8.7.2024 | Svátek má Nora


Diskuse k článku

Prostořeké dítě Zeman

Pětadvacet let, ouha, ono už šestadvacet let uplynulo a my najednou nevíme, co je fašizace. Termín přivedl na scénu ministr Jiří Dienstbier a komentoval poslední prezidentovo vystoupení právě takto: že Zeman přispěl k fašizaci České republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 19.11.2015 10:55

ad pan Hofman - "S antidemokratem je diskuse...

...ztrátou času !!!"

Bude-li "antidemokrat" bytostí z jiného světa, zcela neměnnou ve svém "antidemokratsví", pak máte téměř pravdu. Jde-li o člověka, tedy bytost sice zdráhavě, ale pod vlivem svých chyb a jejich tvrdých dopadů své změny schopné, pak se mýlíte.

To "téměř" jsem psal proto, že je vždy dobré poznávat svého oponenta, i když nemohu jeho názor změnit. Díky tomu mohu lépe pochopit, o co všechno svým "antidemokratstvím" přichází on a jak je důležité, abych se mu nezačal podobat.

Poznávat svého oponenta pochopitelně neznamená mu ustupovat. Ale dát mu poznat, že jsem schopen náhledu na věc i z jeho úhlu pohledu neuškodí...možná pak pochopí, že naše případné nepřátelství (a z něj plynoucí jeho možné zničení) je dílem JEHO POSTOJŮ A ČINŮ, ne mých přání.

K. Luboš 19.11.2015 10:54

Bude zajímavé pozorovat, ...

...jak dopadnou všichni ti, kteří nadávají na Zemana, až něco podobného zkusí na příštího českého chalífu. Vždyť urážka chalífy jako zástupce Alláha na zemi je i urážkou samotného Alláha.

Viděl bych to na tisíc ran bičem anebo rovnou ukamenování!

K. Křivan 19.11.2015 10:54

Re: Všude se teď zpívá marseillaisa

Připravuje takový zákaz a vsaďte se, že ho prosadí.

J. Anděl 19.11.2015 10:53

Re: prosím už ne kavárny

To chápu. Ale stejně mi obraz intelektuálů a vzdělanců, kafrajících v kavárně, připadá dost neaktuální.

R. Brzák 19.11.2015 10:52

Re: Po dnešní disputaci

Prostudujte si anarchokapitalismus a L. von Misese, http://ankap.urza.cz/index.php

Ale k našim anarchistům, které jsem v mládí dobře znal - jakmile se začnou organizovat, popírají svou vlastní anarchičnost. A svým strachem, z nějž vychází jejich postoje a činy, jsou z mého pohledu levicoví.

R. Brzák 19.11.2015 10:48

Re: Po úterním Albertovu

Bude-li "antidemokrat" bytostí z jiného světa, zcela neměnnou ve svém "antidemokratsví", pak máte téměř pravdu. Jde-li o člověka, tedy bytost sice zdráhavě, ale pod vlivem svých chyb a jejich tvrdých dopadů své změny schopné, pak se mýlíte.

To "téměř" jsem psal proto, že je vždy dobré poznávat svého oponenta, i když nemohu jeho názor změnit. Díky tomu mohu lépe pochopit, o co všechno svým "antidemokratstvím" přichází on a jak je důležité, abych se mu nezačal podobat.

Poznávat svého oponenta pochopitelně neznamená mu ustupovat. Ale dát mu poznat, že jsem schopen náhledu na věc i z jeho úhlu pohledu neuškodí...možná pak pochopí, že naše případné nepřátelství (a z něj plynoucí jeho možné zničení) je dílem JEHO POSTOJŮ A ČINŮ, ne mých přání.

J. Chaloupka 19.11.2015 10:46

Zajímavé je, že když tytéž vztahy buduje Merklová,

tak se kritika neozve. Přitom v Číně pucuje kliky kdekdo.

A. Trick 19.11.2015 10:45

Po dnešní disputaci

"politologů" jsem na rozpacích kam zařadit anarchisty. Ti organizovanost odmítají. Takže anarchisté jsou pravičáci, milí "politologové"?

J. Chaloupka 19.11.2015 10:43

Dienstbier to má snadné, až bude mela, odjede do

své druhé vlasti USA a zůstane tam. My ostatní pak vylížeme to, co zanechá zde.

Mimochodem je dobré zdůraznit, že to USA občanství má proto, že jeho otec byl významný režimní novinář, a byl před r. 1968 v USA jako KOMUNISTICKÝ zpravodaj (a Dientstbier se tam shodou okolností narodil, čímž získal to občanství. Vlastní zásluhy nemá.) To, že jeho otce soudruzi pak vykopli a on začal žít jako disident, je jiný příběh. Ale na ten první bychom neměli zapomínat.

I. Hrabovská 19.11.2015 10:40

Děkuji

Za hlas zdravého rozumu

J. Slanina 19.11.2015 10:38

Re: Jsem sice svéprávný občan, nejsem ale vdělanec.

"Posiluje (Ovar) naše vztahy tam, kde to přináší naší zemi užitek... "

Tož to je tedy opravdu perla svéprávného občana.

S. Netzer 19.11.2015 10:37

Re: prosím už ne kavárny

Myslím, že Starbucks není ten typ kavárny, který má zeolit na mysli.

R. Veselý 19.11.2015 10:35

Opět skvělý Chrastina!

http://1url.cz/8xq7

J. Anděl 19.11.2015 10:34

prosím už ne kavárny

Je neskutečná debilita to s těmi vzdělanci a kavárnami. Není to vaše vina, používá to tolik lidí, ale to z toho nedělá menší debilitu. Do kaváren choděj holky, na kafe se chodí s holkama a s kolegyněma z práce nebo s dětma. Nebo se tam chodí s tabletem chatovat na Neviditelnym psu.

Jako fakt sorry, Jaroslave, ale už s těma kavárnama přestaňte a jděte se někdy podívat do Starbucksu.

S. Netzer 19.11.2015 10:30

Re: Jsem sice svéprávný občan, nejsem ale vdělanec.

:-))))

O. Uživatel 19.11.2015 10:28

Uživatel požádal o vymazání
R. Veselý 19.11.2015 10:26

Re: tak je to ssprvny-tak to ma biyt

To jste pěkný sluňák, dientsbierovče.

F. Doušek 19.11.2015 10:26

Re: Jsem sice svéprávný občan, nejsem ale vdělanec.

Nejen vzdělanci si připomenou Budování státu od F.P., ale i všichni, kteří osobně viděli Milouše zemana na Národní v r. 1989. Obdaruje je TOPka, pokud se někdo takový ovšem najde.

O. Uživatel 19.11.2015 10:25

Uživatel požádal o vymazání
J. Kombercová 19.11.2015 10:24

Re: Vážení,

K tomu sloužila letošní akce na Národní, vy nevidíte, jiní konají. :)

J. Matuška 19.11.2015 10:23

Jsem sice svéprávný občan, nejsem ale vdělanec.

Jsem pouhý jedinec ze "široké veřejnosti". V poslední době si na chvílí pouštím Radio Plus. Tam jsem dneska zaslechl, že BUDOVÁNÍ STÁTU, název výstavy, si jenom vzdělanci boudou spojovat se jménem Peroutky. Vzdělanci chodí do kaváren, ty ostatní je možné nalézt také v putykách. Politika v tom nejširším myslitelném smyslu se ale řeší všude. Lidé dokáží rozeznat podstatné od nepodstatného. V současné době je hrozba nezvládnuté imigrace nebezpečím pro STÁT č. 1. Když slyším hovořit Petra Robejška, myslím si: Tak tohle JE skutečný intelektuál  /Zajímalo by mě, kolik "vzdělanců" si přečetlo článek v LN s názvem: Tak tohle byl skutečný intelektuál./

Je módní porovnávat lásku k tabáku a alkoholu Zemana s Churchillem, hlavu ČR s představitelem brtiského imperia. Jsem přesvědčený, že Zeman by se choval před i za války stejně. Zaplať pánbu za našeho prezidenta. Pojmenoval jasně konflikt na Ukrajině jako občanskou válku. Vyzval ve svém projevu v OSN celý svět k boji proti terorismu. Posiluje naše vztahy tam, kde to přináší naší zemi užitek... U prezidenta Miloše Zemana si snad cením nejvíc ODVAHU.

R. Veselý 19.11.2015 10:23

Bravo Astone, přesné!

Jestlipak si to řádně přečetli zdejší dientsbierovci, tedy vítací triga se třemi appendixy ?

O. Uživatel 19.11.2015 10:22

Uživatel požádal o vymazání
J. Kombercová 19.11.2015 10:21

Re: Všude se teď zpívá marseillaisa

V minulých letech, naposledy nedávno, byl vyhlášen jakýsi generální pardon k odevzdání nelegálně držených zbraní (u nás), co jsem viděla, sešlo se jich dost poprvé i podruhé a to, domnívám se, nebyly všechny. :)

S. Netzer 19.11.2015 10:19

Re: Všude se teď zpívá marseillaisa

Vám stačí sledovat zpravodajství, mně znalost německého zákona.

S. Netzer 19.11.2015 10:18

Re: Všude se teď zpívá marseillaisa

Ano, pořídila si "devítibubinkáč". A cvičeného staforda. :-))))

V Německu jsme už tak "omezení" v osobní svobodě, že v některých spolkových zemích můžete vlastnit takové psí plémě jen s úředním povolením. Zaplať pánbůh. Ale EU s tím skutečně nemá nic společného.

P. Hofman 19.11.2015 10:17

Re: Po úterním Albertovu

S antidemokratem je diskuse ztrátou času !!!

M. Prokop 19.11.2015 10:15

Re: Všude se teď zpívá marseillaisa

V USA kecají, nekonají.

Konkrétně to nevím, ale moje mínění o jakémkoliv právu jednotlivce v Rusku je silně skeptické. Možná na papíře ...

M. Prokop 19.11.2015 10:14

Re: Fašismu i nacismu

Pokud do toho vneseme míru oné organizovanosti, zvláště vzhledem k právům a povinnostem jednotlivce, je už rozlišování snazší. Pravice i liberálové mají jakž takž vyvážený mix práv a povinností, u levice všemožných odstínů od černé a hnědé až po zelenou, oranžovou a rudou převažují povinnosti. Přitom jelikož není žádná nadpozemská bytost k jejich správnému stanovení, činí tak lidé, na jejichž motivaci není příliš vidět, schovaní za úřad, korporaci, NGO ...

J. Lepka 19.11.2015 10:13

Re: Všude se teď zpívá marseillaisa

Stačí sledovat zpravodajství, myslitelko, a ne se jen rozčilovat nad odpůrci multikulti.