1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Pijavice pod palbou

David Rath byl povolán do úřadu, aby pomohl Jiřímu Paroubkovi vytvořit obraz energického dynamického kabinetu, který se nebojí řešit po léta zanedbávané problémy. Zatím to ale vypadá na to, že se chopil příležitosti vykonat na Všeobecné zdravotní pojišťovně, této "tlusté pijavici", svoji osobní vendettu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Halladin 15.11.2005 12:19

Re: Re: Re: Už ho někdo proboha zastřelte

Ono je to poněkud jinak... Jestliže jsou dva léky na rakovinu, jeden stojí 5x víc, a přesto s ním pacient nepřežije ani o den dýl ( statisticky), Asi nemá moc význam ho kupovat. Ostatně Rath dal na onkologickou lékařskou společnost požadavek, aby byla stanovana závazná směrnice použití toho kterého léku. Jestliže si pacientova rodina myslí, že ten drahší lék je lepší, protože je drahší, a doktoři vyhoví, protože terapeuticky je to fuk, ekonomicky to fuk není.... No a těm, kteří mají procentní marže z každého léku se to přirozeně nelíbí je rozdíl X Kč a 5krat xKč za jeden lék.
Karlík 15.11.2005 10:55

Re: Re: Už ho někdo proboha zastřelte

A to,že obrovské množství lékařů předepsalo zájemcům lék tamiflu bez indikace pouze na vlastní žádost vyděšených pacientů , bylo asi zadarmo..
yoss 15.11.2005 11:26

Re: Re: Re: Už ho někdo proboha zastřelte

Budeš se divit, ale bylo, pojišťovnu to nestálo ani K, protože ho hradí jen na předpis od specializovaných pracovišť a ne od obvoďáků.
Takže jen důkaz, že s tou finanční spoluúčastí pacošů by to zas takovej problém být nemusel....
www racek 15.11.2005 11:32

Re: Re: Re: Re: Už ho někdo proboha zastřelte

no, já léky dpolácím, docela dost. i ty životně důležité. ty ještě ne?
spíš jde o jiné poplatky. zrušit tím diskusní kluby a sudružské návštěvy u lékařek. a generika. a smlouvy a...
 
Auiam 15.11.2005 11:36

Re: Re: Už ho někdo proboha zastřelte

 
 
JJ 15.11.2005 11:50

Re: Re: Už ho někdo proboha zastřelte

Ne, chtel bych zefektivnit zdravotnictvi, treba zavedenim spoluucasti a reformou pojistoven, aby byly skutecne pojistovnami a ne statnim uradem.
Pavel Soukup 15.11.2005 10:40

Re: Už ho někdo proboha zastřelte

Měli jsme různé ministry zdravotnictví, moc nepomohli, ale tenhle doslova ohrožuje životy pacientů.
www racek 15.11.2005 10:35

Ale přátelé,

já si všiml hlavně hysterické podpory dosavadní ředitelky, která na můj vkus vystupovala neuvěřitelně hlopě a neprofesionálně ... snad si nemyslíte, že ty kostlivce nevylezou?
manager, který není nadřízeným vítán, prostě odstoupí a jde jinam. tak to chodí a tak to každý čeká od managerů. tak to taky je.
mimochodem ... já bych postupoval úplně jinak.
jenom bych řekl ... ahy, tady to máte. tak až k nucené správě jste to dovedli ... budeme muset opravdu hodně spravovat po socanech ...  a musílkové bych nabídl poslanecký mandát. oni totiž neúspěšné manažerky nemocnic jsou docela volitelné, ajk ukazuje příklad lidovců, he he he...
a navíc vám řeknu, že o nucené správě jsem pevně přesvědčen. ta díra je opravdu srašlivá a něco se s tím musí udělat. to musílková neudělá ani náhodou. jednodušší je žádat o dotace nás všech, jasný? nebo jetště ne? nebo budem čekat na ještě větší díru?
víte, každý trochu nestandardní úver (např. projektové financování) či dotace podléhá běžně kontrolnímu režimu a proč by tady ne?
no ale soudruzi zde diskutují manželky a změny názorů dr. ratha. no a jeho hulvátství. bohužel, věcně nic. taky je to poněkud složité, že ...
rath je hulváth. nicméně se mi zdá, že v dnešním průseru nikdo než hulváth neuspěje. je to v zájmu nás všech.
a znovu opakuji, socani to nechali dojít až k n ucené správě. ne že nucená správa je zločin, jak papouškují někteří prostčeji myslící kolegové zde po neobyčejně platkém  a hloupém úvodníku, nesoucím rysy orientace autora (ne sexuální...)... bohužel orientace zatemňuje někdy rozum.
 
     
Modrý pták 15.11.2005 11:10

racku,

on se nucený správce nebo ministr zdravotnictví chystají zrušit vyhlášky, které určují více než 80% výdajů? Je nějaká souvislost mezi existencí zmíněných vyhlášek a hulvátstvím ministra zdravotnictví? Chcete přirovnávat manažera ke státnímu úředníkovi? Nebo považujete VZP za obchodní podnik? Nedozoruje náhodou všechny zdravotní pojišťovny ministerstvo financí a neschvaluje náhodou jejich pojistné plány parlament?
Nedávno Vám tady "rezy" napsal v jistém kontextu, že už si zvykl. Konstatuji, že měl bystrý postřeh.
www racek 15.11.2005 11:15

Re: racku,

modrý ptáku, VZP je pojišťovna jako každá jiná. a musílková je manager. bohužel špatný.
mimochodem, vyhláškami se neřídila a těch 80% je demagogie. i v tomhle číste je onrovský manévrovací prostor, víme?
fakt, nehajte průser socanů, nemá to cenu.. ať spraví co nadrobili. vše ostatní řeší jen větší dotace a vyšší pojištění, sorry. jak navrhuje poslední dny ods.ovšem ještě nepřišla na to, že to navrhuje ....
Auiam 15.11.2005 11:39

Re: Re: racku,

Musílková je naopak nadprůměrně dobrý manažer. Mimo jiné má nehynoucí zásluhu na terapeutických standardech.
Ivan Nový 15.11.2005 11:13

Ale Racku, díra není v pojišťovně, ale v systému,

jenže vy nevěříte, že socialismus nefunguje. Není v silách žádného manažera to uřídit, jediné co by pomohlo jsou přímé platby. Nevedlo by to k šetření, ale omezení poptávky po zbytečnostech. To je totiž mnohem efektivnější. A jedna otázka, nechal byste něco spravovat komunisty nebo nacity? Ne, že. A to je podobný případ.
www racek 15.11.2005 11:22

Re: Ale Racku, díra není v pojišťovně, ale v systému,

ivane, nech toho ideologizování. pojišťovnu mají sparvovat manažeři a ne politici jako p. musílková. ideologie až po práci, víme? mě je jedno, kojo volí manager, ale musí mít výsledky.
víš, od manager, který nemůže realizovat své představy, odstoupí. a nefńuká. pak je totiž za vše zodpovědný, víš?
nemám tušení, jak by pomohly přímé platby ani co to je. ono se platí nepřímo?
a mimochodem, systém našich zdravotních pojišťoven má skoro celý svět, tedy ten civilizovaný ... ono to ani jinak nejde.
moimochodem, ta díra je 15 miliard. já vím, 10 stál železný, teď další diag human ... ale když je díra, nelze to jinak zaplácnout než dotací. nebo vyšší sazbou pojistného. nebo to sebrat druhým pojišťovnám. anebo se pokusit ušetřit.
to poslední je bolestivé a nepopulární. snadno se do toho strefuje. ale je to od ods ubohé. vždyť ona volá po socialismu ... každý polde svých potřeb. nebo po vyšším stádiu?
Ivan Nový 15.11.2005 11:32

Ale Racku,

Vy byste ustoupil? Já ne. A koho tam ten politik dosadí? Manažera a nebo politika, nebo dokonce jen kymácející se loutku? Tak se ustupovalo Gottwaldovi v roce 1948. Jednou už bychom se z toho měli poučit. O řešení samotného problému přece vůbec nejde, protože deficit VZP dále poroste. Ministr šetří na lidech na konci své cesty, nezačal zaváděním poplatků za návštěvu lékaře a nebo za recept. A neodpověděl jste mi na to, zda byste nechal něco spravovat komunisty.
www racek 15.11.2005 11:35

Re: Ale Racku,

ivane, polatky za návštěvu budou hned po volbách. proti jsou vlastně jen komouši. a za léky já osobně doplácím docela dost. oni jsou na receptu, víš? a nezapomeň, poplatky zůstanou u lékařů, ty se do systémů nedostanou. bylo by to srašně náročné a nevyplatilo by se to.
Ivan Nový 15.11.2005 11:52

Ale Racku,

komunisti to socialistům nepovolí, pro obě strany je přijatelnější omezení výdajů na léčbu rakoviny. Proč? Protože speciélně tato nemoc představuje strašáka, který jim umožňuje získávat své voliče. Ten strašák je strach, že na tu léčbu nebudu mít. Proto jej musejí uměle přiživovat paradoxně omezením léčby. Tím říkají, vidíte, omezit drahou léčbu musíme dokonce i my socialisti, co teprve by omezovali ti druzí. To je socialismus! Braňte se!
Halladin 15.11.2005 10:32

Jestli nemocniční lékárna bude účtovat či neúčtovat marži nemocnicím, je úplně fuk.

nemocniční lékárna je v majetku nemocnice, takže marže se vrátí do nemocniční pokladny.
Ales 15.11.2005 10:43

Re: Jestli nemocniční lékárna bude účtovat či neúčtovat marži nemocnicím, je úplně fuk.

Souhlasím, že tato marže zvýší příjem nemocnice. Ale vyšší účet musí proplatit zdravotní pojišťovna...
Halladin 15.11.2005 11:38

Re: Re: Jestli nemocniční lékárna bude účtovat či neúčtovat marži nemocnicím, je úplně fuk.

Aleši, pojišťovna platí dle stanovených cen. Ty se měnit nebudou
Ales 15.11.2005 12:10

Re: Re: Re: Jestli nemocniční lékárna bude účtovat či neúčtovat marži nemocnicím, je úplně fuk.

Rád se poučím. Kdo potom doplácí rozdíl mezi "stanovenou" cenou a reálnou cenou (včetně marže)? Nebo lékárny používají stanovené ceny?
Alda 15.11.2005 11:44

Re: Re: Jestli nemocniční lékárna bude účtovat či neúčtovat marži nemocnicím, je úplně fuk.

Pokud jsou léky v rámci paušálu, tak by započítání marže nemocniční lékárnou vedlo k rychlejšímu vyčerpání paušálu. Nevím o tom, že by nemocnice nakupovaly oficiálně běžné léky od jiných lékáren než od svých.
onlooker 15.11.2005 10:20

nezatracujme předem

A tohle je taky Rathova volovina - nebo ne?
Ministr zdravotnictví David Rath včera rozhodl, aby od ledna příštího roku nenakupovala drahé léky na vybrané nemoci pro nemocnice Všeobecná zdravotní pojišťovna, ale aby si je obstarávaly samy nemocnice. VZP totiž dosud platila soukromým lékárnám, přes něž léky šly, obchodní přirážku. Nemocniční lékárna si marži účtovat nebude, a tak budou peníze na léky pro více pacientů. Navíc VZP dosavadní praxí porušovala zákon, který obchodování s léky pojišťovnou nijak neupravuje. VZP nakupovala léky za 1,5 miliardy ročně.
Pavel Soukup 15.11.2005 10:24

Re: nezatracujme předem

Omyl, nemocnice si marži účtovat bude, takže nula od nuly pojde. Zas jen prázdné gesto pro neznalé věci.
Ales 15.11.2005 10:27

Re: nezatracujme předem

Ano, toto je další moudrý krok pana ministra. Zatímco VZP tyto léky dodávala s marží 0,3 %, nyní tyto velmi drahé léky budou dodávány přes nemocniční lékárny, které mají běžnou marži 20 %...Jinými slovy, po zásahu pana Ratha bude stejné množství léků o 300 miliónů dražší. Ale protože se zároveň musí ušetřit, raději se tyto léky pacientům nedají a oni po této "vylepšené" léčbě např. zbytečně skončí na invalidním vozíku. Ale někdo si určitě kapsu namastí...
www racek 15.11.2005 10:38

Re: Re: nezatracujme předem

no, aleši, navrhuješ tedy víc peněz do zdravotnictví? ale vždyť ods navrhuje snížit sazbu pojistného ... tak co s tím naděláš? nebo dát těch 15 miliard všeobecné z rozpočtu, ajko dosud?
Ales 15.11.2005 10:52

Re: Re: Re: nezatracujme předem

Ať se dívám jak se dívám, nic o přidávání peněz ze státního rozpočtu pro zdravotnictví jsem ve svém příspěvku nenašel. Ale finanční spoluúčast bych podpořil, už kvůli zainteresovanosti pacientů... Jen kritizuji, že léky za 300 miliónů pan ministr "přetvoří" na jiný výdaj nemocnic (určitě i na platy nebohých lékařů).
hans.hase 15.11.2005 10:57

Inu, Racku, co udelat?

Dusledne rozlisit leky bez predpisu a na predpis. Ty bez predpisu zasadne neproplacet z vseobecneho pojisteni. U leku na predpis platit ze vseobecneho pojisteni vyhradne nejlevnejsi generika - zakazat doktorum psat nazvy leku, jen molekulu.
 
Pro zacatek uspora v radu EUR 250 M za rok.
 
Pro zacatek...
www racek 15.11.2005 11:25

Re: Inu, Racku, co udelat?

ano pane hase, přesně tak. je pár věcí úplně jasných. bohužel, tohle navrhuje rath a ne ods, mému srdci nejbližší. ta jen křičí kvůli musílkové. proboha, vždyť ona je otrávená.
hans.hase 15.11.2005 12:55

Re: Re: Inu, Racku, co udelat?

Je mi to az zinantni rikat nekomu, kdo se pohybuje ve financnictvi a mel by tudiz byt schopen analytickeho mysleni - ale - racku - doopravdy - dr. Rath nic takoveho nenavrhuje!!!
 
Ty jeho vysplechty s dozorem nad reviznimi lekari, omezeni preskripce drahych leku ci limity pro spitaly s navrhovanym resenim nemaji NIC spolecneho.
 
To vas doktor motylek tak okouzlil, ze nejste schopen selskeho mysleni? Ve vasem veku? Ale jdete.... :o)
jamo 15.11.2005 16:44

Re: Re: Inu, Racku, co udelat?

tak opravdu nevím, jestli ve vašem komentáři nedošlo k přesmyčce. ODS jen křičí?? Četl jste Julínkův návrh, který oponovaly už desítky odborníků? A že by měl Drát nějakou koncepci? Kromě jeho propracované koncepce POMSTA, jsem opravdu žádnou něviděl (a že jsem se snažil!!), a slyšel ho jen ŘVÁT.