29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Smutek a hrdost

K seznamu padlých hrdinů přibyla tři další jména, Karel Beneš, Martin Marcin a Patrik Štěpánek. Padli při výkonu služby při sebevražedném útoku v Afghánistánu. Kontingent české armády tady plní svoje spojenecké závazky, jako je plní v Iráku, v Mali a v Pobaltí, abych jmenoval aspoň některé destinace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 6.8.2018 14:43

Re: EU zablokovala sankce USA proti Íránu,aby ochránila byznys

Blázní hlavně (komunistka) Mogherini. ŽE!

M. Prokop 6.8.2018 14:42

Re: Marek Obrtel: Proč musí čeští vojáci umírat v Afghánistánu?

Bývával dobrý zvyk, že se vojáci nepletli do politiky a politici do válčení (kromě stanovení cílů válčení). ŽE!

:-P

J. Matuška 6.8.2018 14:40

EU zablokovala sankce USA proti Íránu,aby ochránila byznys

Šéfka zahraniční politiky EU Federica Mogheriniová na začátku tohoto měsíce prohlásila, že nehledě na americké sankce se EU chystá ke zvýšení obchodní výměny a kooperace s Íránem.

Federica Mogheriniová a ministři zahraničních věcí Francie, Velké Británie a Německa v prohlášení sdělili, že jejich země si ponechají „efektivní finanční kanál" otevřený do Íránu.

https://cz.sputniknews.com/svet/201808067843800-eu-usa-iran-sankce-byznys/

Svět blázní, ale to je asi tím horkem, ŽE.

M. Prokop 6.8.2018 14:40

Re: Afghánistán?

Já dost zájem mám, ale jiný výběr zdrojů. ŽE!

M. Prokop 6.8.2018 14:39

Re: Naše vojáky

To samopostřílení by moc nevadilo, ale když to tam Západ nedávno opustil, byly jakési tendence bunzírovat ven z Afghanistánu. Tak se tam zase vrátil.

I. Kellner 6.8.2018 14:32

Re: Naše vojáky

Víc vojáků, víc peněz, víc mrtvých, víc Adidas.

M. Moravcová 6.8.2018 14:31

Re: JEN BYCH PŘIPOMENUL, ŽE NIDKY

ortodoxní islám v Americe

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/z-patrani-po-zmizelem-chlapci-se-stalo-vysetrovani-tyrani-deti-policiste-jich-objevili-11-53402?dop-ab-variant=2&seq-no=3&source=hp

P. Boublíková 6.8.2018 14:30

Re: Marek Obrtel: Proč musí čeští vojáci umírat v Afghánistánu?

Ano, musíme plnit svoje spojenecké závazky.

Ale jinak je celá ta válka imho k prdu a NATO by mělo její smysl přehodnotit. Ve skutečnosti Trump. Ale asi nechce dostat nálepku zbabělce, už má i bez toho nálepek dost.

J. Anděl 6.8.2018 14:27

Reagoval jsem na anketu, četl jsi dnes tady diskuzi někdy dopoledne? Dnes hodně cestuji, poslechnu-li si to, pak až večer. Díky za tip.

J. Anděl 6.8.2018 14:25

Píšu to z pozice člověka, který tváří v tvář smrti někoho, koho jen trochu znám, oněmí, protože mi obvyklá fráze nejde přes rty. Závidím těm, kteří tak společenským požadavkům dostojí snáze.

J. Matuška 6.8.2018 14:22

Re: Marek Obrtel: Proč musí čeští vojáci umírat v Afghánistánu?

Jindřichu, poslechnul sis Wesley Clarka? Zkoušet tě z toho nebudu, v tomhle horku je dobré dávat přednost "lehčím" pokrmům...

J. Anděl 6.8.2018 14:21

Možná je to trochu formalita, něco jako upřímná soustrast, která leckdy není upřímná. Součást rituálu.

A význam má i pro ostatní živé vojáky v nasazení.

P. Boublíková 6.8.2018 14:18

Re: Hasič, co mi hasil barák tam šel taky dobrovolně

Ano, o tom významu pro pozůstalé jsem psala.

Může se stát člověk hrdinou nešťastnou náhodou? Vždyť ti vojáci konali rutinní prohlídku, v tamních poměrech nic mimořádného. Anebo označme za hrdiny všechny vojáky na takových misích, všechny hasiče, všechny policajty (ehm? :-) ), s tím nemám problém. I když mají to štěstí a zůstanou naživu.

Mašíny proboha raději nechte v klidu (souhlasím s vámi) :-)

J. Matuška 6.8.2018 14:14

Afghánistán?

Toto by český čtenář měl vědět, zatímco Česko oplakává hrdiny

I když v neděli zahynuli tři čeští vojáci, je zde naděje, že by v tomto válkou zmítaném „hřbitově mocností“ mohl být mír. Ale bude to asi podobný mír, jaký svého času uzavřely Spojené státy s Vietnamem. Američtí diplomaté a velitelé ozbrojených sil začínají mluvit o vyjednávání s Tálibánem, který se vyskytuje na většině území Afghánistánu. Podle televize NBC se tak děje kvůli názorům a pochybnostem Donalda Trumpa o afghánské misi.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Afghanistan-Toto-by-cesky-ctenar-mel-vedet-zatimco-Cesko-oplakava-hrdiny-546662

Kolik lidí má zájem se zabývat takovým množství informací? /Článek Terezy Spencerové na PL ZDE, Interview s Ryanem Crockerem ZDE, Reportáž BBC ZDE, Reportáž Reuters ZDE./ Je přeci daleko jednodušší vyslovovat předžvejkané názory hlavním proudem. Ale ona nakonec přeci ta pravda a láska nad lží a nenávistí zvítězí, ŽE.

J. Kombercová 6.8.2018 14:11

Re: Naše vojáky

Vojáci jsou placeni erárem, stejně jako další státní zaměstnanci. Učitelům by asi nikdo do žoldáků nelál.

J. Jurax 6.8.2018 14:04

Až budou v Afghánistánu socdávky na úrovni Evropy, jistě se vrátí ...

J. Anděl 6.8.2018 14:03

Re: Marek Obrtel: Proč musí čeští vojáci umírat v Afghánistánu?

Dle textu dnes zde v diskuzi samí sluníčkáři a zelení marxáni :-)

J. Uzel 6.8.2018 14:03

Naše vojáky

poslala do Afghánistánu naše vláda se souhlasem parlamentu, takže to rozhodně nejsou žoldáci. Že se dlouhodobě nedaří předat kontrolu nad zemí současné vládě v Kábulu není chyba vojáků, ale nerealistické určení cílů, kterých chce NATO dosáhnout a neefektivita k tomu použitých prostředků. Jestli chtějí klid ve státě, tak tam budou muset poslat víc vojáků. Jakmile opustí prostor tak se tam ti šašci mezi sebou postřílí a je úplně jedno, kdo je "hodnej" a kdo "zlej".

J. Anděl 6.8.2018 14:01

Re: Hasič, co mi hasil barák tam šel taky dobrovolně

Proč je slovo "hrdina" takový problém?

To slovo má význam pro přeživší a pozůstalé a v případě profesionálního vojáka není nijak problematické. Překonal strach, splnil povinnost, položil život, který je každému cenný, od ústřice po člověka.

Diskutabilní je ten titul u Mašínů, kteří položili cizí životy za svou svobodu. Jim je odměnou život ve svobodě, to bohatě stačí.

J. Jurax 6.8.2018 14:00

Používá Android ... :-)

J. Jurax 6.8.2018 13:58

No, přesněji je jenom jedna, ale je jí 72; to se ovšem před moslemínskými bojovníky tají kvůlivá morálce ...

J. Matuška 6.8.2018 13:56

Re: Marek Obrtel: Proč musí čeští vojáci umírat v Afghánistánu?

ANKETA

Považujete účast našich vojáků v Aghánistánu za smysluplnou?

ANO 5%, NE 95%, hlasovalo 4171 lidí.

J. Anděl 6.8.2018 13:52

Re: JEN BYCH PŘIPOMENUL, ŽE NIDKY

Myslím, že to vychází z tvrzení, že islám je v jádru míru milovné náboženství a násilí z něj zrozené vychází z nepochopení textů. S něčím takovým jste se možná setkal.

Já k tomu mohu dodat akorát tolik, že islám nemá svrchovanou autoritu, která by to či ono chápání potvrdila či odmítla, s výjimkou Boha, známého tím, že se k přím o svém slově staví lhostejně bez komentáře.

Jinak ovšem s tím, co píšete, souhlasím.

J. Matuška 6.8.2018 13:38

Marek Obrtel: Proč musí čeští vojáci umírat v Afghánistánu?

... Bezduchá a pokrytecká vyjádření Víta Rakušana (STAN), Jana Hamáčka (ČSSD), Jiřího Pospíšila (TOP 09), Petra Fialy (ODS) a dalších o tom, jak naše země musí spolu se „spojenci“ bojovat proti terorismu tisíce kilometrů od naší vlasti či Evropy v cizí zemi, aby pak s nimi nemusela bojovat u nás doma, mne naplňují smutkem, ale také vztekem a pocitem opovržení. V jak obrovském kontrastu s tím, že za naši zemi „musejí“ naši vojáci umírat v daleké cizině je tedy to, že Evropu pod taktovkou Bruselu a vlád jednotlivých zemí zaplavují miliony nelegálních migrantů a s nimi stovky a tisíce islámských fundamentalistů a teroristů, což již nepopírají ani tajné služby jednotlivých států EU.... Jakou cenu má tedy pro tyto politiky, námi volené správce naší vlasti, život českého vojáka, padlého v zahraniční misi NATO v Afghánistánu, Iráku, Mali nebo kdekoliv jinde ve světě?

V kontextu slov Jany Černochové (ODS) mohu ještě dodat, že jsem na misích AČR v zahraničí strávil celkem tři roky svého života, čímž jsem splnil její požadavek na to, aby si každý alespoň dva dny vyzkoušel, jak chutná služba vojáka v zahraniční misi (třeba v Afghánistánu), než se rozhodne tyto věci kritizovat.

Na závěr ještě připojuji příspěvek, který ústy nanejvýš povolaného člověka (zejména v jeho závěrečné části) věrně vetuje to, čím se spousta našich pohlavárů zaštiťuje a o čem s takovou tajemnou dogmatickou „noblesou“ stále hovoří....

Ne, naši vojáci nemusí umírat pro dobro naší vlasti kdesi v Afghánistánu, Iráku, Mali nebo do budoucna v Sýrii, Íránu či na ruské frontě !!! Jejich místo je doma, v naší vlasti, při obraně svých domovů, svých rodin a všeho toho, co naši předkové vytvořili a v minulosti také dokázali bránit.

https://www.youtube.com/watch?v=LXrnprlMyB8

I. Kellner 6.8.2018 13:38

Re: Teď to bude v pořádku

2.5. se vrátí jako bumerang, dřív nebo později.

R. Neveselý 6.8.2018 13:38

Re: Hasič, co mi hasil barák tam šel taky dobrovolně

Asi tak. Děkuji za doplnění.

I. Kellner 6.8.2018 13:37

Re: JEN BYCH PŘIPOMENUL, ŽE NIDKY

Mohu si nějakou "umírněnou" buddhomešitu prohlédnout i v Evropě? Že ne? Tak nic.

R. Neveselý 6.8.2018 13:37

Re: JEN BYCH PŘIPOMENUL, ŽE NIDKY

A jak rozeznáte, do kterých pytlů je budete házet?

P. Boublíková 6.8.2018 13:35

Re: Hasič, co mi hasil barák tam šel taky dobrovolně

I profesionální hasič si svou profesi vybral dobrovolně.

Pokud jde o mě, vážím si toho, že je někdo ochotný dělat (vlastně i za mě) jakoukoliv rizikovou práci, která by samozřejmě měla být co nejlépe zaplacena a rodiny těchto odvážlivců zabezpečeny pro případ neštěstí.

Ale dělat hrdinu z někoho, kdo si tu práci sám vybral a nešťastnou náhodou na něj spadl trám anebo ho nějaký islámský hajzl roztrhal bombou na kusy, to spíš ne. Jedině v případě, že by mu velitel řekl "nelez tam" a on tam přesto vlezl, protože chtěl někoho zachránit. To je pak hrdinství.

R. Neveselý 6.8.2018 13:33

Re: Hasič, co mi hasil barák tam šel taky dobrovolně

Není, vůl jste vy, že jste si nechal shořet barák...:-))