28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

Schäuble v Praze

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble se účastní v Praze zasedání širšího vedení Evropské lidové strany. Na tiskové konferenci zabědoval nad současnou situací, kdy klesá důvěra v unijní orgány a sílí nacionalistické tendence. Opakoval slova o nutnosti spolupráce a o hledání evropského řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Martinovská 11.12.2015 18:01

Pane Kloudo,

vy jste taky pěkně slizkej. Viz vaše reakce na paní Frankovou. To mně překvapilo. No nic, mějte se tu.

P. Klouda 11.12.2015 18:47

Madame Martinovská, ...

... Vy jste to odstartovala osobně laděnou hláškou pro mě & pana Vandase, ale písla jste to mně: »Chudáci, pánové, občas se nezavděčíte jedné nebo více paním, ale na druhé straně útěchou budiž, že se zase zavděčíte mnoha jiným paním a panu Prezidentu Zemanovi a také dalším jeho velkým přátelům zde na diskuzi,« tkž nemáte nárok se divit, když Vám někdo písne taky něco osobního. »Netluč, a nebude ti natlučeno...«

J. Nový 11.12.2015 18:51

Re: Madame Martinovská, ...

natloukla vám?

M. Franková 11.12.2015 19:23

Re: Madame Martinovská, ...

Nechte ji žít. Blahoslavení chudí duchem, nechť i jejich jest království nebeské.-)))

J. Nový 11.12.2015 19:48

Re: Madame Martinovská, ...

ještě tomu rčení rozumět....

P. Klouda 11.12.2015 19:56

Re: Madame Martinovská, ...

No, nevím, paní Franková, nevím... Když jsem podle ní »slizkej«... 8) ~~ Když se slizce nezachovám, tak ji beze slov nařknu z nepravdy, a to bych nerad. ....... Ale pokud se přimlouváte, zkusím o tom popřemýšlet. 8) ~~ Jako takový malý adventní předsevzetí.

M. Vondráček 11.12.2015 19:29

Re: Pane Kloudo,

Všimli jste si jak Ti sluníčkoví vítači každému na potkání nadávají ?? Ví někdo proč ??

K. Janyška 11.12.2015 19:34

Re: Pane Kloudo,

Já ano, jsou to ve skutečnosti pravdaláskovní fašouni ... Dzp.

J. Anděl 11.12.2015 19:45

Re: Pane Kloudo,

Vy jste mi zlatíčka, tady opravdu druhé osobně napadají jen sluníčkoví pravdoláskoví fašouni... Ha ha. :-/

K. Janyška 11.12.2015 19:49

Re: Pane Kloudo,

Ale já jsem zásadně pro napadání hloupých diškutérů. Tedy skoro všech... Dzp.

J. Anděl 11.12.2015 19:55

Re: Pane Kloudo,

Pak je vše v pořádku :)

P. Klouda 11.12.2015 20:01

Re: Pane Kloudo,

Možná je to jejich projev lásky k vlastní pravdě, která je nad obecnou pravdou o lásce...?...

M. Martinovská 11.12.2015 17:54

Paní Boublíková, dám to nahoru

"A protože máme to štěstí, že žijeme cca 25 let bez nich, měli bychom si toho vážit a netahat sem další nablblou ideologii.

Vy už jste se v tom klidu a míru asi nudila, že?" (P-B.)

Nechci sem tahat žádnou ideologii, jde o uprchlíky před radikální, zdivočelou  variantou určité ideologie. Uprchlík před IS není IS.

A za druhé, k tomu co píšete jinde: Kurdové jsou mi taky sympatický! Jako jediní účinně bojuj proti IS, na místě. Zbraněma, ne hubou jako naši politici. A Kurdové jsou převážně muslimové. Ten jeden, co utekl, a nebojoval: nemůžeme přece znát jeho osobní situaci. Copak VŠICHNI Češi v době II. světové války bojovlali a neutekli? Všichni jsme bojovali v roce 68 proti tankům? Ono to totiž tak snadno nešlo, myslím. Proto mi připadá to posílání Syřanů do boje od nás tak - chucpe.

V. Novák 11.12.2015 18:00

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Uprchlík před IS není IS, ale bojovníci IS se mezi nimi můžou skrývat. Teď frantíci identifikovali třetího, který přešel ze Sýrie a odbouchnul se v Bataclanu. Bohužel až poté, co vystřílel zásobníky.

Německý vrchní rozvědčík prohlašuje cosi o 1100 radikálních salafistů v Německu - od zaří jich mělo přibýt nějaké tři stovky. A co teprve až ti, kteří přišli do záadního ráje, zjistí, že na ně nikdo nečekal, nikdo je nezval a jejich představy vytvořené podle keců pašeráků a evropských seriálů se nesplní? Kdo je asi tak uloví, ty frustrované?

Z TOHO jde strach!

J. Nový 11.12.2015 18:06

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

a ten třetí nepřiletěl?

M. Martinovská 11.12.2015 18:07

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Tak ten strach by měli mít Němci, a ne my. A minimálně část Němců ho nemá. Přitom do Sýrie posílají armádu. Dokážou totiž rozlišovat: bojují proti nepřátelům, pomáhají uprchlíkům. Naše armáda a policie je zřejmě předem přemožena tím jedním jediným mužem z Bataclanu.

J. Nový 11.12.2015 18:11

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

vláda Merkelové opět získala 6%

V. Novák 11.12.2015 18:16

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Ten strach by měli mít všichni Evropané, protože schengen. Tedy půlka schengenu - zrušené vnitřní hranice, nehlídaná vnější.

Němci měli (zatím?) velikou kliku, že se jim dosud vyhnuly velké atentáty jako v Londýně, Madridu nebo teď nedávno v Paříži. Ale taky se (mnozí) bojí. Moji známí ano.

Vám je stovka mrtvol v Bataclanu málo? Oni jaxi nedali té policii ani armádě šanci - když se dostavila, bylo vystříleno. Ostatně jako v Uherském Brodě - a to byl jenom magor se zbraní. Snad dokonce legálně drženou, takže nijak super výkonnou.

J. Nový 11.12.2015 18:50

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

protože Schengen? :-)))

ti odhodlaní v Evropě jsou protože Schengen? :-))))

P. Klouda 11.12.2015 18:08

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Četl jsem dnes o 7800 radikálních salafistech v Německu ~~ http://www.pressreader.com/czech-republic/lidove-noviny/20151119/281509340086394/TextView ~~ údaj je ale už z listopadu.

P. Boublíková 11.12.2015 18:10

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Islám je zdrojem radikálního islamismu. Radikalizuji se i původně umírnění muslimsti uprchlíci.

Ano, většina Čechů před válkou ani před okupaci neutekla - útěk není řešení. Co se týče toho neodporu, byla to především kapitulace vedení státu. A v Sýrii je občanská válka (tedy byla, než tam začala zahraniční intervence) - problém Syřanů, který za ně nikdo nevyřeší.

Jinak osobní situace toho kurda byla popsána - šel studovat do německa, ženu a děti nechal doma.

M. Martinovská 11.12.2015 18:13

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Ano, ale většina Čechů taky proti válce ani okupaci nebojovala. Češi taky utíkali před komunismem. Nebojovali. Nikomu to nevyčítám, jen se divím, že tak snadno posíláme kurdy a syřany bojovat, zrovna my. Hubou se to snadno bojuje.

P. Boublíková 11.12.2015 18:29

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Pořád dokolečka...

Snad abyste si to vyřídila s těmi, co utekli a nebojovali. Já se za svoje predky stydět nemusím, děda byl až do své smrti členem "Svazu protifašistických bojovníků" (jiný spolek za totace bývalí legionáři k dispozici neměli) :-) Naše rodina neměla za sociku na ruzích ustlano, přesto nikdo neemigroval. A řekla bych, že od nikoho si češi nenechali svou zem rozvrtat tak, aby z toho byla občanská válka.

Smrtelně ohroženou skupinou jsou v Sýrii nemuslimove (kromě území ovládaných asadem), je to muslimská země a muslimové se tam musí dohodnout mezi sebou. Myslím si, že opravdu není naší povinností za ně řešit jakési kmenové války a boj jednotlivých frakcí islámu. Německé uprchlické tábory budiž ostatně odstrašující příkladem toho, jak se mezi sebou snáší "mírumilovní" uprchlíci před válkou.

V. Novák 11.12.2015 18:39

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Smrtelně ohroženou skupinou jsou v Sýrii mimo území ovládaného Asadem skoro všichni kromě salafistických sunnitů - samozřejmě nemuslimové, ale taky šíité i nedostatečně salafističtí sunnité. Kdyby nebyli, neprchali by k Asadovi, pod ochranu jeho armády.

P. Boublíková 11.12.2015 18:43

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Souhlasím - napsal jste to lépe než já. Chtěla jsem říct, že křesťany syrští muslimové nikdy tolerovat nebudou, ale sami mezi sebou se prostě musí nějak dohodnout. Přestěhování části muslimů do Evropy přece není možné.

V. Novák 11.12.2015 18:52

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

No, určitě by to Evropa nezvládla. Nebo by přestala být tou naší, současnou Evropou - i když si vůbec nejsem jistý, jestli většina Evropanů o zachování současné Evropy stojí, když čtu tolik vítačů. A nebo jestli si dokážou představit, jak by se taky Evropa mohla změnit.

V Sýrii to tolerování po desetiletí fungovalo. Za cenu značně drsného "netolerování" netolerantů. Jak se ukázalo, okamžitě jakmile se jen uvolnil tlak a "útisk" - přišla netolerance. No, netolerance..., pogromy a občaská válka...

Vždyť před válkou tam žilo 10% křesťanů - cca 2 M! V Sýrii se pěstovalo a vyrábělo vynikající víno - za socialismu měla tamní vinařská družstva družbu s československými (abych nepřeháněl - vím jistě o jednom - Svodín na Slovensku). A nejen křesťané - i ti jezídi byli sice často vysmívanou, ale nakonec toleraovanou menšinou a její příslušníci mohli zastávat i manažerské funkce. Křesťan mohl udělat kariéru v armádě...

J. Nový 11.12.2015 18:57

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

jistě, 48 let stanného práva

P. Boublíková 11.12.2015 19:04

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

Ano. Obavám se, že podobně to funguje i v Rusku - kdyby se zbavili umírněné diktatury a pokusili se zavést demokracii západoevropského typu, tamní národnostně smíšená společnost by se začala rvát mezi sebou. Stejně tak dopadla i Jugoslávie, ostatně i Československo se po skončení totality rozpadlo.

Paní Martinovskou též velmi srdí česká národnostně homogenní populace, ale tak to asi většinou funguje - buďto nějaká forma útlaku ve státě s nezanedbatelným menšinami (i ti sudetští Němci si stěžovali), nebo zanedbatelné menšiny v demokratickém státě.

P. Boublíková 11.12.2015 19:10

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

P.S. ještě bych připomněla Britskou Indii, která se rozdělila na dnešní Pákistán a Indii dle náboženství, což obnaselo stěhování velkého množství lidí z jedné části bývalé BI do druhé a naopak - ale plus minus se ty dva staty snaseji.

V. Novák 11.12.2015 18:43

Re: Paní Boublíková, dám to nahoru

A kdo to tam za ně vybojuje, když ne oni sami?