3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Pravolevá otázka

Dostal jsem zajímavý dopis od posluchače Českého rozhlasu, kde jsem v lednovém vysílání pořadu Jak to vidí podporoval myšlenku evropské regulace na datový roaming. Jelikož jde o internet, myslím,, že by ta věc mohla zajímat i čtenáře Psa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AndyO 28.2.2008 9:25

Re: Re: Re:pan Kaplicky dal knihovne pul roku sveho zivota a velke mnozstvi energie

no a o tom to je. Vám to špatné nepřijde, mně to přijde nejen špatné, ale i hnusné. Když budete sedět na magistrátě vy, budete prosazovat pakuly, když já, budu je bourat. To jsou důsledky demokratického zřízení, když tu byli králové tak se stavěly Valdštejnské, Lichtenštejnské, Černínské a další paláce a nediskutovalo se o tom. Je to prosté:)))

JJ 28.2.2008 9:30

Re: Re: Re: Re:pan Kaplicky dal knihovne pul roku sveho zivota a velke mnozstvi energie

pokud bych vyhlasil soutez, tak bych respektoval jejiho vyteze. Dokazu pochopit a stravit to, ze maji nekteri lide jiny nazor a ze muj nemusi byt vetsinovy.

O tom by to melo byt.

Pakul je prirozene stavba problematicka, i kdyz dnes by se asi mluvilo o spojeni linie s Nuselskym mostem ... Co jsem komentoval je to, ze ti lide, kteri stravili na nem minimalne pul roku zivota pravdepodobne v ramci moznosti doby neudelali spatnou praci. To ze to nestacilo, vzhledem k moznostem doby dnesni, je druha vec.

AndyO 28.2.2008 9:35

Re: Re: Re: Re: Re:pan Kaplicky dal knihovne pul roku sveho zivota a velke mnozstvi energie

souhlas. Ta soutěž ovšem podle různých hlasů nebyla zcela regulérní a ty hlasy nejsou jen z řad fanatických odpůrců blobu.

Jsem velmi proti jakékoliv stavbě na Letné ( s výjimkou výletní restaurace), ale nechalo by mne to celkem klidnou, kdyby se Kaplický nechoval přesně stejně prasácky jako např. Švejnar- nehrál na notu "kdyždátenajevožesevámtonelíbíjetodůkazvašíšpatnosti". Nevadí mi sebevědomí lidé, naopak,ale vadí mi tyhle popudlivé langusty, co když není po jejich tak se válí po zemi a brečí, že jsou na ně všichni oškliví. A přesně to Kaplický dělá.

Jak dlouho na návrhu pracoval není podstatné, autor seriálu Manuela asi taky makal jak barevný- a nehrajou to v Národním divadle.

Skybird 28.2.2008 9:11

Re: Pro kritiky Kaplickeho

Kdyby v Barceloně měli naše magistrátní úředníky a našeho pana prezidenta, tak by tam nikdy nemohl Gaudí postavit ty úžasné a celým světem obdivované stavby. Prostě typické malé, ubzděné Česko ! Fakt máme z ostudy kabát. Neumím jednat rovně a přímo. Mluvit ano, ano nebo ne,ne.

Vsadím se, že kdyby soutěž na knihovnu vyhrál nějaký tuctový architekt s nicneříkajícím barákem (viz. třeba "vrcholné dílo" na rohu Karlova náměstí ), tak již se o sto šest stavělo.

Calypsonian Mighty Sparrow 28.2.2008 8:41

"Také v roce 1990 stálo video 12 000 Kč. Také výrobci brečely, že kryjí vysoké náklady na výzkum, dnes stojí 2 000 Kč a jsou rádi, když si jej někdo koupí"

Zasadni falacie tohoto heyku spociva ve srovnavani videorecorderu s mobilni telephonii. Zatimco videorecorder muze vyrabet neomezene mnozstvi firem a tyto na trhu prodavat pote splni urcite obecne podminky na tyto vyrobky (kde kazdy kdo tyto podminky splni muze sve pristroje prodavat), tak na mobilni sluzby je potreba licence vydana statem, kde techto licenci je vydan omezeny pocet a kde konkurencni prostredi je vytvoreno umele statem.

Skybird 28.2.2008 8:39

Na EU pliveme resp. ji házíme klacky pod nohy místo abychom využívali to, co je jinde samozřejmé

Přátelé ve Francii (Chelles, cca 80 tis. obyvatel) mají wifi vysokorychlostní připojení k internetu zdarma, mají podstatně levnější cenu volání - mobilem volají do Španělska za téměř stejnou cenu jako po Francii, na topení používají přímotopy za cenu elektřiny nižší než u nás a proto  tam nikde neuvidíte stoupat kouř z komína. A to se na těchto stránkách o ty "žabožrouty" často utíráme.

My děláme rozpustilé, trucovité puberťáky a snažíme se masírovat občanům mozky vsugerováním přesvědčení, že to vše je hájení NÁRODNÍCH zájmů.

Hájením národních zájmů tedy jsou radar prosazený proti odporu většiny lidí, proti odporu většiny kolegů v EU, individuálně dohodnutá ponižující pseudovízová politika ignorující společný postup ostatních států EU, výrazně dražší elektřina přesto, že je přebytkovou komoditou  a polostátní ČEZ láme rekordy v ziscích, stejné rekordy lámou operátoři komunikací přičemž cena jejich služeb je též podstatně dražší než v okolí.

Stát nás tak fikaně  dalším instrumentem obírá o desítky miliard ( DPH z elektřiny, DPH z telekomunikačních poplatků, dividendy, .....).

Prostě vyžeňme již konečně tu smečku malých, zapšklých, šovinistických Topolánků, Paroubků, Langerů, Čunků, Klausů a jak se vůbec ti všichni jmenují. Přestaňme se vysmívat Čechům, kteří v zahraničí něco prokazatelného dokázali a otevřeme jim brány. Ať sem vnesou svůj nadhled, svoji politickou kulturu, ať s jejich pomocí rozfoukáme ten letitý politický smog, který je při pohledu ze všech stran v naší kotlině parný a nepřehlédnutelný.

Calypsonian Mighty Sparrow 28.2.2008 8:44

Re: Na EU pliveme resp. ji házíme klacky pod nohy místo abychom využívali to, co je jinde samozřejmé

Idem na spouste ruznych jinych mist, i.e. Quebec.

Cesi se nesmyslne boji vseho co jakkoli evokuje komunismus ci socialismus, i.e. sdruzovani se za dosazeni svych zajmu, a vyse zminene modre svine toho zneuzivaji.

clay 28.2.2008 9:12

Re: Na EU pliveme resp. ji házíme klacky pod nohy místo abychom využívali to, co je jinde samozřejmé

Prostě vyžeňme již konečně tu smečku malých, zapšklých, šovinistických Topolánků, Paroubků, Langerů, Čunků, Klausů a jak se vůbec ti všichni jmenují. Paroubek zruší DPH z elektřiny, DPH z telekomunikačních poplatků, dividendy, .....zavede vám wifi vysokorychlostní připojení k internetu zdarma, budete mít podstatně levnější cenu volání - mobilem budete volat do Španělska za téměř stejnou cenu jako po Česku, na topení používat přímotopy za cenu elektřiny nižší než ve Francii;-D;-D;-D

rezy 28.2.2008 8:35

jestli ten Švejnar nakonec nemá štěstí že ho nezvolili

Kaplický: Jak se mám cítit, když vám tady v Klementinu předvádím model knihovny a

musím si tu skleněnou vitrínu otírat sám. To by měl dělat pan prezident.

Taky už  Vám jede tenhle  ukňouranej raneček neštěstí na nervy?

ne dr.Poklop 28.2.2008 8:46

Re: jestli ten Švejnar nakonec nemá štěstí že ho nezvolili

Ten Kaplický mi neleze na nervy,ale štvou mi ti ubožáci , že se nemůžou rozhodnout.Mají se konečně vyjádřit.

Calypsonian Mighty Sparrow 28.2.2008 8:46

Re: jestli ten Švejnar nakonec nemá štěstí že ho nezvolili

Me jde na nervy uknourany svinacek soudruh komunista rezy.

Prestoze Kaplickeho flusanec povazuju za hnusny, je fakt ze Kaplicky regulerne vyhral soutez na design knihovny. To ze vy vsechny komunisticti zm/rdi se ho snazite zdiskreditovat skrze kadrovani na tom vubec nic nemeni.

Jste neskutecne komunisticke svine. Z tebe mily soudruhu komunisto ten komunismus nikdy nikdo nedostane.

Pavla B. 28.2.2008 8:54

Re: Re: jestli ten Švejnar nakonec nemá štěstí že ho nezvolili

Pokud jede o regulérnost soutěže, koukám, že jsi chytřejší než 10 právníků s Pecinou dohromady. Ale myslela jsem si to, kakoušiR^;-D

rezy 28.2.2008 8:56

Re: Re: jestli ten Švejnar nakonec nemá štěstí že ho nezvolili

díky Pavlíku za reakci, už jsem se obával, žes na mě zanevřel;-D

Cricket 28.2.2008 8:33

Astone, ty moulo

Prvotní slevnění tarifů je zde jen naneštěstí prvním krokem. Unifikace a tvrdá regulace tohoto odvětví ekonomiky zapříčiní, stejně jako v jakémkoliv jiném odvětví, nějakou jinou diskrepanci a nemilé důsledky, které ta tvoje Viviana zatím není schopna ani dohlédnout, natož odtlumit. To je osud všech regulátorů a inženýrů lidských duší v sociálně regulovaném polotržním prostředí, protože nejsou schopni postihnout ty miliony interakcí v tomto prostředí a tudíž ani odhadnout konečné výsledky jejich domýšlivých činů. myslel jsem, že jsi už dost starý, abys to věděl. Což se v tomto odvětví nevyvíjel trh? No jo, ono jde ale o tvůj milovaný internet, takže tam jdou zásady stranou a důležitá je kapsa.   

Milan 28.2.2008 8:23

Souhlasím s Astonem

Podle mne, pokud volám z místa A do místa B jdu přes stejnou délku kabelů, stejný počet zařízení a je mi úplně jedno, zda to jde přes jednoho operátora nebo přes 10 operátorů. Pokud tedy místo C roamingu je uprostřed mezi A a B, pak každý ze dvou operátorů si má vzít polovinu hovorného...

Jsou to zloději a konkurence v té oblasti není žádná. Je to vidět už i ze zlevňovací reakce operátorů, kdy od července zlevňují sami v obavě před regulací. Kdyby tam neměli 80% vaty, tak by tak nereagovali.

Hrom64 28.2.2008 9:04

Re: Souhlasím s Astonem

Pred nejakym casej jsem zil v Nemecku a peclive jsem sledoval ceny volani do CR. Behem nekolika let se objevilo znacne mnozstvi alternativnich operatoru, kteri nabizeli sice horsi kvalitu spojeni, ale za mnohem prijemnejsi cenu. Po bumu techto alternativnich operatoru a poklesu ceny volani byl nucen i takovy Deutche Telekom zacit jit s cenami dolu. Nic nebylo zpusobeno regulacemi, ale pouze konkurenci, ktera vyrostla na neskutecnych rabatech velkych hracu. Kdyby doslo k regulacim verim, ze ceny by neklesly tak nizko nebo spise jenom nepatrne a konkurence by nikdy nevyrastla. Precejenom cena 2 az tri centy za minutu z pevne na pevnou mezistatne neni zas tak spatne a dosazene pouhou cenovou valkou alternativnich operatoru.

kapitán 28.2.2008 8:21

Zásah státu povede k utužení kartelových dohod

Pokud stát přistoupí k regulacím stane se společným nepřítelem operátorů.

Tím je ale pobídne aby se vzájemně domluvili, jak ztráty vynucené státem eliminují. A máme tady kartel díky státu jak vyšitej.

www racek 28.2.2008 8:28

Re: Zásah státu povede k utužení kartelových dohod

no, je to právě naopak. naštěstí. je to zásah státu do kartelových dohod.

liberal shark 28.2.2008 8:21

regulace ?

Pokud se EK (obecně jakékoli vládě) nelíbí ceny, vytvořené kartelem, má zjednodušit podmínky pro vstup nových subjektů do daného oboru podnikání, a ne regulovat ceny.

Milan 28.2.2008 8:20

Souhlasím s Astonem

Podle mne, pokud volám z místa A do místa B jdu přes stejnou délku kabelů, stejný počet zařízení a je mi úplně jedno, zda to jde přes jednoho operátora nebo přes 10 operátorů. Pokud tedy místo C roamingu je uprostřed mezi A a B, pak každý ze dvou operátorů si má vzít polovinu hovorného...

Jsou to zloději a konkurence v té oblasti není žádná. Je to vidět už i ze zlevňovací reakce operátorů, kdy od července zlevňují sami v obavě před regulací. Kdyby tam neměli 80% vaty, tak by tak nereagovali.

Cizinec Nenasinec 28.2.2008 8:17

Jaka regulativa?

Ja sice souhlasim ze je nejaka statni regulativa nutna, ale se mi nelibi zpusob kterym to EU provedla, protoze je prime cenove ohraniceni vlastne ten nejhloupejsi zpusob jak to udelat. Mnohem lepsi by bylo jednodusse zrusit roaminogovy poplatky, teda prohlasit jednotny EU telekomunikacni trh a nastavit prislusnou legislativu tak aby operatori mohly navzajem konkurovat napryc Evropy. To by po nekolik let patrne melo za dusledek zhruba desitku nebo min obrovskych panevropskych operatoru a docela tuhou konkurence, ale kdyz se podivate na nynejsi situace, uz ta desitka, nebo i min vlatsne drzi naprosto dominantni  podil na trhu ve vetsine clenskych statu, a tak by jedina vec ktera by se stala byla zpruhledneni a zjednodusseni trhu a eliminace obrovskych "licencnych" poplatku ktere narodni staty uctuji operatorum a kteri se samozreme promitaji do ceny hovoru. Bohuzel, prave to je asi nejvetsi duvod proc jeste nemame skutecne jednotny evropsky trh: socialisticky vlady nechteji prijit o lukrativni zdroj prijmu pro jejich vzdy hladovy a liny volice.

Calypsonian Mighty Sparrow 28.2.2008 8:12

Predne je treba pripomenout ze by se nic nestalo kdyby se Neff odstehoval a dale sve webove stranky nedelal

Respektive kdyby na toto misto povesil strucne sdeleni "Vazeni navstevnici, vicemene howno se stalo. O tomto vicemene hownu muzete co hrdlo racit zvanit k tomuto urcene diskuzi".

To ale neni dulezite. Dulezite je ze na Neffa cestovani po Evrope a cteni mych prispevku zacina blahodarne pusobit a tento clovek ma - narozdil od naproste vetsiny z vas Inversnich Stalinistu - sanci se vylecit ze sveho chronicko-akutniho Syndromu Modre Sr@ckohlavy.

Podstata veci je v tom ze za ideologicky zaniceny pristup mozna dostanete pochvalu ve vasi stranicke bunce pred nastoupenym kolektivem, nicmene v realnem zivote fundamentalisticke lpeni na tom "ze vse vyresi neviditelna ruka trhu nebo interaktivni spontaneita lidskeho neradu" proste a jednoduse nefunguje a je potreba zasahnout. Lpeni na ideologiich je Inversni Marxismus a to ze Inversni Marxismus praktikuje Klaus (a po jeho vzoru vsichni jeho nohsledove na veci nic nemeni).

Zalezitosti je potreba posuzovat podle meritu veci. Podle meritu veci je tudiz nesmysl aby jedine poradne letiste v CR bylo vlastneno privatni firmou stejne jako je potreba zasahnout a regulovat v pripade ze vyse zminena neviditelna ruka volneho trhu nefunguje.

Zadne universalni reseni a universalne aplikovatelna ideologie / koncept neexistuje. Vase ekonomicke poucky ktere jste se prekotne naucili tlampacovat (ale nepochopili jejich praktickoui aplikaci) po padu komunismu abyste sli s dobou si zastrcte za klobouk - jsou titiz povetsinou k hownu.

Johan van Happen 28.2.2008 8:25

Re: Predne je treba pripomenout ze by se nic nestalo kdyby se Neff odstehoval a dale sve webove stranky nedelal

Řekl bych, že se  u tebe projevil bolševický mor ve třetím, konečném, stádiu. Doufám, že tě to moc nepoznamená. Jsi tu brán za kašpárka mocných (bývalých) a bez tebe by mě ani nechutnala ranní kávička. ;-)

www racek 28.2.2008 8:29

Re: Re: Predne je treba pripomenout ze by se nic nestalo kdyby se Neff odstehoval a dale sve webove stranky nedelal

hmm, jestlipak víte, co je to "bolševický", "konečné stádium" či "kašpárek mocných". nějak mi to připomíná citáty z lenina ...

Lister 28.2.2008 8:10

Už je to tady, už je to tady! A pak že jsme kecali ...

EU may act on US-Czech visa deal

[Czech Prime Minister Mirek Topolanek (L) with President Bush] Mr Topolanek said negotiations on a visa deal had been tough

The EU says it could take legal action in response to a visa pact signed by the US and Czech Republic. Under the deal, Czech citizens could be offered visa-free travel to the US within months in return for increased security and information on passengers.  It is thought to go beyond an EU-US accord signed in June 2007.

Earlier this month, EU Justice Commissioner Franco Frattini said it was unacceptable that the US had tried to sign accords with individual states.  "The commission obviously reserves its right to take appropriate action," a spokesman said on Wednesday.  Although citizens from many European countries do not need a visa, many newer EU member states such as the Czech Republic and Estonia are excluded.

The commission, which has responsibility for negotiating visa policy, says it has been trying to persuade Washington to extend its visa-waiver programme to include all member states.  But the US has approached a number of countries, offering visa-free travel if they sign up to tougher restrictions than those agreed in 2007.

Calypsonian Mighty Sparrow 28.2.2008 8:20

Re: Už je to tady, už je to tady! A pak že jsme kecali ...

I can't help my impression that Topol would sign anything, no matter how badly fucked over he's (and teh whole country) getting, just to flip the finger to the EU. Not that the EU would be w/out problems, but it's really sickening that a country that has been a member for just a few years and should try to integrate and blend in is acting like a total moronic asshole. I'm talking about us, more specifically those bluebird mothefuckers in teh government.

Lister 28.2.2008 8:23

Re: Re: Už je to tady, už je to tady! A pak že jsme kecali ...

R^:-)

KLM 28.2.2008 8:08

Jaroušek je stalinistický trouba

 ;-D;-D;-D

tich@dohoda 28.2.2008 8:05

regulace plodí monopol, u aut existuje konkurence právě proto, že se do jejich cen a podmínek výroby a prodeje stát nesere.

neni nad moudra soudruzky modre monarchistky/viz titulek/ "slepicka" zrejme nikdy neslysela o napr. o statu California , ktery obecna "diktuje" vyrobcum automobilu v USA jaka auta budou vyrabet. Pochopitelne nejde o barvu karoserie / aby ladila ke kabelce / nybrz o emisni limity, bezpecnostni kriteria, spotrebu a spousty dalsich narizeni. Pochopitelne se vyrobci na Californii mohou vykaslat a delat si auta podle sveho, jen pravda v Californii potom neprodaji ani tuk. Ano soudruzko, znalosti a faktu netreba, staci zapalene srdce , horlivost a vira ve jasne modre zitrky. Proc si soudruzko dojnice myslite, ze se napr. lacina cinska auta jeste nedostala na trhy EU nebo USA, jednoduse sice vypadaji na pohled stejne hezky jako ty od konkurence, jen nesplnuji technicke normy v danych zemich a o tech normach rozhoduji vlady a ne vyrobci. Cest :-)

POE 28.2.2008 8:00

Astone, tentokrát bohužel musím konstatovat " Váš názor není pravolevý " ale hloupý.

Poskytovatelé mobilních služeb jsou sice velcí hráči, nicméně jejich soutěžení existuje a přináší prokazatelné pozitivní výsledky  zákazníkům.  ( Viz pokles tarifů i pevných linek) Nasadit do tohoto prostředí regulaci ( obdobně je to i v bankovnictví)  povede pouze k přesunu poplatků z regulované kategorie do neregulované , přičemž jedna kategorie zákazníků bude spokojena ( Aston) a možná daleko více zákazníků bude poškozeno zbytěčně vyššími poplatky.