28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

O ministerstvo míň

Kde jsou ty časy, kdy bylo jen ministerstvo hospodářství, stýskal si premiér Babiš a dodal k tomu důvod množení ministerstev. Je to podle něho důsledek poměrného volebního systému. Kdyby byl většinový ve stylu vítěz beze vše, nebylo by třeba koalic, a tudíž by odpadl důvod odměnit předáky vládních stran ministerskými posty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Němec 22.1.2020 6:53

KÚÚÚÚPUJTÉÉÉÉÉ LIDOVKÝÝÝÝÝÝ, LIDIČKÝÝÝÝÝÝÝÝ !!!

Opravdu velmi zajímavý rozhovor s bývalým šéfem Škodovky Vratislavem Kulhánkem.

Zejména výživný pro šašky jako Kotas, kteří tady melou o skvělé kondici průmyslu v ČSSR před rokem 1989. Škodovka vyráběla naprosté škváry .Vybírám :

"...v tom roce 1991 nebyl nákup Škody žádné terno. Podnik byl naprosto bez peněz..."

"...nejprve bylo nutné přesvědčit lidi, že od vás nekvalitní auto nikdo nekoupí..."

"...naší výhodou bylo, že dr.Hahn (tehdejší šéf VW) se narodil v Nových Hradech u Českých Budějovic. Takže měl k Česku pozitivnější vztah..."

"...na začátku smečka kvalitářů každé auto prošla, rozebrala a bodovaa každou závadu...výsledkem byl koeficient od 1 do 5...Nejlepší známkou byla jednička, dvojka byla tzv.prahem bolesti, kdy ještě auto mohlo vyjet z fabriky. A ze začátku nám audit kvality vycházel na 4,7..."

Po mém soudu nejlepší rozhovor ze série LN Budovatelé kapitalismu.

E. Pawlica 22.1.2020 7:05

Ano, taky jsem ten rozhovor četl.

R^ R^ R^

M. Němec 22.1.2020 7:09

Němci hodně pomohli, ale byl to náš - českej - boj.

Neměli to ti chlapci vůbec jednoduché , ve fabrice i ve vedení koncernu. Ale vyhráli to .R^R^R^R^R^

V. Mokrý 22.1.2020 7:33

JO, tak jako Němci pomohli ( si ) Škodovce, tak dnes to vedou přes svoje politiky do kopřiv, jak doma, tak i zde, kvůli ekologickému šílenství.

Země, které byly v té době schopné vyrábět auta ( osobní i nákladní ), výrobky pro jaderné elektrárny, letadla, kromě mnoho dalšího, nebylo ve světě mnoho. Ale Československo mezi ně patřilo ! Dnes je ČR převážně jen subdodavatelem pro zahraničí, kde se kompletuje konečný výrobek, takže vlastně montovna.

ŠKODA AUTO je vyjímka, potvrzující pravidlo ( a ní nemá ČR žádný podíl, na rozdíl od německého spolkového státu Dolní Sasko, které má ve VW 40%podíl ).

M. Němec 22.1.2020 7:46

Souhlas.

Ten průmyslovejch švunk začali šikovní Češi již za svobodných hospodářských podmínek Rakouska-Uherska, pokračovali v rozvoji v absolutně svobodných podmínkách Československa do roku 1948 , a kdyby těm šikovnejm ručičkám nebránili 40 let komunističtí fanatici a vydlabanci, mohli jsme možná bejt v hodně oborech evropské, možná světové jedničky.

A vo tom to je, Kotas.

P. Kučera 22.1.2020 8:05

Pane Němče, druhá verze zase říká, že Franzjózev lifroval špinavé fabriky do české kotliny, aby si nezaneřádil svoji krásnou domovinu. A že většinu toho fištrónu měli naši Němci a Židi.

V. Mokrý 22.1.2020 8:27

Jak píši, tím že jsme do r. 1989 vyráběli i letadla, výrobky pro jaderné elektrárny a mnohé další, jsme v té době stále patřili v těchto oborech mezi ty evropské, světové jedničky. Kde jsou ty fabriky, časy.

P. Staronový 22.1.2020 8:39

A ty výrobky světové jedničky nikdo moc nechtěl, leda pod cenou. :-P

Buďto jste zapomněl, nevíte o čem píšete, nebo prostě lžete.

V. Mokrý 22.1.2020 8:49

Nepovídej ? Povídej !

J. Drobný 22.1.2020 19:06

Já znám tu povídačku trochu jinak: Kdyby byli v pr.... ryby, nemusely by být rybníky. Z vyprávění mého dědy vím, že ta slavná 1. republika zase až takový ráj na zemi nebyla. Možná tak pro statkáře a průmyslníky, ale obyčejní lidé žili z ruky do huby, jak se říká a často ani do té huby nebylo. Nechápu proč tady o tom všichni bájíte, když jste tu dobu nezažili.

M. Němec 22.1.2020 7:05

I pani Hájková 383 by si mohla přečíst koblihářovy Lidovky, aby nečetla furt jenom bulvární Blesk a nebo Právo, vlastněné bývalým členem ÚV KSČ Porybným;-D;-D;-D

Byla by více v obraze;-D;-D;-D

V. Hájková 22.1.2020 7:13

Vy jste děsný BREBTA:-P

M. Němec 22.1.2020 7:48

Já vůbec nechci tupit ostří vašich dobře mířených šípů a kopí, jen mám občas strach, pani Hájková 383, abyste se nám neublila k smrti.

J. Berger 22.1.2020 7:08

Carl Hahn se nenarodil v Novych Hradech, nybrz v Chemnitzu. Nicmene udelal pro VW i Skodu hodne. Dulezite bylo i to, ze Ferdinand Porsche se narodil ve Vratislavicich.

T. Kohout 22.1.2020 7:19

Měli Sudeťáci pozitivní vztah k české zemi? Většinově asi ne, i když konkrétní případy mohly být různé.

M. Němec 22.1.2020 7:29

Naprosto pozitivní.

Byla to totiž po staletí i jejich vlast.

V. Mokrý 22.1.2020 7:35

Kterou zradili, když chtěli zpět do říše !

M. Němec 22.1.2020 8:01

Heim ins Reich je politické heslo stejně jako Se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak.

Vůbec nechci hájit šílené nacistické zločiny, jsou neomluvitelné, ale protože jsem se v Bavorsku bavil se starými Němci, i vysídlenci, bylo to jejich zapojení do nacistického nadšení velmi, velmi podobné komunistickému násilí a vývoji u nás.

Tvrdit o každém Sudeťákovi, že byl nacista , zvedal pazouru a řval Heil Hitler je stejná blbost jako tvrdit, že každý Čech byl komunista.

Co vy , moji milí Češi ?

Nevolilo vás snad 99,9 při "svobodných volbách" po 40 let komunisty ? Neřvali jste snad a neaplaudovali při různých prvomájových průvodech ať na vsi za účasti místního bolševického starosty, na okrese za účasti vedoucího tajemníka okresu a později přizvaného zástupce okupačních vojsk, to samé na kraji a v Praze ?

" Ať žije Sovětský svaz ! Ať žije KSČ ! Ať žije soudruh Husák !"

Jen si vzpomeňte, moji milí Češi.

J. Drobný 22.1.2020 19:17

Můj milí Němče! Až do teď jsem si myslel, že největší sudetoněmecký řiťolezec je jistý Herman. Myslím, že jste ho hravě překonal. Předpokládám, že jste o problémech hovořil přinejmenším s Posseltem. Ten chlapec se tak snaží a ne a ne uspět. Nicméně je vidět, že tu má stále dost zastánců, kteří by je asi chtěli zpět. Asi u vás platí nomen-omen.

M. Němec 22.1.2020 7:23

Citoval jsem V.Kulhánka.

Hahn se skutečně narodil v Saské Kamenici, nicméně podle dalších zdrojů v Nových Hradech jeho rodina od 17.století žila a pracovala ve službách hraněte Buquoye, jeho otec ještě mluvil česky a pracoval na významných pozicích v automobilovém průmyslu.

J. Berger 22.1.2020 8:03

Mate pravdu, pan Kulhanek to skutecne uvadi, nicmene to tak neni. Tam se narodil jeho otec, ktery pak presel do Chemnitzu k DKW / Auto Union, ktera byla po valce rozdelena na tovarny Audi a Trabant :-)

J. Fridrich 22.1.2020 10:31

Pochvala pana Kulhánka i Němce.. Realita - my jsme byli skvělí a na špičce za Rakouska-Uherska, také za První republiky. Pak přišlo období úpadku společenského i hospodářského za komunistů - stali jsme se technickým muzeem a skanzenem Evropy a Světa. Třešnička na dortu byla bolševická NESVOBODA a NEDEMOKRACIE a zadrátovaný koncentrák vytvořený z naší země...

Již ve středověku mohl každý tovaryš po vyučení svobodně obejít Evropské země a " přiučit se " co a jak dělají v jeho oboru-řemesle jinde a jinak - také získat přehled jak se žije jinde - a potom " obohacen " - ale skutečně obohacen se vrátit domů a nikdo mu nenadával do EMIGRANTŮ A ZRÁDCŮ své země...

Nyní, přes všechny chyby se po roce 1989 toto vše napravuje. Rizika jsou nyní jiná - zábor Evropy muslimy... To ale umožňují dnešní lídři Evropských zemí dobrovolně..

I. Mertl 22.1.2020 6:47

Hledat v dnešních vládních hrách nějakou logiku nelze, snad logiku chaosu. Babiš dokazuje, že stát se jako firma řídit nedá. Pan Franz před chvílí napsal, že ve vládě se hlasuje. Ano, dle zatím platné ústavy vláda pracuje ve shodě a o řešení vládních problémů hlasuje. V Babišově vládě se nehlasuje, nebo jen formálně - ministři za ANO poslouchají šéfa nebo jdou, ministři za ČSSD poslouchají svého šéfa, který poslouchá Babiše, neposlouchá-li, jde a ČSSD definitivně končí. Potřebuje-li tato vláda podporu ve sněmovně (což platná ústava vyžaduje), šéf se domluví s pseudoopoziční KSČM. Ale i když zapomeneme na ústavu, je stát přece jen složitější systém než firma, kde se nehlasuje, tam rozhoduje vlastník, v detailech jeho ředitel vybraný vlastníkem. V Babišově státě vybírá šéf-vlastník ředitele-ministry z personálního zdroje, nazvaného hnutí ANO a jeho příznivci. V něm zase ve všem rozhoduje šéf-vlastník. A v detailech ? Nevím, zdá se, že vlastník. A podle toho to vypadá. Ministerstvo dopravy a vše co jeho ministr obhospodařuje je příkladem disfunkce snahy řídit stát jako firmu.

Přesto stát řízený jako firma zdánlivě funguje: lidé se mají jako nikdy, platy a důchody rostou, nezaměstnanost maličká, inflace skoro zvládnutá, říká šéf-premiér. Jak je to možné? Protože vláda nevyrábí, ani zboží, ani peníze na platy a důchody. To pochází z ekonomiky, jak ta funguje. A ta funguje víceméně bez okamžitého vlivu vlády. Jak funguje, to záleží na její kondici i kondici okolí, především toho, které nakupuje produkty naší ekonomiky. Vláda pro ekonomiku připravuje budoucí podmínky, tedy investuje, především do infrastruktury: dálnice, železnice, ap. a do staveb celostátního významu. Také se ve spolupráci se sněmovnou stará o právní podmínky fungování státu i ekonomiky, tedy to jak efektivní bude v budoucnosti fungování ekonomiky i státu samotného. A disfunkce vlády, kterou tak výrazně demonstrují Babišovi ministři dopravy, proto ohrožuje budoucnost státu, jeho ekonomiky i lidí. Zásadně.

V. Hájková 22.1.2020 6:55

SKVĚLÉ- SKVĚLÉ - SKVĚLÉ!

Podepisuji- každé vaše slovo!!!!!

J. Jirka 22.1.2020 7:03

Bohužel ve státě, kde je lepší kobližka v hrsti než budoucnost na střeše a kdo nekrade, okrádá rodinu, nepadnou vaše slova na úrodnou půdu...

V. Hájková 22.1.2020 7:18

To máte pravdu - zdejší KOBLIHÁŘI a nejen oni, věří, že jedna z nejdelších konjuntur v naši zemi je diky OLIGARCHICKÉMU FÍZLOVY !

J. Uzel 22.1.2020 8:02

Dělejte s tou Vaší "češtinou" něco, bolí z toho oči.

J. Drobný 22.1.2020 18:58

To jsou zase kecy, já se divím, že vás to pořád baví! Dnešní vláda není o nic horší než ty "skvělé" před tím. Nebo snad chcete tvrdit, že si Topolánek vybíral ministry z nestraníků? Takový Řebíček na MD to byla kometa, to se děly věci, lepší než on se najde jen stěží.

A. Forman 22.1.2020 7:36

Babiš nic dokazovat nemusí, stát nelze řídit jako firmu, a pokud to před volbami kdysi prohlásil, vědomě lhal. Stát totiž nemá to nejdůležitější - zpětnou ekonomickou vazbu. A stát tu není od toho, aby investoval, případně poskytoval služby, které lidé nechtějí, nepotřebují.

T. Kohout 22.1.2020 7:39

Čili v předbabišovské éře, za ministrů např. Řebíčka, Bárty a všech "opravdových expertů" to v dopravě frčelo, stavěly se dálnice, rychlé železnice atd. Pak přišel Babiš a jeho ministři a všechen ten dopravní rozkvět stopli.