26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Rukama se taky dá jíst

Senátní bezpečnostní výbor je pro to, aby se Listina základních práv a svobod doplnila o výslovné právo bránit zbraní sebe i jiné. Lidé toto právo ze zákona mají už dnes, a tudíž by se mohlo zdát, že jde o nadbytečné opatření. Nadbytečné není, protože je to pokus čelit tlaku evropských institucí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Spáčil 21.11.2019 9:19

Myslím že je podstatný rozdíl mezi vzdáváním úcty při státním svátku a politickým mítingem s občany. Kecy, že je někdo veřejná osoba a že má počítat s agresivitou a vulgaritami a nemá si brát sebou dítě jsou v případě piety chucpe.

S. Donát 21.11.2019 9:15

Doufám, že se naši politici nepokálí a tu novelu směrnice o zbraních na nátlak EU nepřijmou. Ty snahy o odzbrojení občanů, to je odporné svinstvo.

P. Jirkovský 21.11.2019 9:21

Nevíte náhodou, kde bych našel autentický znění té novely? Pokud ano, dík za odkaz nebo alespoň návod, viděl jsem zatím jen komentáře.

P. Grigar 21.11.2019 9:26

pane Jirkovský, zkuste EUR-Lex.

P. Jirkovský 21.11.2019 9:35

Díky, zkouším ....

S. Donát 21.11.2019 9:28

Paragrafové znění jsem také nikde nenašel. Je to zvláštní, že všude najdeme jen přehled těch změn, ale samotnou novelu nikde :-(

P. Jirkovský 21.11.2019 9:36

Já taky ne. A hádat se s novinovými články nebudu, zhusta jsou tam nesmysly.

P. Grigar 21.11.2019 9:39

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017L0853&from=CS

P. Jirkovský 21.11.2019 9:47

Dík ještě jednou, to je čtení na celý dopoledne! Alespoň budu vědět, o co skutečně jde.

P. Grigar 21.11.2019 9:59

..pro bližší objasnění významu některých pojmů vám může být k užitku Zákon č. 229/2016 Sb.(o zbraních)

P. Jirkovský 21.11.2019 10:05

Jo, ten znám. Popravdě řečeno, nemám na držení zbraní nějakej pevnej názor, bráním se posuzování věci "podle sebe", někdy mně to moc nejde. A ve svým okolí znám několik lidí, kterejm bych zakázal do ruky brát i hrábě, když v nich začnou vařit tělesný tekutiny.

P. Grigar 21.11.2019 10:31

.. vzhledem k počtu legálně držených zbraní v ČR je počet jejich zneužití opravdu minimální. Většina držitelů se řídí zásadou "Lépe celý život mít a nepotřebovat, než nemít když je potřeba."

J. Vintr 21.11.2019 13:29

Pokud člověku zbývá jen špetka zdravého rozumu, tak ve chvíli, kdy mu začnou vařit tělesné tekutiny, po střelné zbrani nesáhne, protože strávit zbytek života ve vězení zaručeně nikdo netouží. S těmi hráběmi pravděpodobně tolik škody nadělat nemůže

P. Grigar 21.11.2019 13:40

..kdo nepřemýšlí před a při použití, měl by o to víc přemýšlet před a při sepisování výpovědi.;-)

S. Donát 21.11.2019 10:18

Díky za odkaz

D. Švik 21.11.2019 9:22

Ano.

D. Polanský 21.11.2019 9:12

Pán Duka nemůže na jedné straně žehnat svobodě, a na straně druhé si myslet, že vše bude fungovat jenom dle jeho světonázoru. Svoboda je především o nepotlačování názoru toho druhého, o tom ví něco i Letná.

M. Prokop 21.11.2019 9:15

Svoboda je především něco. Minimum zákazů a tak. O něčem je leda tak pohádka nebo seriál.

P. Jirkovský 21.11.2019 9:22

... a to nejen pro tuto chvíli ....

D. Švik 21.11.2019 9:17

Ježíš, který znásilňuje mohamedánku není názor, ale smýšlená, odpornost, mající za účel provokovat a urážet. Navíc Mons. Duka je natolik vzdělaný a moudrý člověk, že jsem si jist , že mu nejde o potlačení jiného názoru, ale o narovnání metru, který začíná být čím dál víc dvojí....

J. Vobr 21.11.2019 9:25

SOUHLAS !!!!!!

J. Fridrich 21.11.2019 10:13

Připojuji se pane Švik a Vobr.

J. Pokoutný 21.11.2019 9:19

Říká vám něco míra věcí, pane Polanský? Pokud budou magistráty z daní i nesouhlasích občanů podporovat díla tak "objevná", jako hry s. Frljiče, rozhodně souhlasím s p. Dukou. Mne ta asymetrie také porudí.

R. Brzák 21.11.2019 9:35

Svoboda je především odpovědnost. A nevidím v Dukovo počinech zásadní projevy nezodpovědnosti. Prostě cítí nějakou újmu své "svobodě" - a tak podává podnět k soudu, aby jeho podezření prošetřil. To je odpovědné vůči němu samotnému i jeho oponentům. Zatím nedělá nic takového, co je vidět u jeho myšlenkové protistraně - tedy, nesnaží se prosazovat zákony omezující nějaké jevy dopředu...

R. Woloszczuk 21.11.2019 9:52

U soudu nešlo o zákaz, ale o omluvu. Jinak pokud si v názoru nejsem jistý tak se podívám z druhé strany - Jak by soudy reagovaly na hru v níž žid vraždí němce, nebo transgender uřezává hlavu muslimovi? Po takovém zvážení je jasné, co si o celé záležitosti mám myslet.

V. Povolný 21.11.2019 10:20

Pane Polanský, muslimovi stačí karikatura Mohameda a začne střílet. Když tady ale máme provokativní představení urážející křesťany, tak je to i podle soudu OK. Lídl umazává kříže z obrázků křesťanských kostelů, prý aby někoho neurazil. Co na to říkají křesťané, to ho ale nezajímá. Já nejsem křesťan, ale tenhle dvojí metr mě dost s....

P. Forejt 21.11.2019 9:09

Česko je prej v tzv. udržitelném rozvoji na 8.místě v Evropě(sic). Sice se nerozvíjíme, ale hlavně, že bodujeme ....dodávám já ....n-tssss

J. Nový 21.11.2019 9:08

Teď prý Kalousek objíždí hospody a chce získat voliče pro TOPku. Já Kalouska nesnáším, ale vím, že kdyby přišel do hospody, kde bych byl já, určitě bych ho nevyhazuval, ani nevypískával. Kdyby tam začal mít nějaké kecy, zaplatím a odejdu já.

Prostě jsem takovej a proto nikdy nepochopím lidi, kteří vypískávali mladého Klause nebo ty, kteří loni vyhazovaly květiny od památníků.

Vím, že s emnou nebudou mnozí souhlasit, ale pokud někdo vyhazuje cizí květiny od památníků, je to pro mne hovado a ubožák.

M. Prokop 21.11.2019 9:24

Celkem souhlasí, jenom nevím, zda to byly jen ženy a děti, které vyhazovaly květiny od památníků.

M. Hromádko 21.11.2019 9:05

Přiznám se, že netuším, proč je kolem těch zbraní takový humbuk. Dneska si zbraň může pořídit každý, kdo splní zákonné podmínky. A že to chtějí dát do Ústavy? Přece platí, že právní řád členských zemí nesmí v rozporu s unijním právem. Unijní právo je nadřazeno právu národnímu. Takže když Ústava bude v rozporu, vyzvou nás, abychom to dali do souladu. Jinak zřejmě sankce. Podle mě si na tom politici hřejou svoji polívčičku i když moc dobře vědí, že ničeho nedosáhnou.