21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

Prostor pro ideový dohled

Vzdálená i nedávná zkušenost učí, že proti odhodlané menšině společnost nic nezmůže, protože mlčící většina má vždycky blíže ke svým každodenním starostem než k hrozbám na obzoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Franková 7.11.2018 7:15

Re: REFERENDUM O TRUMPovi VYHRÁL TRUMP !!!

Za mě spokojenost, u nás držíme palce doníkovcům-))

D. Bystriansky 7.11.2018 7:22

Re: REFERENDUM O TRUMPovi VYHRÁL TRUMP !!!

U nás taky.:-))

J. Vobr 7.11.2018 7:41

Re: REFERENDUM O TRUMPovi VYHRÁL TRUMP !!!

U nás taky !!!

Nazdááár !!!

:-)))

M. Franková 7.11.2018 7:46

Re: REFERENDUM O TRUMPovi VYHRÁL TRUMP !!!

Zdar zdar zdar! Na pagáče není čas, škubu furt husy na Martina-))

R. Neveselý 7.11.2018 8:18

Re: REFERENDUM O TRUMPovi VYHRÁL TRUMP !!!

Už škubete nějak dlouho, kolik máte hostů?

:-))

P. Kučera 7.11.2018 7:02

Mnoho kladů, ale jeden zápor

Ženy v posledních 150 letech dosáhly dříve netušených společenských úspěchů: všeobecné volební právo a s tím související rovná možnost vstupu do politiky (včetně té nejvyšší), volný přístup i k nejvyššímu vzdělání a s tím související podstatný vzestup výdělku, jednoduchost rozvodu, dostupná ženská antikoncepce (o potratech nemluvě) a mnoho dalších, vesměs velmi pozitivních záležitostí, které jim ze srdce přeji. S tím vším je ale v protivě: postupné vymizení tradiční role muže v rodině, strmý nárůst nesezdaných párů na straně jedné a rozvodů na straně druhé a s tím související strmý nárůst žen samoživitelek (jejichž situaci bude zřejmě muset řešit státní rozpočet, tedy daně všech) a mnoho dalšího, čímž se dostávám k tomu záporu, který je alarmující: prudký pokles porodnosti, který dlouhodobě setrvává na hodnotách hluboko pod reprodukčním minimem 2,1 dítěte na 1 ženu, které by mělo dlouhodobě zabezpečit stabilitu počtu obyvatelstva, potažmo existenci národa.

Jestliže všechny feministické výdobytky opravdu povedou k tomuto výsledku, pak je vše zbytečné, protože během 150-200 let národ (Evropa, Západ) zmizí z map a na jejich tradiční území nastoupí plodnější etnika z Afriky a Asie, která si žijí převážně tradičním, tedy nespravedlivým(?) uspořádáním vztahů mezi muži a ženami. Prostě všechna logická a žádoucí práva z uvedených (a mnoha dalších) důvodů zmizí a nastoupí prostá biologie - přežijí ti vitálnější, protože Západ před životem dává přednost vymírání.

Jak jsem tu už jednou psal: když se nezvratně zjistí, že Země trvale uživí na vyšší technologické úrovni jen asi desetinu současného počtu obyvatel, jsou všechna ženská práva na Západě v souladu s touto nahlas moc nevyslovovanou pravdou. Jenže tento pokles neproběhne civilizovaným způsobem (radikálním poklesem porodnosti) na celé Zemi zároveň a nastane varianta druhá, tedy války a hladomory. Migrační vlna z r. 2015 bude jen velice slabým čajíčkem, lehkou předehrou událostí příštích.

Dobrý den?

D. Polanský 7.11.2018 6:48

Je to zcela jinak

Odhodlaná menšina se nebojí, kdežto mlčící či žvanící většina se bojí. A podle Ch. Darwina ten, kdo se bojí, musí zákonitě prohrát a uvolnit místo těm silnějším.

P. Hlosta 7.11.2018 8:14

Re: Je to zcela jinak

Přesné! ;-)

V. Kotas 7.11.2018 6:37

Aston dnes opět

novinářem. Děkuji.

P. Hlosta 7.11.2018 6:27

Jednotná ideologie to bude vončo! ;-))

Už příliš dlouho na Česko není jednotná ideologie. Každý si hledá sám pro sebe a politici a čert aby se v tom vyznali. Takhle se podle EU staneme skoro Číňany a budeme vzývat jednotu ideolodie. Holky vymyslely boj proti útisku žen a máme tu Istambulskou úmluvu, co v souladu s našimi zákony, leč řádově výše, umožní dohlížet na občana a jeho ideologii.

Trápí mi hlavu, jak se ale s tímto požadavkem na občana vyrovná imigrant z černé Afriky. Nebojují tímto Istambulskou smlouvou proti imigraci? Odpovědět by mi mohla třeba Hájková, ale ta dosud spí. ;-))

J. Havelka 7.11.2018 6:11

Očekávám vítr

vichřici, tajfun, tornádo, orkán, na potlačení orgasmu. Příměr s USA pokulhává, páč tam, co je psáno je i dáno. U nás je všechno jenom "jako" viz.drogy na Václaváku před zraky městské i státní policie. Takže o jeden nástroj navíc.... navíc, automatizace kybertinazace, hybridizace, ilumináti, nebude co dělat, tak se budem hlídat!

H. Omar 7.11.2018 7:24

Re: Očekávám vítr

Já bych si USA tak neidealizoval...

F. Žůrek 7.11.2018 3:05

Mediální nátlak: Jiří Čunek-úplatkář, A. Babiš- podvodník...

Dnes nemáme v pořádku VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ. Máme MEDIÁLNÍ MYŠLENÍ.

Podléháme již totálnímu konzumu a mediálnímu tlaku (mainstream).

Víte někdo, co je to třeba OPRAVDOVÝ PŮST? Co je to MÍT SKUTEČNĚ HLAD?

Především MÍT HLAD PO SLUŠNOSTI!!! To již v sobě nemáme! A v tom je ten problém!!!

V. Kotas 7.11.2018 6:29

Re: Mediální nátlak: Jiří Čunek

A většinu médií, s těmi veřejnoprávními v čele, ovládá již delší dobu smečka lepšolidí, která do společnosti cpe tyto nesmysly - gender, multikulti, atd.. Náprava tohoto stavu zatím v nedohlednu !

F. Žůrek 7.11.2018 2:48

Neratifikovat! Liberalizace již přesahuje zdravý rozum.

Mnohé ženy se mají velice dobře! "Mít se dobře však není dobře", protože potom nevíte, co si ještě vymyslet - kdejakou pitomost.

Mnohé ženy již odmítají mateřství - a k tomu člověk nemá slov!

V. Kotas 7.11.2018 6:34

Re: Neratifikovat! Liberalizace již přesahuje zdravý rozum.

Na to je jediný lék, po vzoru našich předků - fyzicky zaměstnat tak, aby neměly čas na blbostě. Smutné je, že v dnešním přefeminizovaném školství, do nich cpou už od školky.

V. Klepetko 7.11.2018 1:33

Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Už mám plný zuby úvah o Istanbulu, i Marakéši i méďovi. Ohneme se? Necháme se sežrat? Zaujala mě v této souvislosti včera diskuze mezi Jindrou Andělem a panem šedesátým sedmým Kolářem o Jarku Nohavicovi nad

https://1url.cz/RMQxm

Pár poznámek. Prezentace legendárního Makareviče je v tomto dezinformačním textu úplně zcestná a potvrzuje nesmyslnost "honu na ostravského medvěda"! Makarevič je dnes jeden z mála opravdu ostře protirežimních ruských umělců, odsoudil zábor Krymu a je pod obrovským tlakem státní moci i "náchodských tkadlen" - a že přijal od Putina před lety jakési vyznamenání za své legendární textařinu a hudební produkci na tom noc nemění! A Jindro - 100% souhlasím s tím, že chtít po písničkáři aby byl "svědomím národa" je úplný nesmysl, dobré texty a geniální melodie a nadčasové obrazy a vědecké objevy dokáží generovat i morální trosky a vrazi, naopak dobrým morálním vzorem může být i celkem jednoduchý blb. A druhá poznámka - Jindro, chápu že tě vyděsila ta fráze. -

„neohne nás proměnlivej svět, nuťme ho, ať se ohne podle nás“.

Na vysvětlenou - ten Makarevič to zpíval za vlády velmi tuhého režimu, který lámal charaktery a obýbal pravdu i páteř mnohých slabochů a svazoval svobodu i některé svobodomyslnější občany do kozelce. K lepšímu pochopení jsem Ti narychlo a blbě, ale snad srozumitelně přeložil kontext onoho citátu:

V. Klepetko 7.11.2018 1:37

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Один мой друг - он стоил двух. Он ждать не привык / Был каждый день последним из дней / Он пробовал на прочность этот мир каждый миг - / Мир оказался прочней. //// Другой держался русла и теченье ловил / Подальше от крутых берегов / Он был, как все и плыл, как все, и вот он приплыл - / Ни дома, ни друзей, ни врагов. //// И жизнь его похожа на фруктовый кефир, / Видал я и та

V. Klepetko 7.11.2018 1:40

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

...И жизнь его похожа на фруктовый кефир, / Видал я и такое не раз / Не стоит прогибаться под изменчивый мир, / Пусть лучше он прогнется под нас!

Po ránu myslel si přítel můj hned / Že s ním už zítra je ámen / Hlavou se pokoušel rozmlátit svět / Ten však byl tvrdší než kámen! //// Druhý můj přítel - kam vítr tam plášť / Proudem se nechával nést / Dnes nemá domov, ni lásku, ni zášť / Na konci plytkých svých cest. //// Znám to... V tom kefíru rozbředlých vět / Z křiváka nebude rebel, / Rovného neohne živoucí svět - / Zohýbá svět podle sebe!

Za totáče to vyznívá jinak, než když se o to dnes pokouší trollové, elfové a další

LEPŠOHYBRIDI! :-)))))

J. Anděl 7.11.2018 5:53

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Díky moc za osvětlení. "Pusť lučše" snad opravdu, podle mých chabých zbytků znalostí ruštiny, neznamená "nuťme ho".

Takhle to vlastně připomíná staré úsloví (dnes poněkud provokativní díky jménu protagonisty), že nejde-li Mohammed k hoře, nezbude hoře, než jít k Mohammedovi. Proti takovémuto nucení reality přizpůsobit se našemu neohnutí se nic nenamítám, ani si nemyslím, že je vhodné se ohýbat, nesouhlasil jsem s "nuťme ho".

Což - já chápu, že i samo neohnutí se "nutí" a tím se zamotávám do slovíčkaření, ale v našich podmínkách a časech se často vyžaduje nucení světa angažované a aktivní - až proaktivní či aktivistické - a tak paradoxně nutí člověka ohnout se pod požadavky aktivismu.

V. Klepetko 7.11.2018 7:36

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Ano, "ať raději se přizpůsobí nám" je přesný překlad smyslu, a to je podobné té hoře. Tuto hranu jsem ale neobrousil záměrně. Podstata totality i progresivistického aktivizmu je totiž stejná - jak správně píšeš, aktivně a drze ohýbá člověka pod své požadavky! No a za těchto okolností je i aktivní odpor jedince legitimní: člověk zůstává svůj a tím narovnává svět kolem sebe. Přitom ve verzi "raději ať" má jen více možností - může se vydat cestou meče nebo Ghándího nebo třeba wu-wei nebo si vybrat i jinak: vždyť to člověk sám je měřítkem všech věcí, protože (teď přecházím do módu "Kazatel":-)) byl stvořen k obrazu Božímu. Když ale míra vnějšího tlaku překročí urcitou mez, stává se i ta cesta meče úctyhodnou!

J. Holíček 7.11.2018 6:16

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Text, na který směřuje odkaz je docela umně zpracovaný, neboť udržuje čtenářův zájem tím, jak dávkuje averzi vůči Nohavicovi. Jak každým dalším odstavcem jakoby jeho příznivcům dával naději, že to s Jarkem není tak hrozné, aby vzápětí doložil, že to je ještě horší.

Autor v tomto stylu vlastně začíná premisou, že" "Od umělců, ale třeba i intelektuálů se právem očekává, že budou svědomím národa burcujícím proti nepravostem, křivdám a zločinům, jichž se dopouštějí představitelé politické moci. Lísání umělců či intelektuálů k mocným – zvláště pak k těm, kteří mají na svědomí zločiny – je tak odpudivou podívanou a vzbuzuje oprávněný odpor právě proto, že je zradou tohoto bytostného poslání."

Jenomže právě tato premisa je vadná, jako když někdo začíná svoji řeč či (ne)argummentaci slovy: "Každý rozumný (normálně uvažující, kdo neztratil soudnost... etc.) přece ví (musí uznat.... etc.)... Premisa je vadná v tom, že není umělec jako umělec, nehledě na to, že nejeden umělec či umělkyně a není jich málo, se se prostituování nebrání. Kromě toho, a vůbec, proč by měl být nějaký umělec lepší než dělník v továrně nebo rolník na poli nebo prezident na hradě???

J. Fialová 7.11.2018 6:54

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Ano. Od umělců se právem očekává bla bla... Nějak se nemohu zbavit dojmu, že tuto frázi používali a zneužívali dlouhá léta před rokem 89 komunisti. Viz třeba umělci museli rázně odsoudit revanšistické imperialistické ztroskotance a zaprodance bla bla (anticharta).

P. Kučera 7.11.2018 7:17

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Pane profesore H., myslím se vlastně už delší dobu totéž. Sociální a politická angažovanost umělců je opravdu různá, proto říkám (spolu s Milanem Kuderou): posuzujte umělce jen a pouze podle jeho díla, nechte stranou vše ostatní, tedy i umělce jako člověka. Kolikrát už ti nejgeniálnější umělci hrubě zklamali v občanském životě (K. Hamsun, R. Strauss, E. Canetti či už jmenovaný M. Kundera či P. Kohout. A nejde jen o politiku. Když se dozvíme, že Leonardo da Vinci byl homosexuál či Beethoven a Smetana syfilitici či W.A: Mozart trpěl ADHD, tak prostě vnímáme jejich dílo jinak a ne vždy pozitivně. Vášnivě rád čtu dobré beletristy a ještě raději poslouchám muzikanty, ale poznat osobně je nechci. Ani soukromý život F. Kafky, ani toho Nohavicu.

J. Holíček 7.11.2018 7:33

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Bez námitek a doplnění. :-))

J. Fridrich 7.11.2018 9:48

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Ano - i umělci všech oborů jsou jen lidé.. Jsou umělci, kteří jsou skvělí ve svém uměleckém oboru - a také jsou orientovaní ve své době a pojmech dobro-zlo - a dle toho se chovají a ti odvážnější i veřejně VYSTUPUJÍ i když v některých zemích i dnes dost riskují svou budoucnost...

No a potom jsou ti druzí.. Obojí bychom mohli jmenovat, ale myslím, že to není nutné.. Jen malý příklad - kam patřil Kryl, Tgrid, Boris Rösner, V. Havel víme. Kam patří Jiřinka Bohdalová, Nohavica, Michal David víme také..

Dobrý zpěvák nemusí být čestný chlap. Sympatie, či antipatie at' si každý rozhodne dle své stupnice hodnot...

J. Holíček 7.11.2018 16:54

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Už dvakrát jsem vám, pane Fridrichu, doporučil nepoužívat to bolševické MY. V každém případě, pokud jde o nás dva, tak já obvykle mívám názor odlišný od vašeho. Tím spíše vám ten váš neberu. :-))

J. Fridrich 8.11.2018 5:30

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

" V každém případě, pokud jde o nás dva, tak já obvykle mívám názor odlišný od vašeho " - já to vím a jsem velmi rád, že tomu tak je - a hlavně jsem rád, že tomu tak může být. Tedy zatím...

J. Fridrich 8.11.2018 5:36

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Jen malý doplněk, na Jiřinku a ty dva další mnou jmenované umělce jsem vám " sáhnout " nechtěl. Pokud by jste můj základní příspěvek vnímavě přečetl - a celý, tak by jste se ode mne dozvěděl, že od umělců-ale i jejich posluchačů nějakou příkladnou zásadovost prostě NEVYŽADUJI. Ale vážit si budu s vašim dovolením jen těch druhých mnou jmenovaných.

Tak asi tak.

V. Klepetko 7.11.2018 7:38

Re: Jindra Anděl a Kolář 067 : na okraj včerejší diskuze

Myslím, že v této věci máme všichni tři i s Jindrou velmi podobné stanovisko.