22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Rozvod se vším všudy

Nebude to tedy rozvod typu – spát v jedné posteli a vařit ve společném hrnci. Theresa May v úterý oznámila, že Británie odejde z Unie se vším všudy a nebude stát o žádné poločlenství. Není to ale tak, že je teď po úterku jasno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šurgot 18.1.2017 10:31

Re: Liberalismus je

Samozřejmě jsem odváděl daně, nepracoval jsem načerno, mám jejich National Insurance number, tedy číslo pojištění a to číslo je platné doživotně, můžu se tam, zatím, kdykoliv vrátit.

Pracoval jsem tam dva roky, což je málo na britský důchod, byl jsem normálně odhlášený z českého systému a po návratu jsem se zase přihlásil. Pracoval jsem na plný úvazek, takže nepřijdu v ČR o nic. Jak se mi ta doba započte do důchodu mne nezajímá, protože je celoevropský systém, kdy za práci na plný úvazek si to pojišťovny "nějak" mezistátně kompenzují. Podle jiných Čechů v UK má být minimální doba pro získání nároku na bristký důchod 10 odpracovaných let, ale nikdy jsem se o to nezajímal a nevím, jestli to je 100% pravda.

Z. Koutecký 18.1.2017 9:28

Re: Liberalismus je

No, pane Aldo, ono tam pracuje taky skoro 1300 českých lékařů a ti by se nám náramně hodili. Jenže ty potřebují i Britové, stejně jako další odborníky, kteří u nás vystudovali zadarmo.

A. Alda 18.1.2017 9:46

Jo, ti lékaři by se hodili.

Kdybyste ale mohl rozebrat ty "další odborníky", to bych byl rád. Nemám přehled o tom, kdo tam pracuje - z veřejných diskusí to vypadá jen na ty ópérky, sběrače zeleniny a na všeliké kecálisty a ještě více kecálistky. Pak jsou tam ještě někteří naši stále opálení spoluobčané, ale ty zřejmě nelze zařadit do skupiny lidí, kteří tam pracují, že...

D. Polanský 18.1.2017 6:54

Škoda že těch řemeslníků nemáme

tolik co v Anglii. Bez nich totiž žádná ekonomika dobře nefunguje. A navíc při jejich nedostatku chybí konkurence. Problém Británie opravdu není v instalatérech, protože o ty má zájem každý stát na světě. Problém je ve velkorysém sociálním systému.

P. Hlosta 18.1.2017 7:12

Re: Škoda že těch řemeslníků nemáme

Výhodný sociální systém pro pracující ze zahraničí láká společně se slušně placenou prací. To způsobila EU, jejíž součástí byla i Británie. Británie naše občany moc po vstupu Česka pusti na práci nechtěla. Nakonec ale musela, jinak by porušila závazky k EU. Stejné to bylo s Německem.

Takže otázka je poněkud jiná - pro koho vlastně byla EU stvořena, když její zakládající člen z ní vystoupil?

A. Alda 18.1.2017 7:37

Británie přeci není zakládající člen.

Vstoupila až někdy v roce 1972 či kolem toho roku - pamatuji se na posměšné komentáře v Rudém právu a Dikobrazu.

P. Hlosta 18.1.2017 7:50

Re: Británie přeci není zakládající člen.

Evropské společenství mělo své první rozšíření a máte pravdu, že v r.1973 Británie do něj vstoupila. Není tedy zakládající člen EU, jen byla součástí přejmenování Evropského společenství na Evropskou Unii. V EHS původní organizaci nebyla.

K. Drobková 18.1.2017 7:58

Buď záměrně lžete nebo jste jenom hloupej .....

V.B .. vstoupila do EU v roce 1973.

I. Schlägel 18.1.2017 8:20

Re: Škoda že těch řemeslníků nemáme

Velká Británie byla mezi prvními zeměmi EU, které v předstihu zrušily přechodné období pro zaměstnávání cizinců z nových členských států EU. Celé přechodné období 7 let využilo Německo a Rakousko.

Z. Rychlý 18.1.2017 6:23

Čert ví, jak ten Brexit

dopadne. Ale svým prohlášením sebrala Mayová vítr z plachet Šulcům a Junkerům, kteří se těšili na házení klacků pod nohy. Dala jim jasně najevo, že s krvežíznivou pomstychtivostí řiditelů Evropy počítá. Zatímco Evropané se bude snažit zmírnit ekonomické dopady Brexitu, tahle bruselská věrchuška bude iracionálně šílet a sypat písek.

D. Polanský 18.1.2017 6:56

Jak budou házet klacyk pod nohy?

Když v EU nebudou, tak nebudou. Jenom jim ten odchod nějak dlouho trvá, jako kdyby se jim nechtělo.

Z. Rychlý 18.1.2017 8:43

Re: Jak budou házet klacyk pod nohy?

Při každém jednání EU s VB budou ofrňovat rypáky, na to vemte jed. Co se rychlosti týká, jste nějak hrr - probíhá to jak má. Proč jste tak nervózní jak Olánd, Junker a Šulc dohromady?

Rozvody prostě trvají dlouho a vydělají na něm jen děvky zlatokopky. Žeby EU zvonila hrana?

P. Hlosta 18.1.2017 7:03

Re: Čert ví, jak ten Brexit

Brexit už dopadl! Ne že se ještě připravuje, ale realizuje se. Důsledky brexitu mohou pocítit v Británii, ale Británie jde rozhodně po cestě své samostatnosti. Suverenita pro Británii je zásadní požadavek.

U nás se to těžko chápe, ale my za sebou nemáme tisíc let suverenity.

P. Hlosta 18.1.2017 6:03

Nejasnosti vlivem Ruské propagandy?

Libra výrazně posiluje oproti předpovědím ještě nedávným a posiluje hlavně po projevu premiérky, která oznámila tvrdý brexit. A tak je třeba brát s rezervou předpovědi brexit skeptiků a spíše se věnovat svým problémům. Třeba, co bude s těmi navrátivšímise propuštěnými z práce v Británii, jestli se jim bude proplácet starobní důchod v librách za dobu odpracovanou v Británii, jestli jim kdo ručí sociální zabezpečení za to období? Určitě těch otázek je víc, ale nějak se neprobírají. Zaorálek dělá ramena na Británii, aby zakryl svou bezradnost doma.

Taky by mně zajímalo, jak se zachová ČNB, jestli opět oslabí korunu, když očekávatelně oslabí euro po ukončení plateb Británie do EU? Zatím ticho po pěšině! Ale to jsou patrně dotazy pod vlivem Ruské propagandy. ;-))

V. Kotas 18.1.2017 6:02

Británie se rozhodla, jak se rozhodla a asi ví proč.

Navíc má za sebou státy, které bývaly jejími koloniemi a které jsou s ní zadobře. A anglicky se bude mluvit ve všech oborech, ve kterých se používá, to je ten největší její největší fór. A pokud se jí chce někdo mstít za odchod z EU, jako ten náš třepetálek, tak na tom jenom prodělá. Letošní volby po Evropě ukáží, zda se bude EU rekonstruovat, nebo rozpadat. Lepší by bylo to první, ale v tom případě to musí hodně bolet současné EU politiky, úředníky.

V. Kotas 18.1.2017 6:05

Re: Británie se rozhodla, jak se rozhodla a asi ví proč.

A první rána pro třepetálky, je posílení libry, místo propagovaného poklesu.

J. Fridrich 18.1.2017 5:59

Anglie se po Brexitu nehroutí a ani se

Anglie se po Brexitu nehroutí a ani se nezhroutí. Ekonomická spolupráce přece může a musí dál normálně pokračovat - je to v zájmu jak Anglie, tak EU - ale z vedení EU musí odejít ti nynější šílení vůdci Juncker, Schulz a spol. kteří vedou Evropu do rozvratu, rozpadu a zničení.. Anglie do EHS-EU chtěla a i vstoupila - ale do JINÉ EVROPY - vedené normálními vůdci-STÁTNÍKY.. Otci Zakladatelé spolupracující Evropy to narýsovali jinak - a správně. Nemohli ovšem předpokládat, že za 50-60 let přijdou ( bohužel svobodně zvolení stádem nemyslících ovcí-občanů evropských zemí ) do čela hlavních zemí Evropy nerealističtí, pseudohumánní slaboši, kteří při prvních krizových zkouškách - Ruská agrese v Evropě a agresívní Islám pochodující do Evropy totálně selžou..

Trumpovi lidé zjišt'ovali v Evropě postoje zemí k EU - myslím, že není vůbec nic špatného na tom toto "na férovku" zjistit. Ona totiž většina Evropských zemí vstupovala postupně po II. světové válce do JINÉ sjednocující se Evropy.

J. Vobr 18.1.2017 7:36

FRIDRICH,MÁTE KOMPOSICI ZASE ZA 1* !!!

Tu-ááá.

P. Rajman 18.1.2017 5:53

V Unii nevzkvétá nic?

A z čeho vznikl český přebytek v rozpočtu? Z Putinových nebo Astonových keců? A to hned v zápětí Aston vmete Unii další hybriďárnu... Téma záchodků vnesl na globální scénu stát Kalifornie (patrně Hollywood, nebo duhové Frisco), ale podle autora to byli bruselští byrokraté, kteří netrefí na dámy nebo pány. Pro Astona platí, že proti Bruselu a zeleným (ty druhé nemusím, ale to je jiná kapitola) se hodí každá lež. Hlavně aby zněla většinově. Má to těžké. Pomalu není článek, kde by v polovině jakoby z ničeho nic neupadl ze snahy o věcnou analýzu k nenávistné propagandě vůči někomu, koho do té chvíle neanalyzoval.

P. Han 18.1.2017 8:19

Re: V Unii nevzkvétá nic?

Kalifornie se článek netýká. Myslíte, že Kalifornie hajzlíky Unii nadiktovala? Bruselští úředníci si prostě někde vzali příklad a aby dokázali svou nepostradatelnost, řeší to jako celounijní problém, protože skutečné problémy řešit neumí a nechtějí. Nebýt jich, mohl jste se nad ujetými Kaliforňany usmívat, ale když to přichází "shora", najednou vám duhové hovno voní.

L. Straková 18.1.2017 5:46

k poslednímu odstavci

myslím si,že to bude přesně naopak,myslím si,že nelegální migranti-rozuměj převážně mladí nevzdělaní muži,převážně muslimové,to že byla ta pomyslná kapka pro lidi o rozhodování o brexitu a také to,že EU je vlastně Německo a že si tu dělají Merkelová a Junker a Schulz co chtějí a nevypadá to u nich na nějakou sebereflexi,jinak souhlas

O. Musil 18.1.2017 6:46

Re: k poslednímu odstavci

Jak jistě víte, Británie má u přistěhovalců výjimku a tudíž tam žádní migranti nejsou. Za migranty a parazity tam považují Poláky, Albánce, Čechy... Přistěhovalci z kolonií (Indie, Pakistán apod) nejsou považování za cizince, protože jsou "tak nějak jejich" a navíc je jejich mateřská řeč víceméně angličtina. Aston má tedy pravdu.

L. Straková 18.1.2017 8:06

Re: k poslednímu odstavci

z našich ,,přistěhovalců,, jsou to hlavně Romové,kdo v Anglii dlí a pobýrá dávky,kde jste ale byl poslední rok a půl,že jste si nevšiml mohutného nájezdu uprchlíků ze Sýrie,já jsem samozřejmě nepsala o Indech a Pákistáncích, ti v merkelovské tsunami nebyli

O. Musil 18.1.2017 9:18

Re: k poslednímu odstavci

Myslel jsem, že se bavíme o Británii, ne o Německu. Jak již řečeno, Británie migranty nepřijímá, rozhodně ne masově. Také proto tábořili v Calais... Romové jsou úředně občané ČR, Slovenska atd. a jako takoví mají volný pohyb po EU. Jak ho využívají nebo zneužívají je jiná otázka.

P. Rajman 18.1.2017 5:19

EU i Britanie říkají už rok totéž,

ale nesměl by u toho být "malý český šťoura", aby z toho neudělal senzaci. Ta "mudrlantská nevěcnost" je přesně to, co tíží část českého politického vědomí a svědomí víc než Brusel i Londýn.

J. Vobr 18.1.2017 4:35

V PRVÉ ŘADĚ DĚKUJI TĚM V PRVÉ ŘADĚ !!!

A to je Británie !!!

_____________________________________

Dokázali říct NE, takto NE !!!

M. Krátký 18.1.2017 2:13

Děkuji Astonovi za tento postoj

zdá se však, že nejenom v EU se dějí voloviny, které nás všechny ničí. Dobré ráno všem

P. Sulc 18.1.2017 2:10

Zaoralek je drzy jako opice.

Obcan v podstate bezvyznamneho, mrnaveho naroda si dovoli vyhrozovat Britanii, co smi a co nesmi, jinak at se tesi, jak ji pan Zaoralek skripne. Drzost a nafoukanost nekterych politiku nazna mezi.

V. Vlk 18.1.2017 1:06

Dle kamaráda z Anglie

který už tam žije tři desetiletí, původem poloviční Brit : polský instalatér přijde hned, jak se domluvíte. Práciudělá kvalitně, uklidí po sobě a zajistí i opravu zdi atd.A je levný. Místní instalatér přijde až když ho moc prosíte a většinou je to nevzdělaný lempl. Aby po sobě uklidil, ani náhodou. A je drahý jako prase. Ale je to "náš ! A ne nějaký "cizinec". Ovšem i tento kamarád, přesto že jej muslimové zbyli tak, že skončil v nemocnici, hledá neustále výmluvy, proč jsou muzlimáci dobří, a proč jsou to vlastně kámoši. Nepochopíte, ale je to tak. Dtto ve Francii, jak píše třeba bývalá manželka ředitele TV Nova, dnes žijící ve Francii. Prostě je to tak.

P. Sulc 18.1.2017 2:15

Re: Dle kamaráda z Anglie

Zeptejte se ho, pane Vlku, jestli v Britanii Polaci, eventuelne i Cesi kradou take auta. V nemecku v prihranicnich oblastech jsou oba slovanske narody timto zamestnanim znacne prosluli> Byvaly o tom clanky i na Psu i na Lidovkach, pamatujete ?