11.6.2024 | Svátek má Bruno


Diskuse k článku

Romana si rozbíjet nedáme

Jak je to s Martinem Romanem? V našem státě je zřejmě problém zjistit, komu patří plzeňská Škodovka a jestli někdo, kdo pobíral zisk, z něj zaplatil daně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 1.11.2011 22:38

Re: Tomu blábolu rozumí jen Týfová

Dobrou noc!

P. Vandas 1.11.2011 22:40

Re: Tomu blábolu rozumí jen Týfová

Dobrou noc. Tak nás zase nenechal si jen tak popovídat. Asi ví proč.

M. Ilsner 1.11.2011 22:47

Re: Tomu blábolu rozumí jen Týfová

Stranický úkol ....

K. Janyška 1.11.2011 22:22

Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

P. Vandas 1.11.2011 22:23

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

 Hlavně, že ne Vaše.

K. Janyška 1.11.2011 22:26

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

Je moje, vždyť to všichni chytří vidí... Dzp.

J. Láníček 1.11.2011 22:31

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

Janyško, doufám že je vám známo, že mezi genialitou a debilitou je jen nepatrná hranice ? Někdy se to prý poznává velice špatně, jestli je někdo oním géniem, nebo je z něj už debil.

K. Janyška 1.11.2011 22:38

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

Ano, Jaroušku, právě Vy, komouš,  patříte k fašounovi Vandasovi. To je správné... Dzp.

P. Vandas 1.11.2011 22:42

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

Zato ty kreténe, patříš do blázince.

M. Franková 1.11.2011 22:26

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

Ty máš zase prodlouženou večerku??Aby ti to neublížilo!!))

K. Janyška 1.11.2011 22:29

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

Co to je moje večerka, idioti ? Dzp.

P. Vandas 1.11.2011 22:30

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

To je, když ti zhasnou.

K. Janyška 1.11.2011 22:34

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

Netykat, haj zle.. Dzp.

M. Franková 1.11.2011 22:30

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

Chceš po čuni!!

K. Janyška 1.11.2011 22:34

Re: Průserem lidského světa je nesoulad lidského rozumu a vzdělanosti s realitou skutečně už složitých spontánnch řádů. Lidstvo o nich dokonce ani nic neví.Je to výsada jen abnormálně nadaných... Dzp.

Pssssssst.... Dzp.

J. Anděl 1.11.2011 22:29

Haf a haf?

Tato krize je možná nevyhnutelná. To, co nazýváte fašismem, je možná nevyhnutelné. Není to aktivita několika (samo)vyvolených z Římského klubu. Je to důsledek aktivit (a tužeb a záměrů) všech lidí. Fašismus je ovšem hloupě používané slovo, vytvářející zbytečný odpor - pak se o tom nedá moc diskutovat. Jakkoliv můžete intelektuálně plkat o tom, že se nejedná o nacismus a plynové komory.

Ano, o to se totiž opravdu nejedná. Nebudu posuzovat ekonomickou situaci, ale tu informační - jakékoliv vzdělávání či poznání bude možná mnohem komplikovanější, protože nejrozšířenější nebudou myšlenky, které by se nutně opíraly o realitu, ale ty, které budou mít nejvíc "lajků". Výsledkem může být větší chaos, než po stavbě babylónské věže.

M. Prokop 1.11.2011 22:34

"protože nejrozšířenější nebudou myšlenky, které by se nutně opíraly o realitu, ale ty, které budou mít nejvíc "lajků". "

Ono to někdy bylo jinak?

J. Anděl 1.11.2011 22:42

Re: "protože nejrozšířenější nebudou myšlenky, které by se nutně opíraly o realitu, ale ty, které budou mít nejvíc "lajků". "

;-)

O tom níže debatujeme s panem Hofmanem nad pojmy "mravní a ekonomická krize". Záleží na měřítku. Účastníme se globální informační exploze. Něco tudíž je jinak. Ale nebudu se s Vámi přít o tom, že by snad dříve bylo nutně jasno jak na horách, panoval pouze zdravě skeptický přístup k informacím a lidé neměli tendence lhát. Ale tak, jako radikálně změnil svět vynález motorů či průmyslová revoluce, i když lidé zůstali v zásadě stejní, tak ho mění i ta informační.

J. Václavíková 1.11.2011 22:48

Re: "protože nejrozšířenější nebudou myšlenky, které by se nutně opíraly o realitu, ale ty, které budou mít nejvíc "lajků". "

Vzpomněl jste si přitom na změnu role otce během průmyslové revoluce a následky, které to mělo? :-)

J. Anděl 1.11.2011 22:51

Re: "protože nejrozšířenější nebudou myšlenky, které by se nutně opíraly o realitu, ale ty, které budou mít nejvíc "lajků". "

No vidíte, nevzpomněl. Ale ten článek ve mně určitě někde na pozadí pořád sedí. Ano, to odpovídá.

J. Václavíková 1.11.2011 22:34

Re: Haf a haf?

Právě s tím užíváním výrazu fašismus mám neodbytný dojem, že někdo záměrně mate jazyky. Občanská angažovanost je totiž přesným opakem toho výrazu.

M. Prokop 1.11.2011 22:39

Re: Haf a haf?

Oni i ti fašistové se dost výrazně občansky angažovali.

Pod pojem "občanská angažovanost" totiž lze schovat prakticky cokoliv.

J. Anděl 1.11.2011 22:44

Re: Haf a haf?

Ano. Zvláštním znakem kritiků termínu občanská společnost je tendence vyjímat z toho jen některé konkrétní problémy a následně paušalizovat.

J. Anděl 1.11.2011 22:49

Re: Haf a haf?

Podle mě - uvědomil jsem si to při tom porovnání boomu spiritismu s dnešním boomem esoterismu a otevřených srdíček - i občanská angažovanost v sobě může skrývat jedovaté ostny a je dobré se o tom bavit. K takovému rozhovoru je ovšem nutné přestat osočovat názorové oponenty z ďábelských plánů vyhladit většinu lidstva a ze zbytku udělat svoje otroky. Je zvláštní, že některé ženy vědí, že když po svém muži chtějí, aby vynesl odpadky, nemůžou začít sdělením, že je naprosto neschopný pitomec (a funguje to v rodině i v opačném gardu), ale diskuze se tady v tomto duchu bohužel odehrávají. Výsledkem jsou hádky.

M. Prokop 1.11.2011 22:56

Re: Haf a haf?

Ano.

K. Janyška 1.11.2011 22:36

Re: Haf a haf?

Celou dobu vám jasně říkám o co jde. A ono se to právě z důvodů, které Vám povídám, stalo... Dzp.

J. Anděl 1.11.2011 22:45

Re: Haf a haf?

Neříkáte to jasně, pane Janyško. Ale jsou chvíle, kdy s Vámi souhlasím.

J. Václavíková 1.11.2011 22:22

Včera byla tiskovka ohledně dalšího bloku Temelína.

Zdá se mi to v současnosti dost riskantní podnik pro tak malou zemi. Jednak to bude téměř jistě líheň korupce obrovských rozměrů, jednak nevíme, jestli za ty roky už nebude k dispozici efektivnější způsob štěpení s bezpečnějším odpadem. Taky je otázka, jestli s námi nezametou sousedé, kteří jádro odmítnou.

K. Janyška 1.11.2011 22:25

Re: Včera byla tiskovka ohledně dalšího bloku Temelína.

Jen se s tou korupcí neposerte... Dzp.

P. Vandas 1.11.2011 22:28

Re: Včera byla tiskovka ohledně dalšího bloku Temelína.

 Zkusme přemýšlet i makroekonomicky. Připusťme, že nejde o krádež,(jde to velmi těžko), tak potom takový veliký projekt, který by byl z 60% realizován českým průmyslem by mohl udržet ekonomiku v mírném růstu. Pokud by však byla smlouva udělána dobře, mohli by tito subdodavatelé očekávat i multiplikační efekt, totiž účast na stavbě jiných reaktorů ve světě.Bez této zakázky však s jistotou zanikne velká část českého strojírenství.