22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Mýto pro kozu

Jedni o voze, druzí o koze, tak by se dal stručně shrnout výsledek řízení antimonopolního úřadu ve věci tendru na dodavatele mýtného. Antimonopolní úřad dospěl k závěru, že při výběrovém řízení byly dodrženy zákony. Jenže to, co budí pochybnosti, je samo zadání soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šumavák 28.1.2006 12:19

Boj může vést jen RESPEKTOVANÝ lídr :

http://www.ateo.cz/frame/phpgal/pict//2.404.jpg
ibn Kantor Ideal 28.1.2006 12:39

To je Wellington?

Šumavák 28.1.2006 12:55

to je ten s maskou demokrata !

ibn 28.1.2006 10:51

rput

Vlk se nazral, koza cela nezustala, tu sezral taky. Ale misto ni prompne nastrcil novou, koupenou za dane poplatniku.
Rpuť 28.1.2006 10:56

...novou, dřevěnou.....

A dřevěnou, dřevěnou, tu já mám nejradši...
ibn 28.1.2006 11:34

Re: ...novou, dřevěnou.....

Ja ji pomiluju
a vona zase me, me, me
ale ze je dotovana
netrapi srdce me
Kajan 28.1.2006 10:35

Jo, koaliční spolupráce je nad všechny počty světa !!! Dzp.

Veteran 28.1.2006 10:13

Pořád stejně

Jak jde o velké prachy všichni bojují jak lvi! To by bylo, alby se nějaká skulinka nenašla.
kapitán 28.1.2006 10:21

Re: Pořád stejně

Je to smutné, ale je fakt, že STRANY potřebují stále více peněz na své financování.
Představa, že dostanou sponzorský  dar ZADARMO je prostě NAIVNÍ.
SYSTÉM demokracie = soutěž stran
je z PRINCIPU korupční
ibn 28.1.2006 11:10

Re: Re: Pořád stejně

Demokracie = soutez lobbystu
cekon 28.1.2006 9:46

bratr Šimonovský

evidentně na svou funkci nestačí
Veteran 28.1.2006 10:15

Re: bratr Šimonovský

On přece už v Brně prokázal co umí. Třeba"dostavoval" Špilberk a podobně. Dost lidí je rádo, že zmizel v Praze.
Preqapeny 28.1.2006 12:03

Re: Re: bratr Šimonovský

Ten Špilas, to je fakt průser. Šimonovský je brněnské tróba a zaplať Bůh je v pryču...
kapitán 28.1.2006 9:20

SPONZORING stran

Je to smutné, ale je fakt, že STRANY potřebují stále více peněz na své financování.
Představa, že dostanou sponzorský  dar ZADARMO je prostě NAIVNÍ.
SYSTÉM demokracie = soutěž stran
je z PRINCIPU korupční. 
Rpuť 28.1.2006 9:02

PeSi - ono téma je to věčné. A futurum už samo v sobě obasahuje naději.

Ovšem připomíná mi to mé prohlášení, že ten čurbes snad do Vánoc uklidím. - Taky jsem neřekla do kterých...
 
P.S. Manžel dojel dobře, my dvě jsme se probudily až před domem.
LisakFOX 28.1.2006 8:46

náklady a výnosy

Pro fimu Kapsch 22 miliard. Roční výběr mýtného asi 10 miliard. Takže přes dva roky se bude vybírat jen na firmu Kapsch a ne na zničené silnice. Tomu říkám "dobrý" obchod. A po deseti letech znovu.
PeS 28.1.2006 8:22

2 Rpuť

Dobré ráno, koukám, že jste dojeli dobře... Jinak, jak je z obrázku patrno, s korupcí je prostě nutno neustále bojovat, vystavovat se pokušení jehož neodvratným důsledkem je v tom zákeřném a tvrdém boji občas čestně podlehnout, leč samotný boj nevzdat, znovu povstat a bojovat dále, vstříc dalším porážkám. Vždyť jaký by to jinak mělo všechno smysl? Utrpět porážku v tak náročném boji není jistě nic špatného a každému musí být jasné, že z pozice nemajetného bezvýznamného idealisty se s korupcí zkrátka bojovat nedá. Není s čím...
Křupan 28.1.2006 8:12

Off topic

Tohle je docela legrace:
 
...nebo spíš končí legrace.
 
Jirka 28.1.2006 7:40

Pro upřesnění

1. ÚOHS nezkoumá TECHNLOGICKOU stánku věci. To řekl Pecina jasně. Jejich úkolem je posoudit, zda byla dodržena formální pravidla stanovená v zák. 40  o zadávání veřejných zakázek. I když by zadání znevýhodňovalo určité technické řešení, je to z hlediska tohoto zákona zcela nepodstatné. Zadání například nepřipouštělo řadu jiných hypoteticky možných řešení, např. kontrolní budky se závorou a lidskou obsluhou, zavedení funkce výběrčího mýta, který by na hranici přisedl do kamiónu a svezl by se až na další hranici, čestné prohlášení řidiče kamiónu o počtu ujetých kilometrů - a jistě by se daly vymyslet další. Za výběr technologie zodpovídá MD ČR a žádný zvláštní zákon je v tom neomezuje.
 
2. Systém satelitní navigace s on-line přenosem dat přes GSM/GPRS/EDGE síť je technicky zvládnutá a široce používaná varianta. Každá česká firma, která provozuje svůj autopark, si může nechat namontovat příslušné palubní jednotky za pár tisíc korun a mít automaticky generované knihy jízd. Systém je levný, spolehlivý, naprosto bezobslužný. Viz také www.tracker2.cz. Dotáhnout jej pro účely zpoplatnění kamiónú by jistě nevyžadovalo žádné miliardové investice.
 
3. Je veřejným tajemstvím, že hlavním cílem tohoto projektu je financování předvolební kampaně KDU/ČSL. To zamená utratit velký balík peněz u té správné firmy.
Howg.
zalozak 28.1.2006 9:13

Re: Pro upřesnění

system satelitni navigace, sledovani pohyby vlastniho autoparku a vyber mytneho na dalnicich jsou dve naprosto rozdilne veci.    Pokazde kdyz se o tomhle hovori, ozve se banda technologickych nadsencu kteri dokazuji jak vlastne lze pouzit mobil , jak je jednoduche pouzit satelit s GPS a GSM prenos k monitorovani...
 
Jedna zasadni otazka napriklad je ze system musi registrovat pouze pohyb na urcene dalnici a ne silnici ktera krizuje ci jde kus paralelne. (Na cemz uz ted par dopravnich firem v nemecku rve). Druha otazka je ze (coz germany netrapi ale nas by melo!) ze system ma plnit svuj ucel a nikoliv provadet nevyzadane funkce.........napriklad....cilem je platit mitne nikoliv monitorovat kazdy pohyb...atd...   
vita 28.1.2006 12:32

Re: Pro upřesnění

A že Němcům trvalo zavedení toho "dávno zvládnutého systému" o rok a půl déle než bylo plánováno, ministr frkéru se jen tak tak neporoučel - a dneska (když te systém dle Astona funguje) odhadují, že jim utíká 10-15% v nevýběrech. Opakuji ODHADUJÍ - ten systém jim ani neumožní ztrátu kvantifikovat. Zatímco staromilští Rakušáci si chrochtají, že vyberou přes 99%.
hLAVSON 28.1.2006 13:19

Re: Re: Pro upřesnění

No Jen malý přípodotek. Přesnost je 5-10m. Rozlišit paralelní silnici dokáže můj navigační systém v Renaultu bez problémů, maximálně to jednou trvalo 10 vteřin. Kolik takových míst na dálnici, kde vede paralelní silnice v délce započitatelné do mýta paralelně je, nevím samozřejmě přesně, ale odhaduju to tak na řádově jednotky.
Rpuť 28.1.2006 7:35

Vlk se nažral a koza zůstala celá.

ivo 28.1.2006 7:20

kdu

Vždyt je to úplně jasné čssd se napakovala na dolech a unipetrolu,tak kdu dostala tento kšeft.Proto taky nebude vítěz zpochybněn , protože by to pak kdu vrátila čssd i s úroky.
Ferda 28.1.2006 5:29

Z kuloárů

Od jednoho nejmenovaného, vysoce spolehlivého zdroje jsem se dozvěděl podrobnosti z jednání Antimonopolního úřadu. Jeho pracovníci se nemohli dlouho dopídit, zda stížnosti vyřazených firem jsou opodstatněné. Protože jednání nebralo konce, nervózní uklízečka postávala s mokrým hadrem před jednací místností. Z jejích stále výmluvnějších pohledů a gest bylo jasné, že co nevidět některého jednajícího soudruha tím mokrým hadrem přetáhne.
Předsedající nevydržel nervové napětí a vykřikl na uklízečku: "Když jste tak chytrá, tak nám poraďte a my půjdeme domů!"
Stará Nováková s prověřením 1A řekla: "Mám doma mikrovlnku už deset let a pořád šlape jako hodinky."
Ano. I takto prostě se někdy tvoří dějiny.
 
zalozak 28.1.2006 4:15

K te "zastaralosti"... ono se casto nebyplaci byt na "spici" ve vecech ktere vyzaduji robustnost

Satelitni system ktery dle Astona "funguje" jiz od lonka v nemecku ma za sebou celou radu zpozdeni, problemu a ty jeste neskoncily. Nakonec se nelze divit, industrialni reseni malokdy jsou bezvadna na prvni pokus.  (Mozna ze by se ani tem Pendolinum nemelo tolik nadavat - problemy se zavadenim novych souprav byly vsude na svete)
 
Nevim zda ta firma mela dostat zakazku ci ne, ale radeji vidim kdyz se penize vrazi do neceho co si jiz svoji fazi experimentu proslo a fuguje docela dobre.
jura-p 29.1.2006 16:32

Re: K te "zastaralosti"... ono se casto nebyplaci byt na "spici" ve vecech ktere vyzaduji robustnost

No jo, nedá se očekávat, že technologie u Pendolin bude fungovat, když první vlak tohoto typu vyjel teprve před padesáti lety.
Miroslav Zikmund 28.1.2006 3:56

Obchodovat se musí umět

V okamžiku, kdy se  v parlamentní komisi podařilo zamáznout pod koberec kauzu Unipetrol, tak je logický i výsledek kauzy Kapsch.
divana 28.1.2006 3:07

tak se nám ti kolaboranti zase ukázali!

to byl týden řečí, že si nedáme vzít svých 5% na byty a budeme rakušáky vetovat. a najednou mi v událostech, komentářích guláš řekl, že nebudeme vetovat!!!
mol 28.1.2006 2:11

no nevím

proč teda ty "certifikáty o bezpečnosti práce a vlivu na životní prostředí" ty ostatní firmy nedodaly, když jsou tak úžasný? jinak bych řek, že odborníci považují mikrovlný systém za "za technicky překonaný", to spíš laici typu Neffa, které prostě cokoli spojeného s vesmírem fascinuje a mají to za vrchol techniky.