2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Náhoda, nebo důsledek?

Jestli je to shoda okolností čili náhoda, bude se to těžko vysvětlovat a bude malá ochota tomu věřit. Poslední útok na naše vojáky v Afghánistánu přišel ve stejný den, kdy byla zveřejněna neoficiální zpráva o našem vojenském úspěchu v této zemi

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Martinovská 18.10.2018 16:55

Re: Vídím

To je taky zajímavé. Gender centrum je neformální studentský a absolventský spolek na FSS MU v Brně. Pořádají přednášky, debaty, promítání filmů a prosadili umístění Dětského koutku, aby usnadnili rodičům studium. Pokud někde chtějí měnit mužské a ženské role, tak to já nevím. Mění v Brně učebnice? Otci Františkovi bych vzkázala, ale to tu nečte, že to trochu přešvih.

P. Boublíková 18.10.2018 16:54

Re: Pojďme mezi uprchlíky

No, nevím, jestli se ta ochota netýkala právě těch malých dětí, které jaxi nejsou na skladě.

V uprchlických táborech se ví všechno, dokonce tam plán Šojdrové vyvolal paniku mezi příbuznými, kteří se starají o děti bez rodičů.

J. Anděl 18.10.2018 16:52

Re: Vídím

To je fakt a je to zajímavé s ohledem na dosavadní diskuzi, vyvolanou kázáním pana Piťhy. Pan Halík například píše, že se jedná (u konzervativního kléru) o opozici papežovi Františkovi.

H. Omar 18.10.2018 16:51

Re: slovo nadávka

A to ženy v Africe nedělají?

M. Martinovská 18.10.2018 16:51

Re: slovo nadávka

Ale prosímvás, myslíte že to píšu úplně vážně? Proč mají kratší věk? No v rusku je to jasný.

M. Moravcová 18.10.2018 16:51

Re: Na iDnes je stále ještě článek

já užívám magnezium, chytá mě křeč do stehenního svalu. Vám na mozek to možná nezabere.

P. Boublíková 18.10.2018 16:50

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Ano, ta původní idea byla pomoci těm nejohroženějším a nejzranitelnějším, malým opuštěným dětem. Pěkná, ale zřejmě naprosto nedomyšlená.

Takže nejspíš se zase začne o dětech bez doprovodu, případně o rodinách s dětmi, a tak pořád dokolečka dokola.

M. Martinovská 18.10.2018 16:50

Re: Pojďme mezi uprchlíky

No já myslím, že to chtěla napřed prosadit u nás, ono zjišťovat od sirotků, zda by nechtěli do ČR, když by bylo zcela nereálné, aby se sem dostali, by bylo trochu blbý vůči těm sirotkům, nemyslíte?

R. Tesařík 18.10.2018 16:49

Re: slovo nadávka

Ono to bude asi něčím jiným.

J. Kombercová 18.10.2018 16:49

Re: Na iDnes je stále ještě článek

Bububu, jezinko. :))

J. Kombercová 18.10.2018 16:48

Re: Na iDnes je stále ještě článek

Tak proč ta poznámka, když vlákno JE o článku? O voze, o koze?

M. Martinovská 18.10.2018 16:48

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Šojdrová tvrdila, že rodiny v ČR ochotné k adopci má.

Co se týče výrostků, to fakt nevím, zda by sem chtěli. Ale je otázka, co je příčina a co následek, zajímavé je, že o odmítavém postoji Zemana k uprchlíkům věděli i lidi v jordánském uprchlickém táboře, kde právě Charita působila, asi něco proběhlo i v médiích, která sledují.

J. Kombercová 18.10.2018 16:46

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Přesně. Chtějí sem vůbec? Pokud jsou to děti s doprovodem, neměly původně za cíl své příbuzné (byť z desátého kolena) usazené už někde v západní Evropě?

J. Anděl 18.10.2018 16:46

Re: Vídím

Ještě zajímavý popis a shrnutí (přičemž feminismus de facto zahrnuje do podmnožiny gender, alespoň strukturou článku, resp. tyto dva pojmy spojuje jako blízké a tam je také kořen úvahy z názvu článku, zda je to "věda nebo ideologie") zde:

http://www.hks.re/wiki/doku.php?id=2017:gender_-_veda_nebo_ideologie

Včetně zajímavého zamyšlení autora v úplném závěru, jak se na to dívá pan Špaček :-).

J. Kombercová 18.10.2018 16:45

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Paní Šojdrová říkala, že na tom plánu, když ho představila veřejnosti, pracovala spolu s Pachtou půl roku. Ten její plán nakonec byl "přijmeme 50 sirotků", ale kde je vzít, to nevěděla a neví zřejmě dodnes.

M. Martinovská 18.10.2018 16:45

Re: Vídím

Aha, díky za odkaz. Zdá se, že papež se vyjadřuje poněkud provokativně, není zde úplně daleko od Piťhy.

P. Boublíková 18.10.2018 16:42

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Tak těch větších dětí a výrostků by bylo dobré se v první řadě zeptat, jestli do čr vůbec chtějí, do děcáků či do rodin? Eventuelně kolik rodin by bylo ochotných si vzít domů puberťáka, eventuelně (převážně asi) muslima.

F. Doušek 18.10.2018 16:39

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Nějaká Slovenka mezi uprchlíky v táboře sama ve stanu přespávala, a sotva 18-tiletý Tunisan ji "vojel". Psali minulý týden.

M. Martinovská 18.10.2018 16:39

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Ale chápu že Šojdrová myslela, že rodin se tu lidi budou víc bát než představy nevinného, ovlivnitelného sirotka, že zkrátka Sirotek projde, tak kde neprošel Uprchlík.

M. Martinovská 18.10.2018 16:37

Re: slovo nadávka

Ale k tomu jsem zas našla že mají kratší život, protože v důchodu přestanou pracovat a je to větší zlom než pro ženy, které čekala celý život doma druhá směna a ta jim samozřejmě v důchodu zůstává, tedy že každým umytím oken a vydrhutím kachlíků si prodloužíme život o........ 2 dny?

M. Martinovská 18.10.2018 16:35

Re: Pojďme mezi uprchlíky

aha. Já myslela třeba steřdní děti v táborech, výrostci v táborech. Mně se ta iniciativa s e sirotky nevímproč taky úplně nezdá, zdá se mi tedy že se pokusila zahrát na city, nevím zda je to dobře, zapůsobit na okoralé srdce Andreje B a českého lidu, aby se ustrnulo - mnohem líp se mi líbí praktická a reálná akce Charity, přesídlení rodin z táborů - ono totiž v těch táborech jsou lidi dlouhá léta dost bez perspektivy a doléhá to na mladé lidi - rodiče už jsou aspoň hotoví , ale ti mladí, co dlouhý léta nemají perspektivu práce (v táborech se nesmí), tak to je dost průšvih.

J. Anděl 18.10.2018 16:34

Re: Vídím

Jinak myslím argumentuješ zavádějícím způsobem, když se snažíš získat správnou definici, jak jí definují třeba skripta gender studies, relativně úzkého a jasně ohraničeného vědního oboru.

Aktivismus, demonstrace, politické tlaky, tweety a diskuze na sociálních sítích se skripty a definicemi neřídí.

H. Omar 18.10.2018 16:32

Re: slovo nadávka

Taky proto mají kratší život. ;)

M. Martinovská 18.10.2018 16:31

Re: slovo nadávka

No to je pravda. Někde jsem viděla článek ale teď jsem ho nenašla, že musí vydělávat, dělají přesčasy a jsou unavení, víc než ženy.

P. Boublíková 18.10.2018 16:31

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Četla jsem nějaké reportáže - malé děti, o které by se nikdo z rodiny nestaral, v řeckých táborech údajně nejsou. A pokud přece jen jsou, proč už nemá Šojdrová jejich seznam a nepodniká další kroky?

Takové zcela opuštěné děti byly nalezeny přímo v Sýrii, ale tam odtud je nelze vyvážet.

J. Anděl 18.10.2018 16:28

Re: Vídím

Tradiční role rodiny, nic moc víc tam myslím nemá.

R. Tesařík 18.10.2018 16:27

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Už hledáte?

D. Green 18.10.2018 16:27

Re: Zeman odstoupí, začíná se šířit mezi jeho odpůrci.

https://goo.gl/4XfO

H. Omar 18.10.2018 16:26

Re: slovo nadávka

A co se teprve děje můžům....

M. Martinovská 18.10.2018 16:25

Re: Pojďme mezi uprchlíky

Vy si taky myslíte, že v těch řeckých táborech žádný nejsou?