Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Proč jsme v Afghánistánu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K. Janyška 14.8.2018 21:21Re: FRIEDRICH AUGUST HAYEK: Nejvážnějším důsledkem rozštěpení toho, co bylo druhdy společnou oblastí zkoumání, na úzké specializace je, že to zanechalo zemi nikoho, nejasný předmět, někdy nazývaný "sociální filosofie". Některé z hlavních sporů uvnitř těchto speciálních disciplín mají ve skutečnosti příčinu v rozdílných názorech na problémy, které nejsou vlastní žádné z nich a nejsou tudíž žádnou z nich systematicky studovány, a které jsou proto považovány za "filosofické". Slouží to často za omluvu mlčenlivého zaujetí postoje, o kterém se předpokládá, že buď nevyžaduje racionální odůvodnění nebo ho ani není schopen. A přece jsou tyto zásadní problémy, na kterých zcela závisejí nejenom interpretace faktů, nýbrž také politické postoje, otázkami, které mohou a musejí být zodpovězeny na základě faktů a logiky. Jsou "filosofické" jen v tom smyslu, že jistá široce, avšak mylně zastávaná, přesvědčení jsou dána vlivem filosofické tradice, která předpokládá falešné odpovědi na otázky schopné přesného vědeckého pojednání... F.A.Hayek byl vědec, ne filosof... Dzp. |
M. Mařák 14.8.2018 21:25Hayek byl i filosof, ve filosofii na sklonku života našel smysl a možná i jakousi útěchu. Vyjádřil se tak v posledním svém rozhovoru, jenž v žádné knize nevyšel a na nějž jsem Vám již mnohokrát dával odkaz. |
K. Janyška 14.8.2018 21:26Re: Hayek byl i filosof, Nemáte pravdu a fabulujete... Dzp. |
M. Mařák 14.8.2018 21:37Ale houby, již jsem Vám to o té filosofii mnohokrát překládal: https://www.institutcoppet.org/dernier-entretien-avec-friedrich-von-hayek-1985/ |
K. Janyška 14.8.2018 20:59Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje. Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli. Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp. |
P. Vandas 14.8.2018 21:04Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, F.A.Hayek Nobovu cenu nedostal. :-):-):-) Mysliteli. |
K. Janyška 14.8.2018 21:06Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Běžně se tak švédské ceně za ekonomii říká, nemysliteli... Dzp. |
P. Vandas 14.8.2018 21:07Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Lidi toho nakecaj. :-):-):-) |
K. Janyška 14.8.2018 21:08Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Zejména vy... Dzp. |
M. Mařák 14.8.2018 21:09Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Žárliví bankéři, kteří si ji pro sebe vymysleli a financovali, ji tak určitě říkají. No a pak pár nedouků. |
K. Janyška 14.8.2018 21:11Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, No, lidský svět je možno vysvětlit jen ekonomií a právem zároveň. V této souhře žijeme, ať se nám to líbí nebo ne... Dzp. |
M. Mařák 14.8.2018 21:15Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Řeč je o neexistující nobelovce... |
K. Janyška 14.8.2018 21:18Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Ale, běžně se svédské ceně nobelovka říká... Dzp. |
M. Mařák 14.8.2018 21:26Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Běžní nevzdělanci a žárliví bankéři ji tak nazývají. |
P. Vandas 14.8.2018 21:16Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Blbost. :-):-):-) |
M. Prokop 14.8.2018 21:15Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Sem tam ji dostal i někdo ceny hodný. Ne vždy, pochopitelně. Ovšem ve srovnání s "cenou za mír" je to pořád ještě elita. |
M. Mařák 14.8.2018 21:17Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Ekonomie je zhruba stejná věda jako sociologie a podobně. |
M. Prokop 14.8.2018 21:34Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Jo, jistě. Jako všechny "měkké vědy". Někdo to dělá solidně (ty věci prostě existují) někdo o tom jen kecá. |
K. Janyška 14.8.2018 21:17Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Hayek je superelita. Ani nevěděli za co mu ji mají dát. Tak všechny omráčil. Mimochodem, dodnes drtivá většina z nich neví o čem je řeč, když se řekně kompozitivní teorie. A je to jeho výrok... Dzp. |
P. Vandas 14.8.2018 21:20Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Hayek je obyčejný sebestředný grafoman, který měl jedinou myšlenku a napindal z toho mála dest knih, jak mnich. :-):-):-) |
K. Janyška 14.8.2018 21:21Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, Vám s jeho odsouzením rozumím. Vás, náboženské fanatiky, považoval za blázny... Dzp. |
P. Vandas 14.8.2018 21:26Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, A co psal o Svazarmovcích? :-):-):-) |
K. Janyška 14.8.2018 21:27Re: Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, To, co o vás. Já byl v AMK... Dzp. |
M. Mařák 14.8.2018 20:43Podobné odborníky na školství ODS vůbec nepotřebuje, řekl bych, poptávka však je v SPD, či v KSČM, možná i v ANO. |
K. Janyška 14.8.2018 20:48Re: Podobné odborníky na školství ODS CO JE TO VZDĚLÁNÍ ? Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními. Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich. Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být. |
P. Vandas 14.8.2018 20:50Re: Podobné odborníky na školství ODS Nepiš o věcech o kterých nic netušíš. Plácáš jen samé kraviny. :-):-):-) |
K. Janyška 14.8.2018 20:52Re: Podobné odborníky na školství ODS Lépe vyučený zedníku ? Vy vzdělání nemáte. Jste jen miliarda s tituly i bez... Dzp. |
P. Vandas 14.8.2018 20:54Re: Podobné odborníky na školství ODS Ty jsi nahoře bez i dole bez. Tak, to se ti to rýmuje. Troubo vesnický. :-):-):-) |
K. Janyška 14.8.2018 20:56Re: Podobné odborníky na školství ODS Troubo z Dobříše ? Dzp. |
K. Janyška 14.8.2018 20:51Re: Podobné odborníky na školství ODS Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje. Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli. Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp. |