3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

Naši Alexandrovci

Je to v poslední době jako na jevišti. Mezinárodní situace se zostřuje, vraždí se, válčí se, kradou se data. V okamžiku, kdy Česká republika, především pak její vláda, projeví solidaritu se spojenci z demokratických zemí Západu, scéna se rozsvítí a nastoupí sbor Alexandrovců: v čele prezident republiky Miloš Zeman, jemu u nohou se přičinlivě pinoží mluvčí Ovčáček, v pozadí bezpečnostní expert Jan Schneider, poté komunisté a pravicoví extremisté a spustí chór.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kyselková 16.4.2018 15:58

Re: Pane Neffe -

Jak já sleduji situaci včetně "Svobodného vysílače" - možná nejsem objektivní, jen obyčejná se smyslem pro spravedlnost. Netáhnu za sebou křivdu němčourů a rusáků !! Jsem nyní na straně východní.

(Sorry - zamilovala jsem se do starých ruských klasiků - Dostojevskij, Gogol, Puškin....hlavně Turgeněv - šlechtické rody x mužíci - nádherný psychologický styl a zajímavý pohled na staré Rusko).

Podle mne Rusko Putina zvolilo dobře.

K. Berka 16.4.2018 16:06

Re: Pane Neffe -

A S Turgeněv "Lovcovy zápisky".

J. Kyselková 16.4.2018 16:42

Re: Pane Neffe -

Ano !!! Já jsem se bála, že to bude o zabíjení, ale spisovatel zachoval ušlechtilou linii dobrého člověka.

P. Aron 16.4.2018 16:47

Re: Pane Neffe -

Také mám rád ruské klasiky - A.P. Čechov, L.N. Tolstoj.

P. Chládek 16.4.2018 15:08

Souhlas a Astonem...

J. Ševčík 16.4.2018 14:51

Souhlasim s autorem

Zase clanek na jednicku.Prorusky prezident Zeman zvasta ze nalet zapadnich spojencu mel byt potvrzen OSN .Proc kdyz Rusove napadli Ukrajinu nechtel take povoleni od OSN? Uz vyhrozuje ministrum co posvetili utok a upozronuje ze jeste jsou ministri,ale ne spojencu ,ale CR ,To by si mel v prve rade uvedomit sam prezident ci je prezident a koho je slouha.Rusko nas spojenec neni spojenci jsou zapadni zeme jak USA Francie Anglie

J. Matuška 16.4.2018 13:47

Útok proti mezinárodnímu právu

... Česká pravice pochopitelně zcela servilně a s jásotem přijímá toto drastické porušení mezinárodního práva, které je smutným precedentem do budoucna,pokud se někdo rozhodne "vykonávat dobro", aniž by o to ten, který stát stál. Útok našich spojenců na Sýrii byl vojensky spíše blamáží, neměl žádný veký význam z vojenského hlediska. Politicky zřejmě uzavřel kapitolu účasti Západu v Sýrii, neboť další krok, který učinil v hodinách následujících po útoku prezident Trump, je jedině správný. Trvá jeho rozhodnutí odejít ze Sýrie. http://vasevec.parlamentnilisty.cz/komentare/utok-proti-mezinarodnimu-pravu

Howgh! Tím končím, Tvá Máňa - už mi to leze krkem...

J. Franke 16.4.2018 13:52

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

No vida, Trump odejde ze Sýrie, ale Putin z Krymu ani náhodou. "Toto drastické porušení mezinárodního práva, které je smutným precedentem do budoucna,pokud se někdo rozhodne "vykonávat dobro", aniž by o to ten, který stát stál."

Ukrajina taky nestála o krádež Krymu, jestli se nepletu...

V. Kotas 16.4.2018 13:58

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Krym byl a je ruskej, Sýrie nikdy nebyla emerická.

J. Franke 16.4.2018 14:00

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Krym patřil Ukrajině, a Rusko uznalo její hranice včetně Krymu výměnou za jaderné zbraně.

S. Lazárek 16.4.2018 14:02

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Však už je taky po výměně, tak co....

J. Franke 16.4.2018 14:03

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Přesně tak. Další důvod, proč ruským politikům nevěřit.

V. Kotas 16.4.2018 14:14

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Krym daroval Ukrajině Chruščov, nepravomocně v záchvatu dobrosrdečnosti.

V. Kotas 16.4.2018 14:16

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Navíc v té době vůbec nepředpokládal, že se Sovětský svaz někdy rozpadne.

S. Lazárek 16.4.2018 14:18

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Jistě, ten dar mu tehdy museli schválit, což se i stalo. Dary v záchvatu dobrosrdečnosti nejsou směroplatný? Zajímavé....

V. Novák 16.4.2018 14:25

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

No, nestalo. Podle tehdejších sovětských zákonů bylo třeba schválení plény Nejvyšších sověrů obou republik.

Neschválila, nikdo jim to ke schválení nepředložil. Nejspíš by schválila, kdyby předložil - jenže se tím neunavoval.

A "výměna za rakety" je lež mnohokrát vyvrácená.

S. Lazárek 16.4.2018 14:28

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Tak že by tohle tomu zloprckovi ospravedlnilo jeho krádež? Jak myslíte Alexandrovče, já to vidím trochu jinak.

V. Novák 16.4.2018 14:37

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

A hlavně ti Krymčani!

Jak TI se ukradli hodným kyjevským neobanderovcům, nacigardistům, tryzubcům a pravosektorníkům! Ti lumpové jim ani nenechali příležitost pojednat je jako v Oděse!!

No sodomakomora!!!

M. Prokop 16.4.2018 15:01

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Ani nebudu rozvíjet, že ten Krym nejdřív ukradli krymským Tatarům, stalinsky je vystěhovali a pak podporovali zelené zlodějské mužiky. :-P

V. Novák 16.4.2018 15:49

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

No jo - ti Krymští Tataři! Škoda, že jim Potěmkin a Suvorov zatrhli nájezdy na slovanská a kavkazská území a lov otroků! Dokonce dřív, než Američani zatrhli totéž Alžírskému a Tuniskému bejovi...

Všiml jste si, že Krymští Tataři nikdy netvořili většinu obyvatelstva na Krymu? A že jich je na Krymu v současnosti víc, než kolik jich Stalin vystěhoval? A dokonce jsou tam legálně, což se jim za více než 20 let samostatné Ukrajiny nepoštěstilo...

J. Tolman 16.4.2018 15:03

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Že vy byste fandil i Sudetským Němcům, když se chtěli připojit tam, kam je srdce táhlo? A neměli Ukrajinci řešit problém s rusáky stejně jako Češi s S. Němci - tj. vykopnout je do Ruska?

P. Chládek 16.4.2018 15:11

Na tobě je hnedka vidět, že se v historii orientuješ, hlavo vypatlaná...

J. Václavíková 16.4.2018 15:20

Re:

Zato ty ne, hlavo vymytá.

M. Prokop 16.4.2018 15:26

Re:

Ač se s panem Tolmanem obvykle neshodneme, v tomhle má pravdu.

V. Novák 16.4.2018 15:50

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Kdy byly "Sudety" součástí Německa?

S. Lazárek 16.4.2018 15:12

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Tohle nepůsobí zdravě.....

J. Tolman 16.4.2018 14:37

Re: Útok proti mezinárodnímu právu

Krym nebyl z Ruské SFSR do Ukrajinské SSR převeden osobním rozhodnutím Chruščova, ani nikoho jiného, ale rozhodnutím tří parlamentů, změnou tří ústav a podpisy tří prezidentů. Celý převod nebyl jednorázovým rozhodnutím, ale procesem trvajícím pět měsíců.

Budapešťské memorandum

V rámci memoranda Ukrajina slíbila vzdát se svého jaderného arzenálu, kdežto USA, Británie a Rusko poskytly Ukrajině některé bezpečnostní ujištění. Signatáři se zavázali mimo jiné respektovat ukrajinskou nezávislost a suverenitu v rozmezí tehdy platných státních hranic, zdržet se hrozby silou nebo použití síly proti Ukrajině, zdržet se použití ekonomického nátlaku na Ukrajinu ve snaze ovlivnit její politické směřování

A. Trick 16.4.2018 15:03

Hahaha

"podpisy tří prezidentů"

SSSR měl jednoho jediného prezidenta, Gorbačova. RSFSR ani USSR prezidenty neměly. NIKDY!

J. Tolman 16.4.2018 15:10

Re: Hahaha

Dne 19. února 1954 schválilo Prezidium Nejvyššího sovětu SSSR dekret „O převodu Krymské oblasti z Ruské SFSR do Ukrajinské SSR“ – protokol č. 35. Toto datum se považuje za rozhodující při přechodu Krymu z Ruska do Ukrajiny.

Následně vydal Nejvyšší sovět SSSR (parlament Sovětského svazu) 26. dubna 1954 zákon „O převodu Krymské oblasti z Ruské SFSR do Ukrajinské SSR“ a vnesl příslušné změny do sovětské ústavy: do článku 22 o administrativním členění Ruské SFSR a článku 23 o členění Ukrajinské SSR. Dekret z 19. února i zákon a ústavní změny z 26. dubna byly poté podepsány sovětským prezidentem Klimentem Vorošilovem.

Nakonec schválil Nejvyšší sovět Ruské SFSR (ruský parlament) 2. června 1954 změnu článku 14 ústavy Ruské SFSR o administrativním členění Ruské SFSR. Nejvyšší sovět Ukrajinské SSR (ukrajinský parlament) schválil příslušnou změnu článku 18 ústavy Ukrajinské SSR 17. června 1954.

Proces převodu Krymské oblasti z Ruska na Ukrajinu trval oficiálně od 25. ledna do 17. června 1954, tedy pět měsíců. Hlasování v Předsednictvu ÚV KSSS bylo přítomno pět ze sedmi tehdejších mocných – Malenkov, Chruščov, Vorošilov, Bulganin a Kaganovič. Proces zahrnoval ústavní zákony tří parlamentů – Sovětského svazu (26. dubna), Ruské SFSR (2. června) a Ukrajinské SSR (17. června), dále dekrety a rozhodnutí tří Prezidií Nejvyššího sovětu – Sovětského svazu (19. února), Ruské SFSR (5. února) a Ukrajinské SSR (13. února), jakož i podpisy tří prezidentů – Sovětského svazu (Klimenta Vorošilova), Ruské SFSR (Michaila Tarasova) a Ukrajinské SSR (Demjana Korotčenka).

J. Tolman 16.4.2018 15:14

Re: Hahaha

Jak se ten který šéf v Rusku oficiálně označuje je nedůležité. Když může být bývalý agent ruského gestapa Putin oficiálně označován za prezidenta přestože je diktátor, tak tituly ztrácí jakýkoli smysl.