19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

Tanec miliard ve válce bankéřů

Ministerstvo financí zažalovalo Československou obchodní banku u arbitrážního soudu v Paříži o minimálně 26 miliard korun. Dál se táhne případ zkrachovalé banky IPB, někdejšího v uvozovkách "lva ve světě financí".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlk 24.7.2007 18:19

Budiž :-)

ad 1) Museli bychom definovat sociální stát - toho nejsem komplexně schopen. Znám zhruba situaci v ČR a domnívám se, že je zde sociálno přebujelé

ad 2) Tady mám problém hlavně v tom, že neexistuje reálný mechanismus jak zadlužování zastavit. Ono stanovení míry (podle výsledků v minulosti) není korekčním mechanismem, ale spíše mantinelismem

ad 3) Souhlas, ovšem je třeba rozlišit mezi těmi, ktetří čerpají (třeba díky mizerným zákonům) a těmi, kteří jednoznačně kradou, ale nelze či není zájem jim to dokázat

Modrý pták 24.7.2007 17:57

vlku,

slyšel jste někdy někoho, že by nahlas a srozumitelně řekl, kdy přestane stát hospodařit se saldem? Je to obrovská zábava, ale politik A nadává politikovi B a naopak, že je takový, makový, horní, dolní, ale není žádná alternativa. Jsou zcela, naprost a bezvýhradně zajedno v tom, že je třeba utrácet. Kdekdo se tady zaklíná dětmi, ale s ďábelskou jistotou házejí svoje dnešní útraty na hlavu svým dětem. Sociální stát je noblesní název pro racketeering a dokonce to tady zcela bezostyšně pronesl expremiér slušný Špidla.

vlk 24.7.2007 18:07

Ano, máte pravdu.

A když to domyslíme do důsledků (a nejen ekonomických:-), máme tady něco, čemu říkám moderní ekonomika jako na dlani a jest to důvodem, proč jsem od této velmi zajímavé vědní disciplíny utekl :-)))

Svým způsobem je nádherné, že klasická ekonomika funguje pouze u malých rybek (jednotlivých ekonomických elementů), ale až dojde k závěrečnému součtu (tedy k jejímu promítnutí do ekonomiky jako celku), zhroutí se to jako domeček z karet. Právě z toho důvodu uděláme cokoliv proto, abychom onen final account odložili na co nejpozději :-)))

Sch.glosátor 24.7.2007 18:40

Třeba ještě dodat, jaký sociální stát motivoval a podporoval opice

aby se vyvinuli lidmi. A napsat nový zásadní traktát, tentokrát na téma " Podíl sociálního státu na polidštění opice" 

vlk 24.7.2007 18:44

Někdo tady psal o gorile s IQ 95

To je právě sociální stát - flákala se v ZOO, místo aby hákovala v Kolbence. Mohla by jít také (vzhledem k tělesným dispozicím) do armády nebo k policii, možná by jí IQ nebylo příliš na škodu...

PROKOP BUBEN 24.7.2007 16:20

VYPADÁ TO

 ŽE naší političtí ekvilibristé žonglují s miliardami a mnohé z nich jim, nebo jejich kumpánům padaji do kapsy, zatímco nemáme na zdravotnictví a slušné důchody......

Xaver 82.117 24.7.2007 16:29

Že já blbec se nevyučil politickým ekvilibristou, to by byl život....

;-)

PROKOP BUBEN 24.7.2007 16:46

Re: Že já blbec se nevyučil politickým ekvilibristou, to by byl život....

NO chce to drzé čelo, otrlost,servilnost, všehoschopnost atd.......Do CECHU mezi sebe, ovšem každého neberou....Na př. i Čunek má menší potíže se zařadit......

huhu 24.7.2007 16:58

Re: Re: Že já blbec se nevyučil politickým ekvilibristou, to by byl život....

proto je nejlepší, když každý může "žonglovat" jen se svými penězi a ne s penězi jiných či těmi "našimi"...jen nevím co myslíte, že nemáme na důchody a zdravotnictví ? Důchody i zdravotnictví jsou placeny z peněz sociálního a zdravotního pojištění, tedy zejména ve zdravotnictví z peněz pojišťoven...

dr Turnovský 24.7.2007 16:08

andy...re to Váše "sociální cítění"

moc se mi líbí jak mají plná ústa sociálního cítění, solidarity, smíru, ale uklízet na LDNku nejdou, nebo dokonce nedej bože so vzali domů svoje rodiče z domova důchodců.  Ale u ostatních to vyžadují.

baron de Terre-Sainte 24.7.2007 16:40

Re: andy...re to Váše "sociální cítění"

Nepaušalizujte. Já jsem v rámci katolické charity v LDNce pomáhal, a ne jen u nás, ale i ve Francii. Ovšem ne každý má na to ,aby pomáhal umírajícím, ale každý na to může přispívat ze svých daní. A to je princip sociálního státu. Peníze jsou potřeba i tam, kde lidé pomáhají za minimum prostředků.

AndyO 24.7.2007 16:46

Re: každý na to může přispívat ze svých daní

Princip sociálního státu je analogický rozhazování zlatých mincí ze státního pokladu  z balkonu mezi chátru, zpravidla při korunovaci či svatbě. Ukojí to sociální cítění, ale ne sociální potřeby.

baron de Terre-Sainte 24.7.2007 16:53

Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

I tato funkce je důležitá. Lépe rozházet pár zlaťáků než se nechat zaříznout revolucionáři. A věřte tomu, že chudí budou vždy v převaze.

Dag Badman 24.7.2007 16:54

Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

Co je to státní poklad a co je to chátra?

Aby to nebylo spíš tak, že legální loupežníci se uvolí rozhodit pár drobných těm, které okradli...

Von 24.7.2007 17:05

Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

Zlý muži - tentokrát jak otázka tak i odpověď prostě I A !!R^

Dag Badman 24.7.2007 17:17

Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

Tak se mluví u vás doma?

Von 24.7.2007 17:40

Re: Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

Je to tragedie, když si ani podobně smýšlející nerozumějí! Co naplat, já to totiž myslel jako IA jakost! No, asi máte jiné asociace Dadgu!

Dag Badman 24.7.2007 17:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

Tak to tedy pardon ;-) To se omlouvám.

Dag Badman 24.7.2007 17:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

To víte, nehostinné prostředí, tady člověk může čekat cokoliv. :-)

Von 24.7.2007 19:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

Beru - všechno dobré - i když Váš nik tomu neodpovídá!

Lucifer 24.7.2007 17:00

Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

máte pravdu - princip tohoto státu spočívá v rozhazování miliard korun vybraných od důvěřivých daňových poplatníků mezi chátru, která asi hraje na kapitalismus;-D

dr Turnovský 24.7.2007 17:00

Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

jestli myslíte, idiotské státní zakázky tak souhlasím bezezbytku

Lucifer 24.7.2007 17:15

Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

v mém komentáři má být místo asi si - ale jinak samozřejmě jde o státní zakázky, jde o stát, jde o to kdo a jak tady vládne, a za čí peníze, jde o to, že tady vládne lůzokracie - a je úplně jedno, jestli tomu říkáte státní zakázky nebo špinavé prachy - tady vládnou zločinecké mafie - od ušmudlaných feťáků na ulici až po parlament - zákony jsou k smíchu -veškerý byznys jde přes tyto mafie, které jsou navázané na státní úředníky - takže všechno jde přes stát - stát ve kterém vládne lůza - a je rovněž úplně jedno, jestli tomu říkáte levice, pravice nebo zadnice - stát, kde se z devadesáti procent nectí zákony, je kocourkovská a potěmkinovská iluze;-€

baron de Terre-Sainte 24.7.2007 17:20

Re: Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

Vše se dá shrnout do špatné vymahatelnosti práva. Proč to tak je. Není politická vůle ani napravo ani nalevo. Bohužel.

dr Turnovský 24.7.2007 17:21

Re: Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

tak v tom jsme za jedno....je to bohužel tak jak píšete. Je to velmi smutné.;-(

Lucifer 24.7.2007 17:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

no asi jsem se nechal trochu unést myšlenkovou fabulací - není to přesná charakteristika - ale je v tom pocit, který tady z toho všeho mám - pocit, který cítím denně na ulici, z médií, z poslaneckých lavic - ano, je to také hodně o "vymahatelnosti práva" - práv a zákonů máme něurekom, ale když skutečně narazíte na trochu vážnější situaci, tak cítíte, že skutečná moc je někde úplně jinde než v těch zákonech :-/

baron de Terre-Sainte 24.7.2007 17:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: každý na to může přispívat ze svých daní

No právě. Moc není v zákonech sama o sobě, ale v lidech, kteří si vynutí, třeba i násilím, aby se zákony dodržovaly.

dr Turnovský 24.7.2007 17:00

Re: Re: andy...re to Váše "sociální cítění"

to Vám chválím, je vidět, že toto nebylo určeno Vám.... A stát to dělá už z principu špatně. Kdyby to dělal dobře, nikam byste nechodil. ;-)

baron de Terre-Sainte 24.7.2007 17:09

Re: Re: Re: andy...re to Váše "sociální cítění"

Dokonalý stát neexistuje. Já jsem procestoval mnoho zemí, vyspělých i zaostalých, leč dokonalost nikde.

dr Turnovský 24.7.2007 17:12

Re: Re: Re: Re: andy...re to Váše "sociální cítění"

je pravda, že se mému pojetí fungujícího státu se nejblíže dostal Singapur. Všechno tam funguje jak se má. Ale asi je to vyjímka.