2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Na svatého Jiří

Dneska je, tedy vlastně včera bylo svatého Jiří. Nezajímavá záležitost! Ústavní soud se namontoval do nemocenské, do které mu v zásadě nic není, cikáni, pardon Romové z Nejdku zmydlili policajty, co bude s „blobem“ se pořád neví, OECD nám radí, co máme dělat s mateřskou a hypotékama, což je obzvlášť pikantní po maléru, co „moudří“ v OECD zadělali s vlastníma hypotékama svojí vlastní blbostí na téměř celosvětový bankovní malér...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hulwat 25.4.2008 17:45

Re: Re: Hadi a štíři

ščúrek, -rka m. štírek, škorpion (Zdroj: Malý staročeský slovník)

Luboš55 25.4.2008 17:54

Re: Re: Re: Hadi a štíři

S tím souhlasím (a nepíšete to dnes poprvé), ale co Vás vede k přesvědčení, že v tom přísloví se myslí "ščúrek"? Vždyť se to ani nerýmuje s Jiřím!

hulwat 25.4.2008 19:12

Re: Re: Re: Re: Hadi a štíři

Na Svatý Jurzi na mezě                                                                                                                            hadowe i ščúka   viděnie vylehovati sě.

Vodička- sapér 25.4.2008 17:02

Pohled do zpětného zrcátka

Dnešní  povídání  p.  Vlka st.  o  počasí  a  zapomenutých  pranostikách,  doufejme,  nevyvolá  u  p.  B.  Doležala  velký,  neovládnutý   výron  vzteku,  jako  v roce  2002 ,když   p.  Vlk st.  někde  vyjádřil  svůj  názor   na     odsun   Němců  ze  Sudet,   po  II.  sv.  válce.  Chcete  o  tom  vědět  víc?  Dejte  si  do  vyhlédavače  internetu  Vlk  st.,  po  otevření  článek  B. Doležala  z  11.-  20.  3.  2002  Nelžeme  si   do  kapsy, ve kterém  rozhodně    ze  starého  Vlka  žádné  přítulné  zvíře nedělá,  naopak   před  ním  varuje.  Poutavé  to  počtení! A   dnes,  po  šesti letech,  se  tito dva vysloužilí,  obstarožní  kadeti  spokojeně  plaví,  k  naší  radosti,  na  jedné  kocábce!

Psí vrah Čumil 25.4.2008 18:19

Re: Pohled do zpětného zrcátka

Jo, nemají si co vyčítat. Alzheimer kosí oba stejně nemilosrdně.

Luboš55 25.4.2008 16:50

Haló, je tu někdo?

Kajan 25.4.2008 16:30

Zelené Khméry je nutné zbavit moci, jinak zabijí půlku lidstva !!! Dzp.

Luboš55 25.4.2008 16:45

Re: Zelené Khméry je nutné zbavit moci, jinak zabijí půlku lidstva !!! Dzp.

Jak to myslíte, Kajane?

GSDr. Pasáček koz ve Vermontu 25.4.2008 16:30

Učitelé a učitelky

Mnoho problémů ve školách se běžně svádí na to, že převážně učí učitelky a je velmi málo učitelů. Jsou učitelky méně schopné po pedagogické a odborné stránce ?  Proč ?  Mohl by to některý vzdělanější diskutující vysvětlit ?

Děkuji.

Učitel 25.4.2008 16:38

Re: Učitelé a učitelky

Učitelky nejsou méně schopné. Ale chlapcům chybí mužský vzor, to je ten hlavní problém. Zejména pokud chlapce vychovává pouze matka, což je dost častý případ.

On se ten kluk musí tu mužskou roli od někoho naučit.

portwyn 25.4.2008 16:46

Re: Re: Učitelé a učitelky

Koukám že jsem zdlouhavě napsal totéž, co Vy stručně.

portwyn 25.4.2008 16:45

Re: Učitelé a učitelky

Ne, spíše je poslední dobou stále více dětí, které nerespektují ženské autority. Některé (no...častěji někteří) z rozvedených rodin s mámou mávají jak chtějí a přenášejí to i do školy. Je fakt, že jako muž mám podstatně méně problémů s kázní (a upozorňuju: NIKDY jsem neuhodil žáka). Na druhou stranu kolega z jiné školy zápasí se skupinou dívek, jejichž matkám říká "liga rozvedených matek". Dámy nenávidí muže (nebo aspoń se tak tváří) a on má smůlu, že to naočkovaly i dcerám.

Pak je ještě jeden efekt: muž ve škole zpravidla učí ze zájmu o obor. Žena ve školství je často takový ten klasický typ bývalé vzorné žákyně, která má všechno včas a správně. No a protože zákonitě preferují stejné vlastnosti u dětí, s řadou (obvykle) chlapců si nepadnou do noty. Pokud je to ve dvou generacích, tatínek zpravidla neopomene sdělit synovi, že učitelky jsou krávy a komunistický baby a syn se podle toho chová... Ovšem z odborného i lidského hlediska je dobré mít ve škole mix mužů i žen.

GSDr. Pasáček koz ve Vermontu 25.4.2008 16:56

Re: Re: Učitelé a učitelky

Děkuji za vysvětlení. Já jsem si to tak nějak představoval: mužská autorita je silnější.

Učitelství je vznešené poslání.

portwyn 25.4.2008 17:00

Re: Re: Re: Učitelé a učitelky

Děkujeme za uznání :o)

Von 25.4.2008 18:06

Re: Re: Re: Re: Učitelé a učitelky

Připojuji se!

I.Laengsfeld 25.4.2008 16:27

Zivot tropi hlouposti - aneb chytli zlodeje z Terezina

Obviněný byl převezen z policejní cely převezen do vazební věznice v

Litoměřicích ve 14. 35 hodin,“ řekla Právu litoměřická policejní mluvčí

Alena Romová.

Na Novinkach k tomu dali fotografii obvineneho -  a zablokovali diskusi :-P

Zdendáč 25.4.2008 16:39

A zablokovali diskuzi...

...hned u dalšího článku o přičmoudlém násilí v Nejdku.

portwyn 25.4.2008 16:01

A ještě k tomu závěru

Množiny už se neučí na prvním stupni několik let...od 1996 určitě (ledaže by si je tam někdo zařadil o své vůli). Oni totž ti pitomí čeští učitelé od začátku věděli, že je to kravina cpát mrňatům algebru. Jenže podle vyspělého francouzského vzoru jim to bolševik nacpal. (Ale to jen na okraj, je to mírně off topic, ovšem je vidět, jak je pan autor fundovaný a nezaujatý.)

Psí vrah Čumil 25.4.2008 16:10

Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.

Ten člověk jen prostě žvaní - a tím to končí. Vy mu leda děláte radost.:-)

portwyn 25.4.2008 16:15

Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.

Ale já ani tak nasrděnej nejsem. Kdysi jsem pana Vlka naštval nějakým komentářem a on si to těď kompenzuje. Ale normální čtenáři mají právo na informace, tak jim je dávám. Od novinářů je nedostanou, těm je pravda šumafuk.

Haf 25.4.2008 16:25

Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.

Pravda je to, co tady chybí všude - vod Klause po posledního starostu (vobecně),

portwyn 25.4.2008 16:15

Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.

Jinak zdravím a přeju hezký pátek :o)

Psí vrah Čumil 25.4.2008 16:19

Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.

Já vám taky přeju. MMCH - IMHO bylo to zrušení množinové výuky matematiky dost blbost, jak tak sleduji na vlastních potomcích. Jeden jimi ještě prošel, druhý ne. Matematiky nestudoval ani jeden, ale patrné to na jejich myšlení je.

portwyn 25.4.2008 16:31

Re: Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.

Nojo, ale na to musí být národkářka se smyslem pro matiku, což zas není pravidlo. když se to zkoušelo na pilotních školách (1975 a tak), bylo to prý fajn, ale tam byly vyškolený nadšenkyně. Ostatní to dost často pojaly formálně a místo počítání kreslily děti barevný kolečka...

Jara London 25.4.2008 16:37

Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.

Nechápu toho člověka Čumila. Celý den tady (a nejen tady) "oblažuje" dnes a denně svými bezobsažnými provokacemi a bláboly, stejně jako např. Magor Milda. Zajímalo by mě, kdo ho za to platí. Protože pokud je zaměstnaný v reálné firmě, nevydělá si ani na slanou vodu. Z mé firmy by vyjel jak fretka z liščí nory, navíc bych mu ty hodiny strávené na internetu na mém počítači a za moje peníze za připojení nechal natvrdo strhnout z platu.

Zuzana W 25.4.2008 16:41

Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.

Nezapomnel jste na neco, Londone? Treba posadit je za katr? :-/

Pavla B. 25.4.2008 16:49

Re: Re: Portwyne, chápu vaši nasrděnost, ale nemrhejte s ní na starého Vlka.

Budete se hrozně divit, ale platíte ho vy - podle zákona o koncesionářských poplatcích.;-)

Rudolph 25.4.2008 16:51

Jasně, politicky se tady může vyjevovat jen pan majitel :)

Luboš55 25.4.2008 16:43

Re: A ještě k tomu závěru

Nevím, jaké máte zkušenosti, ale mně připadalo, že si s tím mí potomci docela věděli rady. Ze všech diskusí o množinách jsem měl vždycky dojem, že problém měli rodiče. Zdálo se jim, že když ONI byli dětmi, probíralo se to až na střední škole (což je ovšem i můj případ).

Spousta dospělých má stále dojem, že by se mělo učit pořád stejně, jako kdysi. Ale tak to není. Nicméně je fakt, že množiny po čase zas zrušili (asi převládl tradiční názor).

portwyn 25.4.2008 16:52

Re: Re: A ještě k tomu závěru

No, ty množiny učit můžete. Ale podle mne by poznání dítěte mělo zhruba kopírovat poznání lidstva - od primitivnějšího a hlavně konkrétnějšího k abstraktnějšímu. Vzhledem k tomu, že množiny lidstvo začalo dělat někdy v 19. století (Bolzano) a pořádně až ve 20., tak je lepší se o tom zmínit až v 7. nebo 8. třídě. BTW množiny jsme my "předmnožinoví" měli v geometrii v osmičce, akorát se tenkrát neříkalo "množiny bodů dané vlastnosti", ale "geometrická místa bodů". Ovšem v názvech ta matika není, žejo.