15.6.2024 | Svátek má Vít


Diskuse k článku

Nečas v Afghánistánu

Je dobře, že premiér Petr Nečas navštívil příslušníky naší mise v Afghánistánu. Je to pro ně určitě podpora a také jisté zadostiučinění. Ti lidé vnímají vztahy s vlastní zemí jinou optikou než turista na pláži na Korfu. Jsou vystaveni strázním vojenského života každý den a přirozeně že riskují i životy, jsou ve válečné zóně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Trhlík 4.9.2012 7:02

Re: kouzlo imaginace

Pane Prokope, tady ani nelze říci, že se nadává na privatizaci jako takovou, ale hlavně nepovedenou.A stejně tak může dopadnout unáhlené vyrovnání s církvemi.Zatím se nemluví, o obtížně řešených problémech, jen o vrácení majetku.A k tomu již zase patří navrácení řady budov, které slouží jiným účelům, včetně řady budov na Hradě.To bude řešit kdo? Nebo za pár let se zase bude hovořit o něčem nepovedeném? Jaké bude tady alternativa ?

E. Heusinger 3.9.2012 22:57

Re: kouzlo imaginace

Vy máte opravdu silné názory. Jako třtina ve větru.

Inteligentní člověk si dělá názor na základě faktů, nikoliv na základě názorů a dojmů jiných.

Ach jo!

J. Václavíková 3.9.2012 23:00

Re: kouzlo imaginace

Ano. A taky má být připraven jej změnit, pokud fakta svědčí o opaku.

E. Heusinger 3.9.2012 23:05

Re: kouzlo imaginace

O změně na základě faktů řeč nebyla. Byla o změně na základě "většinového" názoru při stejných faktech. Už rozumíte?

J. Václavíková 3.9.2012 23:10

Re: kouzlo imaginace

Takto jste to pochopil Vy. Podle mě to vyznívá jinak. Ostatně, mě ta proticírkevní hysterie také vyprovokovala k jejich obhajobě, ač za jiných okolností bych byla k církvím i kritická.

E. Heusinger 3.9.2012 23:15

Re: kouzlo imaginace

Což je ovšem špatně!!!!

Masaryk nepodlehl hysterické hilsneriadě. A jsem tam kde jsme byli na začátku.

J. Václavíková 3.9.2012 23:21

Re: kouzlo imaginace

Ano, Masaryk se jí postavil. Já se té proticírkevní také snažím postavit.

E. Heusinger 3.9.2012 23:27

Re: kouzlo imaginace

Pokud se něco protlačuje silou a bez jakékoliv diskuze nastupuje hysterie.

Skupina lidí okolo Duky něco sepsala, dala to Nečasovi a vy ostatní máte právo držet hubu. 

J. Václavíková 3.9.2012 23:32

Re: kouzlo imaginace

Tohle je čistá demgogie.

E. Heusinger 3.9.2012 23:35

Re: kouzlo imaginace

To jsou čistá fakta a Vaše nevědomost.

J. Anděl 3.9.2012 23:22

Re: kouzlo imaginace

Ty čtyři vykřičníky jsou špatně. Je v tom zbytečně moc hysterie. Což vystihuje problematiku kolem restitucí. Na diskusních serverech a v parlamentu se k tomu nevede věcná debata. Argumenty ČSSD jsou hysterické a jestli jsou mezi tím věcné protiargumenty, tak se v tom balastu ztratí.

Já se tady nad tím mohu akorát tak bavit, případně zastávat se církví proti absurdním a hysterickým výpadům - jako třeba nesmyslné nápady o mamonuchtivých farářích. Takové zevšeobecnění je natolik nesmyslné, že totálně znevěrohodňuje toho, kdo takový argument použije.

J. Václavíková 3.9.2012 23:25

Re: kouzlo imaginace

Cituji Koukolíka: ,,Jednoduchá lež vždy porazí složitou pravdu."

J. Anděl 3.9.2012 23:35

Re: kouzlo imaginace

jojo, to je fakt.

Teď jsem narazil na krátkou citaci. Mně to přijde hrozně omezené. V tolika textech o meditaci (a praxích) se hovoří o tom, že aby člověk nalezl sám sebe, své já, musí zastavit vnitřní dialog. To se však podle toho, co pan Koukolík cituje z experimentu, nikomu nepodařilo. Proto podle mě nenašli centrum duše. Mně to takhle připadá hrozně amatérské, pozorovat lidi s "žárovičkami" na hlavě, koukat, kde se jim co rozsvítí a podle toho dělat závěry o tom, kde a co je duše.

Navíc toto pozorování axiomaticky předpokládá, že duše musí být v mozku, musí být jeho funkcí.

Máme-li na počátku předpoklad, pak samozřejmě všechna pozorování tomuto předpokladu přizpůsobujeme. Dělají-li to podle pana Koukolíka věřící, kde můžeme brát záruku, že totéž nedělají materialističtí vědci?

J. Anděl 3.9.2012 23:36

Re: kouzlo imaginace

jo ještě ta citace:

http://youtu.be/5p3fHDnOeVs

J. Václavíková 3.9.2012 23:38

Re: kouzlo imaginace

Můžete mi dát odkaz? Ať nestřílím naslepo.

J. Anděl 3.9.2012 23:41

Re: kouzlo imaginace

http://youtu.be/5p3fHDnOeVs

J. Anděl 3.9.2012 23:47

Re: kouzlo imaginace

Podotýkám, že v meditačních praxích se hovoří o tom, že člověk pozoruje svou mysl, která je jako opice a skáče z tématu na téma. Oprostí se od ní a mysl utichne. Nemám to vyzkoušeno, ještě se mi to nepovedlo.

Podle mě ale ta aktivita, která se děje při vnitřním rozhovoru není tímtéž, co se děje, když ten vnitřní hovor utichne a nastoupí jen tiché pozorování.

Toto daný experiment - podle citace - neověřil.

J. Václavíková 3.9.2012 23:49

Re: kouzlo imaginace

Tady bych to viděla na terminologický problém. Zkoumali skutečně duši, nebo jen sebeuvědomování?

J. Anděl 3.9.2012 23:53

Re: kouzlo imaginace

To se z toho úryvku nedozvíme. Nedozvíme se ani, jestli si ti lidé skutečně třeba v přítomnosti uvědomovali sami sebe, své tělo, nebo jestli spíš tak přemýšleli, kde nechali klíče, že budou muset zaplatit složenky, že se jim nelíbí manželčin nový sestřih atd. Takže je otázka, jestli to opravdu bylo uvědomování si sebe, nebo jestli to byla jen bloumající mysl v časoprostoru (doslova mimo tady a teď).

Takové bloumání mysli je celkem běžné, takže ho možná někdo zaměňuje za sebeuvědomování. Možná. Nelze to právě z toho úryvku poznat.

E. Heusinger 3.9.2012 23:29

Re: kouzlo imaginace

Můžete si položit otázku kdo nemá zájem o věcnou debatu v parlamentu.

J. Anděl 3.9.2012 23:39

Re: kouzlo imaginace

Já si kladu otázku, kdo jí má.

J. Václavíková 3.9.2012 23:40

Re: kouzlo imaginace

A v Parlamentu už je pozdě, to je jen exhibice destrukce.

J. Anděl 3.9.2012 23:55

Re: kouzlo imaginace

Ano. V diskuzích už je taky pozdě.

Teď restituce buď budou, nebo nebudou, ale současné řeči už asi na výsledek "utkání" nemají žádný vliv.

J. Václavíková 3.9.2012 22:27

Re: kouzlo imaginace

Církev by se nezavděčila, ať udělá, co udělá. Nejvíc dění v církvi, jak vidím, rozumí ti, kteří ji neviděli ani z rychlíku.

I. Gellner 3.9.2012 22:32

Re: kouzlo imaginace

Když si vezmeme na pomoc Einsteina, a už speciální teorii relativity...v tom rychlíku, jen se tak mihnoucím, jedou pozorovatelé, nebo církev?

P. Vandas 3.9.2012 22:34

Re: kouzlo imaginace

 V tom už jedou všichni.

I. Gellner 3.9.2012 22:41

Re: kouzlo imaginace

...ani jeden pozorovatel na peróně..?

J. Václavíková 3.9.2012 22:44

Re: kouzlo imaginace

Kdybychom ty restituce udělali podle Einsteina, i kdybychom ten majetek vrátili, nic neubyde :-)

J. Anděl 3.9.2012 22:50

Re: kouzlo imaginace

A tak to taky bude, že nic neubude. Lidé nebudou pro toto chudší. Stejně většinu dávek zrušili nebo zruší a daně stejně rostou a porostou. Restitucí si z ekonomického hlediska nikdo ani nevšimne (berte s rezervou, píšu to jako nadsázku, ale zas ne úplný vtip).

I. Gellner 3.9.2012 22:54

Re: kouzlo imaginace

Ale museli bychom to provést rychlostí, blížící se rychlosti světla -)