6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Tentokrát to snadno neprojde

Roušky se vrací. Manželka přijela z města a hned mi vrazila tři jednorázovky do auta s komentářem Člověk nikdy neví. Hygienici hrozí, že přitvrdí, a starostové se diví plošným opatřením nařízeným navzdory tomu, že se u nich zhola nic neděje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 26.7.2020 18:23

LN Není tedy jiná cesta než další integrace?

Nerad říkám, že někde není jiné cesty. Spíš bych řekl, že už to, co bylo nyní schváleno, naznačuje, že další integrace je představitelná. Eurozóna by si měla vytvořit vlastní instituce, formální společný úřad s nějakým fiskálním elementem (pozn. red.: s nějakým rozpočtem a přerozdělováním peněz ve velkém). Technicky je to možné. Nutnost zachování eurozóny a její důležitost pro prosperitu své země si uvědomuje třeba německá kancléřka Angela Merkelová. Když Německo uvidí, že jedinou cestou, jak ji zachránit, je vytvoření nových institucí, udělá to. V devadesátých letech minulého století to byla na rozdíl ode dneška Francie, která odmítala proměnu EU v politickou unii, zatímco Německo bylo pro. Teď se k tomu může Německo vrátit, a když Němci budou chtít fiskálně integrovanou Evropu, ostatní jim to nakonec pravděpodobně odkývají.

LN Jaký vliv kromě už zmíněného fondu a snah o urychlení integrace má vlastně současná pandemie na evropskou a světovou politiku?

Těžko k tomu něco říci, když nevíme, co se stane na konci pandemie, kdy budeme mít vakcínu, a ani třeba jak dopadnou prezidentské volby v USA. Ale jsou tu minimálně tři globální trendy, které pandemie zesiluje. Za prvé se vztahy mezi Čínou a Západem, tedy hlavně Spojenými státy, definitivně změnily k horšímu. Přichází éra velmocenského soupeření a to jiného, než tu bylo třeba před padesáti lety v době soupeření mezi SSSR a USA. Jde o největší změnu za posledních dvě stě let. Za druhé, už finanční krize přinesla obrovské vládní zásahy do ekonomiky a nyní tu máme krizi, která vyžaduje ještě větší a komplexnější státní zásahy. Změní to rovnováhu mezi společností a vládou a ekonomikou a vládou ve prospěch vlády. A za třetí je tu změna, a to od středové liberální demokracie k autoritativnímu nacionalismu či národnímu populismu. Budeme mít silnější vlády, budou více nacionalistické a budeme mít méně globalizace a více mezinárodních sporů speciálně mezi Západem a Čínou.

P. Staronový 26.7.2020 18:24

LN Myslíte silnější vlády, nebo silnější vlády s méně svobodami pro lidi?

Závisí to na tom, které svobody myslíte. Bude méně politických svobod, nebo alespoň méně skutečné politické soutěže. Demokracie bude méně efektivní a média budou víc pod vládní kontrolou. Část nacionalistických režimů se snaží oslabit právní instituce a to může vést nakonec i k ohrožení ekonomických svobod. Vlády mohou hrát výraznější roli v ekonomice. Svět bude více neliberální, bude to to, co se nazývá neliberální demokracie. Nebude to všude a nebude to stejné. Jiný je populismus britského premiéra Borise Johnsona, jiný maďarského premiéra Viktora Orbána či amerického prezidenta Donalda Trumpa. Pro Evropu je to ale problém, protože bude mnohem těžší Evropskou unii řídit. Nacionalisté z jednotlivých zemí se jen těžko dohodnou na společném zájmu a společných prioritách.

LIBERÁL A NOVINÁŘ

■ Martin Wolf je autorem několika knih o globalizaci, EU a světové ekonomice, jeho poslední dílo „Posuny a otřesy“ se věnuje následkům finanční krize

■ Je označován za nejvlivnějšího anglicky píšícího ekonomického novináře, 33 let pracuje v deníku Financial Times, kde je hlavním ekonomickým komentátorem

■ Původně byl zastáncem ryzího volného trhu a globalizace, pak se přiklonil k zásahům státu, zůstává ale liberálem

■ Vystudoval ekonomii v Oxfordu, pracoval v bankovnictví, je nositelem

Řádu britského impéria

P. Zinga 26.7.2020 18:05

Že by na tebe brali ohledy, bruseloope?

J. Matuška 26.7.2020 16:38

Tomio Okamura: Dnešní aktuality 25.7.2020

https://www.youtube.com/watch?v=rhKxBQgReas

https://www.youtube.com/channel/UCe0c2rUjCHtQSf2XY7ulCQA/videos

M. Mařák 26.7.2020 15:39

Jardo, tady to máš od Mistra:

"A pořád žádná výzva k první samopomoci ? Vy jste ale nevzdělaní tutani... Dzp.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sebeobrana každého z nás proti coronaviru a jiným virům začíná v okamžiku pocitu "něco na mě leze". Okamžitě, tedy ihned a bezodkladně, na tom záleží nejvíce, všeho nechám a zahřeji tělo všemožnými způsoby, ono si o to samo řekne, je mu zima, nejjednodušší je to oblečením velké vrstvy oděvů nebo použitím dek. Někam zalezu a v klidu čekám.

Tím zapnu v předstihu imunitní systém těla a ten vetřelce vyhledá a zničí. Tělo samo po tomto zásahu řekne dost.

Mám to vyzkoušené na všechny možné viry a vždy to zabralo. Už desítky let let jsem nebyl nemocen z tohoto důvodu. Vřele doporučuji. Doporučuje i boxer Lukáš Konečný, který se z coronaviru dostal za jedinou noc tímto způsobem. Mluvil jsem s ním. Testovali ho těsně před i po tomto zásahu.

Když to nezabere, pak jdu k lékaři."

P. Staronový 26.7.2020 15:50

" Někam zalezu a v klidu čekám."

Dost zdravá zásada.

M. Mařák 26.7.2020 15:55

Také z toho nemám kopřivky, prostě kajan, hlavně, že je pořád zdravý.

Nemocný ostatně nejsem již přes třicet let i bez dek a pocení. To bude asi tím očkováním za komanče, nebo co.

J. Matuška 26.7.2020 16:09

Martine, už jsem to tady komentoval. Proti chřipce otec brával dneska zakázaný Vicedrin, vypotil se a bylo mu lépe. Ty máš zase jiné způsoby, jak "přežít"... Každý je vlastním strůjcem svého štěstí... Zdravím do Francie.

J. Venc 26.7.2020 16:21

Coviďátský miliardi!

:-)

J. Matuška 26.7.2020 15:37

Čína dospěla. Proč se Peking pod Si Ťin-pchingem staví proti celému světu?

„Čína je stále více autoritářská na domácí půdě, navíc je čím dál tím více agresivní a nepřátelská vůči svobodě ve světě,“ uvedl ve čtvrtek při projevu v kalifornské knihovně Richarda Nixona současný ministr zahraničí USA Mike Pompeo. „Pokud svobodný svět nezmění komunistickou Čínu, komunistická Čína změní nás.“

Pompeo tak nahlas pronesl to, co řada odborníků zmiňuje už delší dobu. Peking se pod vedením prezidenta Si Ťin-pchinga rozhodl, že je již dostatečně silný, aby se postavil ostatním velmocím.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/cina-dospela-proc-se-peking-pod-si-tin-pchingem-stavi-proti-celemu-svetu.A200724_165926_ln_zahranici_mha

Jak asi má komunistická Čína reagovat na slova ministra zahraničí USA Mike Pompea? Není chyba stále vhánět Rusko do náručí Číny? Do prezidentských voleb v USA Studená válka se ještě zhorší. Věřím, že jedině v případě vítězství Donalda Trumpa lze očekávat celosvětovou dohodu o nastolení nového světového řádu. /Kdo má hlavní osoh z narůstjícího napětí? Běžní lidé?/

P. Staronový 26.7.2020 15:52

Tu bajku o "vhánění Ruska" nepochybně vymysleli Rusové. Budík neumí, ale na bajky jsou dobří. :-P

M. Panter 26.7.2020 15:59

Oni neumí budík, ale zato jaderné elektrárny jim vcelku jdou. Tuším, že my ani jedno, ani druhé, že...

S. Lazárek 26.7.2020 16:21

To se ovšem pletete, primky s tourbillonem si koupit můžete.

M. Panter 26.7.2020 16:26

O budíku byla řeč...a JE.

S. Lazárek 26.7.2020 16:54

OK

https://bit.ly/39sJnqd

M. Panter 26.7.2020 17:14

Jj, máte tedy recht. Sice v daném případě se spíše jednalo o nadsázku, ale to je jedno.

P. Jirkovský 26.7.2020 17:18

Kampak na Pantera, ten se vykroutí kdykoli z čehokoli. Úžasná schopnost blábolit nesmysly a tvářit se pak, že to myslel vlastně jinak.

P. Staronový 26.7.2020 17:58

Dokonce chtějí uzavřít smlouvu, že proti USA nepoužijí jadernou elektrárnu jako první! :-P

J. Matuška 26.7.2020 16:03

Pane Prokope, mám celou řadu podobných názorů. Bohužel, s tvrzením Šiklové, že je lépe se mýlit s USA, než mít pravdu s Ruskem, nesouhlasím. Vy ano...;-)

J. Matuška 26.7.2020 16:10

...máme...

V. Mokrý 26.7.2020 16:47

Jo, rudá fena, je pěkná fena. Něco jako Halík.

P. Staronový 26.7.2020 18:06

To je vaše představa, s tou Šiklovou, ne moje. Jsem sice schopnej různých pitomostí, ale tohle je na mne moc.

Akorát si nějak neumím představit to "mít pravdu s Ruskem". Pokud by to znamenalo "mít pravdu spolu s Ruskem". Pokud by to znamenalo "mám pravdu s Ruskem", s tím, co o něm tu a tam napíšu, tak to jo.

J. Venc 26.7.2020 16:24

Není chyba stále nás "vhánět" do náručí Číny?

Pan president a ta sebranka okolo něho v uctivém předklonu ...

:-)

M. Panter 26.7.2020 16:29

Pan prezident má podobný vliv na naši zahraniční orientaci jako vy....

J. Venc 26.7.2020 16:53

Nesmysl. Snahy o samostatnou zahraniční politiku předvádí setrvale.

Dodnes třebas vzpomínám, kterak se coby jediný vrcholný představitel evropského demokratického světa (ostatní poslali maximálně náměstka či velvyslance) zůčastnil vojenské přehlídky v Pekingu - a strčili ho prevítští mandaríni až na konec tribuny, mezi rozesmáté roztomilé afričany v turbanech a pestrobarevných oděvech.

Sukces!

:-)

M. Panter 26.7.2020 17:01

Předvádět si může co chce, třeba i to, co má v trenkach. Ale zahraniční směr i orientací u nás jednoznačně určuje vláda. Víte, u nás není prezidentský systém. Pro zahraničí to nejsou tak důležité figurky. Z hlavy byste třeba břekl jména rakouského či německého prezidenta...?

V. Hájková 26.7.2020 15:13

Pro užvaněného FRIDRICHA- který napíše jen to, co se mu hodí! VŠIML STE SI- že v článku se píše, že policie podezření na teroriskus nemá? ???

"""V neděli ráno najel ze zatím neznámých důvodů muž v černém mercedesu do skupiny lidí. Sedm lidí se zranilo, tři z nich těžce. Policie řidiče zadržela. Domnívá se, že šlo o nehodu, mercedes jel velmi rychle do zatáčky a řidič řízení vozidla nezvládl. Podezření na terorismus policie nemá, auto mělo estonskou značku, 24letý řidič má bydliště v Německu. """

J. Matuška 26.7.2020 15:05

ROUŠKY? ROUŠKY...

Zase se nám vrací roušky. Takže se hodí první obsáhlá a seriozní studie o účincích látkových roušek.

Látkové roušky nikoho před virózami neuchrání. Naopak možnost nákazy výrazně zvyšují. Kvůli chřipce bylo v posledním desetiletí provedeno několik klinických studií s mnohatisíci účastníků a výsledky byly vždy negativní. Látkové roušky nesníží možnost nákazy žádným způsobem. Vlhkost a opětovné použití látkových masek a špatná filtrace mohou vést dokonce ke zvýšenému riziku infekce.

Nabízí se úvaha, proč tedy státy považují roušky za nástroj ochrany? Myslím, že je to proto, aby ukázaly, že dělají aspoň něco. Mnoho “epidemiologů” podporuje nošení roušek, protože to udržuje lidi ve strachu a v pocitu, že se musí něco dělat a tím zůstává zachován jejich status “záchranců”. Mnoho lidí se také na roušky upíná z psychologických důvodů, protože se cítí chráněni a jako ti zodpovědní. Reálná fakta tomu ale nenasvědčují.

Přitom jediné, co má opravdu smysl a chrání to lidi, je okamžitá podpora imunity – doplnění vitamínu D a C, podpora mikrobiomu a varování před přehnaným dezinfikováním. Dezinfekce a sterilita totiž vedou k nerovnováze ve střevech a mohou se tam tím pádem přemnožit některé škodlivé bakterie. https://pravyprostor.cz/rousky-rousky/

S. Lazárek 26.7.2020 15:08

Za tou poslední větou si opravdu stjí Jardo?:-)

S. Lazárek 26.7.2020 15:08

....stojíš....