11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

Směšný Gore

Dr William Gray je jeden z nejvýznamnějších meteorologů světa. Katastrofické vize a "varování" levicového politika Al Gorea prohlásil za "směšné" a řekl, že jsou výplodem lidí, "kteří nechápou, jak ovzduší funguje".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
huhu 16.10.2007 20:13

Re: Skoro se zdá,

většina těch, kdo se posměšně vyjadřují o "nevitidelné ruce trhu", ji velice dobře chápou, když je v jejich prospěch...:-P

Lucifer 16.10.2007 19:54

Invisible touch of free market

Neviditelná ruka trhu je podobná utopie jako komunisus. I ten komunismus může fungovat, ale jenom ve společnosti mentálně vyspělých, inteligentních, moudrých a slušných lidí. Taková lidská společnost není a nikdy nebude, ledaže by se většina lidských tvorů nechala anihilovat, vystřelit na Měsíc, izolovat v rezervaci, a nebo naopak, ti druzí sami odešli do nějaké rezervace, třeba na jinou planetu. Ale ani tak by to asi nefungovalo - rozhodně ne v horizontu několika tisíciletí - protože i ti "dospělí" v sobě latentně nesou geny všech svých předků, a tudíž i lumpů a infantilních homeopatů.

V malých smečkách (čau, vlku :-) to občas funguje. Komunismus, trh, kapitalismus atd. Většinou z každého něco, podle aktuální potřeby. Dobrá smečka tahá za jeden provaz a co je dobré pro jednoho, musí být dobré pro všechny, jinak to není dobré ani pro jednoho.

;-)

NoName 16.10.2007 19:57

Re: Invisible touch of free market

Neviditelná ruka trhu je podobná utopie jako komunismus. Řekl bych, že jistý rozdíl přece jenom je-když už nic jiného, tak trh dokáže zabezpečit aspoň dost toaletního papíru, vložek a sem tam nějaký ten banán, pomeranč a závodní kolo-na rozdíl od komunismu...

Lucifer 16.10.2007 19:59

Re: Re: Invisible touch of free market

Já jsem to myslel v principu. Samozřejmě, že je mi milejší neviditelná ruka trhu než viditelná pracka nomenklaturní mafie. Ovšem otázka zní, zda nejsem přeci jenom kapku naivní;-D

huhu 16.10.2007 20:05

Re: Re: Re: Invisible touch of free market

neviditelná ruka trhu je realitou i za komunismu či tam kde rozhoduje státní úředník. Akorát se na rozdíl od svobodného trhu projevuje jinak - černým trhem, korupcí atd.

mobrules 16.10.2007 20:39

Re: Re: Re: Re: Invisible touch of free market

V podstatě souhlas - ale prosím Vás - s neviditelnou rukou tady kdekdo operuje ale přečetl si to někdo, myslím tak aby pochopil o čem to je? Chápou ti vysmívači , že pekař ty rohlíky nevyrábí a neprodává z lásky k lidem  ale aby se měl sám lépe (prostě dělá co umí "nejlépe") a nám umožňuje si ten jeho výrobek koupit . My zase na oplátku koupí nemusíme si ty rohlíky pracně  vyrábět - což souvisí také s přirozenou dělbou práce a můžeme se věnovat užitečnější činnosti. Obohatíme se tak oba!  To je na základní lekce ekonomie ale pro někoho asi nepřekonatelná záležitost.

NoName 16.10.2007 19:54

Re: Sto omylů Václava Klause

Ano, a dotyčný pán učí tohle z těchto knížek...

http://geography.upol.cz/kgg-udsp.htm . A co si budeme namlouvat, do sta taky počítat neumí ...;-D

F.VÍZEK 88.100.57 16.10.2007 19:37

Jediný závěr:

Člověk neovlivňuje nic. A pokud ano, tak jedině k lepšímu. Tak je to správně, Astone? 

huhu 16.10.2007 20:10

Re: Jediný závěr:

co to zase melete ? kromě učení marx-leninismu jste nepochopil vůbec nic. A ani ten M-L vlastně ne ;-) . s. Vízku víte, že ještě v r. 1962, když jste tajemničil,  bylo 5000 politických procesů...jen v tom roce nesrovnatelně více nežli za celou normalizaci ? díval jste se včera na čt2 historie.cz ?

Samuel de Champlain 16.10.2007 19:35

Konstatuji ze oakman ode mne bud zacal opisovat

Nebo si konecne koupil slovnik pomoci ktereho se mu zacina darit chapat me expresivni metaforicke vyrazivo.

At je to jak chce, dubova hlava zacina pozvolna v mych ocich nahrazovat vlka jako cloveka schopneho vnimat realitu s nejnizsi mirou distorze.

Samuel de Champlain 16.10.2007 19:37

Re: Konstatuji ze oakman ode mne bud zacal opisovat

BTW, predikuji ze dubak bude v nejblizsi dobe designovan jako rude hovado.

Lucifer 16.10.2007 19:42

Re: Re: Konstatuji ze oakman ode mne bud zacal opisovat

Zatím se to obešlo jen s hodnocením "slušný blábol". Vzhledem k tomu, že většina blábolů je tady neslušná, tak si myslím, že to není až tak špatné hodnocení.;-P

Lucifer 16.10.2007 20:06

Re: Re: Konstatuji ze oakman ode mne bud zacal opisovat

btw, Pont Champlain v Montrealu jsem svého času brázdil po dálnici číslo deset v ojeté Fordce:-)

clay 16.10.2007 20:33

Re: Konstatuji ze oakman ode mne bud zacal opisovat

ani expresivní výrazy ani metafory nezastřou to, že si odporuješ každý den hned několikrát a že se vyznáš akorát v hudební vědě. A to je ještě otázka. Ke všemu dalšímu už se vyjadřuješ jako suverénní diletant a když jsou tvé vývody rozmetány, zbývá už jen ta exprese;-)

Skybird 16.10.2007 19:18

Optimusmus českých politiků nebyl na místě a netuším na čem byl založen

Po K.O. ve druhém kole hlasování (81:106) ČR hodilo do ringu ručník a kandidaturu do RB vzdalo. Další mezinárodní ostuda po sebevědomých vyjádřeních tvůrců naší zahraniční politiky a prvé konkrétní výsledky  rektálního alpinismu našich politiků ve vztahu k USA , samozřejmě horlivosti v případě radaru a Klausova projevu o globálních klimatických změnách. S vysokou mírou jistoty prorokuji : A bude hůř !!

čulibrk 16.10.2007 19:25

Re: Optimusmus českých politiků nebyl na místě a netuším na čem byl založen

Hůř to nejde.Jedině,že bychom v RB seděli spolu s Libyii,Vietnamem a Burkina Faso....:-D:-D:-D

Skybird 16.10.2007 19:48

Re: Re: Optimusmus českých politiků nebyl na místě a netuším na čem byl založen

Ale čulibrku, tolik jsme o to tam sedět  stáli, i Topol  to letěl dožehlit a včera v Tv byl přímo z New Yorku velmi sebevědomý. Holt si o sobě myslíme mnohem více než ve skutečnosti jsme.

Byla to dost nakládačka - prostě debakl.

huhu 16.10.2007 20:07

Re: Re: Re: Optimusmus českých politiků nebyl na místě a netuším na čem byl založen

podstatná je práce české mise v OSN, premier tam už jen opakuje co mu připraví ...je otázkou proč do poslední chvíle šířila česká diplomacie ten optimismus

Skybird 16.10.2007 20:10

Re: Re: Re: Re: Optimusmus českých politiků nebyl na místě a netuším na čem byl založen

"Po nástupu do vlády jsme vzali vizi nestálého členství v Radě

bezpečnosti za absolutní prioritu", uvedl Topolánek tuším v neděli. "Máme za sebou stovky

jednání na dvoustranné i mnohostranné úrovni, telefonátů a lobingu,"

dodal.

Prostě byl úplně mimo mísu.

huhu 16.10.2007 20:17

Re: Re: Re: Re: Re: Optimusmus českých politiků nebyl na místě a netuším na čem byl založen

ano byl. Předpokládám, že je dosti rozzuřen a na ZAMINI vlítne, jako zatočil s Kuchtovou...konkrétní výsledek resortu, který řídí kníže pán , tč. zelený (hostinský a lesník).

Jiří K. 16.10.2007 20:21

Re: Optimusmus českých politiků nebyl na místě a netuším na čem byl založen

No vida, jak nám tam VK umetl cestičku. Nebo že by namydlil schody?

S vysokou mírou jistoty prorokuji: Zítra budou komentáře, že vlastně nebylo o co stát, OSN (i s RB) je stejně k ničemu a ty hrozny jsou vlastně táák kyselý...

Alf 16.10.2007 19:14

Navrhuji ještě Havla. Dneska má svátek.

Dag Badman 16.10.2007 19:17

Re: Navrhuji ještě Havla. Dneska má svátek.

A nestačilo by mu, že má dnes svátek? :-)

čulibrk 16.10.2007 19:27

Re: Re: Navrhuji ještě Havla. Dneska má svátek.

Tak mu to dejte k narozeninám.....:-D:-D:-D

Kajan 16.10.2007 19:09

Ano, jestli si někdo zaslouží Nobelovu cenu míru, je to americký prezident Bush !!! Dzp.

huhu 16.10.2007 19:12

Re: Ano, jestli si někdo zaslouží Nobelovu cenu míru, je to americký prezident Bush !!! Dzp.

dost typické pro tuhle cenu je, že ji dostal Gorbačev a ne Reagan...

Dag Badman 16.10.2007 19:12

Re: Ano, jestli si někdo zaslouží Nobelovu cenu míru, je to americký prezident Bush !!! Dzp.

Nobelova cena války se ještě neuděluje :-)

čulibrk 16.10.2007 19:14

Re: Re: Ano, jestli si někdo zaslouží Nobelovu cenu míru, je to americký prezident Bush !!! Dzp.

A proto teroristi dostávají Nobelovku za mír:-D:-D:-D

Kajan 16.10.2007 19:07

Ano, Gore, Bursík a Topolánek jsou velmi směšní, kdyby nebyli k pláči ! Dzp.