6.6.2024 | Svátek má Norbert


Diskuse k článku

Nůž na krku

Nejdřív dohodu a pak odklad, to je vzkaz sedmadvacítky britskému parlamentu, tomu politickému tělesu, jemuž ve středu premiéra Mayová v projevu k národu přišila odpovědnost za dosavadní chaos. Zdá se tedy, že za týden, tedy 29. března 2019, se opravdu dočkáme tvrdého odchodu Británie z Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fialová 22.3.2019 13:34

Re: Ještě k té bruselské večeři

Ano, to je samozřejmě rozdíl.

Otázka je ale jestli platí jen "nenecháme je na tom vydělat" - to by mohlo být O.K., i když... byli dlouhá léta čistými plátci...

Nebo jestli to de facto znamená "podusíme je ať se z toho pose*ou, a hlavně ať se bojí ostatní, kdyby se po Britech chtěli vopičit".

J. Schořík 22.3.2019 13:39

Re: Ještě k té bruselské večeři

To s těmni čistými plátci je docela zábavné. To že jako stát odvádí do EU víc než dostávají neříká paní Jarko přece nic o tom jaký má členství výsledný dopad ne jejich ekonomiku. A věřte že trovna GB to měla po celou dobu dobře spočítané aby netratila..

Vyjednaná dohoda odpovídá přibližně tomu co mají s EU Švýcaři a Norové - ty taky EU fakticky "podusila až se z toho pose*ou"? Nevím ale nevsadil bych si na to. Švýcaři umí počítat..

I. Mertl 22.3.2019 13:51

Re: Ještě k té bruselské večeři

"Čistí plátci" přece není žádný argument! EU je solidární: bohatší jsou plátci, chudší příjemci. GB byla a je bohatší, proto "plátci", my jsme zatím chudší, proto "příjemci". GB přitom samozřejmě vydělávala na otvřenosti trhů i na tom, že se Londýn stal bankovním finančním centrem i pro EU. Ale, proč by se z toho Britové měli "posrat", paní F? Cameron udělal z vnitrostranických důvodů chybu, britsští euroskeptici nepravdivou prapagandou zblbli národ pře referendem, May nezvládla nekonečné jednání o dohodě především ve vlastním parlamentu (zase ty chyby, vnitrostranické důvody). Za to následuje ne trest, ale neúspěch, protože za chyby se platí, i v politice. Chtějí-li jiní vystoupit, platí pro ně stejná pravidla. Snad se poučili, jak to udělat. Ale že na tom prodělají, je mně osobně jasné.

R. Tesařík 22.3.2019 12:41

Re: Ještě k té bruselské večeři

Ne, vy jste to tam přilepil.

J. Schořík 22.3.2019 12:44

Re: Ještě k té bruselské večeři

V tom příspěvku je žalář národů a referendum! Prostě SPD.. Lepíte se Vy barde :).

J. Kombercová 22.3.2019 12:33

Re: Ještě k té bruselské večeři

I Saša Vondra včera v Událostech. Vedle Niedermayera. Jako tady.

E. Derat 22.3.2019 12:36

Re: Ještě k té bruselské večeři

Jo, Saša byl dobrý.

J. Václavíková 22.3.2019 12:41

Re: Ještě k té bruselské večeři

Asi jste přeslechla, co mu namítal Niedermayer.

J. Kombercová 22.3.2019 12:47

Re: Ještě k té bruselské večeři

Nepřeslechla. Niedermayer je kolečko v soustrojí. Jinak nemůže.

E. Derat 22.3.2019 12:49

Re: Ještě k té bruselské večeři

Koho chleba jíš atd.

J. Václavíková 22.3.2019 13:18

Re: Ještě k té bruselské večeři

Když nepřeslechla, můžete jeho argumenty shrnout? Nebo jste je smetla ze stolu, protože.... ,,kolečko v soustrojí". Velice pohodlná pozice, co?

M. Varadinková 22.3.2019 13:26

Re: Ještě k té bruselské večeři

Proč je neshrnete Vy sama? Je od Vás neuvěřitelná drzost tím úkolovat oponenta! A zároveň tím prokazujete svoji vlastní argumentační neschopnost.

J. Václavíková 22.3.2019 13:32

Re: Ještě k té bruselské večeři

Odlepte se, pitomá lePičko! (C)Varadinková

J. Kombercová 22.3.2019 13:36

Re: Ještě k té bruselské večeři

Má pravdu. Obě jsme poslouchaly stejnou debatu, každá tam měla toho svého. Jak se neshodl Vondra s Niedermayerem, tak se neshodneme my. Shrnuto.

E. Derat 22.3.2019 12:35

Re: Ještě k té bruselské večeři

A SPD je zřejmě i Jiří Pribáň, který to skvěle popsal ve včerejším dvoustránkovém článku v tištěném Právu " Zpráva o Evropě ".Ten si ovšem eurohurvínci radši nepřečtou, a budou žvatlat o SPD apod. Přitom Jiří Pribáň je velký příznivec EU, a často bývá hostem i v ČT a OVM. Možná je dokonce Putinův agent, když napsal že " dnes je EU ohrožována zprava i zleva, ale především zevnitř těmi, kdo ji vedou ".

J. Schořík 22.3.2019 12:38

Re: Ještě k té bruselské večeři

To že jste vytrhl jednu větu Vám velkou čest nedělá pane Derate. Ale poslužte si.

To že Unie (ty státy co zůstaly) nemá zájem aby kdokoliv kdo odejde na svém odchodu vydělal je jasné, neutším co je na tom bystrozrakého. Unie vznikla kvůli společnému trhu a na ten se nabalila spousta pravidel pro členy, pokud by nečlen získal přístup (a nikoliv i povinnosti jako člen), pak nemá žádný smysl být členem..

R. Tesařík 22.3.2019 12:42

Re: Ještě k té bruselské večeři

Co to je, Unie nemá zájem?

J. Schořík 22.3.2019 12:45

Re: Ještě k té bruselské večeři

Myslím že to tam píšu docela jasně, co je podstatou. Nerozumíte? Rozepsal jsem i Unie, i nemá zájem..

E. Derat 22.3.2019 12:47

Re: Ještě k té bruselské večeři

Nic jsem nevytrhl, ta věta je tam zvýrazněna. Těžko diskutovat s někým kdo celý dvoustránkový článek nečetl, takže vaří z vody. Ten článek není tolik o brexitu, ale hlavně o hluboké krizi EU. A součástí krize je i ten brexit, důvody jsou v článku uvedeny. Jiří Pribáň bude mimo jiné mít přednášku na toto téma na Lipském knižním veletrhu, který byl včera zahájen. Název přednášky "Krize ? - Evropa dnes ".

J. Schořík 22.3.2019 12:49

Re: Ještě k té bruselské večeři

https://www.novinky.cz/kultura/salon/500512-jiri-priban-zprava-o-evrope.html

Ještě něco?

J. Schořík 22.3.2019 12:55

Re: Ještě k té bruselské večeři

A jen dodám že Přibáň žije dvacet let ve Walesu.. Jeho hodnocení bude chtě nechtě ovlivněno. Doufám že dáváte stejný význam a signifikanci i jeho jiným názorů, - třeba na Zemana, Gerlocha nebo Babiše :). Ale to asi ne co?

E. Derat 22.3.2019 13:01

Re: Ještě k té bruselské večeři

Jak kdy, ale v každém případě si je rád přečtu nebo poslechnu. Jako třeba články pana Bělohradského. A mluvit o ovlivnění, protože žije v UK je trochu podspásovka. A hlavně ten brexit je jenom jednou v podstatě méně významnou části článku o krizi EU.

J. Schořík 22.3.2019 13:12

Re: Ještě k té bruselské večeři

Nevidím na tom nic podpásového, je to dnes mnohem víc ostrovan než evropan.. Tak to prostě je. A to že bude ovlivněn tamním pohledem na Eu je jasné.

Já nezpochybňuju jeho pohled,konečně se závěrem souhlasím zase já, ale není tam ani náznak jakéhokoliv řešení. Pláče nad vzestupem nacionalismu a postupném zapomínání na války a na to, že státy nikdy vůči sobě navzájem nebyli žádní samaritáni, konstatuje že to podrývá evropskou mylšenku. A co s tím? :)

E. Derat 22.3.2019 12:55

Re: Ještě k té bruselské večeři

Dobrý, ale proč tedy píšete o tom, že jsem něco vytrhl, a odkláníte o kvůli čemu EU vznikla apod. Když jste ten článek tedy našel, tak si přečtěte poslední odstavec s názvem Liberální paradox. Ono vše souvisí se vším, a v politice to platí 2x.

J. Schořík 22.3.2019 12:58

Re: Ještě k té bruselské večeři

Je to jedna z x vět. Nijak zvlášt podstatná, jen se Vám moc líbí..

E. Derat 22.3.2019 13:07

Re: Ještě k té bruselské večeři

Pokud vám věta, že" EU je hlavně ohrožována především zevnitř, těmi kdo ji vedou " připadá nepodstatná, tak chápu proč jste se dal do politiky. Vám se asi zase nelíbí, jo tak se chovají politici. Kdysi byla podstatná sklizeň řepky.

J. Schořík 22.3.2019 13:19

Re: Ještě k té bruselské večeři

Já politiku nedělám. A ta věta je tam jedna z mnoha s podobnou silou i významem.

Navíc jste podle mého nepochopil (protože nechcete) o kom Přibáň mluví. Unii vedou premiéři členských států pane Derate, a problémem jsou stále silnější zájmy států oproti zájmům jiných států uvnitř Unie.

J. Matuška 22.3.2019 12:24

Re: Ještě k té bruselské večeři

Pane Sidlichovsky, rád Vás tady vidím. V době chaosu je dobré se obracet k lidem, kteří nemají hlavu jenom na čepici/klobouk. Ideologické fanatiky

J. Schořík 22.3.2019 12:31

Re: Ještě k té bruselské večeři

Dlužíte mi pod Kohoutem vysvětlení pane Matuško. Pořád čekám na tuz polemiku jak ten Brexit udělal ta nikým nevolená Komise.. Tolik k těm kloboukům..

M. Varadinková 22.3.2019 13:06

Re: Ještě k té bruselské večeři

Pan Tomský už zase píše o Vás, Schoříku:

...Zhruba od osmdesátých let však začali obvinění z fašismu a antisemitismu používat západní liberálové proti svým konzervativním odpůrcům, zejména kritikům masové imigrace.... Fendrych ale ve svém moralistickém exhibicionismu, prohlásil, že by Klausovi ruku nepodal, jako by zapomněl, že běžně ve svých komentářích mluví o „náckách” ačkoli dobře ví, že nacionální socialisté u nás nejsou, a mého přítele kardinála Duku napadl, že je „náckami cítit”. Hyperbola o to hrubší, že šlo o trestuhodnou urážku konkrétní osoby a nikoli jen neosobní Unie a nevědoucího Macrona.

Celá desetiletí používají liberální progresivisté „odporné žvásty za hranou přijatelnosti” a když jimi nakazili veřejný prostor a své protivníky, tak se ještě rozhořčují....

https://www.novinky.cz/komentare/500548-komentar-idiotska-prirovnani-obludne-metafory-a-hyperboly-ad-hitlerum-alexander-tomsky.html