21.6.2024 | Svátek má Alois


Diskuse k článku

Nová profese

Zrodila se nám nová profese, dejme jí název „poližer“. Měkké „i“ je správně. Náplní práce této profese nespočívá v mnohosti žraní, jak by se při povrchním pohledu zdálo. Spočívá v tom, že politik volně přechází do manažerské funkce a naopak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 24.1.2006 15:46

Co dál, je to jednoduché,

rušit jeden socialistický prvek zákonů za druhým. Cím by se podle vás mělo začít?
huhu 24.1.2006 15:53

Re: Re: Re: diskuze se vyvíjí - OT

když jen nahlédnete, jak můžete činit takové závěry ? nejsou voni jen žvanil ?
O.K. 24.1.2006 15:02

Nebylo to náhodou tak,

že ODS deregulovat nemohla, protože citlivý Václav Klaus nemohl přenést přes srdce tu představu, jak se ta stará babička, co v tom bytečku prožila celý život, musí stěhovat někam jinam? Já mám v paměti zasuto, že něco takového do novin vyblábolil.
huhu 24.1.2006 15:10

Re: Nebylo to náhodou tak,

Klaus bohužel neměl politickou sílu a čas privatizovat zdravotnictví, železnici a nájmy - v těch přetrvávají "totalitní" problémy dodnes. Také Klaus nemohl privatizovat ty největší podniky a banky - a tak je socani rozkradli a prožrali. Z Klausovy kuponovky většina lidí něco má, ze socanské nic jen dluhy.
Senátor Salzman 24.1.2006 15:19

Re: Re: Nebylo to náhodou tak,

Konečně to napsal někdo popravdě, jak to bylo s Komerční bankou - a socani to házeli na mne. Děkuju huhu a jasně, že všechno vyřeší trh. Jasně. A zkuponovky jsme měli taky hodně. Ze socanů máme Topolánkův shit.
ACHJO 24.1.2006 15:22

Re: Re: Nebylo to náhodou tak,

souhlsím,ale tady většinou zaznívají hlasy z pravdalásky.
Mislead 24.1.2006 15:47

mno

tak to jsem si nějak nevšimla....
Mislead 24.1.2006 15:50

Já mám spíš

blbej pocit, že najednou se to tejkalo někoho konkrétního, nikolvěk anonymního....a to se přece nedělá do konkrétna ťápnout.....
Béda 24.1.2006 14:37

JJ, nevím, co je tvrdá kritika

v modrém významu tohoto slova.
Tak nějak zapadla ta moje všerejší identifikace Modré knihy jako krycího názvu pro vyhledávání UFO americké armády koncem čtyřicátých let (německý dokument, sobota, ČT). No a ten program Modrá šance z Modré knihy mi taky připadá ve většině částí tak iracionální, že ho musel psát snad nějaký Mimozemšťan z jiné planety, nejspíše z toho Marsu, když předtím obarvil Mars namodro. Ale určitě z jiné planety, než mám v oblibě já. A navíc, tam v tej MK jsou sice vždy východiska (to je špatné, protože to se dělá dosud), nástin toho, jak by to mělo vypadat (to je dobré, protože to navrhujeme my), ovšem téměř vždy chybí alespoň náznakem vyčíslení možných dopadů na ekonomiku státu (to není třeba, protože to je tak, jak říkáme my). Tady tedy je má kritika. K podrobnostem můžeme dojít. Ovšem, nechal bych si ty podrobnosti na zítra, či jindy brzy.
JJ 24.1.2006 14:41

Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

Vite, me uz by treba to odstraneni absurdni selektivni regulace najemneho stacilo. Zvlast pokud by ODS zminila mantinely, za ktere nepujde.
Béda 24.1.2006 14:50

Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

JJ, jsou části MK, se kterými se dá souhlasit. Odstranění regulace nájemného je jednou z nich. Navíc, pokud si pamatuji, tak V. K., když byl ještě ministrem financí, tak byl proti restutucím bytového fondu, s tím, že to způsobí další nespravedlnosti. Měl pravdu. Ovšem tento návrh byl Sněmovnou zamítnut. Stačilo restituentům nabídnout náhradní majetek, ne byty. Pakliže by nenastaly restituce bytového fondu, bylo by zavedení tržního nájemného pro stát hračkou, když většina bytů byla státních. Tržní "nájemné" u družstevních bytů není problémem ani dnes.
JJ 24.1.2006 15:01

Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

Nechapu, jak mohly restituce omezit moznosti statu v oblasti zavedeni trzniho najemneho.
Béda 24.1.2006 15:08

Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

No přeci, už jenom tím, jak dlouho ty restituce trvaly, a co soudních sporů o majetky to přineslo. Řada z nich se vleče dodnes. Navíc stát by sám sobě neztěžovat situaci různými názory na výši nějakého startovního, místně obvyklého nájemného, a tak dále.
JJ 24.1.2006 15:17

Re: Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

Najemnik a vlastnik jsou dve oddelene osoby. Toto je snad nejubozejsi obhajova regulovaneho najemneho, kterou jsem slysel.
Béda 24.1.2006 15:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

Pak je s Vámi těžká diskuze. Kde jste v mém příspěvku objevil tu ubohost, že si pletu nájemníka a vlastníka? Přeci, když někdo nabídne nájemníkovi možnost privatizovat byt do vlastnictví a on to učiní, stává se z něj vlastník. "Nájemné" - v úvozovkách musí platit dál (teplo, voda, plyn, opravy a údržba, odvoz odpadu a podobně. Kde je problém?
JJ 24.1.2006 15:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

Ano neprijemny problem by se splachl pod stul, takto misto statu prodelavaji desitky miliard soukromnici a tem se to prirozene nelibi - masa volicu by si toho zrejme nevsimla, stejne jako si toho nevsimla u obecnich bytu.
 
Nicmene tim nemuzete zduvodnit regulaci najemneho (dnes klidne 5x nizsi, nez trzni) v domech se soukromym majitelem (ani u obecnich domu). Zvlaste, pokud je chranenym najemnikem osoba typu poslanec Krecek.
Béda 24.1.2006 15:13

Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

A ještě to základní, stát mohl ty nerestituované byty /i s domy/ privatizovat stávajícím nájemníkům, jako se to dělo a děje u družstevních domů.
JJ 24.1.2006 15:19

Re: Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

Diky nestydate nizkemu regulovanemu najemnemu byly mesta nuceny prodavat byty pod cenou. Doplacel na to rozpocet obce a tedy vsichni obcane mimo regulovany najem. Byty bez regulovaneho najemneho sly prodat ve verejne soutezi, najemnik by mel maximalne predkupni pravo. Myslim, ze prodej bytu pod cenou se nelibi ani EU, ale mozna slo o jinou kauzu.
 
Toto CSSD zmrsila dokonale, dopad na CR patrne meren ve stovkach miliard.
Béda 24.1.2006 15:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

S tím předkupním právem souhlas, ale to platí i nyní. To, co se dnes nelíbí EU, mohlo být již dávno spláchnuto před vstupem ČR do EU.
Restituentům mohly být nabídnuty náhradou například vybrané nejlepší tituly firem (ČEZ, SPT Telecom, Transgas, atd.(tak zvané "blue chips"), tak 6 titulů, každému poměrnou část z každého titulu dle velikosti tržního odhadu ceny nemovitosti v té době a tržního odhadu hodnoty akcií "blue chips". Určitě by to bylo průchodné.
JJ 24.1.2006 15:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

Mohlo to byt splachnuto pred vstupem do EU, ale to ze se tak nestalo je vina CSSD. A jde tady o stovky miliard.
 
Restituce dopadly jak dopadly, uvedomte si, ze v dobe restituci zadne "blue chips" prakticky nebyly, protoze vse bylo statni. Nicmene, kdyby se v 98 deregulovalo najemne, nebo alespon stanovil zavazny horizont pro srovnani cen, tak ten problem vubec nebyl. Tady ma 100% zodpovednost CSSD.
Béda 24.1.2006 15:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

JJ, věřte, že dokonce i já jsem před kupónovkou věděl, ze kterých budoucích akciovek se stanou "blue chips". S Vámi se ovšem diskuze točí v kruhu, takže pro dnešek, mějte se fajn.
JJ 24.1.2006 15:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

Restituce se mohly provest i primo hotove. Bylo by to cistci, nebylo to politicky pruchodne. Co se stalo, stalo se. Restituce zacaly pred kuponovkou, ohodnoceni spolecnosti + ohodnoceni nemovitosti ... Vraceni domu, ci hove vyporadani zajiste lepsi. Ale nechapu proc si hrat na generala po bitve. Podstatne je, ze ODS tento nesmysl odstrani; CSSD zakonzervuje.
Béda 24.1.2006 16:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JJ, nevím, co je tvrdá kritika

JJ, jenže já jsem to navrhoval ještě před tou bitvou, víme.
JJ 24.1.2006 14:27

To: Beda, tak vidite, ocekaval jsem tvrdou kritiku programu ODS

(osobne nemam rad nazev "modra sance"). Ale zatim se dostavily pouze tri poznamky tykajici se udalosti starych 10-15 let, nikoliv dnesni situace. Chapu, ze priznivci "levice" snazi odvest pozornost tim, ze zacnou diskutovat o necem jinem, ale zatim celkem slabota.
Pepa z Hongkongu 24.1.2006 15:14

Re: To: Beda, tak vidite, ocekaval jsem tvrdou kritiku programu ODS

Vzhledem k tomu, že program ODS se neustále mění, a Modrá šance dle posledního vyjádření soudruha Topolánka není žádným programem, ale je pouze podkladem pro diskusi - 261 stran - tak diskuse odpovídá úrovni podkladu - je taková slabší. Je to škoda, protože, pokud byla Modrá šance přečtena opravdu celá, tak je to výkon obdivuhodný, nahlásitelný do Guinessova pivovaru.
Béda 24.1.2006 15:43

Re: Re: To: Beda, tak vidite, ocekaval...

Hongkonský Pepo, souhlas, až na ten závěr. Pivo modří nepijí, to není "in", při tvorbě Modrošancovní Modré knihy se zajisté popíjela kvanta pravé valašské slivovice. Maximálně nahlásitelné do Vizovické palírny.
Rpuť 24.1.2006 14:05

Parafíne, probůh

3x denně bezinkový čaj + 2 acylpyriny po dobu 3 dnů. Bezinkový čaj - 1 -2 polévkové lžíce sušených bezinek spařit vařicí vodou, po čtvrthodině zcedit a ještě teplé vypít!
Andy 24.1.2006 14:09

Re: Parafíne, probůh

bezinky, acylpyrin- bože, Parafíne, to nemáte doma flašku kořalky a teplý fusekle ?
Béda 24.1.2006 14:23

Re: Re: Parafíne, probůh

Navrhuji třikrát denně nějakou jezinku. Před tím tu flašku kořavky.
Rpuť 24.1.2006 15:37

Andy, když mi potřebujem, aby v pátek dorazil k Vodičkovi střízlivej.

Teda aspoň trochu