikulášek 27.3.2018 13:56

Re: Přežila holokaust, teď ji v Paříži ... ubodali

Že se nestydíte to sem tahat...ledaže by ji ubodali Rusové :-P

V. Kolacik 27.3.2018 14:36

Re: Přežila holokaust, teď ji v Paříži ... ubodali

Stydím :-) , leč měl jsem pocit, že traja tavarišči tady balí kufry už od půlnoci, takže teď mají určitě spakovanou půlku Práglu.

Zejména mi šlo o podivnou rychlost šíření některých zpráv v době internetu ...

R. Neveselý 27.3.2018 13:19

Debata o chemickém složení novičoku

a kdo jej mohl vyrobit je sice zajímavá, leč podstata toho případu je někde jinde. Podstatné je to, KDO měl zájem otrávit Skřípala, a není podstatné jestli novičokem nebo nenovičkokem. Použijeme-li Occamovu břitvu, nikdo jiný než Rusko neměl zájem likvidovat již odhaleného dvojitého agenta. A tady je potřeba ještě upozornit na to, že hlavním důvodem mohlo být varování ostatním ruským agentům, co jim hrozí, jestli přeběhnou. A je jasné, že tohle nemůže Rusko přiznat. Senilní Zeman však svým veřejným pokynem BISce ze sebe opět udělal poslušného služebníčka Kremlu - jinými slovy paňácu, který bude všemi nevýchodními státy ignorován a jimi opovrhován.

R. Brzák 27.3.2018 13:33

Re: Debata o chemickém složení novičoku

Problém je v tom, že spor o smrt Skripalových se vede jako spor o to, kdo má pravdu. Jenže tu nemáme šanci zjistit - a ti, kdo ji šanci zjistit mají, jsou z podstaty nedůvěryhodní. I aktivita prezidenta je v tomto smyslu zbytečná - i kdyby se jím nařízeným pátráním zjistilo, že jsme látky typu novičok produkovali a jsme doposud schopni ji produkovat, nic to na skutečném stavu nezmění. Jen nám přibude v jednom větvení sporu (do nedůležitých podružností) jeden nepodstatný fakt.

Vámi zmiňovaný příklad Occamovi břitvy je ovšem jen jedním z možných. Prospěch totiž nedokážeme vyhodnotit - protože nevíme a nedozvíme se, co vše bylo ve věci...tajné služby...

Podstatné je, že pravdu nevíme - ale také to, že na pravdě v tomto sporu nesejde. Protože souboj špionů je souboj klamů... Můžeme jen vyhodnocovat, jakému režimu jsme ochotni více důvěřovat. Na jedné straně autoritativnímu režimu, ve kterém jsou novináři příležitostně vražděni. Na straně druhé demokratickému režimu, v němž jsou výrazné kontrolní mechanismy moci a kde je svoboda slova (i po projevu).

Samozřejmě, je důležité, abychom byli velmi kritičtí především ke svým zastupitelům i ke svým tajným službám. Ale v této kauze nemáme šanci se rozhodovat podle skutkové podstaty - tu se prostě na devadesát procent nedozvíme.

J. Holíček 27.3.2018 14:00

Re: Debata o chemickém složení novičoku

Kdo na tom mohl mít největší zájem víme, kdo všechno měl možnost to udělat už nevíme. To je Holíčkova břitva! :-)))

A. Trick 27.3.2018 13:48

Hmmm,

ale proč takhle diletantsky?

M. Varadinková 27.3.2018 14:18

Re: Debata o chemickém složení novičoku

Otázky jsou dvě:

1. Kdo měl zájem zlikvidovat Skřípala? 2. Kdo měl zájem zlikvidovat ho takovým způsobem, který poškodí Rusko?

Na první otázku se nabízejí odpovědi minimálně dvě: A) Někdo, kdo chtěl Skřípala umlčet B) Někdo, kdo se chtěl Skřípalovi pomstít

Zatímco v případě A už Rusko těžko připadá v úvahu, protože Skřípal po tolika letech v Británii už musel být dávno "vytěžen" do mrtě a těžko mohl na Rusy vědět něco nového, v případě B by pomsta ze strany Ruska sice přicházela v úvahu, ale vzhledem k otázce 2 rozhodně ne od Putina (či od státu), spíš od nějakého bývalého ruského agenta, kterého Skřípal podrazil tím, že vyzradil jeho identitu. Pokud je to tak, tak si to dotyčný bývalý agent určitě odskáče, protože tím provedením dost hloupě poškodil zájmy Ruska.

Pokud jde o otázku 2, tak odpověď na ni vylučuje Rusko jako stát a ukazuje na ty, co se dlouhodobě snaží vztahy Západu s Ruskem co nejvíc poškodit, což je například současné vedení Ukrajiny nebo americká protitrumpovská klika nebo dokonce sami Britové. Skřípal se - údajně - chtěl vrátit do Ruska, mohlo tedy hrozit, že tentokrát pro změnu Rusům vyslepičí to, co věděl na Brity, takže bylo záhodno ho umlčet, a to způsobem, který nejvíc poškodí právě Rusko.

P. Černoch 27.3.2018 14:28

Re: Debata o chemickém složení novičoku

Vyjmenuji vám hned dva jiné důvody.1/USA prohrávají ve válce v Sýrii.Vyhlásili,že zaútočí na Asada pokud opět použije chemické zbraně a že mu v takových činech mu pomáhá Rusko.Velmi by se hodilo,obvinit Rusko z chemického útoku,někde jinde než v Sýrii.Útok se opravdu chystal,než Rusko vyhlásilo,že teroristé chystají falešný chemický útok,ze kterého Asada obviní.

2/Mohl být dovezen Novičok do Ruska před volbami a otrávit některého opozičního politika.Nejlépe Navalného.Co na to Occam?

R. Neveselý 27.3.2018 14:38

Re: Debata o chemickém složení novičoku

To vám nakukali v Africe?

V. Novák 27.3.2018 14:50

Re: Debata o chemickém složení novičoku

A vám nakukali vaše kukání kde?

Ale samozřejmě je to Jediné Povolené Kukání - každé jiné kukní je kukání špatné, neb JPK neodpovídající.

Jedině Neveselý totiž může kukat!

K. Janyška 27.3.2018 14:58

Re: Debata o chemickém složení novičoku

Neopisuj ode mne, vole... Dzp.

J. Anděl 27.3.2018 13:16

V debatě o tom, kdo vyrobil...

... se ztrácí otázka, kdo použil. Nedozvíme se jistě ani jedno, ale po volbách prezidenta je to aspoň svěží vítr do diskuze :-)

R. Neveselý 27.3.2018 13:20

Re: V debatě o tom, kdo vyrobil...

Souhlas, byl jste rychlejší :-)

A. Trick 27.3.2018 13:42

Re: V debatě o tom, kdo vyrobil...

Dozvíme, ale se značným zpožděním. Jako jsme se dozvěděli až po čase o čem všem se lhalo.

J. Anděl 27.3.2018 14:21

Re: V debatě o tom, kdo vyrobil...

Občas se o něčem něco dozvíme a máme asi tak šanci 50:50, že je to pravda, ano.

J. Vobr 27.3.2018 12:50

CEPÍN NA ZAMORDOVÁNÍ TROCKÉHO

... vyrobili taky Češi !!!

____________________________________________

:-)))

:-)))

Já snad budu tomu Lavrovovi dělat poradce !!!