26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

Tak co jsme, monarchie?

Museli bychom ale být monarchie z dob Ludvíka XIV., kdy bylo možno říci, že stát, to jsem já. Dnes, tedy ve čtvrtek, má poslanecká sněmovna příležitost usměrnit prezidenta republiky do ústavních kolejí. Podobně jako Napoleon počítal s hloupostí rakouských generálů jako s faktem, může počítat i Zeman se zbabělostí a podlostí rozhodujícího množství poslanců v dolní sněmovně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kolář 12.9.2019 12:16

Proč srovnáváte Miloševičovo Srbsko s tzv 1. republikou ? Proč ignorujete fakt, že příslušnost Kosova k Srbsku byla vázána i na celkové uspořádání v rámci Jugoslávie ? Proč by měli být ignována možnost nacionalistické održení "svého" území, kdy jej relizovali všechny ostatní národy bývalé Jugoslávie.. ? Bohužel,samozřejmě..

M. Kolář 12.9.2019 12:18

realizovaly, atd..

O. Uživatel 12.9.2019 12:19

Uživatel požádal o vymazání
M. Kolář 12.9.2019 12:25

Rozumím.Ale potom je třeba říct, že se v úvaze záměrně z nějakého důvodu pohybujete v rovině právního formalismu.. Ten je ovšem často problematický , dle mého názoru i zde...

M. Prokop 12.9.2019 12:22

V Jugoslávii bych tomu neříkal "bohužel". Ty rozpory byly hluboké, letité a taky obecně známé. Jugoslávii bylo lze udržet jen násilím. A co je udržováno násilím, rozpadne se dříve či později, při první příležitosti.

M. Prokop 12.9.2019 12:18

Tam byl hlavní důvod neochota GB a Francie válčit. 20 let po velmi krvavé válce dost pochopitelná neochota, takže se chytaly každé naděje, jak se válce vyhnout.

Pro ilustraci, kdyby někdo chtěl válčit teď, s tím, že lépe včas než pozdě, domníváte se, že by to občanstvo pochopilo?

O. Uživatel 12.9.2019 12:27

Uživatel požádal o vymazání
M. Kolář 12.9.2019 12:11

V dnešním Kosovu je nějaký systém moci srovnatelný s hitlerismem ? Není. Je nacionalistický fanatismus společný všem balkánským národům, včetně Srbů ? Je.

P. Pavel 12.9.2019 12:07

Ač s vámi většinou nesouhlasím ohledně EU, v tomto se shodujeme. A také nevidím žádný rozdíl v připojení Krymu k RF.

O. Uživatel 12.9.2019 12:13

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 12.9.2019 12:11

Nějaké ty rozdíly jsou, každý si musí posoudit, jak významné. Hranice Česka jsou dost geografické a určitě starší, než hranice na Balkáně. Hlavní rozdíl ale je, že německé stesky na český útlak byly převážně vyfantazírované (účelově), albánské stesky na srbský útlak spíše realitou .S přihlédnutím k tomu, že co se zvyklostí týče, nemají si Srbové a Albánci co vyčítat. Jakmile mají někteří navrch, využijí to okamžitě k potlačování druhých.

No a dost velký význam má doba. Odtržení Sudet nejdřív a vyhnání Němců potom bylo v době válečné, kdy "projde" víc, než v době míru a prosperity.

Se Srby jednala EU pořád dokola několik let, až se Srbové utvrdili v dojmu, že se jim nic nestane, ať budou dělat cokoliv. Tak jejich polovojenská komanda to cokoliv dělala tak dlouho, až už to bylo neúnosné.

M. Kolář 12.9.2019 12:17

+1

P. Boublíková 12.9.2019 12:22

Sudety a Kosovo se liší tím,že zatímco českým zemím se po válce jejich historické území vrátilo, Srbsko přišlo o Kosovo patrně definitivně (resp. určitě se nevrátí v horizontu několika málo let jako Sudety). [>-]

M. Ilsner 12.9.2019 11:54

Rozhovor s Havlem o "humanitárním bombardování":

https://www.youtube.com/watch?v=L56ayKM8EdQ

M. Varadinková 12.9.2019 12:17

Havel, když by mohl z něčeho vyjít ve špatném světle, tak se uchýlil ke lži a zapírání. Viz kauza Zilk a "byl jsem vydírán".

Prostě to "humanitární bombardování" tehdy Havel vyslovil a zapírání už na tom nic nezmění.

V. Pavelka 12.9.2019 12:20

Takzvané Hum, bom.byla reakce EU a USA na desetileté Srbské armádní běsnění v jugoslávii,Miloševič se vysmíval všem dohodám s EU,strach z válečného rozšíření na celý Balkán milionů uprchlíků (Rychlé rozdělení Československa bylo ze strachu podobných scénářů ,které se rychle stanou a už to nikdo nezastaví ) byly jasné !

J. Tolman 12.9.2019 11:43

Rudá nemoc prezidentů: Klaus se přidal k Zemanovi a veřejně adoruje komunismus. Je jasné, že Klaus se Zemanem sehráli s českými občany velké divadlo. Několik let se jim totiž dařilo budovat ve společnosti názor, že jako tehdejší šéfové ODS a ČSSD jsou nepřáteli. Přestože v mnoha názorech nenajdou společnou řeč, většina jejich stanovisek je až podezřele stejná. Převážně se jedná o témata, která jsou spojena s Ruskem a jeho prezidentem Vladimirem Putinem.

https://1url.cz/XM57A

M. Prokop 12.9.2019 11:55

Má to holt někdo jednoduché ....

Vy i autor.

I. Kellner 12.9.2019 12:02

Važme si toho.

Oddaných svědků svatého Šafra už moc není.

S. Donát 12.9.2019 12:00

Poprvé jsem vlezl na ten obskurní plátek. Už to nikdy neudělám. Autor toho blábolu má slušně vymeteno v hlavě...

M. Ilsner 12.9.2019 11:43

Lhářko Varadinková!

Havel nikdy nevyslovil "humanitární bombardování". S tím přišel Váš kámoš tatík Falbr a od té doby to každý opakuje. Že se nestydíte, potvoro zemanoidní.

M. Varadinková 12.9.2019 11:46

Lháři Ilsnere,

Já jsem to slyšela v rádiu na vlastní uši!!!!! Byla to nějaká tiskovka v zahraničí a ptali se ho na to zahraniční novináři. Havel jim odpovídal česky a tu jeho odpověď odvysílal Radiožurnál.

Nemohu za to, že to Havel později zapíral.

M. Ilsner 12.9.2019 11:49

Lžete, bůhví koho jste slyšela. Muselo by to být ve fonotéce ČRo, a tam to evidentně není.

A ještě přidám toto:

https://1url.cz/uM577

F. Doušek 12.9.2019 11:55

Já musím přiznat, že jsem to v rozhlase taky slyšel. Zaznělo to z úst některého z tehdejších improvizátorů Václava Havla.

Omluvte prosím pomýlenou paní Varadinkovou.

P. Jirkovský 12.9.2019 12:00

Myslíte zřejmě imitátory, pokud ano, tak s vámi souhlasím.

M. Varadinková 12.9.2019 12:08

Jestli to pak někdo imitoval, to možné je. Ale to, co jsme slyšela já, byl normální zpravodajský vstup, odvysílaný zpravodajskou stanicí veřejnoprávního rozhlasu. Byl to autentický Havel, žádná imitace.

M. Varadinková 12.9.2019 12:03

Nevím, co mají ve fonotéce, ale já jsem to slyšela na vlastní uši a na tom trvám. Nebyl to extra pořad, byl to zpravodajský vstup, jakých tam bývá spousta. O tom, že Havel je někde na návštěvě, jaký tam má program, s kým se setkal, co tam řekl, plus ukázka toho, co řekl.

Že Vy to po dvaceti letech nemůžete najít (mají v té fonotéce rok 1999, 24 hodin denně?), Vás neopravňuje k tomu mne osočovat, že lžu.

V. Čermák 12.9.2019 11:49

Nač ty vulgarity, snaživče. Já si pamatuji dobře, jak to Americké bombardování usilovně obhajoval v uctivém předklonu.....

M. Ilsner 12.9.2019 11:53

Proč jste sprostý jak dlaždič?

https://www.youtube.com/watch?v=L56ayKM8EdQ

P. Jirkovský 12.9.2019 11:54

Plácáte nesmysly, ostatně jako vždycky, vy Uctivej Předklone.