5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Diskuse k článku

Šílené je normální

Poslední tři a půl kilometru dálnice D5 je v provozu, sto padesátikilometrový tah z hlavního města na německé hranice je hotov. To je dobře. Že to trvalo devětadvacet let je šílené, nepřípustné, neúnosné, bohužel u nás normální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pete 7.10.2006 21:33

V Americe jsem často viděl pracovat na silnicích v noci.

Je to celkem logické - neotravuje to řidiče ve špičce během dne, nezvyšuje to napětí a adrenalin na silnicích. Jenže na nás naše úřady zřízené a řízené socany zvysoka kašlou, raději si vyberou úplatky od firem co pak pohodlně staví jak dlouho se jim hodí. A za kolik se jim hodí. Nejsou naše dálnice několikrát dražší než ve světě? A u oprav to asi nebude jinak.

Ladislav N. 7.10.2006 21:16

Re: Re: Re: drahé dálniční známky

Ano, to "Rozhodl se..." zdůrazňuji... ;-)

huhu 7.10.2006 21:09

Re: Re: drahé dálniční známky

Klaus byl vždy proti podobným vyjímkám, protože vedou k podvodům - viz LTO. Rozhodl se pod vyděračským tlakem Luxe "dobrovolně povinně", pamatují se na tu tahanici v koalici oda/oda/kdu. Jediný Lux to tam tlačil...

hm 7.10.2006 21:03

inu

počet andělů na hrotu jehly již jest asi vyřešen.

Ladislav N. 7.10.2006 20:58

Re: drahé dálniční známky

Tak dobrá. Lux chtěl zelenou naftu a Klaus rozhodl, že jenom na v případě zvýšení ceny dálničních známek, aby vyrovnal úbytek spotřební daně. Nedělejte z něj jelimana, který neví, co činí (byť pod tlakem). :-/

PetrN 7.10.2006 20:41

Re: Cipisku:

Aspoň tam, kde je investorem stát (ministerstvo, kraj, obec atd.) by úplně stačilo udělat férové výběrové řízení...

huhu 7.10.2006 20:36

Re: Re: Re: Re: Docela zajímavé je podívat se, jak vypadá dálniční síť

buďte korektní. Ty drahé dálniční známky prosadil ve vládě vyděračsky Lux přes Klausův odpor

Fafa 7.10.2006 19:51

Cipisku:

A co s tim?Zavede se statne povolena cena budov?

nick 7.10.2006 18:19

Rozpočet SDFI 2006

schválený rozpočet pro rok 2006: příjmy a výdaje 55,671 mld. Kč (z toho 8,167 mld. Kč vrácené a půjčené prostředky na předfinancování fondů EU); schválený rozpočet 2005: příjmy 44,7 mld. Kč (z toho 6,1 mld. Kč vrácené prostředky z předfinancování fondů EU), výdaje 42,7 mld. Kč (z toho 6,1 mld. Kč půjčené prostředky na předfinancování fondů EU)

divana 7.10.2006 18:16

1 km dálnice

asi nejdražší jsou z toho úplatky

divana 7.10.2006 18:15

Re: Aljaska

jestli ta pomalost není taky tím, že u nás 1 km dálnice stojí 1 miliardu.

MK 7.10.2006 17:59

Re: Re: Protahování doby stavby dálnic.

S ekology je to s oblibou tradovaný nesmysl, zvláště v souvislosti s obchvatem Plzně. Zdržení způsobilo hlavně to, že na plzeňském magistrátě se se vytvořily dvě frakce; jedna si podvodně dopomohla k pozemkům severně od Plzně, druhá jižně - a pak už šlo jen o to, kdo ze zastupitelů na tom vydělá.

jardavary 7.10.2006 17:38

Re: Re: Protahování doby stavby dálnic.

No a co když tam někde v plánovaném obchvatu bydlí čolek? A jak bude trpět historicky cenné zvětralé kamení? To, že v centru Plzně bydlí lidi, to je pro ekoteroristy naprostá prkotina. Vždyť tam nikdo z nich nebydlí.

A mýtné? Další zločinný nesmysl kašpara černoprdelníka. Při satelitním systému lze prakticky okamžitě zpoplatnit libovolný úsek jakékoliv pozemní komunikace. A nemusí se stavět žádné slavobrány. Zadají se souřadnice daného úseku a je to. Stejně rychle lze zpoplatnění libovolného úseku zrušit. Ale to by bylo příliš jednoduché a levné a z daleko menších nákladů se nedá tak snadno zašantročit potřebně velká suma malých a hlavně velkých domů. Státní kasa je přeci bezedná a o přebytky se velice ochotně nezištně postarají nezbytní zbyteční úředníci.

Ladislav N. 7.10.2006 17:27

Re: Re: Re: Docela zajímavé je podívat se, jak vypadá dálniční síť

SFDI je jenom "úřad navíc", který měl zákonem určen do rozpočtu podíl z vybraných spotřebních daní a poplatků ze silničního provozu. Podíl zlomkový, tudíž vládní a partajní žvanilové stále mají možnost tvrdit,  že "peněz je málo" a je nutno zavést další poplatky či zvýšit daně... Ostatně zdvojnásobení poplatků za dálnice pro osobní automobily, které ji ničí nejméně, má na svědomí Klausova vláda slidovci a jejich "zelenou naftou"...

Ladislav N. 7.10.2006 17:21

Re: Re: Aljaska

A v nasazení lidí a techniky. Kolikrát nevycházím z údivu, když je na dálnici omezený provoz kvůli "opravám"... a nikde nikdo. Tohle stojí i lidské životy a "odpovědné" funkcionáře by za takové promarněné dny, měsíce a ztráty na životech měl občas soud odsoudit k pozbytí osobního majetku i svobody...:-/

Tomáš Haas 7.10.2006 16:23

Re: Re: Docela zajímavé je podívat se, jak vypadá dálniční síť

Ve státním fondu dopravní infrastruktury není milý brhlíku ani koruna. Stejně tak i v několika jiných státních fondech. Co Zeman založil, jeho následníci konče Paroubkem vyplundrovali. Pokud by vláda SFDI zrušila dnes, neznamenalo by to z hlediska dopravních investic nic. Předtím, nez se z fondu začne investovat, musí být naplněn, a to nepůjde vzhledem k zadlužení státu příliš rychle.

huhu 7.10.2006 16:21

Re: Aljaska

ještě k úvěru BoA...to vaše zdůvodnění je taková lidová pohádka. Každý bankéř se dívá především na podmínky a záruky, asi nebyly přijatelné, jinak ČSSR byla vždy dobrý dlužník. Tedy pokud nebyly pro BoA nějaké politické zábrany.

jab 7.10.2006 16:17

Re: Re: Šílené je normální...

no, nezapomenouit na ten báječný kšeft s dálnicí 47, kdy jsme nakonec všichni zaplatili jen něco přes 200 milionů za to, že ji ta dodavatelská firma stavět nebude.

huhu 7.10.2006 16:17

Re: Aljaska

v Dakotě se stavělo kdysi tempem míle denně. Jen je podstatný rozdíl v jakých podmínkách se staví..

jab 7.10.2006 16:15

Aljaska

Když se v roce 1942 vylodili Japonci na Aleutách, usoudili Amíci, že potřebují spojení na Aljašku a 1400 + mil dálnice vystavěli za 6 měsíců (2330 km). Pražský okruh se stavěl rychlostí 950 metrů za rok (podle deníku Práce a to prý přesně podle harmonogramu) Což byl mimochodem důvod proč tehdy, 1979, americká Bank of America odmítla překlenovací úvěr na dodávku elektrikých Bessemerových pecí do ČR.

tich@dohoda 7.10.2006 16:08

tady se resi jalove prkotiny o obchvatech, ci zda "topol nebo buldozer"

ovsem skutecne dulezite problemy se reesi jinde :-)   ;

http://lidovky.zpravy.cz/vatikan-resi-kde-konci-duse-nepokrtenych-deti-fo0-/ln_zahranici.asp?c=A061007_111814_ln_zahranici_znk

Bokonon 7.10.2006 15:28

Nepodlehnem panice

Za kopci je hranice Kolem hranic dálnice Bezzubý je meč nevinná je přeslice Nepodlehnem nikdy logice V parlamentní putice.

Analog není digitál Ozve se strašný randál Když soukromý kanál Aniž se kdo nadál Otevře svůj anál.

Každé  město ba i vesnice Každý vůl každá slepice Musí slyšet před volbami nejvíce JEDINĚ ČSSD ODS JE STÁLICE  Pro  to  si  rozbijem sanice  Nač je  nám  logika  digitál  dálnice!!!

brhlík 7.10.2006 15:07

Re: Docela zajímavé je podívat se, jak vypadá dálniční síť

No, otálí .. jak se to vezme. Například před Zemanem nebyly žádný systematický zdroje financování, tak nebylo z čeho. Zeman zaved SFDI a během cca šesti let se to podařilo vytáhnout na obrat cca 60 miliard ročně. Třeba se to za nový vlády zas povede zrušit, ať si to postavěj ti co tam budou chtít jezdit :o)

Xaver X.X. 7.10.2006 14:40

Docela zajímavé je podívat se, jak vypadá dálniční síť

kolem hranic ČR. Proč se s výstavbou a mýtným tak otálí? Asi to bude podobná logika, jaká panuje ve věci brždění digitálního vysílání,

brhlík 7.10.2006 14:12

Re: Re: Re: Re: PeSi, ty vůbec nic nechápeš.

No vespod a v Karlíně maj ty hladové betonové -- nebo myslíte, že se daj stavět jen tak na písku?

Evropan (original) 7.10.2006 13:57

Re: Re: Re: Šílené je normální...

Vypada to jako by jim nekdo zahlcoval sit, nejak si s tim nedokazou poradit

Evropan (original) 7.10.2006 13:55

Re: Re: mýto

A nejen italsky, ale treba i chorvatsky, at se plati jen za to co se pouziva !!

huhu 7.10.2006 13:40

Re: Protahování doby stavby dálnic.

protahuje se především tím, že jsou nové a nové požadavky (ekoteroristů) a k radosti dodavatele se stavba prodražuje a protahuje. Daňový poplatník platí, zúčastnění berou provize a úplatky (vč. těch ekoteroristů, kterých je tohle zjevně živnost)

huhu 7.10.2006 13:38

Re: mýto

jednapaní povídala.....ale osobně by se mi líbil italský systém. Dálnice stavěny soukromě, platí ten kdo je používá....to by se ušetřilo miliard !

huhu 7.10.2006 13:36

Re: Re: Šílené je normální...

ano, ale nejen u NP, asi je nějaká porucha na netu