18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Název pro Klausovu stranu

Výzva Václava Klause k veřejnosti, aby mu pomohla najít skvělý název pro zamýšlenou stranu, patřila k osvěžujícím momentům víkendu. Vtipálkové hned vymysleli Klaus Klaus Klan a Stranu Svobodného Selského Rozumu se zkratkou SSSR. Což samozřejmě neznamená, že Václav Klaus svoji stranu nezaloží a že ta strana nebude mít úspěch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 29.4.2019 9:17

Re: Dopadne to jak s mentorem?

Jediný nadšený Realista zde byl pan Matuška, pak ještě několik spíše vlažných. Dopadlo to tak, jak se u strany budované shora dalo celkem snadno odhadnout.

J. Venc 29.4.2019 9:20

Re: Dopadne to jak s mentorem?

+ stavitel a dokonce i pan Trick a mnoho dalších. Bylo jich zde dost. Tak uvidíme, jak se bude dařit jejich další nadějné shora budované straně.

:-)

M. Prokop 29.4.2019 9:25

Re: Dopadne to jak s mentorem?

Stavitel vlažně, u Tricka si nic podobného nevybavuji a přiznávám, že by mne to dost udivilo. Ale ano, uvidíme. "Můj šálek čaje" to není (i když, měl bych počkat, kam mne zařadí směroplatný taxonom Schořík).

J. Schořík 29.4.2019 9:50

Re: Dopadne to jak s mentorem?

IVK.. A už neobtěžujte, mám toho moc :).

P. Hlosta 29.4.2019 9:22

Re: Dopadne to jak s mentorem?

'Špínou' jsem měl na mysli váš poslední odstavec. A Kalouska jsme zmínil jako příklad, že ani stálé ataky vůči opozici nepomohou k hlasům voličů. Co vám přijde směšné, jinému tak nepřijde vědom si toho, jak trčí mnozí ve svých ideologických vírách, což jim brání reálnému pohledu na svět.

Na vás jsem se obracel jako reakce na váš podnět. Uvědomujete si v životě, že dáváte podněty k reakcím? Nebo nejste schopen si uvědomovat samozřejmosti světa?

J. Venc 29.4.2019 9:27

Re: Dopadne to jak s mentorem?

Aha. Poukázat na fakt, že někdo zakládá politickou stranu a neumí (sám) vymyslet ani název (!) je "špína". Ach tak.

:-)

Kalousek založil stranu, dostal ji do Strakovky a doposud s ní dřepí v parlamentních lavicích. Nikoli navždy, přirozeně. Nicméně až to dokáže mladej Klaus, můžete teprve srovnávat a poukazovat.

M. Prokop 29.4.2019 9:11

Re: Dopadne to jak s mentorem?

Na programu zase až tak nezáleží. S naším volebním systémem z každého programu zůstane jen nějaký kompromis, i kdyby nějaká strana opravdu chtěla program dodržovat.

Mimochodem, u ODS kdysi jsem doufal, že alespoň něco ze svého programu splní, u ČSSD a dalších jsem se toho spíše děsil.

J. Venc 29.4.2019 9:15

Re: Dopadne to jak s mentorem?

S odstavcem druhým bezvýhradný souhlas.

Jinak ovšem na programu záleží dost - prvotní indikátor (alespoň pro mne), zda se takovým politickým projektem vůbec zabývat a ztrácet čas jeho sledováním .

M. Prokop 29.4.2019 9:19

Re: Dopadne to jak s mentorem?

Jako prvotní indikátor zajisté, ale potom spíš koukám na lidi a pokouším se odhadnout, jaké kompromisy budou dělat. A co by to s nimi udělalo, kdyby se dostali k moci.

J. Venc 29.4.2019 9:23

Re: Dopadne to jak s mentorem?

Taťka byl ostatně doslova mistrem kompromisů - příklady táhnou, že. Mladej bude více nesmiřitelný, myslíte?

:-)

M. Prokop 29.4.2019 9:29

Re: Dopadne to jak s mentorem?

Nevím, zas až tak moc to nesleduji, můj šálek čaje to není.

Jo, Klaus kompromisy dělal, ono mu nic jiného ani nezbývalo. Jeden z důvodů, proč osobně preferuji většinový volební systém. Nedávno měl na to téma zajímavý článek Pavel Kohout.

K. Janyška 29.4.2019 9:03

Všechno je už v politice obsazeno, jen pravda ne.

Nová politická strana musí být postavena na znalosti o tom, na jakých skutečných základech a principech vyrostl a stojí lidský svět. To ony nás vedou, to ony jsou zdrojem všeho, co jsou lidé vůbec schopni rozpoznat. To ony nám kladou nepřekročitelné meze, aniž by to drtivá většina lidí, blížící se všem, věděla. To ony nás prostřednictvím jimi evolučně vygenerovaných pravidel chování, které tvoří naši mysl, řídí.

Všichni ode mne vědí, že je to zejména neosobní civilizace divochů a dále se civilizujících, tedy individualizujících a subjektivizujících jednotlivců z účinků z obchodu a jimi neosobně generovaný spontánní řád lidské interakce a lidského světa, rozšiřující se právě od civilizovaných více k civilizovaným méně.

Takovému vědění o skutečné lidské situaci se říká kompozitivní teorie, neboť je to vědecký souhrn vzájemně provázaných a neodporujících si vědeckých informací získaných kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Úcta k této vědou popsané skutečnosti je vrcholem pravicového vidění lidského světa a musí být základem pro novou pravicovu stranu.

Já jsem ji nazval už před mnoha lety Občanská pravice, její program Východiskem je občan a ideovou bázi právě kompozitivní teorií. Jiná moderní politická aktivita nedává smysl. Jiných už na světě byly byly tisíce a všechny mylné.

Obávám se však, že ani Klausové na nic takového nemají. Musí se čekat dále. Možná, že i stovky let... Dzp.

F. Navrátil 29.4.2019 8:58

Odvaha místo flikování

Pokud se mladý Klaus odhodlá založit novou politickou stranu, pak neuspěje. Na politické scéně není požadavek po nějaké obrozené ODS, která by se potácela mezi pravicovou rétorikou, liberální praxí a levicovými metodami. V politickém systému je však volná nika pro stranu, která by reprezentovala občany, kteří pracují, platí daně a vychovávají děti. Byl byl to velký obrat od současnosti, kdy politické strany bez rozdílu preferují rozdělování, regulace, dotace, sociální dávky, genderismus, parazitické neziskovky, experimenty místo vzdělávání, granty místo vědy, čerpání místo kultury, europeismus místo vlasti a oikofobii místo vlastenectví.

M. Prokop 29.4.2019 9:00

Re: Odvaha místo flikování

Taková strana byli a snad i ještě jsou Svobodní a zájem nic moc. Takže takových občanů je zde asi málo.

P. Hlosta 29.4.2019 9:04

Re: Odvaha místo flikování

Mach zpočátku měl úspěch, ale obrátil se o podporu ke Klausovi st. a ten ho poslal k šípku. Od těch chvil Svobodní jen přežívají, až dnes Mach úplně skončil. On je rozdíl S podporou Klause st., nebo BEZ. ;-)

I. Semrád 29.4.2019 9:09

Re: Odvaha místo flikování

Ano, podpora od V-K-sena je hotové terno.

E. Derat 29.4.2019 9:11

Re: Odvaha místo flikování

Jo, asi stejné jako byla podpora V.Havla Bursíkovým Zeleným, a kde je jejich konec.

M. Prokop 29.4.2019 9:20

Re: Odvaha místo flikování

Neškodila by, ale VK je spíš konzervativec.

M. Prokop 29.4.2019 9:15

Re: Odvaha místo flikování

Svobodní si od počátku jeli po své koleji liberální strany. Klaus to nejdřív sledoval se zájmem, potom ho to přestalo zajímat, zřejmě mu byli liberální až příliš.

Takže, Klaus v tom velkou roli nehrál.

E. Derat 29.4.2019 9:06

Re: Odvaha místo flikování

Máte pravdu, ale po odchodu pana Macha z SSO to lepší nebude. A tak nová strana V.K. juniora je aspoň nadějí, že se tady najde třeba více opravdu pravicových voličů.

M. Prokop 29.4.2019 9:21

Re: Odvaha místo flikování

Lepší asi ne, ale na ty voliče moc nevěřím. Stačí kouknout zde, kolik debatérů si přeje menší stát a menší přerozdělování.

F. Navrátil 29.4.2019 12:44

Re: Odvaha místo flikování

Svobodné doprovázela organizační neschopnost a lísání se k liberalismu. Stranu musí budovat charismatický a autoritativní člověk. Ne blátivý šantala jako Mach. Nakonec skončili jako ideová pobočka TOP 09 nebo STAN. Tím ovšem ztratili důvěryhodnost.

M. Moravcová 29.4.2019 8:41

Klausovi držím palce.

Příměr se Zemanem kulhá, protože levičáků máme na politické scéně jak naseto. To se o konzervativních, pravicově zaměřených stranách říct nedá. Takže hodně štěstí a voličů přeji Klausově straně.

J. Franke 29.4.2019 8:47

Re: Klausovi držím palce.

Palce držeti je krásné, ale bez peněz to nepůjde. Musíte sáhnout do portmonky a přispět nějakým krejcarem na bohulibou činnost Klausovy rodiny, jinak to dopadne bledě.

R. John 29.4.2019 8:56

Myslíš Jardo...

... že z toho Mištinovýho zlata již nic nezbylo ?.. víš který... to arizovaný... Ale Lukoil IVK(b) ve štychu nenechá... si myslím... fondy na spřátelené vlády v Moskvě jsou bezedné .... jak nás poučuje historie...

P. Hlosta 29.4.2019 9:02

Re: Myslíš Jardo...

O firmě 'Kellner-úspěšný prodejce kopírek' jste neslyšel dosud?! Tam se shromažďovaly všechny penízky, co stomiliard ročně scházely skrzevá korupci. Jasně, že jsou dneska čistý jako slovo Boží! Není pochyb o tom, že ta významná osobnost Českého kapitálu Kellner bude rád investovat "své" peníze do politiky. On tak vzácný případ vzniku miliardáře přes prodej kopírek musí prostě do politiky a ukázat kam je třeba vést kapitalismus. ;-)

P. Hlosta 29.4.2019 8:56

Re: Klausovi držím palce.

Kalusovi jsou zadobře s Kellnerem, takže o peníze nemusí být nouze. ;-)

P. Hlosta 29.4.2019 8:57

Re: Klausovi držím palce.

Probůh! KLAUSOVI!!! to byl trapný překlep! :-(

M. Prokop 29.4.2019 9:01

Re: Klausovi držím palce.

Trapné jsou spíš ty Johnovy nenávistné bláboly.

R. John 29.4.2019 9:05

Áááá "liberál " se ozval...

... honem honem k zlatoústému ...ať máte stranickou legitimaci do čísla sto...to bude unikát... jednou...