21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

Plán na změnu klimatu

Klima se v naší zemi mění čtyřikrát do roka a jmenuje se to jaro, léto, podzim a zima. Naučili jsme se na to reagovat a náš životní styl se v průběhu roku mění. Jelikož jsme území na maličkém kousku povrchu koule řítící se vesmírem, musíme počítat s tím, že budeme ovlivněni i zvenčí, například proměnlivou sluneční aktivitou. Grónsko se jmenuje Zelená země, protože před půl tisíciletím byla zelená. Zimy, které pamatuji z dětství, mi připadají studenější než ty aktuální, ale to je subjektivní pocit, statistiky meteorologů dávají věrohodnější data.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vobr 17.1.2017 9:28

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

Taky moc neskákat ... aby se zemská osa nerozkývala !!!

:-)))

:-)))

R. Sorge 17.1.2017 9:31

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

Body b) a c)jsou totožné.

Co způsobuje údajnou změnu oběžné dráhy ?

A. Trick 17.1.2017 9:34

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

Nejsou totožné.

Gravitace. Slunce a Země nejsou ve vesmíru samy.

J. Vobr 17.1.2017 9:36

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

Ale přes den jo !!! Nebo vy něco na obloze vidíte i přes den ???

No ... co ????

:-)))

R. Sorge 17.1.2017 9:51

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

Zemská osa mírně rotuje (nekývá se), k jiné změně nedochází.

V knize o obecné teorii relativity jsem se dočetl, že gravitace má vliv pouze na oběžnou dráhu Merkuru (což vysvětluje obecná teorie relativy Alberta Einsteina).

Vzdálenost mezi Sluncem a Zemi se od počátku vzniku Sluneční soustavy zmenšila vlivem gravitace pouze o velikost průměru 1 protonu.

J. Vobr 17.1.2017 9:59

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

V průměru 1 protonu .... vy asi nebudete diletant !!!

:-)))

R. Sorge 17.1.2017 10:07

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

Jedná se o knihu "Nádherná teorie", podtitul "Sto let obecné teorie relativity", autorem Pedro G. Ferreira.

P. Vaňura 17.1.2017 10:03

Existují cyklické změny oběžné dráhy - tady to máte

https://cs.wikipedia.org/wiki/Milankovi%C4%8Dovy_cykly

J. Horáček 17.1.2017 10:34

Re: Existují cyklické změny oběžné dráhy - tady to máte

Cyklické změny! Vida, takže přece jen ti cyklisti ... :-)

J. Vobr 17.1.2017 9:34

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

Kouření by to mohlo bejt !!!

:-)))

M. Valenta 17.1.2017 9:37

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

Precese zemské osy (perioda oběhu ca 1 za 26000 let)má zřejmě vliv na střídání dob ledových s teplejšími, ale na tak rychle nastupující změny jako se dějí dnes bude její vliv spíše zanedbatelný.

J. Vobr 17.1.2017 9:44

PANE PRECESNÍ VY JSTE Z NEW YORK TIMES ???

:-)))

L. Severa 17.1.2017 9:43

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

Hezké, když byla v roce 41 ta tuhá zima, tak jsem slyšel názor, že dojde k ochlazování, protože na severním pólu narostly ledovce, které naklonily zemskou osu. Byl to jistě laický názor, ale opravdu si myslíte, že dochází k takovým změnám ? Zajímalo by mne co vychýlení vyvolává.

J. Vobr 17.1.2017 9:45

Re: Změna klimatu je způsobena cyklickými jevy

To si radši nepřejte vědět !!!

:-)))

:-)))

K. Berka 17.1.2017 9:32

Re: Vládní strategii

Planetě Zemi je to jedno, ta tady bude, i když se lidstvo zničí samo, třeba jadernou válkou.

J. Vobr 17.1.2017 9:52

BERKA,VÁM TO MYSLÍ POLITICKY !!!

:-)))

J. Hanzal 17.1.2017 9:44

Re: Vládní strategii

Víte, paní Valentová, ono se fakt nic neděje. Momentálně je na zemi přemnožený druh savců, kterým říkáme lidé a až se to planetě nebude líbit tak nás prostě a jednoduše nechá vyhynout. Tak jak se to dělo před naší rozmnožením, tak se to bude dít i po nás. nic míň, nic víc. Byli tady plazi a něco vyhynulo a něco zůstalo, byly tady různé druhy savců, ryb, ptáků a také něco vyhynulo a něco zůstalo. Takže tento "koloběh" je úplně normální a neměnný.

P. Zinga 17.1.2017 10:17

Re: Vládní strategii

Paní Valentová, smysluplné zacházení s přírodou je něco jiného než eko-alarmismus. Ale nic se neděje bez důvodu a tím pravým určitě není záchrana Zeměkoule pro všechny.

J. Schwarz 17.1.2017 10:53

Re: Vládní strategii

Hlavní katastrofou je to přemnožené lidstvo, ve srovnání s ní jsou všechny ostatní včetně možného výbuchu supervulkánu podružnostmi. Nehynoucí zásluhu na onom přemnožení mají věřící všech náboženství a dobroserové všech odstínů hollywoodskými celebritami počínaje a "humánistickými" organizacemi typu Lékaři bez hranic, Oxfam či Amnesty International konče.

P. Hlosta 17.1.2017 8:56

Švédsko nám má být příkladem?

Švédi prý dokáží spalovat odpady natolik efektivně, že musí odpady dovážet z EU. U nás se to chválí nevím proč. My máme jedno z nejlepších a nejúčinějších třídění odpadů k recyklaci v EU, akorát nám schází efektivní recyklační firmy, které by stíhaly recyklaci všeho. Recyklací lze daleko víc chránit přírodu, než spalováním pro vytápění. To si naši novináři k nám nepochvalují, protože adorují Švédsko. Kdybychom dokázali dát volný prostor pro recyklační podnikání, získali bychom několikrát, už jen pro pracovní místa v tom oboru.

Klaus má vždy pravdu, až to séře člověka. Napsal: "Co je ekonomické, je i ekologické. Co je ekologické, je i ekonomické.". Takže dát víc prostoru skutečné ekonomice a charitu neinstitucionalizovat státem, je mnohem víc účinné, než podpora laických aktivistických sdružení.

V. Kotas 17.1.2017 9:51

Re: Švédsko nám má být příkladem?

Odpadové hospodářství by měl mít stát pod palcem jako neziskovou organizaci. Za současného stavu, jdou zájmy státu a majitelů tohoto kšeftu proti sobě.

J. Šimek 17.1.2017 10:11

Re: Švédsko nám má být příkladem?

Spalují odpad po 99% recyklaci, troubo.

P. Lepew 17.1.2017 11:09

Re: Švédsko nám má být příkladem?

Zdroj?

A vypněte si ten útočný přístup..

J. Franke 17.1.2017 8:53

Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Úvodník nebudu komentovat, není proč. Jen malou poznámku.

Zákonem bych zakázal státní podporu všech spolků, tedy jinak řečeno neziskových organizací. Maximálně bych povolil určitou míru daňových asignací v jejich prospěch, aby o výši takto získaných prostředků rozhodovali konkrétní osoby. Takže dobroserové dobroserům, příznivci sportu sportovcům atd. Rovněž bych v případě dobročinných bálů či koncertů zakázal odvádět cokoliv spolku OSA a podobným. Ať také činí dobro a nepakují se na tom.

J. Vobr 17.1.2017 9:26

FRANKE, NEMÝLÍTE SE !!!

Asignuji vám pravou brazilskou piccolo !!!

:-)))

_____________________________________________

No vidíte,že to jde i s vejškou !!!

:-)))

P. Selinger 17.1.2017 12:46

Re: Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Naprostý souhlas, ale jak to prosadit ?

F. Doušek 17.1.2017 8:49

Docela by mně zajímalo, kolik NOx produkují

všechny ty slévárny hliníku (kterých u nás vyrostlo "neurekom"), plynové kotelny, o autech nemluvě - i když ta jsou alespoň vybavena lambda sondami a kontrolována.

P. Hlosta 17.1.2017 9:00

Re: Docela by mně zajímalo, kolik NOx produkují

Tu kontrolu lambda sond bych moc nezdůrazňoval, protože v podstatě stále je mizerná. Kolik majitelů aut si takhle u své ojetiny sáhne prstem do výfuku, aby zjistil, že už je lambda sonda po smrti? ;-)

F. Lesniak 17.1.2017 9:24

Re: Docela by mně zajímalo, kolik NOx produkují

Saze ve výfuku nemají s lambda sondou nic společného. Je vidět, že o tom nemáte ani ponětí. A zajděte se podívat, jak přísná jsou opatření při měření emisí na stanicích TK. Vyjadřujte se raději k tomu, čemu alespoň trochu rozumíte.

J. Vobr 17.1.2017 9:32

Re: Docela by mně zajímalo, kolik NOx produkují

Hlosta je zde angažován jako písmák Vavák !!! Co mu do toho kecáte ???

:-)))