22.6.2024 | Svátek má Pavla


Diskuse k článku

Schröderovy vzdušné zámky

Bývalý německý kancléř Gerhard Schröder vyvolal minulý týden podiv, když odjel do Moskvy, prý na dovolenou, protože je tam hezky. Ve středu se vrátil a poskytl rozhovor Sternu a televizi RTL. Válku, ve které už podle odhadů zahynulo na obou stranách sto tisíc lidí a tři miliony musely uprchnout označil za „chybu ruské vlády“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fridrich 4.8.2022 6:39

Zase dublujete... Ano, ta teplota stoupá...

O. Vorálek 4.8.2022 6:33

A jak ty Masarykovy bojůvky rozvracely suverénní Rakousko - Uhersko!

J. Fridrich 4.8.2022 6:38

Máte horečku ? Asi vysokou....

M. Mařák 4.8.2022 5:29

Skvělá vláda Petra Fialy dokázala, že to dokáže. Po dlouhé době čekání si prezident USA všimnul, že je kdesi jakási ČR a konečně do ní dodá velvyslance.

Sice to bude stát hodně, ale jako přídavek k tomu dostaneme i nějaké stíhačky.

EU First!

R. Langer 4.8.2022 6:03

Zadarmo to nebude, co? :-P

ČR First! [>-]

V. Mokrý 4.8.2022 6:16

TROCHU DRAHEJ ŠPÁS.

Zbytečnej !

M. Moravcová 4.8.2022 6:29

Ty jo, to je magořina.

V. Mokrý 4.8.2022 4:52

Astone,

zapomněl jsi na Velkopolsko.

P. Hatina 4.8.2022 3:26

Tedy, já naprosto chápu, že se zdají Schroderovy formulace naprosto nehorázné, a křičí se o mnichovanství. Jenomže, ono už mnoho dobrých řešení nezbývá.

Jak si ostatně přeložit ten konec "Putin chce bojovat do konce, a Zelenskyj se chce bránit do posledního Ukrajince. Na to aby uzavřeli nějakou dohodu, musí chtít oni dva.

Západu se to venkoncem netýká, protože ten se do té války zaplést nechce, stejně jako doufal že se Mnichovem, vyhne válce s Německem. Jenomže, když odlétal Beneš po přijeti Mnichova do Londýna, tak věřil že se západní demokracie do války s Německem vstoupí a nakonec ho zase porazí, a Československo osvobodí.

V tom se obávám, že pokud by Zelenskyj ze zničené Ukrajiny emigroval na Západ, tak dočkat se už nemusí nikdy..

J. Fridrich 4.8.2022 6:06

Zelenskyj tu nabídku emigrace od Západu-Ameriky dostal, ale jak náš Beneš neodešel...

P. Hatina 4.8.2022 6:35

Jasně, k tomu Benešovi. Ten důvod byl v tom, že naše vojenská obrana proti Německu byla od začátku, od vnuku republiky koncipovaná budovaná a vojensky plánovaná pouze a pouze s vojenskou podporou Francie. O tom jednal už Masaryk, o tom kvanta smluv, o kterých se náši politici, i vedení armády domnívali že budou dodrženy.

Tudíž, když pak přišel Mnichov, nikoliv Beneš sám, ale i generál Syrový, jenž byl tehdy krizovým premiérem, museli konstatovat, že obrana státu bez Francie prostě není možná.

Tedy, nerad to přirovnávám, ale pokud by nebyly splněny garance NATO, tak i dnešní naši politici a generálové taky rychle došli ke zjištění, že obrana proti Rusku jest nemožná..

A jestli si Zelenskyj tu ukrajinskou armádu vybudoval sám, s tím plánem že se proti Rusku dokáže bránit sama, i bez Západu, jeho plus..Jenže a jak píšu výše " do konce, a do posledního Ukrajince, Pokud to bude stačit...

J. Fridrich 4.8.2022 6:47

Naše armáda a pevnosti spolu s celkovou mobilisací by jistě nějaký - potřebný čas odolávali... A Francie s dalšími by se k nám přidali tak, jak to udělali po napadení Polska. A Polsko BOJOVALO, i když to bylo po tom, co se na nás Hitler dozbrojil marné... To je ten rozdíl mezi námi a Polskem, pane Hatina.

V. Zadák 4.8.2022 6:51

Naivní Fridrichu, po napadení Polska Francie vyhlásila Německu válku, ale neudělala nic. Vždyť Hitler šel správným směrem.

J. Fridrich 4.8.2022 7:38

Omyl, ale s tebou by to byla ztráta času...

V. Zadák 4.8.2022 8:11

Tak co udělala Francie, prolhaný Fridrichu?

J. Fridrich 4.8.2022 8:46

No comment. Najdi si to v učebnicích dějepisu ze základky, hloupý zadku...

P. Hatina 4.8.2022 7:04

Tak jistě, jak píšete, Polsko bojovalo, Polsko se beznadějně bránilo, to asi dobře víte, že ani jemu Francie a Anglie na pomoc stejně nepřišly, takže bylo poraženo.

My jsme předem věděli, že budeme poraženi, protože vedení naší armády otevřeně přiznalo, že bez té západní pomoci se ubránit ani nedokáže.

Takto formulováno s Vámi jistě souhlasím...

J. Fridrich 4.8.2022 7:34

Po napadení Polska byla Západem Německu vyhlášena válka, a postupně se formovala protihitlerovská koalice. Polsku v okamžiku jeho napadení Německem, a vzápětí Stalinem nebylo v tom okamžiku pomoci... Ale také se dočkali osvobození - a zanedlouho "okupace" ruskem tak, jako my a další jejich gubernie.. A Putin by nás zase chtěl dostat pod svou odpornou kuratelu...

P. Hatina 4.8.2022 7:56

Bohužel, taky dobře víte, že ta protihitlerovská koalice nebyla provozuschopná ani do roka, když byla už i Francie bleskově poražena a Anglie se zoufale bránila v letecké bitvě s Německem. A vlastně se dojednávala až když byli Němci před Moskvou..Takže a jasně, pro nás, Polsko, severské státy,.. nebylo pomoci..

No a s tím dneškem, a jak jsem psal, pokud by nedávalo NATO garanci okamžité společné obrany, tak by se ani středoevropské státy tomu Rusku s Putinem dlouho nebránily..

J. Fridrich 4.8.2022 9:14

V podstatě souhlas. Karta se začala obracet až se "probudil" po napadení Japonskem hospodářsky-vojensky výkonný obr Amerika... Ale oni pomáhali zbraněmi a dalším materiálem již předtím... Zde je v linku :

Pomoc Ameriky Rusku

http://neviditelnypes.lidovky.cz/historie-venona-manhattan-dco-/p_zahranici.aspx?c=A150504_104603_p_zahranici_wag

Jedná se o velmi obsáhlý a fundovaný popis pomoci USA Rusku v II. světové válce - pomoci chtěné i " nechtěné " ( Ruská špionáž a ukradená technická tajemství ) - a také nezaplacené... Tento popis Americké pomoci Rusku by měl být denně předčítán našim soudruhům komunistům a dalším nevzdělaným a neznalým mimozemšt'anům v naší podivné zemi.

V. Šťastný 4.8.2022 6:08

R^

K. Machala 4.8.2022 2:48

Kdyby se Ukrajinci vzdali území a bylo příměří, nic by nezískali, Putinovi nelze věřit ani slovo, ani podpis. Putin by naopak získal vše - čas na do vycvičení a dozbrojení pro dobytí dalšího a dalšího území. Mír s ním tak jako tak Ukrajina vyjednat nedokáže. Musí se tedy bránit.

Neutralitu Zelenskyj nabízel před invazí, Putin nezvedal telefon, chtěl se stát carem rozšiřovatelem.

Schröder je zástupce Putina, asi na něho něco P. má a nejspíš se ztrapňovat musí.

V. Mokrý 4.8.2022 4:54

;-(

A. Alien 4.8.2022 5:36

Karle, máte nepřesné informace. Putin Zelenskému vzkázal, že podle minských dohod je povinen jednat především se zástupci vzbouřených republik. Pokud tento podepsaný závazek Ukrajina osm let neplní, nemůže s ní jednat ani Rusko, protože ji nepovažuje za seriózního partnera.

F. Žůrek 4.8.2022 2:11

Ondřeji Neffe, zdravím! A Tvůj text se Ti dnes poněkud nepodařil. Souhlasím s názory pana Grundmanna a Kouteckého. Vladimir Putin začal válčit proto, že ruské obyvatelstvo na Ukrajině bylo napadáno a často vražděno. Již se na to prezident Ruska nemohl dívat. Ztratil nervy a začal válčit. Bohužel! Je chyba od Putina, o tom nemůže být pochyb, protože po zlém se nikdy nic dobrého nakonec nevyřeší. Schroeder jedná uvážlivě a správně! Jde o to, aby se neválčilo!!! A válka skončila!!! Zdař Bůh!

P. Červenka 4.8.2022 5:18

Historie se opakuje. Jiný statnik se dle vlastních slov také uz nemohl dívat na to, jak je německé obyvatelstvo Sudet terorizováno a vražděno. I když to byl velký humanista a mírotvůrce, tak prostě musel zasáhnout.

Jenže tehdy byl Západ rozumný, nechtěl podporou Československa přilévat olej do ohně, tak se nakonec dohodli. A nastal mír a harmonie až do dnešní doby.

J. Pilny 4.8.2022 5:53

Jak bylo obyvatelstvo Sudet terorizováno a vražděno? Podělte se prosím s nějakým důkazem, kde se o tom píše? Pokud já jsem četl, tak právě Sudeťáci terorizovali a napadali České občany. Máte v tom trochu zmatek.

V. Mokrý 4.8.2022 6:17

R^!

P. Červenka 4.8.2022 6:20

Preslapnete si. Po ránu to očividně potrebujete:-)

A. Dudík 4.8.2022 1:46

VYPÍNÁM COMP ... začínají se tu objevovat post-poluční dušené výkřiky ze tmy !!!!;-D