3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Škodovka do Německa

Volkswagen se podle všeho chystá převést část výroby Škodovky do Německa. Zdůvodnění: značka čerpá z německých technologií a využívá nižších nákladů na mzdy. Pepíčka z Ouholiček by možná napadla stupidní otázka, proč tedy Volkswagen českým škodovákům nezvedne platy? Tím by nastala spravedlnost a odbory by k tomu musely zatleskat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 6.10.2017 8:28

Re: Škodovka patří Volkswagenu.

Ne, jste první. Na světě. A možná v celém vesmíru.

V. Student 6.10.2017 10:32

Re: Škodovka patří Volkswagenu.

V tom případě nechápu místní stesky.

J. Vobr 6.10.2017 8:18

ŠÉF ŠKODOVKY STĚHOVÁNÍ NEPOTVRDIL !!!

Takže veškeré diskuse jsou výmlat prázdné slámy !!!

_______________________________________________

NENÍ O ČEM !!!

I. Schlägel 6.10.2017 7:57

Líbánky

ani nezačaly. Mimochodem, po revoluci v Česku prostě nebyl soukromý kapitál. Zato jsme měli bankovní socialismus a úvěry pro české podnikatele realizující tzv. "českou cestu privatizace". Stehlík, Soudek a jim podobní včetně zkrachovalých bank jsou mementem. Soukromý kapitál sem mohli dodat pouze bohatí západní kapitalisté. Kapitál dodali, fabriky zmodernizovali a teď sklízejí ovoce. K tomu si přidejme dlouhodobé mnohamiliardové "pobídky" a neštěstí je hotovo. Měl snad někdo v devadesátých letech po tom bolševickém bordelu efektivnější řešení?

J. Lukavsky 6.10.2017 7:43

kdo chvíli stál....

Těžko jest dohnat toho, kdo na nás nečeká a čekat nebude. My jsme 40 let budovali komunismus a tak holt nám ti kapitálistové ujeli. Jako v Alence v říši divů: kdo chce stát na místě musí utíkat. No jistá možnost by tady byla, po vzoru předsedy Maa (nechť žije 1000 roků!) učinit obrovský skok vpřed. Probatum est.

J.L.

O. Uživatel 6.10.2017 7:20

Uživatel požádal o vymazání
R. Tichý 6.10.2017 7:17

Zejmena poznamka o Lucembursku je smutna.

Zapadni Evropa v minulosti zablokovala vstup vychodoevropanu na pracovni trh a pritom mohla dostat kvalitu. Dneska si dovazeji analfabety z Afriky a Asie. Potrebuji nove otroky?

O. Uživatel 6.10.2017 7:21

Uživatel požádal o vymazání
R. Tichý 6.10.2017 7:57

Re:

To není argument.

P. Kmoníček 6.10.2017 8:09

Re:

Vy jste asi myslel elektrický plot na hranicích sklopený do našeho vnitrozemí, že?

M. Berka 6.10.2017 6:54

VW ????

To je ta firma s úspěchem postaveným na podvodu? Ať táhne, je vhodná doba - nízká nezaměstnanost, chybí lidi. Blíž k podvodným technologiím? Nechceme. Obecně by měli nejspíše prodat Škodu, to by je možná na nějakou dobu zachránilo před krachem, z druhé strany je možná rozumnější zlikvidovat konkurenci. To tady některými "nákupy" taky proběhlo...

O. Uživatel 6.10.2017 7:14

Uživatel požádal o vymazání
J. Fridrich 6.10.2017 7:20

Re: VW ????

Vtipálek je Berka možná také trochu, ale naplňuje jedno staré pravdivé moudro že - " vše na našem světě je konečné, jen lidská hloupost je nekonečná... "

M. Berka 6.10.2017 8:10

Re: VW ????

Na DieselGate VW dojede a skončí, kdo to nepochopil, ať si koupí jejich akcie. Auto jako je VW bych si nikdy nekoupil, měl jsem 3 firemní a stačilo. Ale ani Škodovku bych si dnes nekoupil, ty motory jsou opravdu dnes HODNĚ podobné... Já VW k ničemu nepotřebuji. Chtějí odejít, ať táhnou.

O. Uživatel 6.10.2017 8:15

Uživatel požádal o vymazání
P. Kučera 6.10.2017 6:54

Jinou státní politiku!

Už jednou jsem tu psal, že Astonových 600 mld. je hoax, reálně je to 250-300, ze kterých se vrací zpět do investic u nás cca 15% místo obvyklých, pokud by šlo o domácí, 50%. Což jsou ale taky velké (na zpětné investice ale malé) peníze. Jak to vzniklo? A jak z toho ven?

Jen málokdo měl v 90. letech jiný nápad, než modernizovat zoufale zastaralý průmysl i služby pomocí zahraničních investic, které k nám přinesou nejen kapitál, ale i now how. Kromě léta trvajících daňových prázdnin to byly především naše nízké mzdy - a tak se k nám kapitál opravdu hrnul. Všechno bylo na prodej a jen hlupák by nekoupil. Logickým důsledkem této politiky je pak odcházení zlatých vajec z "našich" podniků majitelům. Nadávat je zbytečné, 99% Astonů by se nechovalo jinak. Že se dnes němečtí odboráři v automobilkách či francouzští v kamionové dopravě bouří? Uvědomme si, že VW je z poloviny státní koncern a polovinu vedoucích orgánů tu obsadily odbory.

Jak z toho ven? Skončit s dědky typu Miloše Zemana, jehož myšlení zamrzlo v oněch 90. letech a stále se snaží lákat nějaký ten cizí kapitál a nabízenými výhodami i nadále pokřivovat trh. Na německé stesky, že málo platíme za špičkové německé technologie v našich škodovkách je třeba opáčit, že jsme pro, aby větší díl výzkumu a vývoje těch technologií měli povoleny Češi, čímž by si na ně víc vydělali a víc jich mohlo recipročně poskytovat zpět koncernu. A zvedat platy na úroveň německých. Jen pak se ukáže, kdo je opravdu i finančně efektivnější. Zemanovy (pardon, Nejedlého a Tvrdíkovy) čínské akvizice jsou ještě nebezpečnější. Nešlo by ani tak o odliv zisků z práce našich lidí, ale o politickou závislost ne silně nedemokratických režimech a na zasetí hnízd východních rozvědek, včetně technologických. Takže: podporovat naše nadějné projekty a nalézt cestu, jek více participovat na "našich" cizích firmách. A lidi typu Zemana poslat do důchodu. Dobrý den.

T

L. Vrána 6.10.2017 9:42

Re: Jinou státní politiku!

Názory se různí. Většinou se konstatuje, že Evropa je upadající kontinent. Podíl na světovém HDP víceměně klesá. Někde jsem četl, že Evropa je ekonomickým obrem, politickým trpaslíkem a vojenským červem.

Nicméně, ekonomický vývoj v r. 2016-2017 je příznivý, klesá zadluženost, objevuje se ekonomika zdola, atd.

Ve Švejkovi řekl cikán Janeček, když ho věšeli za dvojnásobnou vraždu: "Je to s náma vachrlatý, ale může se to obrátil vždycky k lepšímu." (A taky jo, oběsili ho až další den, neboť v ten první den měl císař pán narozeniny...)

D. Polanský 6.10.2017 6:49

Západ doženeme, jelikož

Západ zaplaví migranti a ti jej budou vysávat až jej zcela vysají, sice nakonec i nás, ale o tom se teď nebavíme. Kapitál nezná hranic, lamentovat že zisk odchází jinam je směšné. Chtít kapitalismus a nerespektovat základní atribut kapitálu je opět směšné. Kdosi kdysi musel tady kapitál investovat, aby se k zisku z investic dostal.

A vůbec, co to znamená dohonit Západ? Zredukovat to jenom na velikost platů je velice zjednodušující. Osobně Západ nechci dohonit, stačí mi a budu rád když budu žít spokojeně v bezpečné zemi. Stejně jako moje děti a vnoučata.

Dnes Aston za 5.

P. Kmoníček 6.10.2017 8:11

Re: Západ doženeme, jelikož

Polanský, Vy už jste zblbnul úplně!

A. Trick 6.10.2017 8:19

Re: Západ doženeme, jelikož

Kmoníčku, k věci by něco nebylo? Nebo se vzmáháte jenom na poštěkávání?

L. Novák 6.10.2017 9:15

Re: Západ doženeme, jelikož

Na poštěkávání jsi tady ty. Ještě jsi za celá léta nenapsal příspěvek, který by měl informační hodnotu a délku větší než dva řádky.

M. Zikmund 6.10.2017 6:48

Je to jen připomenutí

Hrozba přesunutí části výroby z ČR je ohrožení páteře ekonomiky. Je to klasické připomenutí zlobivé kolonii, že existují jiné a důraznější nástroje než rozhodnutí nějaké komise či diplomatické tlaky. Vůči EU "vstřícný" předseda vlády tak bude zachráncem, kdeždo případný "nevstřícný" hrobařem. Takto je to nastaveno, ale rozhodně si nesmíte myslet, že se snad někdo snaží ovlivnit naše volby (pochopitelně vyjma Putina).

A. Trick 6.10.2017 6:46

Je to možný vůbec?

Rajman tady blábolí o Češích jezdících do práce do Žitavy. V Žitavě není práce, milý Rajmane a Němci se stěhují na západ. V Žitavě jsou byty levnější než v Liberci (za hubičku) a pokud si koupíte domek, můžete si vzít další zdarma.

Liberečáci se stěhují do Žitavy a do Liberce dojíždějí.

J. Vobr 6.10.2017 8:25

ANO,TAKOVÁ JE REÁLNÁ SITUACE !!!

Tu-ááá.

J. Fridrich 6.10.2017 6:44

Aston píše " značka čerpá z německých technologií

Aston píše " značka čerpá z německých technologií a využívá nižších nákladů na mzdy " - a není to náhodou pravda ? Při " svatbě " VW s Škodovkou komouši řvali jak ji zlikvidují, seberou vývoj, nebude motorárna a pod.

Tak trocha srovnání a pravdy - za Dr. Husáka se vyrábělo cca 150 000 aut ročně - a jaká byla jejich úroveň si snad vzpomenou i naši soudruzi - a jak sháněli náhradní díly... Nyní je to přes 1 000 000 aut evropské-světové úrovně. Nebylo by fér to trochu přiznat a přiznat určitý podíl na tomto rozvoji a úspěchu naší firmy i Volkswagenu ?

M. Berka 6.10.2017 6:59

Re: Aston píše " značka čerpá z německých technologií

Normální vývoj, už nebydlíte v jeskyni,že? VW se svými podvodnými motory ať jde.

O. Uživatel 6.10.2017 7:16

Uživatel požádal o vymazání
A. Trick 6.10.2017 7:49

Re: Aston píše " značka čerpá z německých technologií

Má naprostou pravdu. "Srovnávači" jaksi zapomínají, že uběhlo již skoro třicet let.

O. Uživatel 6.10.2017 7:59

Uživatel požádal o vymazání
S. Donát 6.10.2017 8:26

Re: Aston píše " značka čerpá z německých technologií

Podvodné motory, ten je dobrej :)