29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

O filmu Dunkerk

Děje se stará pentle a nebudu si cucat z palce politické stanovisko: šel jsem s kamarádem Jirkou Knéblem na pánský film Dunkerk na Floru do Imaxu. Dovolím si tedy pár zmatených myšlenek nebo aspoň postřehů. Odborně ho posoudila Mirka Spáčilová a i tentokrát s jejím verdiktem souhlasím, je to jistě jeden z nejlepších filmů roku a válečných snímků vůbec, konec citátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Doušek 6.8.2017 12:44

Re: Respekt? Nasrat! :-):-):-)

Ale prstíček jste podal?

P. Vandas 6.8.2017 12:47

Re: Respekt? Nasrat! :-):-):-)

Jistě. Ve špičaté botě. :-):-):-)

M. Moravcová 6.8.2017 12:49

Re: Respekt? Nasrat! :-):-):-)

souhlasím

M. Vondráček 6.8.2017 15:22

Re: Respekt? Nasrat! :-):-):-)

Souhlas. Nas...

P. Vandas 6.8.2017 12:32

Jenom pohlédnu na titulek vpravo : "Zátěžový.."

A hned se stavím na zadní. Jaké to jsou kecy, že "selhaly" You Tube v nějakém boji s rasizmem? Což, takhle kdyby si "právnička" zjistila, co je to svoboda slova. To už , jako si kdejaký kolaborant zase bude osobovat právo nám zavírat hubu? :-):-):-)

P. Bolec 6.8.2017 12:29

Jak se v Praze zabubnuje...

už jsou v ulicích. Tak to bylo za každého režimu (jak je historicky podloženo). Ať je to Hitler, nebo Gottwald, Husák, sametovka, strýc Brade, Prague Pride....Zvláštní povahy ti pražáci.

J. Matuška 6.8.2017 12:20

Venezuela: diktatúra alebo farebná revolúcia?

... Ak sa má Venezuela dostať z krízy, je potrebné, aby obe strany našli spoločný základ pre dialog a zaviazali sa dodržiavať aspoň nejaké spoločné pravidlá. Určitě se nesmie však zopakovať scenár z Kyjeva, kde sa jeden deň opozícia dohodla s V. Janukovyčom a následující deň ho protiústavně zvrhla. Venezuela dnes nestojí pred volbou, či vláda alebo opozícia, ale pred vol ́bou, či kompromis alebo konflikt... http://vasevec.parlamentnilisty.cz/vip-blogy/venezuela-diktatura-alebo-farebna-revolucia

Branislav Fábry /*1977, Bratislava/ je absolvent Právnickej fakulty Univerzity Komenského, vyučujúci na Ústave medzinárodných vzťahov a právnej komparastiky Právnickej fakulty UK, člen Slovensko-ruskej spoločnosti a aktivista v mierovom hnutí. Absolvoval študijné pobyty v Bologne, Bonne a pracoval taktiež v Kancelárii NR SR.

J. Matuška 6.8.2017 12:32

Re: Venezuela: diktatúra alebo farebná revolúcia?

Teprve od tohoto autora /"levičáka/ jsem se dozvěděl "objektivní" souhrnné informace o Venezuele. Majdan mi otevřel oči. Do roku 2014 všechno, co zavánělo "levicovostí" jsem ignoroval... Bunga bunga!

P. Vandas 6.8.2017 13:21

Re: Venezuela: diktatúra alebo farebná revolúcia?

Venezuelu nejspíše vyřeší nějaký jejich Pinochet. :-):-):-)

M. Prokop 6.8.2017 16:05

Re: Venezuela: diktatúra alebo farebná revolúcia?

Diktátora už mají, bohužel levicového.

M. Prokop 6.8.2017 16:04

Re: Venezuela: diktatúra alebo farebná revolúcia?

Dobrý volotrk, ten Fábry, takový nadšený EUropan. :-P

Jo a ten odborářský autobusák, případně autobusácký odborář si kompromis zřetelně nepřeje.

P. Vandas 6.8.2017 12:01

Tož hezké a požehnané Nedělní poledne milí přátelé i odpůrci

Tož na Dobříši nastal nezvyklý klid. Dopoledne jsme odeslali vnoučata k jejich rodičům a do zítřejšího rána si bereme se znavenou ženou volno. Já znaven nejsem, neb jsem nic neobvyklého nedělal. :-):-):-)

J. Fialová 6.8.2017 11:44

Zajímavé,

co teď mají na aktualne.cz na titulní stránce, byť s datem 3.8.:

"Buďme k běžencům ohleduplní a právě proto udělejme vše pro zastavení jejich migrace k nám"

1url.cz/ptCW3

R. Brzák 6.8.2017 12:23

Re: Zajímavé,

Ano, toto vychází z pochopení, co je to láska (a také ta k bližnímu). Konání, které není zodpovědné, není vedeno láskou - nýbrž strachem či závislostí. A pak ve svých rozhodnutích generujeme danajské dary, nebo medvědí služby...

J. Anděl 6.8.2017 10:44

Nechceme toleranci, ale respekt?

Opravdový respekt si nelze vydemonstrovat. Je to s ním jako s láskou (myslím partnerskou). Jak se díváme na chudáka, co neustále doráží na svou vysněnou dívku a tvrdí "musíš mě přece milovat"? Jako na stalkera.

Viz Lidovky titulek "Nechceme toleranci, ale respekt, tvrdí organizátorka 'zbytečného festivalu' Prague Pride".

J. Kombercová 6.8.2017 10:50

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Tak mě napadlo při těch stupňujících se požadavcích to staré "kdo chce víc, nemá nic".

R. Neveselý 6.8.2017 11:03

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Jenže u nás je možno uspět tzv. salámovou metodou. Pamatuji si, jak se homosexuál Hromada před léty dušoval, že buznám a lesbám nejde o nic jiného, než o registrované partnerství.

A vida: časem přišla adopce dítěte partnera, pak manželství a nyní se už požaduje adopce cizích dětí. A půjde to ještě dál...

Nakonec my hetero, budeme černými ovcemi v podivné společnosti tří nebo čtyřpohlavní společnosti a respekt nebudeme mít ani náhodou.

J. Anděl 6.8.2017 11:09

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Nebudeme.

To nejhorší, co se může stát, je představa, že si vydobudou respekt, jaký jsme měli ke gestapu. Což je sice mrzutá představa (a absurdní, extrémně nepravděpodobná), na druhou stranu nic takového nevydrží věčně, protože to je prostě moc velký extrém a příroda moc velké extrémy likviduje.

A když si vezmete, k jakým lidem máte přirozený respekt, tak to obvykle nejsou tací, co křičí "dej mi víc".

R. Neveselý 6.8.2017 11:15

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Souhlasím, že nic takového nevydrží věčně. To je jisté, protože nic netrvá věčně. Ale dlouho to bláznovství trvat může, velmi dlouho!

J. Fialová 6.8.2017 11:23

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

No, jaký může být trend?

Pan Anděl zmínil gestapo - to u nás "šéfovalo" několik let, pak tu veleli komunisti - několik desetiletí, příští průser tedy bude trvat několik století...

Buďme rádi, že opustíme tento svět (snad) dřív než to bude povinné :)

J. Anděl 6.8.2017 11:52

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Trend může být opravdu všelijaký. Ze všech možných "tvrdých totalit", které se nabízejí, si ovšem dovedu představit leda nějakou formu islamistického státu. Kdybych na to měl ale vsadit peníze, tak bych je na to nevsadil. Nejlepší "kurz" má u mě vize "měkké" totality informačních buněk a sociálních sítí s různými soupeřícími povrchními ideologiemi, přičemž nějaká občas vybublá v nějakou tu násilnost, demonstraci, chaos atp. A vláda globální, čistě ekonomická, někde na pozadí. Tzn. totéž co dnes, jen bláznivější. A možná chudší (zdroje, migrace, možná i ty klimatické změny).

Tzn. volně řečeno, díky internetu a sociálním sítím budou mít všichni iluzi, že "o něco jde" a "za něco či proti něčemu bojujeme", nepůjde ale ve skutečnosti o nic, resp. na skutečné síly světa to nebude mít zásadní vliv. Prague Pride, demonstrace za tohle nebo tamto, to budou ony pověstné římské "hry", které jsou tak potřeba pro lid jako chléb.

To může trvat dost dlouho na to, abychom ani my, ani naše děti nic jiného nepoznali.

Toť moje, pro někoho možná cynická, pro mě však optimistická vize budoucnosti. Optimistická proto, že s takovým světem na pozadí se dá žít a přežít a najít si svůj osobní, se společností nesouvisející, smysl života.

J. Fialová 6.8.2017 12:03

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Popsal jste to zajímavě. Já jako starší osoba to ale vidím trošku jinak.

Vypůjčím si kousek Vašeho textu: Se světem na pozadí - který se mi nelíbil - jsem žila a přežila atd. větší polovinu svého života.

Optimistou, co se týče budoucnosti mé i dětí, jsem se stala po listopadu 89. Velkým optimistou. Teď už nejsem optimistou, ale jen tím cynikem :)

J. Fialová 6.8.2017 11:13

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Možná někdy... Až se v asi nepříliš vzdálené budoucnosti staneme menšinou... Ale ono už to pak nejspíš bude fuk.

J. Franke 6.8.2017 10:52

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Je to přesně tak. Ten článek jsem přečetl a to, že teploušům nestačí tolerance, ale chtějí respekt, a proto dělají onu demonstraci v Praze, je poněkud tristní. Aby se jim totiž nepřihodilo, že ti, co je nyní tolerují, si nezačali ťukat na čelo.

Vždyť respekt k druhému člověku se získává úplně jinak.

J. Fialová 6.8.2017 11:06

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Řekla bych, že dost výstižně pan Havlíček ze strany Soukromníci:

"Říkáte, že chtějí nejen „toleranci“, ale i „respekt“. Vůbec nerozumím tomu, proč by respekt společnosti mělo mít něco, co ti lidé dělají v posteli. Respekt má mít vzdělání, vědomosti či obecná erudice. Morálně a hodnotově naplněné konání. Respekt si zaslouží um, dovednost, umění, a vůbec cokoli, co navenek pro společnost přináší nějaký hodnotový užitek. Ale sexuální orientace? Způsoby souložení mají mít zvláštní respekt společnosti?

Nemyslím si, že Prague Pride je výmyslem homosexuálů a lesbiček. Je to levicová aktivita, která má za cíl rozbít konzervativní společnost, rozložit ji a vyrobit nového člověka. Celá šaškárna – a nic jiného Prague Pride není – je jen demonstrací nové levice, která se všemožně snaží zbytky konzervativní společnosti dehonestovat a rozbít. Má za cíl urážet a provokovat, aby pak mohli poukazovat na údajnou homofobii, populistickou pravici, extrémní pravici, aby mohli lepit nálepky, které jim je lepit dovoleno."

R. Neveselý 6.8.2017 11:18

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Pan Havlíček to napsal přesně. Ať jde celá LGBT s respektem do řiti.

J. Anděl 6.8.2017 11:19

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Ano, je to ideologie, a je levicová.

Nevím, jestli má za cíl konzervativní společnost "rozbít". Respektive - možná je to cíl, ale není to záměr.

Možná si to ti lidé myslí, ale myslím si, že když nějaká ideologie dosáhne svého deklarovaného cíle, důvody pro její existenci zaniknou, ale ideologii se zaniknout nechce. Musí dále hledat nepřátele, protože z boje je živa. Potřebuje, aby cíl byl vždy jakoby na dosah ruky, ale přitom nikdy nedosažen.

R. Brzák 6.8.2017 12:50

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Nikoliv ideologie, nýbrž lidé, kteří jsou její nositelé - to oni nechtějí ani po dosažení deklarovaného cíle své angažmá ukončit. A to za toho, předpokladu, že díky prosazování své ideologie získají moc...je to tedy zase jen staré známé - "moc korumpuje, absolutní moc korumpuje absolutně"...

Moc korumpuje "na podkladě" strachu - prostě se my lidé tak dlouho o něco obáváme, až si vytvoříme nástroj moci - pak se už začneme obávat i o tu moc samotnou...

R. Brzák 6.8.2017 12:33

Re: Nechceme toleranci, ale respekt?

Souhlasím. Moji přátelé homosexuálové by na takovou akci nikdy nešli - a to, že jsou homosexuálové, je bráno v jejich okolí bez problému.

P. Rajman 6.8.2017 10:19

Právo a spravedlnost v polském vydání

evokuje spíš něco jako trestnou misi. Nemyslím si, že by pokud by něco podobného vzniklo kdekoliv jinde v Evropě (obvzvláště té východní) působilo jinak. Sebereflexe nulová, jen obviňování druhých doma i v zahraničí prakticky za vše co se Polska (a údajně i dnešních Poláků v minulosti kdy dotklo (a že toho bylo hodně) a dotýká (že si toho pan Kaczynski navymýšlel). S tímhle přístupem, který zatím nenarazil na své limity, stejně jako na ně nenarazila jeho popularita, může všem Evropanům a hlavně Polákům hodně uškodit. Důkazem toho je i reakce české pooitiky, která čím víc vyjadřuje zdrženlivou kritiku jeho radikakismu, tím víc adoruje Polsko jako zemi (div né zaslíbenou), čímž se zamotává do čím dál uzavřenějšího kruhu podobně, jako se kdysi bolševici zamotávali do kruhu podobnou adorací Ruska (resp. Sovětského svazu).