1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Nejvyšší sféry populismu

Předseda sociální demokracie patrně zanedlouho v Lidovém domě skončí. Strana už jej nebude potřebovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlasta 14.12.2008 17:10

Re: Nu, že je to svobodná vůle lidí, jestli si nechají zozesrat hlavy.

Chudinko. ;-(

hadesxx 14.12.2008 17:10

Re: to Hasdexx

Paní PavloB, já vím, že zatím lidstvo nedospělo do fáze, kdyby těm ztrátám reálně dovedlo zamezit rozumně. Je to asi taková utopická teorie, jako ta Hayekova či další blbiny, které neberou v úvahu danosti lidské povahy. Můj názor je skutečně takový (spolu s mnoha světově uznávanými - i kapitalistickými - ekonomy) že jistá míra preventivních regulací by dovedla zamezit těm nejhorším excesům těch, kteří se sami prohlásili za trh.

A i když musím akceptovat, že zatím to bez krizí neumíme, stále nevidím důvod, proč se z nich necitelně radovat.

Klapacius 14.12.2008 17:10

Re: Pravice nebo levice?

Komunista nemůže být slušný člověk natož velmi slušný. Zbláznil jste se?

clay 14.12.2008 17:09

Re: tak tohle woodoo nepůsobí..

nejsem tu dlouho, ale víte, že jste snad první, kdo ho tu zmiňuje?;-D

oprava 14.12.2008 17:09

Re: hadesxx

 "(Solženicynova odpověď) : "   omlouvám se

Herakleitos 14.12.2008 17:09

Re: já si naopak myslím, že stimuly poptávky je dobré hledat

Jak se do lesa volá..........modrá strako!

vlk 14.12.2008 17:09

Nu,

já bych to tedy řekl, dokonce i hadesxx to řekl a ve včerejší diskuzi je to jasně patrné ;-)

"Elce pelce do pekelce, příkon není výkon, rub není líc - rozpadni se v nic!" ;-)

strejda 14.12.2008 17:07

Re: Pravice nebo levice?

R^

oráj 14.12.2008 17:06

tak tohle woodoo nepůsobí..

... nevím, jak vy, ale většina zpravodajských webů je ovládána redaktory s fetišem jménem paroubek, nebýt něho, nebylo by asi o čem psát.....paroubek je vtělené zlo, které spadlo na zem s cílen ničit sny modrých bolševiků,bohužel či bohudík (každému podle gusta) prohráli jste a budute dále prohrávat, vaše kecy o populismu vás nezachrání...

Herakleitos 14.12.2008 17:06

Re: Vymývání mozků propagandisty na psu.

Nech toho ty krávo a nenálepkuj.8-o

AS Rusko 14.12.2008 17:06

Re: hadesxx

Jaké jsou problémy Západu z pohledu moderního Ruska?  (Solženiynova odpověď) :

Mohl bych jmenovat mnoho důvodů, ale ty nejzajímavější jsou psychologické. Iluzorní naděje se srazily s realitou, jak u nás, tak na Západě. Když jsem se v roce 1994 vrátil z exilu, Rusové západní svět přímo zbožňovali. Je třeba přiznat, že ne tolik na základě znalostí nebo vědomé volby, ale spíš z přirozeného znechucení bolševickým režimem a jeho protizápadní propagandou.

Tento postoj se začal měnit pod dojmem krutého bombardování Srbska silami NATO. Nepřeháním, když řeknu, že všechny vrstvy ruské společnosti byly tím bombardováním hluboce otřeseny a znechuceny. Situace se ještě zhoršila, když NATO začalo rozšiřovat svůj vliv a vtahovat do své struktury bývalé sovětské republiky. Obzvlášť bolestné to bylo v případě Ukrajiny, země, jejíž blízkost Rusku je definována doslova milióny rodinných vazeb mezi lidmi, žijícími na různých stranách státní hranice. Tyto rodiny by jediným řezem mohly být roztrženy další dělící čárou, hranicí vojenských bloků.

Takže naši zklamaní lidé přestali vidět v Západu "rytíře demokracie". Namísto toho uvěřili, že se západní politika řídí pragmatismem, často cynickým a sobeckým. Pro mnohé Rusy to znamenalo hlubokou deziluzi, zmar ideálů.

Západ si zatím užíval vítězství ve vyčerpávající studené válce a sledoval patnáct let trvající anarchii za vlády Gorbačova a Jelcina. V tomto kontextu si Západ lehce zvykl na pomyšlení, že se z Ruska stala málem země třetího světa a že už to tak zůstane navždycky. Když ruské hospodářství a ruský stát začaly nabývat zpět něco ze své někdejší síly, Západ - možná podvědomě, na základě někdejších obav - propadl panice.

vlk 14.12.2008 17:05

Ale já přeci netvrdím,

že kapitalismus je konečné stádium evoluce. Já dokonce tvrdím, že nic jako kapitalismus neexistuje ;-)

A jestli přijde něco lepšího - jako přesvědčený scifista v to doufám :-)))

strejda 14.12.2008 17:05

Re: Vymývání mozků propagandisty na psu.

Podstatné je, jak se na ně dívají v Afghánistánu. Žádný cizí voják si v celém Afghánistánu nedovolí vyjít neozbrojen a sám na ulici. Nepřežil by ani hodinu. Pro místní jsou to okupanti a ti co proti nim bojují jsou bojovníci za svobodu.

clay 14.12.2008 17:04

Re: já si naopak myslím, že stimuly poptávky je dobré hledat

vy jste fujtajbl...

Ad. 14.12.2008 17:04

Re: Pravice nebo levice?

 takže anonymní viníci, něco jako anonymní alkoholici? Každý pije, bere, krade, lže, ale přitom za nic nemůže a je svatý.....?!

Herakleitos 14.12.2008 17:04

Re: westíku

Vaše definice, jak získat peníze funguje přesně jak jste popsal, ale přehodil jste kapitalisty a socialisty. Socialista pracuje a kapitalista se dělí o jeho výdělek. Na tom je postaven kapitalismus. Jinak si kvákejte co chcete, když tomu věříte.:-/

Minutus 14.12.2008 17:04

Re: "komunismus provozovaný bolševiky"

R^R^R^ Myslí vám to a je vidět, že máte i erudici.

vlk 14.12.2008 17:03

Černobílé vidění?

Když chci, aby žebřík byl žebříkem a hrnec hrncem? No, možná máte částečně pravdu. Na cizí jazyky jsem dřevo ;-)

Víte, označím Vás za idiota. Možná se urazíte, a já se Vám vysměju, neboť jste příliš uzkoprsý a vidíte černobíle. V mé pojetí je to pochvala, která se téměř blíží fotografii před rozvinutým praporem.

Ad. 14.12.2008 17:02

?!

 všichni máte pravduR^ tak trochuRv

Minutus 14.12.2008 17:01

Pravice nebo levice?

nejde tolik o pravici nebo levici. Tyto pojmy jsou značně rozmazané a každý podle svých zkušeností, vzdělání a schopností si pod tím představuje něco jiného. Levičák může být klidně hajzl a pravičák velmi slušný člověk, tak jako jím může být komunista nebo jinak věřící, třeba katolík. Jde o to, kam až pro svou víru je ochoten zajít a co je pro něj už tabu. Pak je tu sorta, asi dost rozšířená, která se k něčemu sice hlásí, ale věří penězům, dá se koupit a tou je většina z nás, politiky nevyjímaje, ač to nikdo nepřizná. Výsledkem je, že demokracie je rozežraná korupcí a za co má smysl snad bojovat je, aby byla korupce co nejvíce ztížena. Ovšem politická nabídka tu moc v tomto směru není, protože tento fakt si většina obyvatel vůbec neuvědomuje. Korupce ve všech formách nás stojí tolik, že si je těžké to představit. Narušuje naši infrastrukturu a motivaci k poctivé práci a podnikání.

Pavla B. 14.12.2008 17:01

Re: já si naopak myslím, že stimuly poptávky je dobré hledat

Per aspera ad astram. Na rozdíl od mnoha zdejších blábolilů mám žebříček hodnot nastavený tak, že mně nějaká "krize" může být docela ukradená.:-P

strejda 14.12.2008 17:01

Re: Tedy šedesát let. To mění situaci.

Ani bych neřekl, že používíte nějaké jiné či zvláštní definice. Interpretujete je tak jako každý jiný podle své zkušenosti. A tak klidně pokračujte. I vlk se přizpůsobí, on to umí a jeho záběr myšlení je také široký, jako váš. A teď jen ještě trochu. Jsou tři hlavní teorie pádu socialismu (žádný komunismus nebyl). 1. socialistické státy uzbrojil a ekonomicky vyčerpal Reagan. 2. Socialistická ekonomická elita nemohla své zisky ani akumulovat ani dědit a tak sama poslala systém do kytek. 3. Systém sám zašel na systémové chyby. Tak, jako vždy v životě, platí všechny tři teorie a jde jen o to co jakou měrou se na pádu podílely.

Je i teorie, která tvrdila, že starý socialismus musí padnout, aby se očistil a zabavil nefunkčního a znovu se obnovil. Padnout musí i kapitalismus na své vlastní chyby. Socialismus padnul. Jak to bude s jeho obnovou je otázka. Kapitalismus se dostal do systémové krize a musí přijít nějaká změna. V každém případě se o to pokoušejí i v USA. Je jen otázkou, zda se transformace nemetastázují do války. Ta by přinesla radikální změny.

clay 14.12.2008 17:00

Re: Vymývání mozků propagandisty na psu.

ani ti si je nedovolí označit za partyzány...

Ivan 14.12.2008 17:00

Re: hadesxx

Socialistický tábor se nezhroutil z hospodářských příčin (z těch se zatím nezhroutil nikdy žádný systém a ani v budoucnu se nezhroutí), ale z vnitřních příčin proto, protože papalášská vrstva systému zatoužila po vlastním majetku a  zorganizovala si převod společenského majetku do vlastní kapsy.

vlk 14.12.2008 17:00

Nezlobte se,

ale diskuze, která vyžaduje redefinici běžně používaných pojmů je zbytečná... Nedokážete-li si vystačit s všeobecně uznávaným obsahem slov, stejně bych to nepochopil.

clay 14.12.2008 17:00

Re: to Hasdexx

konzumem a rejklamou ke krizi....to je moc i na ty soudruhy v parlamentu....;-D

Jacques the Devils Advocate 14.12.2008 16:59

Re: Nu, že je to svobodná vůle lidí, jestli si nechají zozesrat hlavy.

Navzdory tomu ze ta moznost volby je relativne omezena je sice hezke jestli XY-ismus dava lidem moznost volby se prezirat nebo neprezirat, ale to porad nedela z daneho XY-ismu ultimativne nejlepsi -ismus.

Pokud tady nicmene jde o permutaci kafemlejnkovani ze dnes je lepe nez za bolsevika a proto je kapitalismus lepsi nez socialismus a kdo neni pravicovy liberal jako ja je rude hovado, predesilam ze v mych predstavach existuje mnoho jinych -ismu a smeru ci jejich komplexnich variaci a protinani.

Minutus 14.12.2008 16:58

Máte pravdu v tom,

že nejde tolik o pravici nebo levici. Tyto pojmy jsou značně rozmazané a každý podle svých zkušeností, vzdělání a schopností si pod tím představuje něco jiného. Levičák může být klidně hajzl a pravičák velmi slušný člověk, tak jako jím může být komunista nebo jinak věřící, třeba katolík. Jde o to, kam až pro svou víru je ochoten zajít a co je pro něj už tabu. Pak je tu sorta, asi dost rozšířená, která se k něčemu sice hlásí, ale věří penězům, dá se koupit a tou je většina z nás, politiky nevyjímaje, ač to nikdo nepřizná. Výsledkem je, že demokracie je rozežraná korupcí a za co má smysl snad bojovat je, aby byla korupce co nejvíce ztížena. Ovšem politická nabídka tu moc v tomto směru není, protože tento fakt si většina obyvatel vůbec neuvědomuje. Korupce ve všech formách nás stojí tolik, že si je těžké to představit.

Ludmila 14.12.2008 16:58

Re: Vymývání mozků propagandisty na psu.

propaganda jako u KSČSSD :-D

Klapacius 14.12.2008 16:58

Re: to Hasdexx

Už vám rozumím!!! Takže radši byste měl fronty na maso a jiné základní věci + socialistickou reklamu (vajíčko).

Jinak si uvědomte - pokud toho jste schopen - že sockomouši způsobili smrt mnoha miliónů lidí. Vy máte ale vkus ... fuj :-/