29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

O filmu Dunkerk

Děje se stará pentle a nebudu si cucat z palce politické stanovisko: šel jsem s kamarádem Jirkou Knéblem na pánský film Dunkerk na Floru do Imaxu. Dovolím si tedy pár zmatených myšlenek nebo aspoň postřehů. Odborně ho posoudila Mirka Spáčilová a i tentokrát s jejím verdiktem souhlasím, je to jistě jeden z nejlepších filmů roku a válečných snímků vůbec, konec citátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 5.8.2017 11:26

Re: Nic mediálně zajímavého se neděje?

Možná, že se moderátor Borek vrací k profesionálnímu moderování. Jestli se nepletu, dříve se nebál ani Jiřího Paroubka...

J. Kombercová 5.8.2017 11:22

Re: Nic mediálně zajímavého se neděje?

Borek takový bývá.

Každý den Události nesleduji, ale několikery ty debaty s jeho moderováním jsem už viděla.

J. Matuška 5.8.2017 11:20

Re: Nic mediálně zajímavého se neděje?

Paní Krombercová, já "kupuji" Petra Žantovského, jeho články "podepisuji"...

J. Fialová 5.8.2017 11:17

Re: Nic mediálně zajímavého se neděje?

Dík za odkaz, pane Matuško. Panu moderátorovi bych dala 1 :) Neskákal do řeči (jen výjimečně pomohl nápovědou správné formulace), dával dobré otázky, obešel se bez zapáleného výrazu mistra který přece sám ví všechno nejlépe.

J. Kombercová 5.8.2017 11:09

Re: Nic mediálně zajímavého se neděje?

Borek jistě věděl, co bude paní Janouchová říkat.

Ale titulk prodávají.

J. Matuška 5.8.2017 10:49

Re: Nic mediálně zajímavého se neděje?

Paní Fialová, článek od Petra Žantovského jsem si přečetl a vyposlechnul "živě" Kateřinu Janouchovou v Událostech, komentářích /http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/217411000370728/. Souhlasím, že titulek je poněkud dryáčnický, protože moderátor Borek vyděšeně nekoukal ani nelapal po dechu. Na PL chodím denně a rád, ale na moje gusto ne vždycky titulek odpovídá obsahu. Ale nejsem tím už zaskočený, díky za to, že ParlamentníListy.cz vůbec vycházejí. Beru to tak, že nic lidského není "dokonalé"...

J. Fialová 5.8.2017 10:40

Re: Aktivisté ovšem již odsoudili ve filmu

A nebylo jim dopřáno být součástí expedičních sborů. Nejspíš ani nemohly bojovat v oddílech commandos. Taková nerovnoprávnost :))

V. Klepetko 5.8.2017 10:35

Re: Posezení přátel Neviditelného Psa u Potrefené Husy

Pravda:-)))

Martin ani neví, o co přichází:-) Jedu na letiště pro své australské potomky. Pohodový den na Psu i doma!

M. Prokop 5.8.2017 10:22

Re: Posezení přátel Neviditelného Psa u Potrefené Husy

Já vím, že ne, začátek bylo "zápisný". :-P

M. Prokop 5.8.2017 10:21

Re: Aktivisté ovšem již odsoudili ve filmu

Jo. WAAFky, WRNSky i ATSky byly jen pomocné složky mužských utlačovatelů ženstva. :-P

P. Vandas 5.8.2017 10:19

Re: Posezení přátel Neviditelného Psa u Potrefené Husy

Já to nebyl. Ale podlehl jsem kouzlu sametové chuti. :-):-):-)

M. Prokop 5.8.2017 10:16

Re: Ten film by měli v rámci PŠM

Jaroušek komoušek má nějaké ty rozumy z mládí ...

M. Prokop 5.8.2017 10:15

Re: Posezení přátel Neviditelného Psa u Potrefené Husy

Já vím čí ... :-P

Ale dobrá byla.

V. Klepetko 5.8.2017 10:12

Re: Posezení přátel Neviditelného Psa u Potrefené Husy

Čí to byl vlastně nápad, ta hruškovice? :-))) Dobré ráno všem. Pokec byl opravdu vynikající. Bylo by bezva vidět tam příště i ostatní :-))))

P. Vandas 5.8.2017 10:12

Re: Posezení přátel Neviditelného Psa u Potrefené Husy

Určitě by ses bavil. Odpoledne jsme byli vcelku zdrženliví, ale se západem slunce nám zachutnala hruškovice. Asi byla kvalitní a tak po ní hlava ani nebolí. :-):-):-)

J. Fialová 5.8.2017 10:10

Nic mediálně zajímavého se neděje?

Z pohledu novináře Petra Žantovského ano.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Toto-se-na-CT-casto-nevidi-Studiem-znela-kruta-pravda-o-imigrantech-moderator-Borek-jen-vydesene-koukal-a-lapal-po-dechu-498875

Titulek je, pravda, poněkud dryáčnický, ale jeden z mezititulků dost dobrý: "Více než bolševník velkolepý škodí bolševik bruselský".

J. Franke 5.8.2017 10:08

Re: Posezení přátel Neviditelného Psa u Potrefené Husy

No paráda!!! Byl jsem bohužel okupován vnoučaty a navíc jsem jel koupit auto na jih Moravy, bohužel bez úspěchu... Večer jsem se snažil do restaurace dovolat, abych vás pozdravil, ale nebrali mi to, tak až někdy příště doufám osobně...

J. Fialová 5.8.2017 10:05

Re: Aktivisté ovšem již odsoudili ve filmu

Při evakuaci anglického expedičního sboru bylo na místě s velkou pravděpodobností i málo žen. Takováto nevyváženost by se rovněž měla důrazně odsoudit! J. Fialová

A. Trick 5.8.2017 9:52

Re: Ten film by měli v rámci PŠM

Protože nemají McCaina.

P. Vandas 5.8.2017 9:49

Posezení přátel Neviditelného Psa u Potrefené Husy

Přátelé, kdo se neodhodlal, prohloupil. Úžasně jsme si pokecali a bylo to fajn. Trochu mne tlačí myšlenkový proces v hlavě ze včerejší skvělé hruškovice.

https://www.youtube.com/watch?v=NVWc5PUhd0g

:-):-):-)

A. Javůrek 5.8.2017 9:46

Re: Ten film by měli v rámci PŠM

proč ne v Moskvě, Lybii, Pekingu .... ?

A. Javůrek 5.8.2017 9:45

Re: Války se opakovaly hlavně proto,

právě že moc o tom nemluvili, o těch hrůzách, a média psala hlavně o hrdinských činech, samotní němci co nebyli na frontě nezažili bombardování, dělostřelbu ... . Spousta vojáků byla frustrována z toho že se vzdali, protože vlastně nebyli poraženi ... .

Samozřejmě, není to tak jednoduché, není pouze jeden důvod pro či proti.

A. Javůrek 5.8.2017 9:42

Re: Aktivisté ovšem již odsoudili ve filmu

už se ozvali, v nějakém US (nebo francouzském), plátku. Že prý je tam málo černochů. Jsou to tupci

Z. Lapil 5.8.2017 9:42

Re: Avšak správně pochopme válku: válka je vždy špatně

Můj oblíbený citát: nevybrali jsme si to, prostě se to stalo.

O 1. světové válce se často tvrdí, že ji nikdo nechtěl; přinejmenším tehdejší hlavy států - to byli samí bratranci a zeťové. Vlastně i ten výsledek byl jaksi rozpačitý. Z dopisu jisté komtesy: "Válka? Nesmysl, to strýček Vilém (II.) nikdy nedopustí".

Máte ale pravdu s tou ohleduplností. Bohužel na ohleduplnost musí být dva. Doplňující poznámka: ohleduplnost spočívá v nevyprovokování "soupeře" k dramatickým činům. Obávám se, že přesně proto jsou Rusové "jen" na Krymu, a na Ukrajině "jen na dovolené". A přesně proto studená válka nepřerostla v atomovou.

Aktuálně vidím potenciálně velký problém kupodivu uvnitř "bílé" civilizace. Vyhrocené je to v USA: pro demokraty není Trump oponent a hlupák, ale rovnou zásadní lump a principální nepřítel. Vztah republikánů k Obamovi a Clintonové je vlastně stejný. Bojím se, že je otázkou času, kdy v hospodě někdo někoho zmlátí do kuličky a ti druzí uspořádají trestnou výpravu a už se poveze občanská válka. Nenastane-li dříve válka bělošsko - černošská, k té je taky dobře nakročeno a chybí jen někdo, kdo řekne NA NĚ; lhostejno, zda bude bílý nebo černý. V Evropě to není zásadně jiné: na Balkáně už si to vyzkoušeli na téma muslimové kontra křesťané a já jsem jen zvědav, kdy si na téma "imigranti" začneme dělat naschvály a vzájemně zavírat hranice, takže celníci a vojsko budou kontrolovat pasy vzorných občanů, zatímco pašeráci budou nerušeně pobíhat po kopcích okolo.

Mám-li dokončit: z Ruska extra strach nemám, Putin a nakonec i ten Stalin věděli, kam až můžou zajít, takže jediná obava je z "alergické reakce" Západu. A Čína? My ani oni nemáme nic, co by si ti druzí nedokázali koupit. Jo jo - člověka možná stvořila práce, ale civilizuje ho obchod.

J. Hejna 5.8.2017 9:28

I vy Neffe

"Ta letadla .... Byvši zasažena letadla klesají kouříce."

Přechodníky jste zapomněl?

Tak proč je používáte?

L. Kolman 5.8.2017 9:28

Ten film by měli v rámci PŠM

povinně promítat v Pentagonu. Tu...áááá!!! A McCain a zástupci zbrojařů by měli pronést před promítáním úvodní proslov k mužstvu, aby ten děj filmu někteří pentagonští mírotvůrci nepochopili špatně.

J. Vintr 5.8.2017 8:52

Re: Války se opakovaly hlavně proto,

Německo sice na svém území první světovou válku nezažilo, ale po válce se tam vrátily asi miliony vojáků, kteří na vlastní kůži válku zažili v té nejhroznější podobě (byl mezi nimi i jistý A.H). Co asi vyprávěli svým synům, když se o 22 let později tak radostně vrhli do další války?

P. Klíma 5.8.2017 8:27

Aktivisté ovšem již odsoudili ve filmu

zcela nedostatečný počet Francouzů a černochů.

Čekám až se ozvou LGBT o nezobrazeném buzerantství (nebo se má říkat "homosexualismus"?).

A. Trick 5.8.2017 8:23

Re: Oklapkovaný Prokope,

A kdopak dodával Německu železnou rudu? Kdopak poskytl své území Wehrmachtu pro útok na Norsko?

Kdopak obchodoval s Německem po dobu války až do Invaze?

V kterých státech po březnu 1939 dále fungovalo čs. velvyslanectví?

Nóóó!!!

P. Hlosta 5.8.2017 8:21

Možná lepší jít do kina ;-))

Tak stará pentle se sice děje poněkud, ale cosi by se při troše námahy našlo. Třeba arogantní zákaz vcházení do obor Schwarzenbergova panství na Orlíku, odůvodněné lživým příkazem Státní veterinární správy o ochraně před prasečím morem, přičemž výskyt prasečího moru je třista kilometrů daleko a veterinární správa dala příkaz k odstranění takto odůvodněného zákazu. Panstvu se prostě nelíbí návštěvy v oborách lidem sprostým, co sbírá lesní plody zákonem umožněné.

To jsme to dopracovali od Masaryka zpět. Něco na tom zákazu ale je, protože lidé si hromadně neuvědomují, jaký chrám je příroda, leč zakázat vstup do lesa nelze jen tak a najdou se i tací, co dokáží i kostel starý staletí zapálit, snad pro své pyromanické potěšení, či pro nenávist k chrámům Božím a jeho církvím, natož chovat se v lesích jako divoká prasata.

A tak jeden neví, jestli správce lesů Schwarzenbergových nakonec nemá chválit za vynalézavost v obraně svěřeného mu majetku, nebo dštít na něj kletby za sparchantělost. Když dnes jdete do lesa, máte pocit, že je nás v republice na ty lesy moc. Turistika po vlastech Českých se stala velmi silnou proti letům nedávným. Na známá místa se vydávají tisícihlavé davy, jak o poutích a pro ně se otvírají pohostinství a stánky suvenýrů. Lidé bloudí hledaje nějaké povyražení a tak třeba půjčovny koloběžek jsou vynikající kšeft.

Když takhle potkáte typicky obézního Čecha s koloběžkou uříceného do kopců, že vypadá na infarkt, jste na rozpacích co že je zdravé na tom mučení se v těch hicech. Co si to lidé dokazují, že vylezou na kopec. I má žena o berli si vybrala dokazování si a já ji tlačil a postrkoval, abychom to nakonec vzdali pro nemožnost zdolat víc jak půlmetr vysoké stupy na nohy. Zato jsme potkali tisícihlavé lidské stádo co nejelo k móři, ale lezlo na kopce. Tak nevím... chválit nás za to, nebo na to "sportování turistické" nadávat. Možná fakt lepší jít do kina na film o válce a pak meditovat nad hrůzami lidstva, ničit si psychiku. ;-))