3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Rozkol nebo tah

Čtvrteční kotrmelec hnutí ANO vyvolal mnoho komentářů. Poté, co si Andrej Babiš nechal od prezidenta poradit, aby se spolčil s komunisty a SPD, nabídl další kolo jednání sociálním demokratům. Jeden aspekt situace ale, zdá se, není komentován. Že se totiž Andrej Babiš neřídil doporučením prezidenta republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 14.4.2018 22:42

Re: Trefně napsané

Mně tady žádná vláda nechybí. Se*e mě Babiš. :-P

J. Schořík 14.4.2018 22:48

Re: Trefně napsané

Potom co je Babiš obešel a ponižoval při ustavení sněmovních orgánů je to logické. Navíc jsou si vědomi toho, že pokud by umožnili vládu, tak pak už nebudou mít žádný vliv - Babiš přece přehlasovává pomocí KSČM a SPD.. Stejný problém máme s Babišem my sosani, ale máme méně co ztratit a naši voliči mají Andreje rádi..

M. Prokop 15.4.2018 0:33

Re: Trefně napsané

Fakt nevíte. Protože vy jste přece ty opoziční strany nevolil, že?

M. Mařák 14.4.2018 22:33

Týpek umlátil a zabil starou,

byl v base, prožil si to a zaplatil ten pomyslný dluh, jeho bývalá stará z Maďarska a matka jeho dětí nakonec spáchala sebevraždu, no, tak to občas chodí, kapela s ním skončila, dělá to jinak.

Tolstaky

https://www.youtube.com/watch?v=vVkMRbNCUdM

L. Kolman 14.4.2018 22:06

Aha, tož tak to je

Není důležité, co, proč a jak se děje, důležité je vnímat to prozápadně, civilizovaně. Tož to máte někteří jednoduché, ani nepotřebujete vlastní rozum.

P. Novák 14.4.2018 22:11

Re: Aha, tož tak to je

Víte, co by vám řekli Holna a Malota?

J. Anděl 14.4.2018 23:15

Re: Aha, tož tak to je

Co se děje, víte díky zpravodajství z různých zdrojů. Tedy víte - nějakým způsobem vám někdo sdělí, že se něco stalo. Už v té chvíli je ta informace zpracovaná a s realitou souvisí omezeně.

Proč se to děje, to si skládáte sám na základě svého pohledu na svět (směru vnímání), případně analýz těch, kteří podle vás popisují svět pravdivě = podobně, jak ho vnímáte sám.

Ať píšete cokoliv, je vidět, že máte nedůvěru k západním politikům, k jejich politice, k tomuto zpravodajství. Vcelku je úplně jedno, o co jde, o jaké téma.

Já to chápu. Ale jak to souvisí s rozumem? Cožpak nechápete, že i skepse a očekávání lumpárny zkresluje informaci? Opět - proč ne, tohle zkreslené vnímání je v lidském světě esenciální. Ale podívejme se konečně rozumně, že rozumu je v tom minimum.

Lidé nevidí realitu. Někteří lidé dlouhé roky meditují a zavírají se do jeskyní, aby zahlédli záblesky reality. Běžnému hodnocení mezinárodních událostí na základě oficiálních či neoficiálních mediálních sdělení se však realita vyhýbá, jako čert kříži. Je to vždycky jen o tom, jestli to vnímáte prozápadně, civilizovaně, provýchodně, paranoidně, rebelsky, křesťansky, muslimsky, pivně či sedlácky... zkrátka "nějak". Každý vnímá "nějak". A z toho "nějak" si sestavujeme subjektivní realitu. Realita - možná - vyvstane, jedině když se zbavíme všech "nějak". Ale nebudeme jí umět nikomu sdělit (kdyby se nám to hypoteticky povedlo), protože ostatní budou poslouchat "nějak". Možná na základě toho i vybudují nové náboženství, ale zase to bude "nějaká" s*ačka.

S. Donát 15.4.2018 0:06

Re: Aha, tož tak to je

Když čtu podobné příspěvky, jsem velmi rád, že Aston zavrhl myšlenku zrušit diskuzi.

Díky.

J. Anděl 16.4.2018 6:21

Taky děkuji pane Donáte, hezký den.

M. Prokop 15.4.2018 0:35

Re: Aha, tož tak to je

Souhlasím, ale pláčete na špatném hrobě. Jaroušek komoušek je prostě levičácký agitátor, nic víc, nic míň. Logika jde mimo něj.

P. Portwyn 15.4.2018 8:22

Re: Aha, tož tak to je

S tím, že a priori odmítnout cokoli, co řekne NATO, je stejně zaslepené, jako a priori tomu věřit, máte pravdu, ale nemyslím, že by všichni kritici odmítali a priori...

Já třeba měl k západním politikům značnou důvěru, aspoň co se týká přesvědčení, že nedělají očividně idajotská rozhodnutí. Pochybovat jsem začal postupně (Kosovo apod.), intervence v Libyi dala mým iluzím ránu z milosti.

Ta válka neměla definované cíle ani strategickou vizi "co dál", navíc byla vyvolána v době, kdy Irákem vystrašený Kaddáfí už spolupracoval. Výsledek byl katastrofální, a předem bylo zřejmé, že katastrofální bude. Sýrie je IMHO další bota podobného ražení.

Myslím, že angažmá USA v Sýrii škodí zájmům USA. S Rusy bychom se dokázali dohodnout, je to vyzkoušené. S vojenskou diktaturou se můžeme dohodnout, je to vyzkoušené. S islamisty se dohodnout nemůžeme.

J. Anděl 15.4.2018 10:56

Re: Aha, tož tak to je

Chápu to. Jak já se na to dívám - tohle není nové. Co známe z minulosti z USA či Západu obecně, bylo (alespoň jak to vnímám ze svého generačního úhlu pohledu) velice zkreslené socialismem a po revoluci se zdálo, že nastává čas "pravdy". A to byl velký omyl, vedoucí ke zklamání, rozčarování, nebo pocitu, že se ten Západ najednou zhoršil.

Tato iluze zafungovala i na Západě (Fukuyama? Moc o tom nevím, ale zrovna bylo na NP na to téma zamyšlení). Čas "pravdy" - a následující rozčarování.

Rozděluje nás (zhruba) na dvě skupiny, podle toho, jak jsme se k tomu zklamání postavili. A jakkoliv jsem (zhruba) spíše stále "prozápadní", jsem zároveň zdrženlivý, protože si říkám, že "realita" společného života v jedné zemi je silnější, než "realita" toho, zda máme stejný pohled na USA a Rusko.

Trochu k těm událostem, co o nich píšete. Můj subjektivní pohled: rozvrat arabského světa byl/je nevyhnutelný, stejně tak jako onen obrovský pohyb po části planety. Vlastně celé to na mě působí dost nevyhnutelně. Ne, že by lidé neměli svobodnou vůli, ale jakkoliv jí do jisté míry dokáží prosazovat v osobním životě, v tom politickém buď plavou po proudu, nebo vypadnou a jsou nahrazeni jinými.

Tenhle můj pohled je subjektivní, jak jen může. Nechci ho prosazovat jako pravdu. Vychází z pocitu, který mi občas pronikl až do snů a je inspirovaný filmem Vetřelec. Ocitnu se na základně plné lidí a jako jediný vím, že na základně už někde je vražedné monstrum. Znám, jak ten film dopadne (přežije jen jeden). Přesto nevím, co se bude dít konkrétně, jak skončím či neskončím já, zda se budu příběhu účastnit deset minut nebo několik dní. Tenhle filtr se mi aktivuje, kdykoliv čtu zprávy o mezinárodních událostech. Tohle je moje "nějak". A nejde o to, zda budoucnost bude katastrofická nebo průběžně normální. Jde o pocit, že obrovský mechanismus stroje lidského světa jede nezávisle na vůli jednotlivců. Mohlo by to být lepší nebo horší, ale nebude. Mohu doufat a věřit v dobrý průběh, ale moc na tom nelpět.

P. Portwyn 15.4.2018 14:14

Re: Aha, tož tak to je

Rozumím.

Člověk může osobní riziko omezit, ale zabránit geopolitickým pochodům nemůže.

Já mám fyzikální vzdělání a koukám na to tak, že v určitých bodech historie se dá trajektorie dějin přece jen trochu ovlivnit - vybírá se mezi možnostmi "totální prů*er" a "tohle se dá ještě zvládnout". Ovšem jde to ovlivnit jen někdy (k lepšímu, zkaňhat se to dá vždycky).

Co se týká Libye, myslím, že jsme to bohužel postrčili směrem k nejhorší variantě v daném prostoru. Kdybychom se do toho nemontovali, získali bychom pár let času na přípravu, která by nám umožnila omezit škody z dezintegrace po Kaddáfího smrti.

Jinak souhlasím i s tím prostorem. Bohužel u nás je politika navenek jen pokračováním domácí rvačky, o prospěch národa jako celku českým politikům moc nejde. Zvyk jezdit žalovat do Říše už je starší tisíce let.

M. Mařák 14.4.2018 22:05

Shaka Ponk, vynikající předělávka

od Nirvány, tímto se s Vámi pro dnešek loučím:

https://www.youtube.com/watch?v=pwC9_cza0Ug

Jiný flák:

https://www.youtube.com/watch?v=bASW_zaurBk

J. Anděl 14.4.2018 23:16

Re: Shaka Ponk, vynikající předělávka

Už jste to sdílel a trefil jste se mi do vkusu, díky.

J. Urban 14.4.2018 22:01

Tak ještě Lobotomio se nám k Sýrii nevyžvejknul -

nebo jsem to nezaznamenal. Ale on nejspíš eště furt vydejchává, že od zítřka nebude místopředsedou v Babišově vládě :-))) Nevadí mi tolik jeho názory, každý má na své názory plné právo. Vadí mi především jeho nevzdělanost, omezenost a neskonalá arogance (která ovšem je průvodním znakem bl6ů).

M. Prokop 14.4.2018 22:02

Re: Tak ještě Lobotomio se nám k Sýrii nevyžvejknul -

Já něco zaslechl, celkem dle očekávání, s přihlédnutím k jeho elektorátu.

S. Donát 15.4.2018 0:08

Re: Tak ještě Lobotomio se nám k Sýrii nevyžvejknul -

Cítíte se lépe, když jiným lidem komolíte jméno? Nebo máte pocit, že je díky tomu váš příspěvek pravdivější?

L. Kolman 14.4.2018 21:56

V každém případě by Asad

musel být násobně větší blb než Trumpeta, aby v situaci, jaká aktuálně v Ghútě byla, použil chemické zbraně. Když už byli džihádisté prakticky na lopatkách a přistoupili na svou evakuaci. Takže džihádisté byli na odchodu, Asad použil chemické otravné látky na civilisty, kteří se tam nalézali. Hlavně si dal záležet na dětech. Asi do látky namočil bonbóny a rozdával je dětem. Proto je potom museli osprchovat vodou z hadice, aby nezemřely, jak nám to denně mockrát ukazovali v televizi. Ono to ale moc nevypadalo, že těm dětem něco chybí. Měli radši v televizi ukazovat těch sedmdesát mrtvých, to by veřejnost přesvědčilo o oprávněnosti zásahu víc.

J. Václavíková 14.4.2018 22:07

Re: V každém případě by Asad

,,Samozřejmě, z této zprávy není možné automaticky odvodit závěry i pro aktuální chemický útok. Možná nebude vyšetřen, protože prodloužení mise zmíněné vyšetřovací mise vloni v listopadu na půdě OSN zablokovalo Rusko. Pokud ale nechceme propadnout fatalismu, že se skutečnou pravdu nikdy nemůžeme dozvědět a věřit dnes nelze nikomu, je třeba brát analýzu vážně. Stejně jako zprávy jiných vyšetřovacích týmu OSN, že takřka všechny útoky chemickými zbraněmi spáchal Asadův režim. Nemáme po ruce lepší kompas, který dá orientaci i v aktuálním syrském dění."

L. Kolman 14.4.2018 22:25

Re: V každém případě by Asad

Jo, i když se nic nezjistí a nepotvrdí, s velkou pravděpodobností za tím stojí Rusko. Za vším. Takže bombardovat a sankcionovat se musí...!

L. Novák 14.4.2018 22:43

Re: V každém případě by Asad

Kolik za tu obhajobu Ruska bereš, Jaroušku?

P. Grigar 15.4.2018 8:22

Re: V každém případě by Asad

..paní Václavíková, mám předaleko k tomu, abych radil nota bene zrovna vám, ale přece jenom, v životě se mi osvědčilo nahlížet na události bez předpojatosti-osobní, ideologické,atd. Prostě jenom fakta a posouzení jejich dopadu na konkrétní věc, zda, jak a komu to prospělo, prospěch vždy na prvním místě, takoví už zkrátka jsme. Tehdy jsem byl nejblíže realitě, obzvláště při zpětném posouzení s větším časovým odstupem..to se pak hodně věcí odkope tak nějak samovolně.

M. Mařák 14.4.2018 21:18

USA, Francie a GB, dobro

proti zlu, civilizace proti proti primitivům.

K. Janyška 14.4.2018 21:20

Re: USA, Francie a GB, dobro

O tom není u příslušně sečtělých a vzdělaných, tedy u mně zejména, sporu... Dzp.

K. Berka 14.4.2018 21:31

Re: USA, Francie a GB, dobro

Sebechvála u kominářů především smrdí!

K. Janyška 14.4.2018 21:33

Re: USA, Francie a GB, dobro

U mně ne. U mně voní. Co je to kompozitivní teorie ? Dzp.

K. Berka 14.4.2018 21:48

Re: USA, Francie a GB, dobro

A co je to "Kapitál" od Karla Marxe?

M. Prokop 14.4.2018 21:53

Re: USA, Francie a GB, dobro

KRCHOV: Přesvědčíme se. Spisy. To souhlasí. Namátkou prolistujeme jeden... A hele, co dělá v tom spise sto marek?

PUPÁK: No, to je kapitál...

KRCHOV: Spisy se zabavujou. Tvý i Marxovo spisy se zabavujou.

https://sigrosada.webnode.cz/news/pupak-na-celnici/

M. Varadinková 14.4.2018 21:38

Re: USA, Francie a GB, dobro

Vaše nevzdělanost je tristní a v tuposti jste srovnatelný s Václavíkovou.