17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Ó, božská viditelnosti!

V dnešní turbulentní době připomínající poměry těsně před válkou, těsně před summitem předáků Evropy, usoudil hlavní lidovec Pavel Bělohrádek, že sestřelí ministra obrany Martina Stropnického. Jako důvod si vybral ministrův komentář k něčemu, o čem už několik dnů psaly všechny noviny a co bylo jasné každému, kdo není padlý na hlavu, že Češi vyměnili pět svých lidí za Libanonce Fajáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Balzám 12.2.2016 19:41

Re: na výzvu diskutérů - pokus o definici "brzákovy lásky"

Hele, nechte si to pro sebe, vy dva, do mě rozhodně nic nevklouzlo, ani s láskou, ani bez!!! :-)

H. Balzám 12.2.2016 19:40

Re: Názor na všechny ty singularity a Boha

Chápu, ale nejsem o tom přesvědčen. Podle mého určité limity překročit nelze bez narušení podstaty osobnosti. Ano, je možné, že na ty nejpilnější z nás čeká Nirvána, ale ta je vykoupena smrtí fyzické schránky, dokonce mnohačetnou, tedy přerodem v jinou bytost. Čistě sobecky si myslím, že jsem tak blízko poznání podstaty, jak to jenom šlo, aniž by mi z toho ruplo v bedně :-)

M. Berka 12.2.2016 19:40

Re: Máme ještě čas nebo už je pozdě?

Nápodobně 2x tolik Drobku...

M. Berka 12.2.2016 19:39

Re: Máme ještě čas nebo už je pozdě?

Navíc k tomu střílení ani nemusí nikdy dojít, stačí jenom vytvořit takovou hrozbu, že toto nastane. Ta hrozba ale musí být dostatečně autentická.... Všichni musí uvěřit, že toto nastane... A JE VYMALOVÁNO.

J. Kombercová 12.2.2016 19:39

Re: Tak Prima zatím tvrdí že HF lžou

Ano, mají příbuzné a známé po celém světě (tady se domnívám, že mluví o západním světě, když už chce srovnávat), proto se nikdo k nám nehrne, ne že jsme xenofobové a nácci, ale jsme "chudí"... nevím, jestli to mám brát jako dobrou zprávu.

K. Drobková 12.2.2016 19:38

Re: Máme ještě čas nebo už je pozdě?

Vy, Berka si evidentně o sobě myslíte, že máte GULE. Nemáte. Máte jenom a pouze vymaštěnou a prázdnou hlavu.

D. Švik 12.2.2016 19:37

Re: na výzvu diskutérů - pokus o definici "brzákovy lásky"

Přesně tak :-)

P. Lepew 12.2.2016 19:37

Re: Názor na všechny ty singularity a Boha

Mám obavu že to co líčíte jako positivum, může leckdo chápat jako sebevraždu aktuálního Balzáma. Alespoň já jsem k tomuto závěru došel. Může to být chybně, ale starej dobrej Lepew v podstatě zemře, ta bytost už nebude Lepew s jeho omezeními, ale ani jeho ambicemi a malými přízemními sny..

D. Švik 12.2.2016 19:36

Re: Názor na všechny ty singularity a Boha

Výborný postřeh. Říkáme tomu intuitivní moudrost, jde o to, že prostor je zároveň informací.

R. Brzák 12.2.2016 19:36

Re: na výzvu diskutérů - pokus o definici "brzákovy lásky"

Neobávejte se - jen si hraju. To samozřejmě je druh úniku. Psal jsem Vám níže (v reakci na Vaše doporučení). Ale chápu to tak, že "je-li TO, pak je to ve všem, tedy i ve mně".

D. Švik 12.2.2016 19:33

Re: Názor na všechny ty singularity a Boha

Ano, budete vnímat svět úplně jinak, ale nebudete žádnou jinou bytostí, jen odhalíte celou svou kapacitu, kterou jste vždy měl. Představte si, že jste prostor (a tím skutečně jste- vědomým prostorem) v současnosti uzavřený, ohraničený džbánem. Ten džbán to je to co nyní prožíváte jako hranice svého já, svého ega, toho co nyní nazýváte H.Balzámem. Když rozbijete tu iluzi džbánu, zjistíte, že prostor vně džbánu a uvnitř je totožný. A vždy byl. Ta oddělenost džbánem (Balzámem) byla jen iluze.

H. Balzám 12.2.2016 19:32

Re: Názor na všechny ty singularity a Boha

To všechno souvisí s tím, že myšlení člověka je souborem racionálních a iracionálních proudů :-) Víme, co se děje nebo jak se máme rozhodnout většinou na základě reflexů, první signální je silný činitel :-) Každopádně já nehájím jen rozumové poznání, to jsem možná špatně řekl, já jsem zastáncem komplexního modelu. Poznání se znalostmi.

M. Berka 12.2.2016 19:28

Re: Máme ještě čas nebo už je pozdě?

To, že budou volby je vidět na změně postojů od "Přijďte k nám všichni" po "Utopíme Vás všechny v Egejském moři"... :D :D :D.

Zastavit ilegály je triviální - stačí mít Gule na to, jich pár desítek nebo stovek postřílet při nelegálním překročení hranic. A JE VYMALOVÁNO. není pravda, že je to nezastaví, žádní další sem už nepůjdou... Akorát je problém v tom, že Evropu vedou takoví sráči, kteří toho nejsou naprosto schopni. Nedovedu si představit, že by Evropa dneska měla vést válku. Celé vedení by se z toho posralo... Aby si náhodou někdo neodřel kolínko...

H. Balzám 12.2.2016 19:27

Re: Tak Prima zatím tvrdí že HF lžou

Ani já to nevidím jako žert, já tam zase cítím výchovou a prostředím vtisknutý pocit jejich nadřazenosti nad námi. Teď jim ještě chci dát šanci ukázat, že to je defekt jednoho blba a ne standardní přístup k Evropanům. Koneckonců i muslimům jsem tu šanci dříve dával, přesvědčit mne, že muslimský terorismus je jenom selhání jednotlivce a nemá nic společného s bází islámu. Muslimové u mne nakonec neprošli do dalšího kola :-)

P. Lepew 12.2.2016 19:26

Re: Názor na všechny ty singularity a Boha

To si nemyslím a v tomhle panu Švikovi rozumím. Poznání je vhled, nikoliv logika. Podle mého funguje iv normálním životě bez nějaké snahy ho dosáhnout - nevím jak Vám, ale já dost často VÍM jak mám rozhodnout, VÍM co se děje atp. Kdo hraje mariáš ví. že někdy proszě víte jaká se hraje hra (a nemusíte počítat) - je to tak nějak cítit. To samé poker. Příklady možná nejsou úplně nejvíc nejlepší ale snad naznačují co tím myslím..

TO vše bez rozumu - dokonce jsem se dříve (když jsem se zkoumal - než jsem to vzdal :) ) často přichytil při tom, že vím u rozhodování jak se rozhodnout ale používám mozek ke zdůvodnění (abych rozhodl zdánlivě logicky).

R. Brzák 12.2.2016 19:25

Re: ad pan Balzám - "nedostatek sebelásky mi umožňuje...

Děkuji za popis. K tomu nejspíše nemám odvahu. Což je jen výmluva, abych nemusel investovat svou píli a trpělivost do experimentu s nejistým výsledkem - tedy lenost. A lenost je jen strach...no uvidíme, ještě to zvážím.

D. Švik 12.2.2016 19:25

Re: Máme ještě čas nebo už je pozdě?

Nevím. Pro střední Evropu ano. Pro Německo, Švédsko, Francii, Benelux...nevím. Jenže Evropa je provázána, takže nás ten západ může strhnout, nebo naopak, my vytáhnout západ. Nevím, jak to dopadne.

H. Balzám 12.2.2016 19:22

Re: Názor na všechny ty singularity a Boha

Jisté je, že člověk bez rozumu se může hodiny a hodiny dívat na padající jablko, ale smysl gravitace mu unikne. Logika, nebo zákon akce a reakce, je podstatou vědeckého zkoumání. Mám jev a nevím, proč se jeví. Proto ho nejprve rozeberu na jednotlivé prvočinitele, které potom pomocí pokusů podrobím zkoumání, abych výsledky výzkumu opět syntetizoval do výsledku poznání - jablko nepadá vlivem magnetismu ani lásky k hlíně, ale následkem gravitace. Rozumím jak vyjádření pana Švika, tak vám, že "poznání je za intelektem". Ale stále tvrdím, že i to poznání musím pochopit, abych věděl, co jsem vlastně poznal. Pokud tedy vyloučím nějaký přerod ve vyšší bytost ve chvíli poznání, která dokáže vnímat svět úplně jinak než my.

P. Lepew 12.2.2016 19:21

Re: Názor na všechny ty singularity a Boha

Ano, shodujeme se. Nicméně subjektivní dobro - případně spojené s vnímáním sebe jako člena skupiny apod. - je pořád určitý etalon. Nikoliv samozřejmě OBECNÉ DOBRO..

D. Švik 12.2.2016 19:20

Re: na výzvu diskutérů - pokus o definici "brzákovy lásky"

Máte strašně zmatenou(tím nemyslím hloupu), přeintelektualizovanou mysl. Místo, aby jste tiše spočinul v klidu a užíval si radosti z něho pramenící, vytváříté stále nové a nové konstrukty. Ve skutečnosti je to velice, velice jednoduché. Je to tak jednoduché a tak neuvěřitelně blízko, že to nerozpoznáváme a považujeme za nemožné...Prostě dejte šanci zazářit vlastní přirozené nadčasovosti. Neuvažujte, nemusíte to hledat, už teď je to ve vás.

M. Berka 12.2.2016 19:17

Re: Názor na všechny ty singularity a Boha

Pěkné a já to ještě zhorším... Není ani žádné DOBRO a ani žídné ZLO. Jsou to jen uměle vytvořené lidské kategorie.

Vlk sežral ovečku - pro vlka dobro (neumřel hladem), pro ovečku zlo (byla sežrána). Pro člověka ZLO, sám chtěl sežrat ovečku, ale sežral mu ji vlk...:D :D :D

Problém ROZUMu je ten, že je založen na zkušenosti. Rozum nepostihne něco, co není v nějaké formě obsaženo ve zkušenosti. Umožňuje abstrakci, to ano, ale z něčeho... Kdyby jste NIC nezažil od narození, rozum by vám byl k ničemu...

O. Uživatel 12.2.2016 19:17

Uživatel požádal o vymazání
J. Urban 12.2.2016 19:16

Máme ještě čas nebo už je pozdě?

Zpráv o drzostech a násilí musulmanských připrchlíků přibývá, vlastně je to proud, který už ani "politická korektnost" nedokáže zastavit. Dokonce se z EU a z NATO linou jakési hlasy: "omezit", "regulovat", "nedovolit", "kontrolovat" apod. Je ještě čas zachránit Evropu? Budou po slovech skutečně následovat činy? Pokud ano, jaké? Proběhnou v Německu řádně příští zemské (v březnu) i spolkové (přiští rok) volby? Vzejde z těchto voleb někdo, kdo bude mít rozum i srdce místo narcistického egoismu? Mnoho otázek, málo odpovědí, mezitím každý den připluje k břehům Evropy nějakých 3 až 5 tisíc migrantů, až se oteplí, proud se znásobí....

P. Lepew 12.2.2016 19:13

Re: Tak Prima zatím tvrdí že HF lžou

Lehce. Televize poskytne materiál a bude. Když neposkytne - lže Prima, když ano - Hatefree končí..

A já s tím jiným pojetím základních věcí nežertoval. Vždycky mne bavilo číst pohádky a báje různých kultur (chápu je jako vyjádření podstaty kultury - v podstatě archetypální hrdiny a způsoby řešení). U Arabů tam v podstatě není dobro ani zlo (až v převyprávěních), žádné sebeobětování za vyšší dobro, naopak docela perversní pragmatismus, honba za prachama a víra v Alláha. Pohádky tisíce a jedné noci jsou vážně nářez..

To už jsou nám mnohem blíž Číňané s Cestou na západ.

H. Balzám 12.2.2016 19:13

Re: K dehonestující vulgaritě čehosi hnědého

O ni už ani nejde, tohle stvoření já odepsal už dávno, jak se říká, kdyby byla na smrt nemocná a mohl jí zachránit lék za pět korun a já měl posledních pět korun v kapse, rozhodoval bych se dlouho, jestli si dám kopeček vanilkové nebo pistáciové zmrzliny :-)

P. Lepew 12.2.2016 19:09

Re: Tak Prima zatím tvrdí že HF lžou

Chtěl jsem také napsat, že tu část "já jsem velký boháč" a také "mám příbuzný všude po světě a všichni se maj líp" nikdo nezpochybnil. Pak jsem si řekl že nebudu kazit filosofický večer..

nejsem si jist jestli byl kravín to nejurážlivější..

R. Brzák 12.2.2016 19:09

na výzvu diskutérů - pokus o definici "brzákovy lásky"

Zkusím definovat na základě - "miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO".

Výrok je složen ze dvou částí. 2.část formuluje, co se láskou myslí. Říká - miluj sebe samého, aby jsi věděl, jak máš milovat své bližní. Miluji-li sebe, pak miluji svůj život - důsledek biologické podstaty i duševního vývoje. Duševním vývojem uvažuju stav, že jsem se narodil milující matce. Ta po celý svůj život dává najevo, jak milování hodný můj život je. I tím, že mi postupně odpírá svou péči, abych se stával soběstačným. Vede mne tím k odpovědnosti ke svému životu. Milovat sám sebe mi zároveň umožní nahlédnout na své nedokonalosti či danosti a tak se poznat.

Z biologického hlediska je pro přežití vhodné udělat cokoliv. Pro své bažení přežít jsme schopni se stát vrahy, nebo i otroky. Ale z dlouhodobého hlediska možnost přežívat jako otrok nezáleží na mé vůli. Přežití vraha je omezeno jeho schopností unikat eliminaci (ze strany jím ohrožených). Chci-li přežít a dále žít, naplnit lásku ke svému životu, nezbývá, než hledat cestu, jak vzájemně výhodně spolupracovat s dalšími lidmi. Mám k dispozici doporučení přinejmenším největšího filozofa našich dějin, které navazuje na vzor mých rodičů v jejich lásce ke mně. To zní, ad 1.část Ježíšova výroku - miluj (a poznej co nejlépe) své okolí (a dej mu tak možnost poznat sám sebe). Poznej - tedy buď tak odpovědný ke svému životu, že do svých rozhodnutí zahrneš co nejvíce informací - tak budeš uvažovat dlouhodobě, nikoliv jednat impulsivně. A totéž umožni svému okolí.

Takže z Ježíšova odkazu čtu - buď zodpovědný ke svému životu. Proto budeš zodpovědný k životu obecně. Za své bližní považuj všechny lidi - abys je dobře poznal a zodpovědně se k sobě i k nim zachoval. Ba i své živé i neživé okolí - ze stejných důvodů. Jinak ohrozíš své dlouhodobé žití. A jsem u "miluj boha" (s malým "b", bůh=VŠECHNO). Volněji - PŘIJÍMEJ všechno (nikoliv - buď odevzdaný všemu!).

Chabá definice - láska je přijetí a odpovědnost = přijetí odpovědnosti. Podmínka svobody.

H. Balzám 12.2.2016 19:09

Re: Tak Prima zatím tvrdí že HF lžou

Podle mě chtěl někdo udělat pořádnýho sólokapra a parádně to zvoral...

P. Boublíková 12.2.2016 19:07

Re: Tak Prima zatím tvrdí že HF lžou

http://m.domaci.eurozpravy.cz/spolecnost/145322-krestansti-uprchlici-v-cesku-si-podle-primy-stezuji-na-ubytovani-a-mluvi-o-navratu-do-iraku-je-to-manipulace-zuri-aktiviste/

H. Balzám 12.2.2016 19:07

Re: Ještě pár paradoxů k podstatě světa...

A to si představte, že se ten foton jednou může chovat jako částice a jednou jako vlnění, podle způsobu pozorování! A že se musí rozhodnout dřív, než začnete pozorovat! :-)