12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

Nechutná hádka Hrad versus Strakovka

Kdo trochu poznal zákulisí šaškáren typu "státní návštěva" ví, že snad neexistuje státní návštěva kdekoli na světě, při které by někdo neudělal nějakou botu, trapnost, chybu nebo rovnou pitomost. Jistě se staly chyby a pitomosti i při Putinově návštěvě v Praze. Je ale trapné až s přesahem do nechutnosti, jak náruživě se prezident Klaus s premiérem Paroubkem častují poté, co Putin vytáhl paty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hammer 8.3.2006 4:11

Clanek 63

(1) Prezident republiky dále a) zastupuje stát navenek, b) sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních smluv může přenést na vládu nebo s jejím souhlasem na její jednotlivé členy, c) je vrchním velitelem ozbrojených sil, d) přijímá vedoucí zastupitelských misí, e) pověřuje a odvolává vedoucí zastupitelských misí, f) vyhlašuje volby do Poslanecké sněmovny a do Senátu, g) jmenuje a povyšuje generály, h) propůjčuje a uděluje státní vyznamenání, nezmocní-li k tomu jiný orgán, i) jmenuje soudce, j) má právo udělovat amnestii. (2) Prezidentovi republiky přísluší vykonávat i pravomoci, které nejsou výslovně v ústavním zákoně uvedeny, stanoví-li tak zákon. (3) Rozhodnutí prezidenta republiky vydané podle odstavce 1 a 2 vyžaduje ke své platnosti spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády. (4) Za rozhodnutí prezidenta republiky, které vyžaduje spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády, odpovídá vláda.
hammer 8.3.2006 4:10

paroubkovy trapnosti

Stejně tak je zřejmé, že naše země nemůže mít dvě zahraniční politiky, nýbrž jen jednu. Tato „jedna“ zahraniční politika však musí být vedena s vědomím toho, že se týká záležitosti, která přesahuje horizont jednoho volebního období a to nemluvím o případném střídání vlád v rámci volebního období. Prezident republiky se na zahraniční politice podílí svým jednáním i svými názory. Je však naprosto zřejmé, že prezident republiky nenavrhuje, nepřipravuje, ani samostatně nepřijímá žádná zahraničně-politická rozhodnutí. Pojem „rozhodnutí“ je specifickým ústavně-právním pojmem a jakákoliv rozhodnutí prezidenta republiky tohoto typu by mohla vstoupit v platnost jen v případě, byla-li by spolupodepsána předsedou vlády nebo jím pověřeným členem vlády. Zdůrazňuji termín rozhodnutí, protože přednesení některých tezí na semináři, konferenci či summitu v žádném případě není „rozhodnutím“, určitě ne rozhodnutím tak, jak ho chápe Ústava České republiky.
 
Karel 8.3.2006 3:58

Re: Ale ted vazne

Vzeny Eriku, Vas udiv je zrejme zalozen na mylne predstave, ze sef dnesnich socialnich demokratu je neco jineho nez ti soudruzi, co pripisovali nejvetsi vahu Moskve.
hammer 8.3.2006 3:55

Re: Re: Klausovi prijede do CR navsteva - na oplatku Klausovy navstevy v Moskve

Ano. To uz tak je. Danovy poplatniku. Je to zcela obvykly a tradicni zpusob vyjadreni a kultivovani vztahu mezi staty.
Fafa 8.3.2006 3:54

Pane Vileto,

jeste jeden drobny rozdil je, ze jeden z nich je prezident a podle Ustavy zastupuje stat navenek a dojednava mezistatni smlouvy (nebo jak je ten Clanek 63).
Ladislav N. 8.3.2006 3:49

Re: Klausovi prijede do CR navsteva - na oplatku Klausovy navstevy v Moskve

No jasně, voni si jen tak cestujou "pro radost" na účet daňovejch poplatníků... nezávisle na státu (vládě)... Svatá prostoto! :-D
Erik 8.3.2006 3:29

Je mi trochu lito lidi,

kteri nedokazi rozlisit pricinu a nasledek. A ani se o to nesnazi v jednotlivych pripadech. Plne jim staci jednoduchy system nalepek a jeste si fandi jak tomu vsemu rozumi.
Erik 8.3.2006 3:19

Predpokladam, ze nikdo nezpochybnuje, ze

(1) Podle ustavy prezident zastupuje stat navenek, sjednava a ratifikuje mezinarodni smlouvy (sjednavani mezinarodnich smluv muze prenest na vladu nebo s jejim souhlasem na jeji jednotlive členy). (2) Pri predchazejici navsteve ruskeho prezidenta 26. srpna 1993 mezistatni smlouvy podepisoval Havel a Jelcin. (3) Program navstevy se pripravoval ve spolupraci s vladou a jeji program byl znam dopredu. Vase poznamky jsou naprosto mimo konkretniho pripadu.
ticha@dohoda 8.3.2006 2:16

tak jsem si az dodatecne precetl komentare

modrych mobilu / sklonuje se to stejne jako debil :-))/, to tady zitra u kafe bude srandovno :-))
ticha@dohoda 8.3.2006 2:11

pane juro'pe me je Putin a to s kym co podepisoval a kde docela jedno

stejne jedno to bude zrejme vetsine obcanu, az na vyjmecne kovane soudruhy. Vy jste mi posledne obsirne popsal protokol, kde jste upozornoval na citlivost Rusu ohledne ranku a mista takovych navstev. V Madarsku klidne Putina odbyli v Paralmentu a musel se spokojit "jen" s premierem, madarsky prezident na Putina nemel cas, o navsteve Hradu si mohl jen zdat, ovsem blize pravde bude to, ze v Madarsku, stejne jako u nas je premier nadrazen prezidentovi, ktery ma spise reprezentativni charakterale skoro zadnou moc, coz je pro jesitne lidi tezke prekousnout :-((
Petr Vileta, balík z Plzně :-) 8.3.2006 2:11

Re: Je velice nespravedlivé, když se Paroubek chová jako škrhola a rozdává kolem sebe rány

Pane senatore, podle me jsou Klaus za osmnact a Paroubek bez dvou za dvacet.
Oba jsou to narcisove, oba jsou brouci Pytlici (vsude byl, vsechno videl), oba jsou mailcherni, mstivi, domyslivi a arogantni. Jedine, v cem se lisi je, ze Paroubek se vice "lidovy", tedy se hure obleka, mluvi jako hospodsky 4.cenove a je mene inteligentni, kdezto Klaus presne obracene. Ale to jsou podle mne jedine tri rozdily mezi nimi.
hammer 8.3.2006 1:56

"Tím se podařilo změnit charakter návštěvy prezidenta z ryze společenského na pracovní," uvedl.

Na dnešní tiskové konferenci vyjmenoval konkrétní výsledky v oblasti dodávek plynu a ropy, jaderné energetiky, ruského dluhu a dalších projektů, které podle svých slov s Putinem v Praze dohodl. Očekává nyní, jaké výsledky návštěvy předloží Hrad.
 
 
Tak Klausovi prijede do CR navsteva - na oplatku Klausovy navstevy v Moskve - a Paroubek se vecpe a jeste drze pokrikuje
Honza 8.3.2006 1:27

Re: Je velice nespravedlivé, když se Paroubek chová jako škrhola a rozdává kolem sebe rány

Tak to bohužel chápu i já,bravo Astone
Honza 8.3.2006 1:25

Re: Kašlete na Paroubka s Klausem, pusťte si Marilyn Manson ! :-D

Jen poslouchej ten hnusnej západní popík,ty dopadneš,za trest budeš v Rudé stodole přednášet  uvědomělé verše na prvním sjezdu ÚV KSČSSD :-)
jura-p 8.3.2006 1:20

Je velice nespravedlivé, když se Paroubek chová jako škrhola a rozdává kolem sebe rány

a prezident se brání jeho nehoráznostem prohlásit, že je jedno, kdo to začal. Vůbec to není jedno. Jestli nebudeme jednoznačně odsuzovat příčinu a spleteme útočníka s napadeným, tak opravdu bude jedno, co kdo dělá. Nevím jestli v tom není úmysl. Spíše si začínám myslet, že je. Je to hloupý pokus jak hájit Paroubka a jak napadnout Klause.
Honza 8.3.2006 1:19

Re: Ale ted vazne

Místo interpelace vřele doporučuji lobotomii :-)Jinak nám soudruzi z vlády "talentů" ještě ukážou zač je toho loket.Soudruh kněz Bublifuk k odvedení pozornosti začal vypouštět mlhu,Mrázka nezabil profík,asi šláp na hrábě,státní zástupkyně srazila předpisově kramfleky,když Jirka poslal SMS Jirkovi,že ho Němec chce poslat na pracák,kdo by asi živil děti,že?Sicilská mafie se otřásá v základech v hrobě bledne závistí a vládní talenty nám závidí i Göebls.
Milena 8.3.2006 1:00

Re: Co ten Klaus a Hrad udelali spatne?

Ano, taky se ptám štváče Astona, co vlastně ten Hrad udělal špatně? A kde má nějaký důkaz o tom, že se "nechutně hádá"  Hrad?  zatím byly prezentovány pouze nechutné a trapné  výpady Paroubka, který navíc lže.  Jak mohl být náhle "udiven" programem Potinovy návštěvy, když ho sama vláda už týden předtím na svém jednání "vzala na vědomí"? To na té vládě chrápe, nebo co?  Nebo byl zrovna na výjezdu s Krampolem?
 
On byl totiž udiven hlavně tím, že mu padají preference, a v tom dopise nežádal delší jednání s Putinem, ale podepisování smlouvy u Paroubka (aby byl on sám se lépe zviditelnil, když tam budou TV kamery), protože vláda má prý na ní větší zásluhy, než Hrad. No dobře, vsadím se, že nějaká sektretářka, co ji přepisovala, na ní odvedla určitě více práce, než Paroubek. Takže příště by to Putin mohl dojít podepsat do kamrlíku k té sekretářce, aby se ona podle svých zásluh ocitla v záři kamer místo  bezvýznamného prezidenta a bezvýznamného premiéra:-)
Ladislav N. 8.3.2006 0:59

Kašlete na Paroubka s Klausem, pusťte si Marilyn Manson ! :-D

(Rock  pro smyčcové kvarteto)  .xml -> .rar -> .mp3 (128 kbit/s)
 
08 - The Dope Show 09 - The Speed Of Pain 10 - A Place In The Dirt 11 - Armageddon For Our Time
Honza 8.3.2006 0:57

Žumpu otevřel Puchejř

Příslovečným buranstvím a snahou ukázat kdo je jedinečný a vhodnější,vyvolený i když nikým nevolený,kdo jiný než umaštěný lesknoucí se Parou-back,kdo taky jiný by nás mohl dovést i proti naší vůli do RaJe ?Kdo je vůbec ten Klaus?Jak si mohl vůbec něco takového dovolit?jeden vůdce,jedna strana a kdo není s námi je proti nám !!!Podívejte na Mrázka jak dopad.
Erik 8.3.2006 0:54

Ale ted vazne

Mozna byvalo zvykem komunistu psat do Moskvy kdyz si vyrizovali ucty. Neslysel jsem vsak, ze by nekde nejaky premier psal za zady sveho prezidenta zalovaci dopis velvyslanci ciziho statu. A to jeste prezident je vrchnim velitelem clenskeho statu NATO a velvyslanec zastupuje neclenskou velmoc. To je skandal, ktery nema u nas obdoby. Poslanci by meli Paroubka interpeloval co vlastne v tom dopise psal, zda se podepsal jako premier, zda to konzultoval s ministry zahranici a obrany, zda neposkodil nasi prestiz, zda pripadne neco nesliboval (penize, sluzby, podil na privatizaci, atd.). A zda psal i dalsi dopisy nebo mel telefonaty.
Erik 8.3.2006 0:33

Co ten Klaus a Hrad udelali spatne?

(1) Prezident Klaus pozve prezidenta Putina na oficialni statni navstevu. (2) Navsteva byla dlouhodobe pripravovana v soucinnosti s Uradem vlady a prislusnymi ministry. (3) Vlada se nadchazejici statni navstevou zabyvala na svem zasedani. (4) Program byl dohodnut se zahranicni stranou. (5) V predvecer statni navstevy Paroubek arogantne zada zmenit program tak aby se mohl podepsat on namisto prezidenta, vymysli se ze nebyl informovan, snazi se v vydirat prezidenta moznou neucasti ministru; a informuje, ze psal v tomto smeru velvyslanci ciziho statu. Z ceho vyplyva, ze pry Klause musi nekdo ubezpecovat, ze hulvat je ten druhy? A z ceho vyplyva, ze Klaus se usiloval to Paroubkovi "natrit", predstiral ze je politik, ze selhal v rizeni statu, atd?
Andy 8.3.2006 0:22

tak ať si ho pozve Paroubek

a můžou spolu žvandat o guláši do rána.
Pokud se ovšem bude chtít prezident bavit s nižší šarží, navíc tou, která za tři měsíce už klidně nemusí být ve funkci.
To je zajímavý, jak se ti dva antikomunisté tahají o "velkorysost" kágébáka.
Ivan Nový 8.3.2006 0:18

Ano, Paroubek s tím, jak všechno pro nás zařizuje,

začíná být směšný. Zvláště když každodenní realita jeho voliče neodpovídá tomu co zařídil :-)))
aquagenic 8.3.2006 0:17

Spravte si náladu - volební klip ČSSD, který je zatím utajovaný

 
(700 kB)
Ivan Nový 8.3.2006 0:17

Dopisy hovoří zcela jasně.

Aston plete páté přes deváté. Jinak premiér své účinkování ve funkci založil na konfrontaci, takže není divu, že vyvádí, když ztrácí půdu pod nohama.
jonáš 8.3.2006 0:11

Nojo, když tohle přece Jakl nemoh vydejchat

-- Paroubek řekl, že kvůli postupu KPR téměř neměl dostat možnost jednat o hospodářské spolupráci ČR a Ruska. Podle programu KPR měl mít Paroubek na jednání s Putinem jen 20 minut. "Jenom velkorysostí ruské strany se stalo, že to jednání bylo prodlouženo zhruba o hodinu," přiblížil Paroubek. -- Celou hodinu navíc, to je přece súra.