28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

Před pětadvaceti lety

O víkendu jsme si připomněli čtvrtstoletí od sametového rozvodu Československa. Mladé generaci připadá samostatné Česko a samostatné Slovensko jako cosi přirozeného, mně při slově Česko skočí knedlík do hrdla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lukavsky 28.8.2017 11:13

Tyhle starosti...

Tydlecty starosti a Róčildovy prachy bych chtěl mít.

Anglie je také Spojené království.... čili Británie... a nikomu to žíly netrhá.

J.L.

M. Moravcová 28.8.2017 11:09

Re: Nenávist a adorace jsou dvě strany téže mince

To Kňažko nenávidí Čechy, o tom to je.

M. Moravcová 28.8.2017 11:06

Souhlas.

Taky mám z Kňažka a Magdy Vašáryové hnusné pocity.

P. Kučera 28.8.2017 10:57

Re: česko

Pane Čechu, mýlíte se. Čechy jsou jen Čechy, ale Česko jsou všechny země koruny české. Samozřejmě ten název zavádí - viz můj návrh názvu dnes ráno: největší problém je to ve světě exotické "Č". A ještě něco, naše hymna, ta je jen pro Čechy. Explicitně se zpívá "země Česká, domov můj" tedy ani při nejlepší vůli tam nezahlédneme žádnou Moravu, natož Slezsko. Ale právě z tohoto bych nějaké dusno ani coby Moravák nedělal.

R. Tesařík 28.8.2017 10:54

Re: :-P

Na čepicích...https://www.google.cz/search?q=richard+tesa%C5%99%C3%ADk&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjWsPmqxvnVAhWDORoKHShDD7oQiR4IkgE&biw=1440&bih=782#imgrc=21_BvFWWEX9fCM:

J. Kombercová 28.8.2017 10:46

Re: Kňažko? Vašáryová!

TOPO9 s Kalouskem (když už Schwarzenberg není lídrem) stojí nebo padá.

Taky si nejsem jistá, zda to s tím prezidentováním paní Vašáryové myslí vážně... i když... Feri (nejspíš jako tahák pro mladší voliče) - nevím a jsem silně na rozpacích.

P. Vandas 28.8.2017 10:44

Re: ÚSTR ?

Vidím to Aleši stejně. Psát dějiny podle záznamů STB je stejně slaboduché, jako je psát podle Rudého práva. Úskalí vidím v tom, že Rudé právo a STB je doložitelné písemně avšak o životech to vypovídá jenom z části a to z té části hnusné. Lidé však žili životy jiné, které zaznamenané písemně v registrech nejsou. :-):-):-)

O. Uživatel 28.8.2017 10:44

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 28.8.2017 10:42

Uživatel požádal o vymazání
F. Šimek 28.8.2017 10:42

Re: Kňažko? Vašáryová!

Souhlas-pravdivě jste to popsala !!!

R. Morava 28.8.2017 10:42

Salámová metoda rozpadu Československa

Na rozpadu my nejvíc vadilo lhaní salámové metody. Vznikala federace s tím, že to nebude mít pro občana žádné nevýhody a vzápětí vznikl slovenský a český jízdní řád pro vlaky... a pak se postupně přidávalo až vznikly dva státy a hraniční kontroly.

Ale pro nás je to poučení, nevěříme už všem těm uchylákům, kteří nejdřív chtějí jen legalizaci dědictví homosexuálního vztahu a nakonec nám rozbijí rodiny, požadují práva jako pro největší elitu, chystají se na sex s nezletilými a po právu Šarija ještě povolí lidojedy. Proto na jakékoliv activity říkám dost a dost i naivkům, kteří to podporují.

Co se týká Kňažka, dalo by se pochopit, že chtěl samostatné Slovensko, alespoň se Slováci nemohou vymlouvat na Čechy a naopak. Nejvíc mi ale vadí že spolupracoval s křivákem Mečiarem, kterého jsem na první pohled odhadnul Slováci si spravili u mne svoji reputaci teprve až že se vzpamatovali a sice pozdě, ale přece se ho zbavili.

M. Varadinková 28.8.2017 10:38

Re: Kam kráčíš, Ústave?

Přesné! Je to o "výrobě oficiální pravdy" na politickou objednávku momentálně vládnoucích elit.

O. Uživatel 28.8.2017 10:38

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 28.8.2017 10:36

Uživatel požádal o vymazání
M. Varadinková 28.8.2017 10:34

Re: Pravdu díš, Astone

A co provedl Čarnogurský? Přál si osamostatnění Slovenska, což je stejně legitimní postoj, jako když někdo dnes chce vystoupit z EU. Já jsme si sice rozpad Československa nepřála, takže mi TEHDY slovenský separatismus vadil, resp. nechápala jsme ho, ale DNES už mám mnohem více pochopení pro to jejich tehdejší "vládněme si sami".

K. Zelený 28.8.2017 10:33

Re: Chudinka Andrej, sorry, jako.

K tomu přiléhavý komentář:

https://nazory.aktualne.cz/komentare/nechal-babis-coby-ministr-zlikvidovat-firmu-to-by-byl-maler/r~dab6e9dc8b6511e7bce3002590604f2e/?_ga=2.194626731.702585739.1503899849-2003571650.1500370648

Ani ne tak chudák jako spíš ubožák Andrej a hlavně jeho voliči a fans.

P. Čech 28.8.2017 10:26

Re: česko

Morava není jen území. Moravský stát zde existoval již před státem Přemyslovců (stát český).Morava je Země. A takovou vždy byla.

P. Vandas 28.8.2017 10:25

ÚSTR ?

Dovolím si poznámku k onomu ÚSTR. Nemám žádný recept, myslím si, že zveřejnit všechny materiály je nutné, ale mám nedůvěru k výkladu onoho zveřejněného. Totiž založit na agendě STB výklad českých poválečných dějin považuji za nebezpečné. On totiž v těch materiálech už onen výklad dějin je z podstaty věci obsažen a to ten stbácký a komunistický. Lidé však žili jiné dějiny, totiž ty osobní, které byly na hony vzdálené od stbáckého pohledu na člověka. :-):-):-)

M. Varadinková 28.8.2017 10:24

Kňažko? Vašáryová!

Jako herce jsem je kdysi oba měla ráda. U Kňažka jsem pak nechápala, proč se sčuchnul zrovna s Mečiarem, ale jinak je mi celkem ukradený. Jeho dnešní názory neznám, takže nevím, čím Astona dnes tak popuzuje.

Zato Vašáryová, tu mi sem pravdoláskaři pořád cpou horem i dolem, každou chvíli je v České televizi s vítačským kázáním, dává najevo nezměrné pohrdání "hloupým lidem" a svou vlastní morální nadřazenost. Prostě typická elitářská havlistka, a přitom úplně vypatlaná. Co jí Pánbůh nadělil ve fyzické kráse (bejvávalo...), o to ji ochudil na rozumu. Teď naposledy se ozval Kalousek, že by měla být českou prezidentkou. Fuj!

P. Čech 28.8.2017 10:23

Re: Historie s vývoj

připustil jsem dvě referenda, každé v jednom státě. Kdo klade otázku je úplně jedno. otázku je třeba formulovat tak, aby odpověď na ni byla vždy jednoznačná. Jde to a zvláště v bohatém českém jazyce.

P. Čech 28.8.2017 10:21

Re: Historie s vývoj

Nejde o vůli občanů? Potom není stát demokratický.

P. Čech 28.8.2017 10:20

Re: Historie s vývoj

Připouštím referendum v obou federálních státech s tím, že pokud by byla vůle občanů by ́t jen v jednom z nich pro oddělení, je třeba ji respektovat. To už je smůla federálních států

P. Gábriš 28.8.2017 10:13

Re: Hlavní město už pod jednou Slovenkou trpí..???

no, při tvých názorech se ani moc nedivím, že na Slovensku se bojíš (nebo se stydíš?) blafnout česky. Že umíš německy tě sice šlechtí, ale zároveň dehonestuje - a zas jsme u toho podcenění rodné řeči (pokud tedy Čech seš). A o tvé neznalosti reálií svědčí i to, že nevíš, že maďarsky se domluvíš jenom na úzkém pruhu kolem jižního Slovenska - stejně jako německy v Sudetech. Tak zbytečně nepruď.

O. Uživatel 28.8.2017 10:10

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 28.8.2017 10:10

Re: Historie s vývoj

Dost záleží na tom, kdo a jak klade otázku.

Třeba rozdělení Československa by treperendum nevyřešilo.

O. Uživatel 28.8.2017 10:09

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 28.8.2017 10:08

:-P

"To je přece jasné, že obnovíme znak, který měli na čepicích vojáci u Dukly i Tobruku!"

U Tobruku na rukávu, zda u Dukly vůbec někde nevím.

M. Franková 28.8.2017 10:04

Re: Pravdu díš, Astone

Myslím, že "kvalit" Jána Čarnogurského nedosahuje zdaleka.

M. Prokop 28.8.2017 10:04

Re: Kam kráčíš, Ústave?

No jo, co od té oranžgutanské verbeže čekat? "Bývalých černochů" jak nasráno, mladí levičáci z přesvědčení, autentičtí sociální demokraté skoro žádní.

R. Neveselý 28.8.2017 9:57

Pravdu díš, Astone

takovou prolhanou kreaturu, jako je Milan Kňažko, jeden aby pohledal. Fujtajxl !