27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Skanska versus Bárta

Ministr dopravy Bárta se rozhodl deset vybraných úseků dálnic opatřit cedulemi, že potřebují opravit a že za stav dálnice může firma Skanska, která je stavěla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Uhlich 16.3.2011 8:11

Re: DOVEDETE SI VÁŽENÍ PŘEDSTAVIT LEPŠÍ REKLAMU -

A vy si jako myslíte, že se jinde nestaví? Takže jako německé nebo polské firmy se jako úplně zblázní radostí, že budou moci odevzdat svůj strategický materiál nějakým číňanům? Hehe....  Ale jo, možná, že máte pravdu, že jim to někdo prodá...ale za kolik, že? Myslíte, že i tak to pak budou ty nejlevnější dálnice nebo tratě.....????

Proč Vás tak svrbí, čím se živím? Mě to třeba u Vás naprosto nezajímá.... To je tak vždycky,co...když jeden nemá co říct - tak začne řešit toho druhého...kolik mu je, co dělá......

P.S.  Energetiku jsem vystudoval ...ale jinak jste se pochopitelně netrefil..  :-)))))

V. Mlich 16.3.2011 8:37

Kde Číňané vezmou písek

Nepochybuji ani na sekundu, že Číňané nakoupí za nejvýhodnější cenu, i kdyby ho měli vozit letadlama rovnou z Číny. Když jsme kdysi v JZD Slušovice rozbíhali montáž počítačů, taky nám bylo líto platit za leteckou dopravu tajwanského vzduchu obaleného tou plechovou krabicí, mysleli jsme, že snad aspoň ten výlisek ocelářská velmoc Československo dokáže vyrobit levněji, když už na desky s elektronikou jsme neměli. Výsledek hádáte správně.

B. Uhlich 16.3.2011 8:53

Re: Kde Číňané vezmou písek

Já Vám to řeknu takto, pane....já samozřejmě neznám co bude nebo nebude.....jen jsem si dovolil vznést určitou námitku, že to s těmi stavbami tady není zas tak jednoduché jak by si někdo představoval. Možná, že vy tomu rozumíte lépe než já...to je dobře. Tak až sem budou  Číňané dopravovat letadly ty milióny tun písku, které jsou při stavbě takové dálnice potřeba - tak mě prosím řekněte. .. :-)

Jinak si ale myslím, že tu plácáte naprosté nesmysly, protože letecky se takové pitomosti jako kovové skříňky na počítače nikdy letecky nevozily... od toho je tady kontejnerová doprava...a vždycky byla....

V. Kolman 16.3.2011 9:30

Re: DOVEDETE SI VÁŽENÍ PŘEDSTAVIT LEPŠÍ REKLAMU -

A vy si jako myslíte pane Uhlichu, že dodavatelé stavebního materiálu budou asgerechnet selektivně jednu firmu navíc, byť čínskou, bojkotovat? Proč by to dělali? Kšeft je kšeft. Navíc, zkuste si dát věci do souvislostí. Jestliže by Skanska měla méně zakázek, tak by také s vysokou pravděpodobností klesl její zájem o cement a další materiál , který by právě Číňané koupili.

     Nějak jste ve své kritice vůbec nezmínil to hlavní, co jsem měl na mysli, když jsem psal, že umístění cedulí s informací o staviteli je dvojsečné. Že může špatného stavitele (právem) zesměšnit a dobrému (také právem) může udělat dobrou reklamu.

     K vašemu poslednímu odstavci. Mě vůbec "nesvrbí", čím se živíte. Ale v diskusi mohou informace o povolání (zálibách, nakonec i o věku, ale to jsem se neptal) v mnohém usnadnit porozumnění tomu druhému. O porozumnění vám ale očividně nejde. Že jsem se s energetikou "pochopitelně" netrefil? Mám na to jiný názor - také pochopitelně :-))

    

    

P. Janásek 16.3.2011 8:55

Re: DOVEDETE SI VÁŽENÍ PŘEDSTAVIT LEPŠÍ REKLAMU -

Pokud by se Skanska a jí podobné firmy "odstřihly" od státních zakázek, budou si moci svoje pískovny a betonárky "spařit" a ještě rády by se potom Číňanům podbízely s prodejními cenami svých produktů. Je to ve světě vyzkoušené.

R. Langer 16.3.2011 9:30

Re: DOVEDETE SI VÁŽENÍ PŘEDSTAVIT LEPŠÍ REKLAMU -

Tak tak, ty by rychle změnily notu... :-D

J. Stejskal 16.3.2011 9:34

Re: DOVEDETE SI VÁŽENÍ PŘEDSTAVIT LEPŠÍ REKLAMU -

To máte asi pravdu s tím materiálem. NA druhou stranu je pravda, že něž by do toho někdo šel (ať už Číňané, nebo kdokoliv), tak by si přísun materiálu minimálně ověřil, než by smlouvu podepsal. On ten pan Bárta asi není odborník na cokoliv, ale říká věci, které jsou logické. Dle Vás bychom se dostali k tvrzení, že prostě do smrti tu bude dálnice stavět Skanska, a bude diktovat za kolik, protože mají štěrk. A to samozřejmě není pravda. Protože by jim ten štěrk potom mohl zbýt. A třeba by ho koupili ti Číňané. Ono nic není nemožné - jak říká Toyota. Ale není to pochopitelně lehké, právě proto, že je v tom moc peněz.

B. Uhlich 16.3.2011 13:27

Re: DOVEDETE SI VÁŽENÍ PŘEDSTAVIT LEPŠÍ REKLAMU -

Podívejte se, pane Stejskale...já jaksi nemohu za to, co se tady za těch 20 let stalo. Nemohu za to, že se všechny velké stavební firmy prodali zahraničním vlastníkům a že tyto velké firmy se zahraniční účastí se tady plynule dělí o 80% všech zakázek. Rovněž tak nemohu za to, že tyto firmy vlastní naprosto strategické množství technologií a surovin. Dále je nutné brát na zřetel, že tyto firmy tady zaměstnávají nezanedbatelné množství lidí.... když se nad tímto zamyslíte, zjistíte, že bojovat proti nim je krajně obtížné....chápete. Já nehodnotím, zda celá tahle situace je dobrá nebo špatná...já jsem jen konstatoval, že představa, že sem vtrhne nějaká čínská firma a začne tady dělat všechno za hubičku je prostě zcestná. To je prostě jen infantilní představa pana Bárty...  Pochopte, že ty firmy jako SSŽ dnes EUROVIA, IPS dnes SKANSKA  a další. se tady budovaly desitky let mají neuvěřitelné zázemí..technologie...autoopravny ...laboratoře (areditované laboratoře) proto mohou dělat tak velké zakázky.  jak myslíte, že by to rady dělali ty číňani? myslíte, že tohle všechno by tady začali nejdřív budovat? ...nebo by si ty služby kupovali?..za co a za kolik?

Já vím, že to pro Vás je asi těžko k skousnutí, ale vypadá to, že opravdu tady bude dělat velké stavby prostě jen těch několik málo firem...tak jako tady asi už nikdo nebude schopen konkurovat ČEZu nebo RWE tak holt určité druhy staveb bude dělat jen několik firem...já v tom třeba problém nevidím. Jiná věc je v tom jak se povede zkrotit to bezuzdné "ztrácení" peněz při těch stavbách, ale to asi zas tak nesouvisí s tím , která firma danou stavbu provádí. To je asi v režii někoho jiného, ne? Konec konců - někdo ty stavby zadává a někdo je přebírá a pak platí, ne? Ten někdo asi za tu práci není zrovna placen málo - tak by ji asi měl dělat pořádně, ne? Já si myslím, že v první řadě je nutné hnát k zodpovědnosti konkrétní lidi a ne dělat spektakulární výstupy v tv. a někam dávat nějaké cedulky.

J. Stejskal 16.3.2011 13:41

Re: DOVEDETE SI VÁŽENÍ PŘEDSTAVIT LEPŠÍ REKLAMU -

Pane Uhlichu, já Vás ale neviním z toho, co se tady dělo dvacet let. Zrovna tak si nemyslím, že "sem vtrhne nějaká čínská firma a začne tady dělat všechno za hubičku." To mi vkládáte slova, která jsem neřekl. A také nevím proč to je pro mne "asi těžko k skousnutí."? Já v tom nijak nekejvám, jsem jen prostý poplatník, kterému se nelíbí, že je to tu dražší než ve Švýcarsku s kvalitou albánskou. Navíc se s Vámi o argumentech které uvádíte ani nepřu. Máte i pravdu v tom, že Skanska zaměstnává spoustu lidí. Začínám mít pocit, že odpovídáte někomu jinému.

Ale. Nesouhlasím s Vámi v tom, že tato situace nemá řešení. Bylo by pomalé a možná drahé, ale na dlouhou dištanc by se vyplatilo. A nemusí to být to, že Skanskou dáte na černou listinu. Prostě možností je víc. A ne, že ne. That's all folks!

K. Janyška 16.3.2011 8:56

Re: DOVEDETE SI VÁŽENÍ PŘEDSTAVIT LEPŠÍ REKLAMU -

VK, myslíte třeba Bytostav ? Chachacha... Dzp.

R. Sedláček 16.3.2011 7:22

Trotl Bárta

1) Normální je s firmou, se kterou nejsem spokojen nespolupracovat. Není normální zaplatit si ještě z našich peněz bilboardy. Ani důstojné ministra.

2) Fondy, ze kterých nemůžu vystoupit si nechte. Své peníze chci ukládat kam já uznám za vhodné a manipulovat s nimi též podle svého. Mám důchodové připojištění již 17 let. Kdyby mi tehdy někdo zakázal vystupovat, ani bych nevstoupil.

V. Hajková 16.3.2011 7:29

Re: Trotl Bárta

V tomto s Vámi tak zcela nesouhlasím-  s touto firmou  jsou  jak vysvětloval p. Bárta  uzavřeny pod  obrovskými sankcemi  určité  smluvní vztahy.  Není to tak jednoduché je zrušit!  A nebyl to p. Bárta, kdo je uzavřel!  Ten má nyní na hrbu jen problém, jak donutit  tuto největší stav. firmu  v zemi  alespon k opravám - mnohdy spíše  k celým rekonstrukcím  mnoha kilometru nekvalitních dálnic.

L. Písařík 16.3.2011 7:40

Re: Trotl Bárta

Smlouvy rušít netřeba. Stačí dát na každou stavbu pořádný státní stavební dozor, striktně vyžadovat provedení průkazných zkoušek vhodnosti použitých materiálů a dodržení smluv včetně záruk. To za předpokladu, že smlouvy byly řádně uzavřeny. Opakuji, stačí donutit dodavatele, aby skutečně provedl dílo podle smlouvy a ručil za ně. Jinak bych doporučil, aby si Skanska k cedulím ZDE STAVÍ SKANSKA  hned přivěsila ceduli MUSÍME TO OPRAVIT.

V. Hajková 16.3.2011 7:46

Re: Trotl Bárta

V tom máte jistě pravdu- ale nemá to nic  společného s p. Bártou, který je  ve funkci pár měsícu.  Házet na jeho hlavu všechny chyby, které se tu staly  je podle mne dost nesolidní  a ubohé!

D. Polanský 16.3.2011 7:09

Silnice a fondy

Až se divím, že za zlé silnice může Skanska a ne komunisti :-).  

Fondy.  I dne lidé dávají peníze do fondů. Idealisté nikdy nevymřou. Problém nastane, když idealisté přijdou o peníze, pak chtějí peníze zpět na státu. Podívejte se na kuponovou privatizaci, investiční fondy byly zřízené coby doplněk pro starší lidi apod. A hle své kuponové knížky jim odevzdali miliony občanů. Jo, jo svoboda někdy bolí.   

R. Sedláček 16.3.2011 7:16

Re: Silnice a fondy

Nomohl byste chodit zvracet na hajzl?

V. Hajková 16.3.2011 7:23

Re: Silnice a fondy

Máte  pravdu- silně to tu zapáchá  rudochem!

V. Hajková 16.3.2011 7:21

Re: Silnice a fondy

Pane Polanský-  on někdo někoho nutil dávat  své kuponové body do fondu??  Já jsem se rozhodovala sama- Vy ne??  Zrovna tak  by mne ani nenapadlo prodat  kup. knížku za 10 tisíc  Koženému!  Mne  tedy svoboda  nebolela- naopak . Investovala jsem  v obou vlnách  velmi uspěšně!

E. Heusinger 16.3.2011 7:36

Re: Silnice a fondy

Pan Polanský tvrdil, že lidi někdo nutil? Z textu jasně vyplývá, že se rozhodli sami. Proč tady rozšiřujete nesmysly?

V. Hajková 16.3.2011 7:41

Re: Silnice a fondy

Pokud jste nepochopil- že to byla otázka  a ne tvrzení-  tak Vaše odpověd je  odpovědí jen na vyvolávání konfliktu-  hlupáku! To máte za ty nesmysly!!

J. Stejskal 16.3.2011 7:52

Re: Silnice a fondy

Bez ohledu k obsahu, jak můžete člověku, který něco napsal a ani Vás neoslovil, napsat "hlupáku"? Prosím Vás, co jste zač?

V. Hajková 16.3.2011 8:01

Re: Silnice a fondy

Pokud jste  si nevšiml-  byla to odpověd pro mne!!  A co jste zač Vy??

J. Stejskal 16.3.2011 9:27

Re: Silnice a fondy

No, za prvé Vám hlupáku nikdo neřekl. Co jsem já zač je z toho jasné. Chci se vymezovat proti takovým lidem jako jste Vy. Protože diskuze se vždy posuzuje podle těch nejhorších a padá na jejich úroveň. A to jste právě Vy. Do dneška jsem si myslel, že argumentace nadáváním je doménou pouze pana Janyšky a toho jsem bral jen jako místní kolorit. Třeba jako je zřícenina, místní hasičský sbor, nebo restaurace U grobiána. Ale vidím, že je to nakažlivé.

B. Uhlich 16.3.2011 8:03

Re: Silnice a fondy

Hajková je místní majitelka duševního suterénu.....

E. Heusinger 16.3.2011 8:06

Paní Hájková

každého na potkání oslovujete hlupáku? Chcete válku? Prohrajete.

V. Hajková 16.3.2011 8:24

Re: Paní Hájková

Mám Vás  na háku !! 

V. Kusý 16.3.2011 9:58

Re: Paní Hájková

Reakce hodná skutečné dámy!

V. Kolman 16.3.2011 7:34

Re: Silnice a fondy

Pane Polanský, dovolím si Vaši první větu trochu odlehčit.

       Cituji: "Až se divím, že za zlé silnice může Skanska a ne komunisti :-))"

Skanska a komunisti - to se přece vzájemně nevylučuje. Víte zcela určitě, že ve firmě Skanska nějací komunisté nepracují?

       V dalším textu o penzijních fondech máte ale naprostou pravdu. Sliby se slibují - blázni se radují!

P. Hofman 16.3.2011 6:51

Bárta je regulérní magorek

Představa, že by podnikatel vyvěsil nad svůj výrobek či službu ceduli "Za tento šmejd nemohu já, nýbrž můj zaměstnanec (či smluvní partner) Máňa Skanská (nebo Pepa Metrostav)" je něco na úrovni třesoucí se bránice a okamžitého telefonátu doktoru Chololouškovi.

My máme ovšem na nejvyšších manažerských funkcích ve slovutném státě Českém takové borce, kteří něco podobného nejen myslí vážně, ale ještě za to snad od nás očekávají potlesk.

Doporučuji: nakopnout podobné voly do prde.. a pro bouřlivý aplaus ostatních občanů opakovat.

B. Uhlich 16.3.2011 7:57

Re: Bárta je regulérní magorek

Nojo, ale tohodle magorka si tam zvolila ne nepatrná část magorků v naší společnosti a považovali to za naprosto úžasný nápad.... takže na Bártu bych to zas tak neházel...on se tam sám nezvolil....