30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Ohlédnutí za senátními volbami

Bylo o nich napsáno tolik, že z toho musí mít hlavu jako včelín každý, kdo se o věc jen minimálně zajímá. Pokud jde o senátní volby, nápadný je neúspěch ANO, zvláště pak ve srovnání s vynaloženým úsilím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kučera 3.10.2022 7:29

Je zajímavé,

že s 90% dnešního komentáře velmi souhlasím, ale s posledními 10% ostře nensouhlasím. S čím?

1) Domnívám se, že vládnout státu by měli ti nejpovolanější, ti nejkompetentnější z nás. Hodně trpím při projevech některých poslanců, nemám náturu diskutovat s oslíky. Takže bych mnohem raději viděl jednokomorový parlament tvořený senátem než sněmovnou.

2) Absolutně jsem nepodlehl trumpovským lžím o nebezpečí manipulace při korespondenční volbě, které vyuýívám právě k popírání výsledků voleb. Ta mžnost by měla by být u nás jen pro občany v zahraničí, ne pro ty domcí, u nás to není nikam daleko a navíc máme přenostné urny pro nemocné. A pokud v sobě skrývají nějakou možnost fixlování, tak sakra přemýšlejme, jak tuto možnost omezit, vymýtit. Ale vzít základní právo volby statisícům občanů kvůli této formální námitce, je pro mne nepřípustné. Zvláště, když vězni ve vězení, jimž byla odňata řada občanských práv, vesele volí.

Vlastně jsou obě moje námitky stejné a Aston to vlastně napsal: zastupitele by volilo a do oarlamentu by přišlo víc kompetentnější lidí - a hlupáci by se cítli odstrčení. Místo aby se sebekriticky začali v demokracii kultivovat, silně by křičeli: progresivisticky.

Přeji dobrý den.

R. Meišner 3.10.2022 7:42

to Kučera. --nikdo *statisícům občanů* v zahraničí právo volit nebere. jste prachsprostý demagog. všichni tam můžou volit,--s přiměřenými obtížemi,--které se rovnají tomu, že je nikdo nenutí, aby pobývali v zahraničí. 8-o

J. Hrbek 3.10.2022 7:45

Kdo od nás chce výhodnější půjčku, levnější cenu za hrnce apod, zúčastní se našeho jednodenního zájezdu za hranice, kde pod naším dohledem odvolí korespondenčně námi předvyplněným lístkem;-)

D. Mach 3.10.2022 7:46

"Hodně trpím při projevech některých poslanců, nemám náturu diskutovat s oslíky."

Jestliže se cítíte být kompetentnějším, kam a za koho jste kandidoval? Byla by škoda váš potenciál nevyužít.

P. Čech 3.10.2022 7:48

Ano, "vládnout státu by měli ti nejpovolanější, ti nejkompetentnější z nás". To by ovšem politické strany a hnutí musely pozbýt práva nabrhovat kandidáty na zástupce občanů a zejména by nesměly být tyto politické subjekty voleny, jako je tomu u nás. V současném systému totiž voliči nevolí (s výjimkou voleb senátních a voleb prezidenta) své zástupce, ale zástupce politických stran a hnutí. Tady nelze uplatnit zásady Princezny koloběžky, kdy občané volí a zároveň nevolí své zástupce v moci zákonodárné. To je možné jen v pohádkách. Ale vlastně náš politický systém je celý pohádkou, bohužel ovšem pohádkou, která bude mít zcela špatný konec.

F. Kusák 3.10.2022 7:54

Ještě byste se měl stát specialistou na ústavní právo. Taková maličkost, když chcete ty odborníky. Jinak "taky názor".

F. Kusák 3.10.2022 7:23

Už delší dobu spekulují, že úvodníky píší psi pana Ondřeje Neffa. Nebo existuje ještě další možnost, že to píše nějaký robot s umělou inteligencí. A to se samozřejmě nedá vyloučit. Ty možnosti tu reálně jsou.

J. Kejkrt 3.10.2022 7:27

No ale stejně je čtete, takže jak si to máme přebrat? ;-D

F. Kusák 3.10.2022 7:46

Ale víceméně přečtu jen pár diskuzních příspěvků, tak mně přijde hloupé, nepřečíst si, čeho se to týká. Ale já si ON vážím, tak proto občas jen kroutím hlavou.

J. Fráňa 3.10.2022 7:21

Přirovnat Babiše k Putinovi, to už chce hodně dutou hlavu. Gratuluji pane Neffe.;-D

P. Kučera 3.10.2022 7:30

Babiš má s Putinem hodně společného. Naštěstí nemá zbraně a absolutní moc.

J. Fráňa 3.10.2022 7:52

Co má konkrétně společného?

J. Kejkrt 3.10.2022 7:31

To je v pořádku. Jsou dokonce lidé, kteří nejen, že nechápou Pythagorovu větu, ale neumí ani napsat například psací L.

Takže jste na tom ještě dobře. ;-D

J. Fridrich 3.10.2022 7:16

"Babiš: Porážku uznávám, ale osobní prohra to není." -

Tak to je ten rozdíl mezi Babišem-ANO a stranami Pětikolky - on porážku v senátních volbách uznal, oni-strany Pětikolky porážku-neúspěch v komunálních volbách NEUZNALI. A se svými směšnými procenty v řádu necelého procenta ( TOP 09 - 0,36 % ), nebo jednotek procent dělali úspěch s hlásali svou spokojenost...

Tak pokud má někdo zájem o PŘESNÉ výsledky nynějších komunálních voleb v České republice, tak zde jsou :

ANO - 16,80 %, Sdružení nezávislých kandidátů - místní sdružení celkem 12,87 %, Piráti 6,62 %, ODS 3,61 %, STAN 2,9 %, KDU-ČSL 2,01 %, TOP 09 - 0,36 %. Tak to jsou reálné výsledky JEDNOTLIVÝCH politických stran.. Lze snadno dohledat - vygooglovat, tedy kdo to umí s CHCE znát skutečnost.

M. Kanda 3.10.2022 7:24

Demagogie. To nejsou reálné výsledky. Uvědomte si, že ve větších městech se volí více zastupitelů a tím pádem dává volič více hlasů. V malé obci 5 nebo 7, v Praze 65. To je sakra rozdíl.

A pokud vezmete jiné měřítko, a to počet mandátů, už to tak úžasně nevypadá. ANO získalo 1564 mandátů a ODS (sama bez koaličních partnerů) 1600 mandátů. Tak kdo vlastně vyhrál? A dalších 2716 mandátů má sama KDU, další mandáty pak koalice těchto stran.

Takže Babiš pěkně kecá jako obvykle. A vy také.

J. Fridrich 3.10.2022 8:13

Tak ještě jinak - vy píšete - " V malé obci 5 nebo 7, v Praze 65. To je sakra rozdíl " - ale pozor, i na malé obci i ve velkém městě je za tímto vašim výčtem JEDEN český občan-volič. V podstatě jste mne to sám potvrdil, když jste napsal - " ve větších městech se volí více zastupitelů a tím pádem dává volič více hlasů. " To je prostě realita.

A ještě přípodotek, teď mluvil v rádiu Vystrčil, kterého jsem měl docela rád za jeho odvážné postoje třeba v chování Čína - Tchaj Wan, ale již v první větě rozhovoru, a potom ještě několikrát si neodpustil již zcela trapné - 8 roků trvající útoky na Andreje Babiše. To bylo to hlavní v jeho vystoupení v rozhlase.... O programu jeho strany, o jeho cílech v dalším období v práci v Senátu ani slovo - a to je ubohé. Jeho vystoupení se neslo jen na útocích proti Babišovi a " kdo s kým " v Senátu, tedy ZÁKULISNÍ pletichy...

M. Kanda 3.10.2022 8:43

Nepochopil jste můj příspěvek. Je tu sice jeden volič v malé obci i ve velkém městě, ale ten volič má různý počet hlasů podle velikosti sídla. Takže nelze hodnotit podle počtu hlasů, ale podle počtu mandátů. Ale ty Babiš schválně nezmiňuje, protože pak by se nemohl holedbat nějakým vítězstvím. Na počet mandátů on opravdu nevyhrál.

J. Fridrich 3.10.2022 8:59

...Ale na POČET OBČANŮ VYHRÁL. A to svědčí o reálné podpoře lidí jednotlivým stranám v naší zemi OBČANY. V naší zemi žijí LIDÉ-OBČANÉ, a ne MANDÁTI...

J. Tulejová 3.10.2022 7:09

Dnes z pera osvíceného Neffa.

J. Fridrich 3.10.2022 7:07

"Mobilizovaní jdou na smrt, říkají ruští vojáci, kteří bojovali na Ukrajině." -

Ano ruští vojáci to vědí, my to víme, a ví to i Moskva-Kreml-Putin a vedení jejich rudé armády - a přesto je tam ženou... To je to pravé rusko dnešní doby pod vedením šíleného diktátora Putina...

M. Moravcová 3.10.2022 7:05

Zajímavé. Dnes souhlasím. To psal jiný Neff.

J. Novák 3.10.2022 6:53

Účast v senátních volbách dva voliči z deseti. Senátory zvolilo pár stovek až pár tisícovek lidí. To mluví samo o sobě.

O. Vorálek 3.10.2022 6:56

Kdyby to neuvedla Iglau, bylo by to tradičně 16 %

L. Beneš 3.10.2022 8:24

Oni tam do voleb zatáhli i SdL?

R. Franz 3.10.2022 6:26

Demografické důsledky Putinovy války jsou katastrofální. Po četných úmrtích na covid se Kreml rozhodl hromadně se zbavovat mladých, práceschopných lidí. Někteří padnou na frontě, jiní prchají.

R. Franz 3.10.2022 6:28

Putinova generace se mstí na dnešní mládeži. Je smutné, když otcové oslovují své děti a vnuky "bratři a sestry".

O. Vorálek 3.10.2022 6:45

Kolik mladých umřelo Covid??? V Rusku, Česku, USA nebo třeba na Filipínách???

M. Kanda 3.10.2022 6:15

Ti naši spoluobčané, kteří znají jen Babiše a Fialu k senátním volbám opravdu nechodí. Pokud na kandidátkách nenajdou jejich jména, nevědí která bije ani o co vlastně jde.

Vybrat si senátního kandidáta, to už chce fištrón. Je potřeba se o kandidátech něco dozvědět a seznámit se s jejich názory. A protože před každými volbami jich je v součtu několik stovek, tak běžné TV zprávy na to opravdu nestačí. Je potřeba vyvinout vlastní aktivitu, což tak nějak samovolně vylučuje lenochy a osoby ducha mdlého.

R. Franz 3.10.2022 6:20

To je dobrá analýza. Tyhle volby pro lid ducha mdlého nebyl. Pro ty jsou podle stejných kritérií až ty příští. Tak snad nebudou ducha mdlého kandidáti.

R. Franz 3.10.2022 6:21

nebyly