17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Sirotci na scéně

Na českou politickou scénu vtrhla kohorta padesáti syrských sirotků. S nápadem přišla europoslankyně za lidovce Michaela Šojdrová. Nápad to byl racionálně podložený – proč se máme nechat (jakožto Česko) okopávat kvůli nedostatku solidarity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 18.9.2018 20:12

Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

... nejsou ani ze Syrie? :-):-):-)

R. Neveselý 18.9.2018 20:15

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

Samozřejmě, že je to podvod. Proto se seskupení kolem aktivisty Hofmana tolik rozčiluje a nadává.

S. Netzer 18.9.2018 20:21

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

Hlavně, že nikomu nenadáváš ty.

V. Kotas 18.9.2018 20:33

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

Ba bo zalez !

R. Brzák 18.9.2018 20:16

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

Ale protože by teoreticky mohli být ze Sýrie, a protože musíme respektovat dohodu s muslimským státem (kterým je i Sýrie), nemůže zdejší rodič některé z těch dětí adoptovat. Ale můžeme je ubytovat ve státem placeném děcáku , což u nich zcela určitě vytvoří předpoklady pro jejich brzkou integraci do naší společnosti - protože muslimové a Arabové jsou obecně přizpůsobivější naší kultuře, než sirotci u nás doma...

J. Vobr 18.9.2018 20:19

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

A není to ta Škrlová z Klokánku, která byla nejdříve Anička a pak v Norsku Adámek ???

:-)))

:-)))

J. Kombercová 18.9.2018 20:20

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

Té bylo taky kolem 30 a zahrála nezletilé děvče i hocha tak, že ošálila i bystrozrakou Šabatovou.

F. Pecka 18.9.2018 20:19

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

https://4.bp.blogspot.com/-YpkT4UoAgQ0/Tt3wiC-sv1I/AAAAAAAAAyk/_TWt9tMjKBo/s1600/Syrian%2Byoung%2Bmen-they%2Bare%2Bmany.jpg

No nevemte si jich pár domů :-)

P. Hofman 18.9.2018 20:20

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

Tak si to shrňme:

Pavel Vandas není Vandas?

S. Netzer 18.9.2018 20:22

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

Už ne.

R. Brzák 18.9.2018 20:27

Re: Tak si to shrňme. Nejsou to sirotci, nejsou to děti a

Na netu není nikdo automaticky někdo. Jsem zde jen virtuálním nickem. Ovšem my se zde nebavíme o virutálních dětech, ale dětech v Řecku, které potřebují rodinu. Buď tu svou, širokou, původní (byť pravděpodobně bez rodičů), nebo novou, ale s plnou zodpovědností rodičů za nové děti. Vztah založený na lásce, nikoliv závislosti na státních penězích... Cokoliv jiného je špatně.

F. Pecka 18.9.2018 19:57

Langšádlová se rozjela

Zakázat všechny ty internety, bo kdysik ti politici mohli žvanit a nikdo to stejně nevěděl, ale včilek tu jejich debilitu všeci vidí :-)

https://youtu.be/Q7UF9mTD3cA

V. Novák 18.9.2018 19:50

Putin a Erdogan se dohodli na demilitarizované

zóně v Idlíbu, oddělující provládní oblasti od ISILovských.

Vypadá to, že nové video Bílých blembáků vyjde nazmar a americké lodi se k Sýrii rozpluly (speciálně pro Prokopa)zbytečně...

I. Kellner 18.9.2018 20:01

Re: Putin a Erdogan se dohodli na demilitarizované

Humanitární bombometčíci vkládali velké naděje i do sestřeleného Iljušina, ale i to je, jak to tak vypadá, pořešené.

F. Pecka 18.9.2018 19:47

Švédská školní třída

https://www.prisonplanet.com/wp-content/uploads/2018/09/swedenclass.jpghttps://www.prisonplanet.com/wp-content/uploads/2018/09/swedenclass.jpg

Jó Švédové také začali adopci padesáti malých negroušků... :-)

F. Pecka 18.9.2018 19:50

Re: Švédská školní třída

ještě jednou

https://www.prisonplanet.com/wp-content/uploads/2018/09/swedenclass.jpg

M. Mařák 18.9.2018 19:44

Adopce nemuslimských dětí z islámských

zemí do neislámských zemí a neislámským rodičům je naprosto nemožná. Vím to od kolegy, který s manželkou nemohl mít děti a tak nakonec adoptovali dva malé Haiťany.

Tolik k aféře s padesáti sirotky.

M. Mařák 18.9.2018 19:48

Adopce muslimských

Sorry za překlep.

R. Brzák 18.9.2018 19:50

Re: Adopce muslimských

pozdě, už jsem stihl být rýpavý...

R. Brzák 18.9.2018 19:50

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

Tomu nerozumím - neislámských dětí?

A i kdyby dětí vychovávaných původně v Islámu - jestliže jsou to sirotci a jsou v současné době v Evropě (Řecko) - jaké překážky adopci vidíte (pokud existují o konkrétní dítě zájemci)?

R. Sorge 18.9.2018 19:54

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

Paní velvyslankyne Filipi říkala včera v TV, že adopce dětí ze Sýrie do zahraničí není povolena. Některé státy to neumožnují.

J. Anděl 18.9.2018 19:56

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

Už jsem se v těch hláškách ztratil. Myslel jsem, že jde o děti z táborů někde v Řecku. Ale to jsem slyšel včera nebo dokonce předevčírem, od té doby se mohlo leccos změnit :-)

R. Sorge 18.9.2018 19:57

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

Ano, nyní jsou v Řecku, ale jsou to občané Sýrie.

J. Anděl 18.9.2018 20:01

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

Tak abych v tom měl jasno - jde o to, že u dětí, údajně ze Sýrie, uprchlých do Řecka a přebývajících v řeckých táborech, které nikdo neprohlašuje za své děti (jinak by to asi nebyli sirotci) syrské autority nepovolí adopci? Omlouvám se, nedělám z vás debila, jen se opravdu ujišťuju :).

Jde tedy, nepletu-li se, o pěstounskou péči nebo tak něco, ne přímo adopci, ale nevím, jak se tu dnes vyvíjela diskuze, třeba se přešlo na debatu o možných adopcích.

R. Sorge 18.9.2018 20:06

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

Jedná se o mladistvé (do 18-ti let) bez doprovodu, kteří jsou ze Sýrie. Adopce dle velvyslankyně není možná. Některé státy nepovolují adopci do zahraničí (nevím z hlavy které).

R. Brzák 18.9.2018 20:08

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

Jde-li o zájem dětí (a tím je rodina, nikoliv státní péče) - kašlat na nějakou domluvu s nějakým totalitním (ať už Asadovským, nebo třeba muslimským) státem!

R. Sorge 18.9.2018 20:13

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

No nevím, to by mohlo být kontraproduktivní. Lépe to respektovat. Ta adopce by neměla být doprovázena nějakými (mezinárodními) právními spory.

J. Anděl 18.9.2018 20:09

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

OK, beru. Poslední otázka a slibuju, že toho už nechám - záleží na státě, odkud je ten člověk (třeba ta Sýrie), nebo na státě, na jehož území se právě nachází (Řecko)?

Z toho, co píšete, se domnívám, že ta země původu.

R. Brzák 18.9.2018 20:13

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

Ještě zřejmě záleží na státě, který je předpos.aný z domluv, které nemají se zájmem dítěte nic společného. Jednou jsou ty děti na území EU, evidentně nechtějí domů do Sýrie, Sýrie zjevně nepracuje na tom, aby je spojila s jejich širší rodinou (na tom ostatně nepracuje ani EU, ani Řecko, ani ČR), tak máme-li být důslední a o ty děti se postarat, tak jedině adopcí. Jen to je cesta, jak překonat pravděpodobné patologie vytvořené u těch dětí jejich hrůznými zážitky (ať už z Asadova režimu a války, nebo Islámu).

J. Anděl 18.9.2018 20:18

Re: Adopce nemuslimských dětí z islámských

Jo, tak já se jenom snažím pochopit, jak jsou daná pravidla. Pak můžu posuzovat, jestli mi dávají smysl a souhlasím či nesouhlasím s jejich dodržováním.

Dnes tu padlo Větvičkovo, že syrské děti patří Syřanům. Reagoval jsem, že jestli někomu, tak rodičům, nikomu jinému. Když rodiče nejsou, zodpovídá za ně podle mě ten, kdo je (psal jsem) "má na krku". V tomto případě bych odhadoval, že řecká vláda či nějaký místní imigrační úřad či co. Tak to vidím filosoficky, což ale neznamená, že je to tak dle práva. Proto bych tomu rád rozuměl.

Mezinárodní dohody mají smysl, když po druhém státě něco chci, nebo se bojím, že mě napadne.