30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

TOP na špici

Ať už si myslíme o průzkumech veřejného mínění cokoliv (zejména po jejich prognózách před letošními parlamentními volbami), nedá se popřít, že dokáží přinejmenším zmapovat tendence voličské nálady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Houška 26.7.2010 9:55

Re: Pane Houško - Komárek je již nazlobený!

Děj se vůle Boží. Na druhou stranu ve spoustě věcí s panem Komárkem souhlasím, stejně jako u Vás, v mnohém se ani s jedním z Vás neshodnu. Doufám, že je to tak správně. Soudružské diskuze si ti starší z nás užili až, až.

V. Pavel 26.7.2010 10:06

Re: Pane Houško - Komárek je již nazlobený!

Pane Houško - z mého pohledu je to tak správně! Avšak jsem zde za své názory nepřátelsky, některými kteří jsou jiného názoru, soustavně osobně poklesle napadán - bez argumentace, avšak za to s větší záští. Myslím, že vím dobře, co máte na mysli zmínkou o tom, čeho jsme si již užili "až až".

J. Kombercová 26.7.2010 9:07

Re: Milý Astone, ta strana je tak založená na "knížeti",

Autorem úvodníku není Aston, jen pro pořádek. :)

V. Pavel 26.7.2010 9:13

Re: Milý Astone, ta strana je tak založená na "knížeti",

Pí. Kombercová - u p. M. Komárka je běžné, že se zcela neorientuje v prostoru a čase. Toto jeho přehlédnutí však patří k nejméně společensky škodlivým!

J. Bořický 26.7.2010 9:21

Re: Milý Astone, ta strana je tak založená na "knížeti",

Pane Pavle,chce to číst pečlivěji.O Astonovi píše p.Houška a né p.Komárek!

F. Doušek 26.7.2010 9:26

Re: Milý Astone, ta strana je tak založená na "knížeti",

to sedlo! Ale stanete se dalším nepřítelem v.pavla.

J. Slanina 26.7.2010 9:42

Re: Milý Astone, ta strana je tak založená na "knížeti",

Klídek, pane Doušku! S tím už nic nenaděláte. Mozková inkontinence u idola už dosáhla chronického stadia.

R. Houška 26.7.2010 9:28

Re: Milý Astone, ta strana je tak založená na "knížeti",

Pánové a není to jedno, jestli to napsal pan Wagner nebo pan Neff, jde přeci o obsah.

Tímto se panu Wagnerovi omlouvám za popření autorství tohoto článku a Astonovi za to, že jsem mu podsunul autorství něčeho, co by možná napsal úplně jinak.

V. Pavel 26.7.2010 10:01

Re: Milý Astone, ta strana je tak založená na "knížeti",

Pane Houško - máte pravdu! Je to opravdu jedno! Avšak pí. přispěvatelce, která na přehlédnutí upozornila, je jistě na místě dát za pravdu a nenapadat jí proto, že pravdu vyslovila, jak zde činí s oblibou někteří primitivové - např. R. Sedláček, J. Kejkrt, M. Komárek, Kajan aj. Vážím si toho, že vy skutečně diskutujete a operujete věcnými argumenty a racionálními úvahami. Není to zde, bohužel, však pravidlem.

V. Pavel 26.7.2010 9:30

Re: Milý Astone, ta strana je tak založená na "knížeti",

Pane Bořický - správná věcná připomínka! Ukřivdil jsem p. M. Komárkovi, ohledně obvinění z přehlédnutí autora tohoto článku. Jinak však nikoliv!

R. Sedláček 26.7.2010 9:33

Re: Milý Astone, ta strana je tak založená na "knížeti",

Je vidět, že Vám Pavel, tentokrát už prý s velkým, ještě nevytvořil psychologický profil. My ostatní jsme již zpracováni firmou Dement & Dement několikrát. Přeji vám úspěšné počtení o sobě od V.Pavla.

PSYCHOLOG I.

M. Franková 26.7.2010 7:41

Pidi a truc strany

To je snad opravdu fenomén politické scény Česka v posledních letech.Tristní je však skutečnost,že každé z těchto divnouskupení se podařilo vnést do českých zákonů zmetka,který postihl ve svém důsledky vždy nelibě, ale zato masivně kapsu daňového poplatníka.Strana zelených je zářným příkladem za všechny.A český volič?Ten místo ,aby si konečně uvědomil,že zajímat se o politiku u volební urny je poněkud pozdě,je nenapravitelný.Dá raději hlas iluzi,než aby kopal do zadku po celé volební období politika a jeho stranu,kterou volil,v tom lepším případě.Raději totiž nevolí a remcá u piva nebo v čekárně u lékaře.Pokud se nezmění myšlení českého voliče,tak se obávám,že tyhle parlamentní jednovolební komety hned tak z české politické scény nezmizí.

M. Komárek 26.7.2010 8:43

jste mimo realitu

obecně se s vaším názorem dá sice souhlasit, i já jsem proti rychlokvaškám, ale jste zcela vedle, jestli jste do této kategorie zařadila TOP09 (bylo to tak skutečně myšleno?). Tato strana využila uvolněný prostor i poptávku po konzervativním a odpovědném přístupu k řešení společenských témat. Pokud se podíváte na strukturu jejich voličů, jsou to většinou lidé, kteří dlouhá léta věrně volili ODS. TOP09 má málo voličů - prostitutů, co volí každé volby jinak. Tito voliči tentokrát naběhli slibům VV, příště někomu jinému.

TOP09 je vlastně daní ODS, kterou zaplatila za svůj posun ke středu politického spektra a hlavně za své nekonečné skandály a figurky typu Jančík. Ukazuje se, že ta daň je podstatně vyšší, než se čekalo ...

D. Polanský 26.7.2010 7:24

Praxe ukáže, a to je vždy dobře, žádné teorie.

Myslet si, že tím, že komunistům vymíra voličská základna je vše vyřešeno, je přinejmenším optimistické. Systém zase může produkovat nové voliče, z řad těch, kteří jsou na tom nedobře, pociťují zášť, nenávist apod. Takových voličů nemusí být až tak málo. Už tu bylo prognostiků, co předpověděli téhle straně katastrofu a přitom systém sám ji drží nad vodou.  Zdánlivě paradoxně, ale je to tak.

TOP09: zatím žije opravdu jenom z popularity a obratnosti Kalouska. Zatím ale nic neukázala. ODS je již dnes vyloženě podnikatelskou stranou, možná by udělala nejlíp, kdyby tomu i uzpůsobila program, mám pocit, že mnohým bývalým příznivcům nemá dnes co nabídnout, snad jedině Toho, který je čistý a nekrade.  Stačí to?

V. Pavel 26.7.2010 7:54

Re: Praxe ukáže, a to je vždy dobře, žádné teorie.

Pane Polanský - legální existence KSČM - otevřené následovatelky zakázané zločinné KSČ, je skvrnou na naší cestě ke standardní demokracii! Stačí pouze poučení z historie o tom, bylo - li by možné v poraženém hitlerovském Německu, po květnu 1945, založit legální politickou stranu - otevřenou následovatelku zakázané NSDAP, odlišující se od ní pouze posledním jediným písmenem v názvu a kosmeticky upraveným programem. Třeba nějakou NSDAPQ. U nás, v národě Švejků, obdobná absurdní analogie, po Listopadu 1989, však možná je! Samozřejmě, že spoléhání na nějaký "přirozený" úbytek členské základny je principiálně zcestný. Čistým a seriozním řešením je pouze zákaz jakéhokoli následnictví za stranu prohlášenou zákonem za zločinnou.

Pokud jde o TOP 09 - je pouze jakousi "filiálkou" ODS, pro tu část voličů, kteří nesledují při volbách principy, nýbrž hledají "nejmenší zlo". Budiž, ale jistě by bylo principiálně "čistější" o její program  vylepšit ODS a získat její voliče pro představitelku českého pravicového "mainstreemu" - pro ODS. Samozřejmě, vč. schopných a nezprofanovaných představitelů, jak zmiňujete.

M. Komárek 26.7.2010 8:49

"zatím nic neukázala"

1. z očekávaných 5-7% udělala skoro 18%

2. při koaličním vyjednávání byla nesmírně konstruktivní a přinášela velmi vyvážené a rozumné návrhy

3. většina předních členů TOP09 už dost ukázala dříve

Celkem teda nerozumím vašemu argumentu. Nebo inak - zatím vše co TOP09 ukázala, bylo v opravdu vysoké kvalitě provedení ...

V. Pavel 26.7.2010 9:10

Samozřejmě, že TOP 09 ještě vůbec nic neukázala!

Komárku - zase prudíš proti chytřejšímu, nebo tě snad p. Polanský pozlobil negativním názorem vůči KSČM?

R. Sedláček 26.7.2010 9:38

Re: Samozřejmě, že TOP 09 ještě vůbec nic neukázala!

Pavle, kdyby tě někde večer na procházce parkem přepadl mozek, tak se nebraň. Přečti si víc negativních názorů pana Polanského na KSČM. To jsi zdejší hloupější diskutující pobavil ty chytráku.

PSYCHOLOG III.SPECIÁL

V. Pavel 26.7.2010 6:35

Raději ODS, než TOP 09.

Úlohu dnešní TOP 09 kdysi plnila Kalvodova ODA, kterou jsem tehdy volil. Proto jsem letos volil přímo ODS, byť s některými jejími představiteli /Bém, Benda/, ani postoji /negace Kaplického blobu/ nesouhlasím. Nepřál jsem si vládu ČSSD a proto dát hlas nejsilnější straně k ustavení vlády kterou jsem si přál, jsem pokládal za optimální. Nikoliv straně, která staví na lidech s nechutí, či neschopností principiálně se rozhodnout a která může zaniknout tak náhle jako vznikla. Jak ukázala praktická zkušenost se zmíněnou ODA.