28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

Papež a trest smrti

Papež František, a někdo charakterizuje tohoto pontifika slovy komunistický imám, zásadně pozměnil stanovisko katolické církve k trestu smrti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kotas 5.8.2018 18:55

Re: Nestačím

To nebude jenom hráběma.

V. Kotas 5.8.2018 18:54

Re: Nestačím

A jak jste na tom vy, s tím dáváním pocty, soudružko uliční informátorko, madam pavlačová drbno !

J. Anděl 5.8.2018 17:58

Jakl je vtipnej :)

Ale nemyslím si, že rodina zažívá nějakou krizi. No, asi jak koho (snad taky neřeší "společnost"), jak čí rodina.

Ty ženy, které po vzoru ženy rybářovy nebudou nikdy spokojené, ať už je podle nich moc válek, moc chlapů v politice, moc rasistů nebo moc neuklizenejch ponožek pod gaučem, nebudou spokojené nikdy.

Možná je to diagnóza. Nemoc rybářovy ženy. Co s nima?

Jako s jinými psychopaty, pokud možno nevolit.

V. Kotas 5.8.2018 18:07

Re: Jakl je vtipnej :)

A když se tak člověk rozhlíží kolem sebe, tak tu nemoc rybářovi ženy, má poměrně dost osob ženského pohlaví a stejně jako ona, téměř nikdy nepřiloží ruku k dílu. Občas ten syndrom chytne i chlapa.

J. Anděl 5.8.2018 18:17

Re: Jakl je vtipnej :)

Jako malej jsem si myslel, že byla ta žena příliš chamtivá. Dnes soudím, že prostě nevěděla, jak dosáhnout stavu spokojenosti. Samotná spokojenost v ní vyvolávala nespokojenost, ne-klid, ne-pokoj.

Přiznám se, že muže s tímto syndromem neznám. Možná umírají brzo na špatný játra nebo na motorce.

A mimochodem ta pohádka je stará. Starší než volební právo žen.

V. Kotas 5.8.2018 18:24

Re: Jakl je vtipnej :)

Ve Švýcarsku získaly ženy volební právo vlastně celkem nedávno, při porovnání s Československem.

V. Klepetko 5.8.2018 18:13

Re: Jakl je vtipnej :)

Jindro, nemyslím si že má cenu se Jaklem vůbec nějak myšlenkově zabývat. Vždyť nám začíná předvolební období, on je kandidát na senátora, takže do nás teď bude neustále hustit "neliberální demokracii" v radikálním podobě. Již několikrát jsem zde psal, že je to vlastně něco jako spontánní reakce přírody na echt - levicové liberální demokraty, kteří se zde snaží pod rouškou právního státu nastolit nedemokratickou autokracii.

Jenže ono jedno jak druhé je extrém. K čemu přemýšlet o extrémech, když můžeme naslouchat harmonii normálu? Proč si kazit nedělní večer nějakým Jaklem, nebo nedej Bože, Halíkem? :-)))

M. Prokop 5.8.2018 18:20

" echt - levicové liberální demokraty,"

Neexistující kategorie, pečený sněhulák.

A. Trick 5.8.2018 18:26

Re: " echt - levicové liberální demokraty,"

Jste nedovzdělaný. Noviny La reppublica znáte?

V. Klepetko 5.8.2018 18:28

Re: " echt - levicové liberální demokraty,"

Jak jinak to označit? Pro mě platí standardní koncept "ústavní demokracie", který byl po velmi dlouhou dobou označován jako koncept liberální, neboli svobodné demokracie. Asi tak v duchu FDP... V duchu klasického liberalismu, kde platí že demokracie by měla být hodnotově neutrální a reprezentovat "štíhkou" etiku pro "dobré žití" protestanta i katolíka (historicky)

Jenže ten koncept se snaží si přisvojit echt - levičáci z tzv "nové levice". Co s tím?

M. Kolář 5.8.2018 18:33

Re: " echt - levicové liberální demokraty,"

Klasický liberalismus ? A proč tedy prosazujete seskupení založené na vůdcovském principu ? To s tím nejde dohromady,ovšem.

V. Hájková 5.8.2018 18:35

Re: " echt - levicové liberální demokraty,"

TO JSTE NAPSAL NAPROSTO PŘESNĚ !!!!!!

V. Klepetko 5.8.2018 18:40

Re: " echt - levicové liberální demokraty,"

Já nic neprosazuji, to bude nějaký omyl. Jen volím...

A dle mých autentických pozorování se ANO na lokální úrovni chová jako standardní demokratická strana, se všemi nedostatky vlastními hašteření frakcí...

"Vůdcovský princip" - to je jen nálepka méně úspěšných politických konkurentů, nic víc... IMHO...

M. Kolář 5.8.2018 18:45

Re: " echt - levicové liberální demokraty,"

Copak nechápete, že ten člověk se snaží integrovat celou ČR do svého "holdingu" ? Klapky na očích a hurá ... ??

V. Klepetko 5.8.2018 18:51

Re: " echt - levicové liberální demokraty,"

Nechápu. Vidím jam funguje ANO na úrovni městské části a částečně i Prahy - a ten nedobrý signál s Nacherem je zatím ojedinělý...

Jinak, ČR je bytostně neintegrovatelná (nikam)- a právě v tom je naše naděje.

I. Mertl 5.8.2018 18:20

Re: Jakl je vtipnej :)

Nebo, proboha, Klepetkem!

V. Klepetko 5.8.2018 18:21

Re: Jakl je vtipnej :)

Ano, to bych také moc nedoporučoval :-))

J. Anděl 5.8.2018 18:24

Re: Jakl je vtipnej :)

Přiznám se, že jsem Jaklovu kandidaturu nezaznamenal. Občas tu na NP čtu nějaký jeho článek, mezi zdejší diskutéry by zapadl, občas bych si s ním možná rozuměl, někdy možná ne.

Nicméně tohle téma se mi trefilo do jednoho z mých oblíbených směrů úvah. Zde konkrétně o kruhu nespokojenosti. Jsem přesvědčen, že kruh nespokojenosti, který započal emancipačními snahami, skončí šarijou, což je takové ultimátní porobení svobody druhých (i za cenu té vlastní).

Tedy nestane-li se něco jiného ;-).

S. Lazárek 5.8.2018 18:27

Re: Jakl je vtipnej :)

No, hlavně aby naše ženy v případě jeho vítězství s volebním právem nepřišly ještě třeba i o řidičák, který by si ale nyní mohly dodělat třeba v SA....:-)

J. Anděl 5.8.2018 18:29

Re: Jakl je vtipnej :)

No, lidskej svět dokáže vždycky překvapit, jakým nečekaným směrem se vyvrbí.

O řidičák třeba přijdeme všichni, budou autopiloti a auta v osobním vlastnictví budou jako neekologická a řidičem řízená jako nebezpečná zrušena. I tak by mohla vypadat šarija v moderním pojetí.

S. Lazárek 5.8.2018 18:35

Re: Jakl je vtipnej :)

Viděl jsi Blade Runner 2049? Teď to běží na HBO. Tak by totu asi vypadat mohlo, tedy když budeme mít štěstí a nezatopíme si pod atomovým kotlem. Řidičák tam asi nemá nikdo, to je pravda. Vlezeš a frčíš.

J. Anděl 5.8.2018 19:53

Re: Jakl je vtipnej :)

Jo, viděl, něco takového jsem myslel, třeba. A ty auta už dneska nejsou takový sci-fi, ani autopiloti, dokonce i ty lítací auta :-)

J. Anděl 5.8.2018 19:57

Re: Jakl je vtipnej :)

Akorát ten film koneckonců není skoro vůbec o lidech. Leda metaforicky.

V. Klepetko 5.8.2018 18:31

Re: Jakl je vtipnej :)

Jakl kandiduje za SPD! :-)))

Šaría v našich českých poměrech, myslím, nehrozí... Tedy pokud to nezvoráme sami.

J. Anděl 5.8.2018 20:22

Re: Jakl je vtipnej :)

Ach tak :)

Já myslím, že hrozí, ale nebude vypadat jako v SA. Spíš takovej mix EU norem proti diskriminaci a nenávistným řečem, prošpikovaný doslova multikulturní mytologií.

Někteří muslimové mi říkali, že šarija je jednak dobrá a jednak že se v podstatě v 95 procentech nijak zásadně neliší od našeho práva. Ty procenta neřeším, ale chápu, že ve většině je to normální majetkové, rodinné, protikriminální právo, trestající zloděje a vrahy (v místním pojetí), nic neobvyklého. Těch pět procent, ve kterých se to liší či donedávna lišilo, je tedy to rozhodující. A tím je soukromí člověka, jeho vlastní prostor, do kterého mu nikdo nekecá, prostor pro vlastní improvizaci se sebou a svými blízkými. Ten se zmenšuje a bude zmenšovat a v tom vidím onu "šarijizaci".

Druhý aspekt šarije je ten, že jí nepřijali lidé v demokratickém procesu, ale nadiktoval Bůh. I tuto podobnost lze u nás nenápadně spatřovat, i když slovo "Bůh" v tom moc nefiguruje. Část pokryje EU či ekvivalent, část Google našeptávač ;-).

A pozor, nejsem katastrofista. Nepíšu o tom jako o ó hrůzo strašlivé budoucnosti lidstva. Normální další kapitola, zdaleka ne poslední.

V. Klepetko 5.8.2018 22:14

Re: Jakl je vtipnej :)

V posledku to bude záležet na nás.

Ten prostor, o kterém píšeš a který je velmi cenný i pro mě, si systematicky zmenšujeme sami.

Sami sobě jsme hrozbou! Naše vlastní "šaría" i šaría skutečná - to jen návrat z vandru do méně svobodného světa... Zní to hrozně, ale obávám se, že lepší už to v tomto směru nebude. Možná že ale budeme svobodnější vnitřně. Hašek by řekl, že zažijeme ještě nejedno morální vítězství! :-)))))

J. Anděl 6.8.2018 5:55

"návrat z vandru" to vystihuje nádherně. Tak jsem to myslel. Ano, sami sobě jsme tou hrozbou a ano, jako jednotlivci můžeme být svobodní vnitřně.

J. Holíček 5.8.2018 18:37

Re: Jakl je vtipnej :)

Zdá se, že ČT 24 Jaklovi udělala v pravý čas velkou službu, když ho dala dohromady s Lukešem.

Myslím, že to nebyla náhoda! :-))

V. Klepetko 5.8.2018 18:43

Re: Jakl je vtipnej :)

Rozhodně kdybych si musel vybrat mezi Jaklem a Lukešem, tak volím jednoznačně Jakla. Je méně nebezpečný a nevytahuje se:-))

M. Kolář 5.8.2018 18:25

Re: Jakl je vtipnej :)

Tak nedemokratickou autokracii zatím vidíme hlavně v tzv. ANO. Viz vrcholně demokratický způsob přestrukturování kandidátky v Praze v neprospěch vámi zde nedávno anticipovaného příštího primátora Nachera ... :::)))