18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Obstrukce proti obstrukci

Zabetonovaný parlament se dostává do bezvýchodné situace, takže dochází ke groteskním výjevům. Opozice obstruovala přijetí vládního návrhu na zvýšení daní, načež v pátek ministryně Maláčová obstruoval poslaneckou úpravu zákona o zvýšení rodičovského příspěvku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Franke 3.11.2019 9:54

Já se kavárnám nevyhýbám a jsem rád, že jsem postižen, pane Sojko. Jen nesnáším komunisty v politice, nic jiného u mě nehledejte.

J. Franke 3.11.2019 9:51

Ale vůbec ne, pane Hlosto. Mám bývalé komunisty v příbuzenstvu i mezi kamarády. Žádný z nich by do nynější politiky s tímto stigmatem nevstoupil, protože se stydí za to, jak jim naletěl. Proto mi nevadí Svěrák, Hanzelka se Zikmundem a spousta jiných. A víte proč? Do současné politiky by nikdy nevstoupili. Mají totiž charakter na rozdíl od kariéristů typu Fischera, Zemana, Babiše a dalších.

F. Sojka 3.11.2019 9:47

Jesli se nepletu, tak tenhle vejšplecht vymyslel Zeman. Je příznačně signifikační kolik se jím (i dneska) zabejvá postiženejch. Podařilo se mu, vo co šlo. Hi

J. Franke 3.11.2019 9:45

Stejně tak je zajímavé, jak se tu a tam z voliče pana Franze stane časem volič Zemana... Zřejmě to bývá tou trochou života do toho umírání.

Já se tu vyskytuji opravdu sporadicky, ale musím si rýpnout do těch karikatur politiků, co vzešli z lůna prosovětské KSČ. Zkrátka se domnívám, že v dnešní politice nemají místo. Zvlášť když všetci kradnú!!!

J. Anděl 3.11.2019 9:42

Ano.

To, co prožívali někteří z mé generace, a to, co se odehrává dneska, je jiné v tom, že v situaci akutního ohrožení doopravdy momentálně nejsme. Trochu volně řečeno: těžko se dočkáme jasně ohraničeného vítězství.

M. Kolář 3.11.2019 9:41

A odjížděním na chalupy a pinkáním na tenisovém dvorci. To je opoziční rezistence jako noha.. Ne nějaké jaké charty, výbory ... :-)

V. Mokrý 3.11.2019 9:39

Emma Smetana setřela novináře : Já mám doma dva diplomy s politologie, mluvím šesti jazyky. Obdivuji Václava Havla a mám pravdoláskařské zakotvení.

Jak to, že tedy není hlavní hvězdou zpravodajství ČT parlamentnilisty.cz, aréna/monitor

J. Franke 3.11.2019 9:38

;-)

J. Anděl 3.11.2019 9:38

V boji má tělo "strach". Fyzickou reakci. Tím nechci kohokoliv snižovat či urážet (dělat z něj strašpytla). I já v situaci ohrožení cítím strach - a připravenost k boji. Jak jsem tu vyprávěl, že na mě z křoví vyběhli divočáci, rozhodně jsem cítil strach a tělo bylo jistě připravené k boji či útěku... a pak si několik hodin užíval adrenalinový rauš, který mě vedl k euforickému příspěvku :-).

Psychologické povzbuzování k boji za ideály - možná z důvodů, které uvádíte, tedy z důvodu vyrovnat se předkům - činí tenhle stav chronickým.

M. Kolář 3.11.2019 9:37

Dejte si studenou sprchu, prý to pomáhá ..

J. Fridrich 3.11.2019 9:36

" Klaus: Disidenti komunismus nezbourali, sesypal se sám " - toto je známý - a z nenávisti k Václavu Havlovi pramenící postoj a názor... Dle něj se proti špatnému systému vlády, tedy nesvobodného a nedemokratického komunismu nejlépe BOJUJE usilovnou prací za přepážkou banky a v prognost'áku....

M. Kolář 3.11.2019 9:36

Myslím, že vláda kancléřky Merkelové si nedošlápne už na nic. Ta měla již skončila minimálně před několika lety.. S každým dalším měsícem této vlády se Německo více destabilizuje..

V. Mokrý 3.11.2019 9:35

Je potřebné si došlápnout na Německo jako takové.

J. Kombercová 3.11.2019 9:32

Moji prarodiče prožili dvě světové války (děda jako voják c.k. armády), rodiče jednu (táta nasazen pracovně v říši)... jaký strach museli prožívat oni?

V. Klepetko 3.11.2019 9:32

Dobré ráno. Pan Vladimír Franz, kterého jsem kdysi volil v prvním kole prezidentské volby, to řekl takto:

"Nemohu se zbavit dojmu, že lidé, kteří jsou označováni za příslušníky pražské kavárny, se zastavili v čase, svůj ideál zapouzdřili tak jako mistrovské housle. Zvolna jej proměňují v mrtvý artefakt a sami se stali nerudnými hlídači bez humoru, kteří zuby nehty brání tomu, aby jejich ideál byl dotčen jakýmikoli fakty a projevem života."

Problém tedy bohužel není jen v těch, co nálepkují, ale i v těch nerudných strážcích naší svobody , co bědujících nad rozlitou kávou. Chtělo by to trochu života do toho umírání!

J. Anděl 3.11.2019 9:30

Díky. Může to tak být. Babiš může být součást východiska i ve smyslu procesu, který se nám odehrává před očima.

J. Fridrich 3.11.2019 9:28

" Německá vláda si došlápne na pravicové extremisty " - a na levicový a muslimský extrémismus si nedošlápne ?

J. Fridrich 3.11.2019 9:24

" Řecko přesouvá migranty z ostrovů na pevninu, mohli by bydlet v hotelech " - skvělá pozvánka, aby se miliony Afričanů zvedli na nohy a přišli " nafouknout " Evropu... V mládí jsme říkávali při podobných projevech zhloupnutí - " Sbohem rozume."...

V. Mokrý 3.11.2019 9:22

Kavárna byla něco víc, než česká hospoda a pohrobci Havla to ještě povýšili. Zeman s tím nemá nic společného.

P. Hlosta 3.11.2019 9:21

Paušalizujete. Ignorujete možnost prozření. Tím netvrdím ale, že bývalí komouši nemohou být i bezpáteřní dobytci. Při paušalizaci se dopouštíte stejného, jako bolševici hlásali o kapitalistech že jsou lidské zrůdy(případné nálepky si doplňte). Žijeme v době, kdy se volí svobodně. Nesouhlas se zvolením určitého kandidáta je zcela normální a reakce jsou svobodné. Netvrdím, že nemůže být zvolen i bezpáteřní dobytek. Já se divím naopak tomu, že mnoha lidem ještě nedochází základní rysy demokracie. Už by přeci měli znát převahu těch, co do politiky jdou za svým účelem a pak teprve celospolečenským. Asi hlavní problém je v tom, že si lidé promítají svou představu do jiných, jak by měli vypadat a myslet. Následně se pak diví, že jejich představa je mylná.

J. Anděl 3.11.2019 9:19

Co mi to připomíná?

Přímo archetypální nabídku co nejrychlejšího ukončení konfliktu a nastolení míru hezky vyjádřil Bolek Polívka v Šaškovi a královně.

"Vzdejte se, nic se vám nestane. Budete mučeni a potom popraveni."

M. Kolář 3.11.2019 9:15

+1

;-D

M. Kolář 3.11.2019 9:13

Být havloidem, to je v poho.. Ale stát se takovým havlofašistou, to už chce do sebe kopnout minimálně jednoho vyprošťováka..

J. Anděl 3.11.2019 9:13

Ano, s prostým konstatováním souhlasím, není to příliš :-).

Když jsem v devadesátých letech četl desítky duchovních knížek, pamatuju si (ne přesně) jakýsi komentář k politice (z knihy napsané někdy po válce, tedy bez přímého vztahu k tomu, co se v těch devadesátých letech dělo).

No, velice volně mi ten komentář či doporučení v hlavě utkvěl tak, že člověk má jít do politiky s jasně určeným záměrem, co chce udělat, a po dosažení (nebo jasné prohře, asi) zase vystoupit.

Že by náznak ideální funkce hnutí pana Čecha, odlišující ho od tradiční strany? Ve smyslu - jsme hnutí, které chce prosadit to či ono a po prosazení či nejdéle dvou volebních obdobích se rozpustíme... Ačkoliv volně citovaná kniha se vztahovala k jednotlivci, nikoliv hnutím či stranám.

U ANO... resp. individuálně u Babiše, tenhle náznak čitelného cíle nevidím. Ne, že by se tím lišil od Fialy, Kalouska nebo kohokoliv jiného. Ale právě proto realita, na rozdíl od teoretických úvah, neukazuje žádný mně čitelný rozdíl mezi hnutím a stranou.

Taky ti přeji hezkou neděli. Jak ještě marodím, vyvažuji Nahou opici (která mě doslova uchvátila) extrémně esoterickou četbou...

V. Klepetko 3.11.2019 9:10

Situace začíná být špatná vždy v okamžiku, kdy velká část občanů začne vidět systém jako externalitu. (Systém = stát, nebo EU, nebo vlastní rodina, nebo třeba i lidstvo jako celek). Z podobných potíží existuje vždy nějaké východisko. No a já v daném kontextu vnímám Babiše za velmi nedokonalou, ale i tak součást východiska! A nic na tom nemění ani to, že je sám i součástí problému. To první v mém vidění situace převládá! Což může být každému jedno. Rozsoudí to ale typicky "paní Boublíková" u voleb, a bude to volba kvalifikovaná, ne že ne! :-)

Klidnou neděli a pevného zdraví.

P. Hlosta 3.11.2019 9:05

Ale ZE mně mluví... překlep :-)

P. Hlosta 3.11.2019 9:02

O strachu těch, či oněch bych nemluvil, spíše jejich "bojování" považuji za snahu vyrovnat se předkům, protože mají utkvělou představu, že dosažený blahobyt byl vybojován. Tento jejich omyl není nic nového, myslím ho prožívaly stejně i generace předešlé. Ti "bojující" vlastně vytváří, či spoluvytváří dojem o ohrožení a proti němu se staví bojovně. Tohle prsení má vytvářet kulisu hrdinství, nebo spíše schopnost stát se i hrdinou.

Ale může nastat i čas, kdy toto přeroste ve skutečné hrdinství, protože si "bojující" vytvoří podmínky, kdy bude skutečně potřeba se zachovat i hrdinně k udržení svého blahobytu a možná i života.

Ale za mně mluví závist vůči mládí. ;-)

J. Franke 3.11.2019 8:54

Ty nálepky nejsou ovšem nic proti faktům. Bývalý komouš je totiž vždy bývalý komouš a že tento bezpáteřní dobytek vládne a řídí životy miliónů, je bohužel skutečnost. Ale to Vy sám dobře víte, kde všude jsou zaparkovaní... Já se jen divím, že to tolika lidem u nás nevadí, ba dokonce je volí!

V. Klepetko 3.11.2019 8:52

Nevadí :-). Buď zdráv a hezkou neděli!

Ty naše úvahy by možná bylo dobré prozatím nechat uležet s prostým konstatováním, že náš poměrný systém tvrdě vyžaduje od politiků velkou vůli ke kompromisům, kterou po volbách příliš neosvědčili...

A že mít pravdu a umět pravdu prosadit jsou věci velmi odlišné. Ale že na rozdíl od vědy nebo umění v politice platí toto: když pravdu prosadit nedokážeš, tak ji postupně nadobro ztratíš...

Nežádám toho přespříliš? :-)

M. Mařák 3.11.2019 8:46

:-)

Mně se více líbí, když jsem označen za havloida, nebo lepšolida. To je přesnější, řekl bych.