1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Příliš mnoho emocí

Detail který zapadá v mediálním ryku. Úřadující ukrajinský prezident Turčynov slíbil zachovat jazykový zákon, jehož zrušení bylo interpretováno jako zákaz používání ruštiny. Ve Wikipediii čteme, že na Krymu byla ruština vedena jako druhý úřední jazyk. Ukrajinský popřevratový parlament to zrušil a Turčynov odmítl zrušení podepsat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pokorný 4.3.2014 10:46

Pane Neffe, poslední dobou s Vámi v celku souhlasím.

Jakoby neuvěřitelné události dávaly nový řád. Mnohým lidem by neuškodilo, kdyby si přečetli knihu "K událostem v Československu", které vydala skupina sovětských žurnalistů v roce 1968 v Moskvě.

Neuvěřitelná masáž, neuvěřitelné masírování a zrůdnost. Totéž se děje dnes, ale v obráceném gardu. A stejný typ lidí opět naskočí na demagogii, stejný typ lidí je nepoučitelný. Fakta nejsou důležítá, ale emoce, emoce, emoce. 

http://www.paratdnes.cz/2014/03/Pani-poslankyne-Nemcova-otevreny-dopis-k-deni-na-Ukrajine.html

S. Udatný 4.3.2014 10:41

Dobrý dne,

jak tady pozoruji zdejší diskutující, tak se jejich projev shoduje se stanoviskem vůči hrdinům ze skupiny bratří Mašínů. Na podzim jsem zde připomněl jejich útěk přes mužickou zónu k američanům. Vše je stejné, ti co tehdy fandili Mašínům, tak dnes fandí Ukrajině v jejím boji za svobodu. Ti co uráželi a nadávali nám a Mašínům, tak dnes schvalují moskevské zabijáky a bastarda Putina. Potom zde byla většina, která neříkala to ani ono a dnes zrovna tak je jako objektivní (hraje si na objektivní)a odmítá se vyjádřit jednoznančně tvrzením, že vše je složité. Tato skupina je nejlepší, protože, když ji dáte najíst, napít a trochu zábavy, tak se může přetrhnout jak se vám chce zavděčit. Tato kategorie lidí, to byly ty koně, kvůli nimž komunisté vyhráli volby ti nerozhodnutí a čekající až dostanou chléb a hry.

J. Slanina 4.3.2014 10:43

Re: Dobrý dne,

Ano, máte pravdu. Ale udivuje vás to snad?

S. Udatný 4.3.2014 10:51

Re: Dobrý dne,

pane Slanino, neudivuje mne to. Naopak mám radost, že se zde nikdo, zas tolik, nepřetvařuje a každý setrvává ve svých názorech.

I. Gellner 4.3.2014 10:48

Re: Dobrý dne,

Pane Udatný, vždy jsem s údivem pozoroval lidi, kteří tvrdí, že žít se dá z pravdy a hrdinných postojů, jako by jíst a pít nemuseli.

Toto mé pozorování ještě komplikuje zkušenost, že ti, kteří nejvíc horují za hrdinské činy a odvahu, si v rozhodující chvíli káknou do trenek jako první.

S. Udatný 4.3.2014 11:05

Re: Dobrý dne,

pane Gellnere, existuje něco jako sociální psychologie. Sociální psychologie říká, že není ani tak důležité jednání osobnosti jako je důležitý její postoj k činům druhých osob či skupin. Tyto pravdy jsou nejlépe vidět v boji, kdy třeba ten co měl předtím vyhrazený postoj k určitým skutečnostem, se nemusí někdy (podotýkám někdy) projevit jako hrdina ale svým jednáním se zapsal do podvědomí tzv. "šedé zóně" a svým postojem ji zásadně ovlivnil. Potom jsou i osoby, které projevují názor jako vy a to jsou lidé, kteří jsou svým jednání nebezpeční vždy a všude, protože svým jednáním narušují jak jednání bílých tak jednání modrých a žádná z těchto stran je nechce, protože to jsou v lidové mluvě tzv. "kazišuci". Problém je složitý. Když jsem prsal o hrdinech Mašínech, tak jsem chtěl zdůraznit viditelné konsekvence v názorech k rozdílným problematikám. Lidé ,kteří mají identický názor k tak vzdáleným činům, tak ti jsou vždy hodnoceni jako lidé v názorech pevní (nechci psát charakterově pevní, zní to hrozně).

I. Gellner 4.3.2014 11:23

Re: Dobrý dne,

Všiml jsem si, že někteří lidé mají potřebu si vytvořit pevný názor na vzdálené činy. A klidně jim přitom stačí jejich popis z učebnice dějepisu nebo wiky, jeden z mnoha výkladů toho činu, popřípadě jen základní heslo. 

Nestudoval jsem sociální psychologii, ale nepředpokládám, že popisuje nutnost nasadit si klapky s úzkým průzorem, a takto ovlivňovat (neúspěšně) "šedou zónu". Ani neopravňuje zařazovat někam zdejší přispěvatele do nějaké kategorie - to zdejší plkání nevypovídá téměř o ničem, a byť krátký osobní kontakt může dost změnit.

R. Maceček 4.3.2014 10:48

Re: Dobrý dne,

Možná neznáte mentalitu jak Rusů, tak Ukrajinců a dalších národů bývalé SSSR. Váš odsudek jest velmi přísný. Doporučuji konzultaci s novinářem, váženým panem Petránkem.

P. Pokorný 4.3.2014 10:56

Re: Dobrý dne,

Myslíte, že jsem ta výjimka? Asi ano. Mašínů si vážím, protože to má nějakou chronologii, nikoliv exces. Ze stejného důvodu a nikoliv fanatických emocí jsem proti neuvěřitelně zrůdné masáži USA dnes. Zase chronologicky vše do sebe pasuje. Putin kroky dělal následně, nikoliv opačně. Proto nelze vaší teorii přijmout.

S. Udatný 4.3.2014 11:10

Re: Dobrý dne,

pane Pokorný to není moje teorie to se učí ve třetím a čtvrtém semestru jako psychologie prevence sociálně patalogických jevů. Každý mediator toto zná a právě díky těmto pravidlům je jako mediator úspěšný.

P. Pokorný 4.3.2014 11:17

Re: Dobrý dne,

Pane Udatný, já netvrdím, že postoje lidí jsou takové. Já tvrdím, že to o Putinovi není pravda, protože chronologie Mašínů a vývoje na Ukrajině není, jak tvrdíte vy. S Mašíny souhlasím, protože to byl vývoj. Ukrajina byla před podpisem s EU a pak po podpisu EU. A dokonce vojenský expert se přímo smál v ČT, jak při olympiádě Putina USA nachytaly. On chránil sportovce a USa využily k ataku. To je i oficiální verze. Chápete tu obludnost?

P. Jansky 4.3.2014 10:38

pro příznivce i odpůrce

http://petrjansky.blog.idnes.cz/c/399326/Co-muzeme-delat.html

Č. Milota 4.3.2014 11:00

Re: pro příznivce i odpůrce

Paráda! Blb opisuje od blba. :o)

J. Václavíková 4.3.2014 10:37

Včera tu dal pan Han odkaz na vynikající článek

ruského historika.

http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-61786700-uz-to-tady-bylo

J. Václavíková 4.3.2014 10:37

Re: Včera tu dal pan Han odkaz na vynikající článek

Přátelé. Jsme na prahu. Nikoli na prahu připojení nového subjektu k Ruské federaci. Jsme na pokraji úplného zničení systému mezinárodních smluv, ekonomického chaosu a politické diktatury. Jsme na pokraji války s našim nejbližším, spřízněným národem Ukrajiny, s prudkým zhoršením vztahů s Evropou a Amerikou, na pokraji studené, a možná horké války s nimi.

E. Heusinger 4.3.2014 10:50

Překvapujete

"s našim nejbližším, spřízněným národem Ukrajiny,"

Ještě nedávno byli Ukrajinci společně s Rusy "negramotné východní hordy azbuků"

J. Tolman 4.3.2014 10:55

Re: Překvapujete

Pane Heusingere, autorem textu je ruský historik, ne paní Václavíková. Ta pouze cituje.

J. Franke 4.3.2014 10:51

Mne píš zaujal tento apel

"Pokud se Západ nebude chovat jako Chamberlain a Daladier v roce 1938 a

zavede úplné embargo na nákup ruské energie a zmrazí ruské vklady ve

svých bankách? Ruská ekonomika, která je i tak v agonii, se zhroutí do

tří měsíců. A pak se začnou dít v Rusku věci, ve srovnání s nimiž bude

vypadat Majdan jako procházka rajskou zahradou."

I. Gellner 4.3.2014 10:56

Re: Mne píš zaujal tento apel

Zákažou i Rusům kupovat Americké bondy, a financovat tak Obamův socík..? -)

(Rusko je po Číně druhý největší odkupce Amerických dluhopisů)

E. Heusinger 4.3.2014 11:00

Re: Mne píš zaujal tento apel

Mně by potěšilo kdyby ti kteří horují po potrestání Ruska běželi na RWE odhlásit plyn.

J. Kombercová 4.3.2014 11:05

Re: Mne píš zaujal tento apel

Ten Zubov, to bude asi taky nějaký ztroskotanec, zaprodanec a vrah z Volstrýtu, žejo?

V. Novák 4.3.2014 11:13

Re: Mne píš zaujal tento apel

Spíš trouba.

J. Václavíková 4.3.2014 11:00

Re: Včera tu dal pan Han odkaz na vynikající článek

Koneckonců, to už tady bylo. Rakousko. Začátek března 1938. Nacisté chtějí rozšířit svou Říši na úkor jiného německého státu. Lidé po tom ani příliš netouží - nikdo je neutlačuje, nikdo nediskriminuje. Ale myšlenka Velkoněmecké říše zamotala hlavu radikálům - místním nacistům.

K. Luboš 4.3.2014 10:30

A pročže Chruščov daroval Krym Ukrajině?

Ešlivá to nebylo proto, že sám byl Ukrajinec.

J. Tolman 4.3.2014 10:33

Re: A pročže Chruščov daroval Krym Ukrajině?

Taky jste jedním z těch, kdo si myslí, že stokrát opakovaná lež se stane pravdou?

Chruščov se narodil se v ruské vesnici Kalinovka v Kurské gubernii. V mládí pracoval jako kovodělník a během Ruské občanské války působil jako politický komisař (politruk). S pomocí Lazara Kaganoviče postupně stoupal v sovětské hierarchii. Podporoval Stalinovy čistky a schválil tisíce zatčení. V roce 1939 jej Stalin poslal vládnout na Ukrajinu, kde pokračoval v čistkách.

J. Slanina 4.3.2014 10:42

Re: A pročže Chruščov daroval Krym Ukrajině?

No vida. Na rozdíl od ozubené pleše či marečka pracoval alespoň v mládí.

E. Heusinger 4.3.2014 10:55

Re: A pročže Chruščov daroval Krym Ukrajině?

V českých vesnicích se rodili jak Češi tak i Němci.

K. Luboš 4.3.2014 11:14

No jo, ale když se Nikita narodil v ruské vesnici...

...tak to ještě neznamená, že sám byl Rus, zvláště když ta vesnice leží u ukrajinských hranic.

O. Uživatel 4.3.2014 10:34

Uživatel požádal o vymazání
V. Novák 4.3.2014 10:45

Chruščov byl "Ukrajinec volbou", jako byl Pet(e)r

Jilemnický "Slovák volbou". Ne že by na tom tak záleželo, v době, kdy se Nikita Sergejevič narodil, žádná Urajina stejně neexistovala.

Daroval Krym UkrSSR u příležitosti oslav 300. výročí připojení Malé Rusi k Rusku, což byl výsledek povstání kozáků vedených Bogdanem Chmelnyckým proto Rzeczi pospolité a utlačujícím a buzerujícím Polákům vůbec.