27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

Souměřitelné a nesouměřitelné

Vláda se vyslovila proti senátnímu návrhu postavit propagaci komunismu mimo zákon. Dalo se to čekat. Senátem chválený nápad neměl naději na úspěch v zemi, kde sedm miliónů lidí bylo v různých dobách členy této strany. Kde není snad rodina, ve které by přinejmenším jeden komunista nebyl. V zemi, kde komunisty volí jeden občan z pěti a kde výzkumy ukazují, že komunisté lidem zas tak moc nevadí. Ano, historie je učitelka s nejhloupějšími žáky. Senátní návrh padl pod stůl. Ve stejný den se dozvídáme, že někdo hrozí vraždou ministrovi zahraničí a jeho rodině kvůli jeho tvrdému postoji vůči komunistické Kubě. Zkusme hádat, která strana je anonymnímu vyhrožovateli sympatická.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šumavák 10.11.2005 15:11

Foundry, nucená správa má předevší umožnit (jako ostatně dosud vždy)

rozprodej likvidního majetku (pod cenou) přátelům a známým pana ministra.Někomu se holt líbí barák VZP.********ale jinak to dělají dobře! Jestli to ten náměstek nevyřeší do deseti dnů( jako měla Musílková) tak snad poletí i s ministrem. A když se to protáhne až před volby, tak taky dobře.
Kantor 10.11.2005 15:08

Tak zase pes jitrničku sežral?

Jak dlouho budeme poslouchat tuhle odrhovačku?
Rpuť 10.11.2005 15:05

Kruci, já toho snad dneska nechám... to je strašný, co vyvádím...:))

Rpuť 10.11.2005 15:04

Jeříš, Foundry, PARDON!

Rpuť 10.11.2005 15:04

Jenže Fopundry, ny to by musel být zákon, že soukromé pojišťovny musí i ztrátové

pojištěnce přijímat.
Je jen malou útěchou, že problémy jsou s tím všude. 
Foundryman 10.11.2005 14:45

A vůbec nejlepší

by bylo, VZP rovnou bez náhrady zrušit, ztrátoví pojištěnci by se více méně rovnoměrně dle statistických zákonů rozptýlili mezi soukromé pojišťovny a narovnalo by se to samospádem.
Halladin 10.11.2005 17:12

Re: A vůbec nejlepší

Foundry :-) Ztrátové pacienty si rozeberou. No, dědkové a bybky by si zacestovali do nejbližších poboček malých pojišťoven - a v malých městech ji fakt moc není.... A kdo by si rozebral dluhy VZP mi řekneš ? Jakmile by bylo řečeno, že VZP končí, nikdo jejího pojištěnce neošetří, protože by dělal zadarmo...
Foundryman 10.11.2005 14:42

U nás

se Rathovu postupu říká "kopanec do křa". Buď má VZP ztrátu přímo naprogramovanou systémem zdrav. pojištění a pak s tím nic nenadělá ani 10 nucených správců. Nebo se VZP nechá nehorázně hoblovat poskytovateli péče a pak je rovněž na čase nastavit systém tak, aby to neumožňoval. A pokud je nuceným správcem náměstek ministra rezortu, který má na zhovadilostech lví podíl, tak už je to vůbec srandovní ("z jedné jsme krve, ty i já").
Ladislav N. 10.11.2005 15:26

Re: U nás

Je skutečně "legrační" sledovat, jak vláda ČSSD, která svými vlastními rozhodnutími (bez ohledu na reálné mžnosti financování zdravotnictví) prohloubila problémy VZP a teď kvůli tomu sama vyhlašuje nad VZP nucenou správu. Tady jsme u "kořene ekonomického myšlení" socialistů-komunistů, kteří bez rozpočtových schodků a dluhů hospodařit neumí/nechtějí... ......................................................... http://www.ceskenoviny.cz/index_view.php?id=156882
huhu 10.11.2005 16:18

Re: Re: U nás

koaliční vláda čssd a pravdalásky...
Ladislav N. 10.11.2005 18:24

Re: Re: Re: U nás

Nezapomeňte ještě 4 letý mocenský kartel ČSSD+ODS. A také na partajní příslušnost nuceného správce VZP - člena ODS - Pečenky. ;-)
Mysch 10.11.2005 14:16

socani řídí zdravotnictví i VZP 7 let,

ovsem kdosi tu nedavno poznamenal, ze zdravotnictvi bylo zruseno pred 10 lety.  tedy zrejme martany, kdyz ne socany.
a podle me smutne zkusenosti, dostat nejakou instanci tam, kde dnes ceske zdravotnictvi je, 7 let nestaci. na to se zadelavalo urcite cela desetileti.
Kajan 10.11.2005 14:15

Tak já přiznávám, že s deviti nás, dětí Janyškových, byl jeden jediný komunistou. Považuji to za krásné skore. A ještě lepší je, že já jsem to nebyl!!!! Dzp.

Mysch 10.11.2005 14:16

Re: Tak já přiznávám, že s deviti nás, dětí Janyškových, byl jeden jediný komunistou. Považuji to za krásné skore. A ještě lepší je, že já jsem to nebyl!!!! Dzp.

a smutne je, ze zrovna ten karel!
Béda 10.11.2005 16:36

No, zase je fajn,

že všichni ti Janyškovic caparti se nedali do diskuze zde na Psu.
Mysch 10.11.2005 14:10

sedm miliónů lidí bylo v různých dobách členy této strany

a ja se ptam a ptam a ptam a ptam, kam se tech 7 milionu straniku podelo ?
dva, nebo tri se tu kajicne priznali, ci priznavaji, jsou za to zdejsimi pravopravicaky denodenne kamenovani, ale kde je jetc zbyvajicich 6 999 997 soudruhhu?
Kajan 10.11.2005 13:36

zjistěme si volební preference sami, bez manipulativních agentur. http://www.volebnipreference.cz/index.php !!!!!!!

ABC 10.11.2005 13:46

Kajane,

už brzo se dočkáte skutečného propadu. DZP.
divana 10.11.2005 13:35

kajane,

ono to veřejné blaho má jinde a mívalo prý i tady za první republiky ten význam,
že být politikem byla služba lidem a ne urvaná kořist.
vojnov 10.11.2005 13:34

černé a bílé

Astone...
 
Hrál si někdy hru ¨palermo¨? Nejjednodušší způsob, jak někoho očernit byl, je a bude odsouzeníhodný  anonymní útok na jeho protivníky...
Jelikož stále ještě nevíme, kdo za tím stojí, je poněkud brzo někoho pranýřovat. Komunista to bejt může, ale nemusí. Taky to může bejt lstivej pravičák anebo docela obyčejnej pošuk. Na komunistech je toho k pranýřování dost i bez toho  anonyma. Tož tak.
 
PS: nechápu, o co je lepší KSČ, kterou nazvou "Levý Blok" (stejně tak nevidím důvod, proč se mají fašisti jemenovat "Republikáni" a ne "Národní obec fašistická") takle je v tom akorát zmatek, a za pár let se budou zakazovat další slova... 
Mirek Šejna 10.11.2005 13:23

Nucená správa na VZP?

To je zvláštní. Já jsem si myslel, že pokud ODS vyhraje příští rok volby, pak její ministr zdravotnictví Julínek ještě na podzim 2006 uvalí na VZP nucenou správu, aby tento bolševický moloch zkrotil. No a Rath to udělal už teď a to je špatně, protože to udělal Rath. Kdyby to udělal příští rok Julínek, bylo by to dobře. Každopádně, pokud společnost vytvoří za třičtvrtě roku ztrátu ve výši 10 mld., pak si nejspíš zaslouži buďto konkurz, nebo bankrot, nebo nucenou správu.
Petr Kunetka 10.11.2005 13:27

Re: Nucená správa na VZP?

O otm nic nevim; ja mel za to, ze ODS chysta reformu zdravotnicti, ne nucenou spravu. AFAIK, ze naklady zdravotnich pojistoven (vcetne zisku) jsou dany zakonem a je to - nemylim li se - 1,6 pct. Coz, kdyz se povede za nucene spravy srazit o uzasnych deset procent, dela 1.6 promile. Sedovousi, muzete se tesit na zvyseni mzdy o tuto castku ;)
Jestli ODS hodlala ten samy kretenismus predvest, nevim, ale porad to kretenismus je.
loula 10.11.2005 13:28

Re: Nucená správa na VZP?

samozřejmě se VZP nezastávám, ty jejich paláce mě také lezou krkem, ale pokud se musí ze zákona chovat tak jak ji přikazuje zákon a nemá šanci toto nějak ovlivnit, tak i její vliv na vlastní hospodaření je omezený. Všimněte si, že VZP musí vzít pod svá křídla pojištěnce, o které žádná komerční pojišťovna zájem nemá.
Mirek Šejna 10.11.2005 13:47

Petře Kunetko a Loulo

A jak byste dluh VZP tedy vyřešili vy? Zvýšením pojistného, nebo změnou zákonů? Jak je možné, že už před 2 roky mě moje zubařka požádala, ať přejdu od VZP k jiné pojištovně, protože jinak by mě nemohla ošetřit. Jak je možné, že asi před rokem se zjistilo, že VZP dojila stát o pojistné za "mrtvé duše"?
loula 10.11.2005 13:57

Re: Petře Kunetko a Loulo

Mirku, já opravdu nevím, jak bych to řešil. myslím, že nejdříve bych nechal zpracovat někým externím audit.
Reseni 10.11.2005 14:04

Re: Petře Kunetko a Loulo

Kdybych ho mel delat ja, tak ho resim zmenou rozsahu hrazene zdravotni pece. Rekl bych, ze problem neni v neefektivite VZP (ta neefektivita se prece muze tykat pouze tech 1,6 pct), ale nekde systemoveji.
Presneji receno, prechodem na minimalni povinne hrazenou peci (aby se nam tu nepotulovali lide s otevrenou tuberkulozou ;) a zbytek ciste komercne. Posleze prevest VZP na standardni podnikatelsky subjekt.
Netvrdim, ze mam neco spolecneho s ODS, samozrejme.
loula 10.11.2005 14:58

Re: Re: Petře Kunetko a Loulo

Ano, ale mám k tomu maličký dotaz. Když si komerčně pojistím barák na požár, ale ne již na povodeň, tak mně při povodni pojišťovna nic nedá. To je v pořádku.
Když si komerčně pojistím nějaký rozsah zdravotní péče, a onemocním na něco, co v tomto rozsahu nebude, tak mě nechají zemřít? To by musely být v té minimální povinné části vešeré zákroky zachraňující život. Nejsem lékař a nedovedu tedy říci, kolik by toho zbylo na tu komerci.
Já s tímto názorem souhlasím, ale mám pocit, že pacient by se měl spíše podílet na službách přímo nesouvisejících s léčbou, např. stravě, ubytování v nemocnici a pod a od těchto položek zcela nebo zčásti osvobodit pojištění.
Petr Kunetka 10.11.2005 15:12

Re: Re: Re: Petře Kunetko a Loulo

K uvaze stoji americky Medicare / Medicaid; ta norma se da stanovit. Uprimne receno si myslim, ze dost znacna cast lekarskych ukonu nesouvisi primo se zachranou zivota.
A kdyz jsme u toho, jste si skutecne jist, ze nas system pokryje vsechny zakroky smerujici k zachrane zivota...?
Petr Kunetka 10.11.2005 15:13

Re: Re: Re: Petře Kunetko a Loulo

S poslednim odstavcem samozrejme bezvyhradne souhlasim.
A mrtve duse 10.11.2005 14:05

Re: Petře Kunetko a Loulo

by mel resit trestni zakonik, pravdepodobne zkreslovani udaju v hospodarske evidenci, nebo jak se dnes ten paragraf jmenuje.