1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Ó, božská viditelnosti!

V dnešní turbulentní době připomínající poměry těsně před válkou, těsně před summitem předáků Evropy, usoudil hlavní lidovec Pavel Bělohrádek, že sestřelí ministra obrany Martina Stropnického. Jako důvod si vybral ministrův komentář k něčemu, o čem už několik dnů psaly všechny noviny a co bylo jasné každému, kdo není padlý na hlavu, že Češi vyměnili pět svých lidí za Libanonce Fajáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vobr 12.2.2016 17:52

NETZER tam jezdí Orient Express-em !!!

Vyleze na nádraží v Istanbulu, dá si kebab .... a už je expert na Turka !!!

:-)))

:-)))

H. Balzám 12.2.2016 17:51

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Teď nevím, jestli to byl sarkasmus nebo atak! Přece jenom, slavím... :-)

M. Berka 12.2.2016 17:50

Re: Rusko jde ekonomicky ke dnu

Kam? Do Turecka? Byl jsem tam asi 3x. Ale něco jiného je pobřeží pro turisty a něco úplně jiného je vnitrozemí...V Rusku jsem byl naposledy v roce cca 1986? Takže tam nevím, jak to tam vypadá a ani co říkají lidi...

H. Balzám 12.2.2016 17:49

Re: Rusko jde ekonomicky ke dnu

Hroch je proti tomuhle rozmazlenec a taky víc voní! :-) Tohle je čistej teflon :-) :-)

D. Švik 12.2.2016 17:48

Re: Rusko jde ekonomicky ke dnu

No zdá se, že ano, když reagujete :-) Nicméně soudružko učitelko (Netzerová už raději nepřipojuji), nemyslíte, že ta vaše Pravda a Láska nebude od vás tak věrohodná ?

H. Balzám 12.2.2016 17:48

Re: Rusko jde ekonomicky ke dnu

Cituj alespoň někoho, nejmenuj, opravdu cituj, abych věděl, na koho si mám dát pozor! :-)

H. Balzám 12.2.2016 17:47

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Kristus je podle mých dosavadních poznatků (které samozřejmě nemusí být kompletní) postava smyšlená a tudíž mi nemohl nic zakázat nebo přikázat, myšlenky připisované Kristu a prorážené do světa křesťany mne nikdy neoslovily, takže je nenásleduji. Ale pokud se prohlašujete za učedníka Kristova, tedy křesťana a potom boříte naprosté základy té mytologie, potom asi něco není na svém místě :-) Já vás za to nijak neodsuzuji, to v žádném případě, ale přijde mi to nekonzistentní.

S. Netzer 12.2.2016 17:47

Re: Rusko jde ekonomicky ke dnu

Vy tam asi často jezdíte.

S. Netzer 12.2.2016 17:46

Re: Rusko jde ekonomicky ke dnu

Co říká nějaký přiblblý závozník z Ostravy mně opravdu, ale opravdu, nezajímá.

M. Berka 12.2.2016 17:43

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Se stejným úspěchem tomu můžete říkat Vesmír nebo příroda...

P. Klouda 12.2.2016 17:43

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Tak jste jej pochopil?......

M. Berka 12.2.2016 17:42

Re: Rusko jde ekonomicky ke dnu

Rusko tu nikdo neřeší. Turecko před Erdoganem bylo jiné než Turecko za Erdogana. Z Turecka se momentálně stává Islámský stát č.2. Kdo to nevidí je prostě slepý.

P. Klouda 12.2.2016 17:41

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Mýlíte se. Až na to, že Ďábel, ukrytý v posedlých zlými duchy Krista poznával, e proto se ho Kristus opakověně pokoušel ulmčet ~ skutečně zbytečnost, pokud by Ďábel neexistoval.

D. Švik 12.2.2016 17:41

Re: Rusko jde ekonomicky ke dnu

Tak tomu říkám hroší kůže :-)

S. Netzer 12.2.2016 17:39

Re: Rusko jde ekonomicky ke dnu

Takových Quislingů tady je.

R. Brzák 12.2.2016 17:38

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Copak, Vám Kristus zakázal vyzobávat rozinky?

Ale nikoliv, divil byste se. Ježíš kupříkladu o Satanu ve smyslu, jak mu "rozumíme" dnes, vůbec nehovoří. Satan je mimo jiné hebrejským označením jakéhokoliv protivníka. Ano, antikrist je alegorií (některé církve to tak v historii měly), ovšem mocenská složka křesťanství, jak je známe, potřebovala element strachu - takže Satan dostal "kozlí tvář".

Pro mne je zajímavé, jak se utkává Ježíš se svým protivníkem - vždy v osamění. Je to člověk, hluboce se zaobírající svým životem a cestou v něm - a utkává se osamotě se svým protivníkem - tím, co mu klade na cestě nejvíce překážek...

J. Vobr 12.2.2016 17:34

Janyška nedřistat glupoty,bo Svazarm třa obnoviť !!!

Tu-ááá.

J. Kombercová 12.2.2016 17:34

Re: Z vás to leze,

Jednou tzady nějak trpaslíčci zrovna dováděli a komentáře se objevovaly bez jmen autorů... máte pravdu, hádat kdo je kdo je zajímavé a ne vždy se tipující trefil.

P. Rajman 12.2.2016 17:32

Rusko jde ekonomicky ke dnu

a vnitropoliticky do kopru, ale najdou se tu tací, kteří "vážně" zvažují, zda by nebylo výhodné spojenectví s Tureckem v rámci NATO vyměnit za spojenectví právě s Ruskem. To přesvědčení, že když zvažuji jsem moudrý a navíc demokrat má své zcela evidentně reálné meze.

D. Švik 12.2.2016 17:30

Re: ad pan Balzám - "nedostatek sebelásky mi umožňuje...

Ne. Můžete to prožít TEĎ A TADY. Teď si myslíte, že skutečně existuje nějaký chlápek, který se jmenuje Radek Brzák. Ale budete-li skutečně soustředěně pozorovat Radka Brzáka, brzo zjistíte, že žádného nenalézáte. Že to je jen neustálý proud myšlenek, vjemů a pocitů, které se neustále mění. Žádný skutečný, neměnný Brzák v tom není. A budete-li skutečně hodně pilný a trpělivý (a odvážný) příjde chvíle, kdy za tímto neustálým prodem měnících se myšlenek, pocitů a vjemů najdete(prožijete) toho(nebo to), kdo to všechno skutečně prožívá- neohraničený, absolutní prostor- který je vědomý, ale není ničím tvořený. Který tu vždy byl a vždy bude. Je plný neohroženosti, soucitu a radosti. A TO jste vy :-)

M. Berka 12.2.2016 17:30

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

Ano. Souhlas.

Jenom příklad té iluze. Kdysi jsem stál před supermarketem ve Valašském Meziříčí. Lilo a stálo tam schovaných před deštěm asi 50 lidí. I zvedl jsem ruku v jednom okamžiku a řekl: A DOST STAČÍ. a okamžite přestalo pršet...

Nevím proč, nevím jak. Všichni byli v šoku. Múžeme hádat proč a jak se to stalo. Možná jsem jenom vycítil, že pršet přestane... :D :D :D.

Člověk je v jistém smyslu sám sobě Bohem... Čemu věří, to se dost často stane... Ale musí tomu skutečně věřit a třeba i přesvědčit ostatní... Snad to nebylo vnucování ideje konce deště... Všichni v to doufali a uvěřili...

P. Rajman 12.2.2016 17:25

Re: Kdyby Česko bylo Turecko

Prostě proto, že v blížícím se konfliktu se bude volit mezi špatným a horším.

H. Balzám 12.2.2016 17:25

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Jak můžete říct, že následujete učení Kristovo a přitom popírat existenci Satana? Není to jenom vyzobávání rozinek?

R. Brzák 12.2.2016 17:23

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

z mého pohledu jste popsal Boha, tedy to, do čeho se snažíme vtěsnat své představy. Tedy omezovat. Pro mne je dobrým konceptem k uvažování bůh (s malým b), jenž se rovná VŠECHNO (bůh=VŠECHNO).

M. Berka 12.2.2016 17:22

Dnes odpoledne smekám

Je to zajímavá diskuse. Ne, že ne.

R. Veselý 12.2.2016 17:22

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Se divim, že zrovna Vy jste v tomhle úplně mimo :-)

R. Brzák 12.2.2016 17:20

Re: ad pan Balzám - "nestranné posouzení okolního...

V podstatě souhlas. Ale mohu (ba dokonce musím, chci-li být k sobě odpovědný) se snažit ke své idei, vztahovat - což neznamená žádné právo svou ideu vynucovat či vnucovat...

M. Berka 12.2.2016 17:20

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Mi se naopak víc líbí Ďábel, má blíže ke skutečným lidem, Bůh je jakési sterilní stvoření... Je to jakási idealizovaná iluze, absolutní autorita, která musí mít vždy pravdu, nedělá chyby, všechny miluje a tak... Naprostá hovadina.

R. Veselý 12.2.2016 17:17

Re: R. Brzáku, chybí vám i jen zbla platného vzdělání.

Rys to ví, ale už je z vrátnice pryč. Tak zase až v pondělí 9-17 !

R. Brzák 12.2.2016 17:17

Re: ad pan Balzám - "nedostatek sebelásky mi umožňuje...

Asi nerozumím. Mám zato, že rozdíly mezi lidmi jsou mnohem méně významné, než co máme společného. Také mám zato, že opravdu dobře poznat druhého člověka znamená také dobře poznat sám sebe, neboť pouze ve vzájemné interakci se dostanu k věcem, které sám sobě před sebou možná skrývám.

Co myslíte možností rozpustit iluzorní vnímání, je dle mne možné jen v ideálním případě - který, jak vím, nenastává. Mohu se mu jen přiblížit. Nejblíže v okamžiku smrti...