3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

My jen chceme vědět

Organizace Člověk v tísni se rozhodla uspořádat mezhi středoškoláky "volby na nečisto" a socialističtí hejtmani se už začali "zajímat", které školy se do projektu zapojí. Co je jim proboha do toho, zeptám se naivně. To se těch studentů tak bojíte? zeptám se méně naivně. Ano, bojí se studentského hlasu, řeknu vážně. Středočeský Rath to řekl jasně - středočeské hejtmanství "nedoporučuje" školám účast v akci, která má přivést studenty k občanskému postoji. Co doporučuje místo toho? Sražené paty a čepici v ruce a uctivý předklon, to mají socialisté rádi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 28.4.2010 7:26

Ano, ale

ti tři z deseti, co ho chtějí, přijdou k volbám, kdežto z těch sedmi???

L. Zlobil 27.4.2010 23:16

Sedm z deseti lidí nechce Paroubka v politice :-)

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domova/sedm-z-deseti-lidi-nechce-paroubka-v-politice/

J. Urban 27.4.2010 21:13

Jsem

optimista a věřím, že opatření toho estébáckého MUDr. bastarda bude mít pro sosany kontraproduktivní účinek. Nejsem příznivce tunelujících modroptáků, ale volit dnešní levici, ať oranžovou nebo rudou, znamená volit nesvobodu - a študáci si to nyní uvědomují tím víc. Možná k volbám zase nepřijdou, ale třeba to proberou aspoň doma a ovlivní své rodiče. Jinak už jen svatý Václav.... 

P. Kolář 27.4.2010 16:37

Komunistické manýry už od škol

Socani se snaží nenápadně vychovávat vyděšené a poslušné stádo už od škol. Jako by se nám vracela (padesátá) léta mého mládí.

K. Krbálek 27.4.2010 16:28

pořádně to rozmázněte

já se jen divím, že kauzu studentských voleb téměř zakázaných sociálními demokraty ještě pořádně v médiích nerozmázla nějaká jiná strana. Vždyť to krystalicky čistě ilustruje, jak by probíhala ostrá vláda ČSSD. A když to neudělá žádná strana, proč do toho nejdou samotní novináři. Že by se i oni už báli dlouhých Paroubkových prstů

P. Boublíková 27.4.2010 16:42

Re: pořádně to rozmázněte

Dnešní MFD studentské volby docela rozmázla http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=098&r=titulni_stranaa&idc=1375478

Je fakt, že takový politický dozor nad činností nestátní organizace je na pováženou... tvorba seznamů ne/účastnících se škol... žádné příjemné asociace to nevyvolává.

L. Zlobil 27.4.2010 19:32

Re: pořádně to rozmázněte

To je stejné jako "Kodetův seznam" tady :-)))

V. Novák 27.4.2010 12:16

Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

nebo bez. Cenu určuje konečný spotřebitel a její skladba ho nemusí zajímat.

Jinými slovy - ty peníze shrábne buď stát nebo někdo v řetězci těžař-dopravce-rafinérie-pumpa. Vy zaplatíte furt stejně.

Z. Válek 27.4.2010 13:01

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

Šejci mají pravdu. Cena základní suroviny je pouhých 9,- Kč. Stát si bere 18,. Kč. Když vidí, jak se na tom pakují státy a distributoři, pak musí mlátit hlavou o podlahu mešity, že jsou tak blbí a prodávají tak lacino. Zvyšování ceny základní suroviny je především způsobeno naší vlastní hrabivostí.

V. Novák 27.4.2010 13:22

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

Nejde o zvyšování ceny základní suroviny. Cena vždycky najde na trhu takovou hodnotu, která zabezpečí dodavateli největší zisk - jestli si z konečné rovnovážné ceny ukrojí stát, není podstatné. Cena stejně vyleze tam, kolik jsou spotřebitelé ochotni zaplatit.

Když výrazně zdraží, začnou se rentovat i další naleziště - viz ropné embargo v 70. letech a těžba v Severním moři. A to se jim nelíbí.

Z. Válek 27.4.2010 13:33

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

V tomto případě bych o trhu nemluvil, protože u nás prakticky neexistuje. Netýká se to jen benzínu či nafty, ale i ekjtřiny a plynu. Tyto ceny nejsou stanoveny tržně, ale kartelově, při čemž úřad na ochranu hospodářské soutěže chrní.  Reakce ČSSD, která prosazuje zřízení úřadu, který by měl ceny korigovat je správná. V zemích, kde je kupní síla 3 x vyšší jak u nás jsou tyto ceny nižší, což je výsměch celé neviditelné ruce trhu.

V. Novák 27.4.2010 14:44

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

Neviditelná ruka trhu vždycky vytáhne ze spotřebitele maximum, které je ještě ochoten zaplatit. Málokdy - pokud vůbec, já si na takový případ nezpomínám - kopíruje kupní sílu. Máme dražší auta i digitály než Němci - a to se Škodovky u nás vyrábějí. Taky kartel? Nejdražší elektřina v Evropě je v Albánii se zanedbatelnou kupní silou proti nám. Proč? Protože je jí nedostatek a i Albánci si už na její výhody tak zvykli, že radši omezí něco jiného.

Říkám to nerad, věříval jsem na státní zásahy a řízení, ale funguje to takhle a ČSSD přinejmenším v tomto případě kecá.

Z. Válek 27.4.2010 14:55

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

Ale jistě, pokud je něčeho nedostatek, tak budiž. Cena to srovná, ale pokud je něčeho dostačující množství, nebo dokonce nadbytek, pak je cena držená uměle a je třeba do toho systému zasáhnout. Vím, že může dojít k pokřivení cen, ale stále je to lepší, když peníze např. za el. energii zůstávají v podnicích, které vyrábí, než u výrobců enrgie.

M. Prokop 27.4.2010 15:34

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

Jo, zasahujte, a jsme v RVHP zpět ještě rychleji než přičiněním Brusele.

M. Prokop 27.4.2010 15:32

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

Neviditelná ruka trhu (není-li státně kurwena) zajišťuje, že spotřebitel zaplatí minimum (není-li úplně blbý).

Naopak žádný úřad ještě nízké ceny tak, aby byl produkt dostupný, nezajistil a nezajistí.

Momentálně s tím blbne Chavez, následek je, že zboží mizí.

J. Kulheim 27.4.2010 17:12

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

Tyto ceny nejsou stanoveny tržně, ale kartelově, při čemž úřad na ochranu hospodářské soutěže chrní.

............Není náhodou ředitelem pan Pecina?

 Reakce ČSSD, která prosazuje zřízení úřadu, který by měl ceny korigovat je správná.

...........Není náhodou pan Pecina členem ČSSD?

M. Prokop 27.4.2010 14:22

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

Ale prdlajz. Nebýt víc jak půlka odvedena státu na daně, platí spotřebitel méně.

Nebo je u vás rohlík také za 30Kč?

V. Novák 27.4.2010 14:36

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

U vás máte nákladové ceny? Pak byste měl pravdu.

Tady byly naposled za socialismu.

Dvacet let budování kapitalismu - a někteří ještě nepochopili...

M. Prokop 27.4.2010 15:42

Re: Cena PHM bude stejná, ať se zdaněním

Jo, z vašich připomínek to přímo čiší.

V. Běhal 27.4.2010 11:12

Politicky nejpitomější jsou studenti

Politicky nejpitomější jsou zejména vysokoškolští studenti humanitních oborů (sociologie, politologie, psychologie, žurnalistiky a dalších pavěd). Studenti byli nejhorlivějšími zastánci Hitlera, pálili už před jeho převzetím moci pacifistická díla (i Čapka). Tito intoši byli Leninovi užiteční idrioti. V r. 1968 šli do ulic a levičáci obsadili university a sedí na nich dodnes stejně tak  v Evropském parlamentu. V r. 1969 jsem pracoval v Max Planck Institutu v Mnichově. Pořádala se tam studentská demonstrace. Ptal jsem se půjdou-li i studenti ze sousední university (biochemici) demonstrovat, tak mi řekli, že ne, ti musí studovat, demonstrují jen  blázniví sociologové. Před čtyřmi roky hlavně studenti a jiní intoši navolili do vlády zelené. V Řcku studenti moc nestudují, hlavně demonstrují a všichni jsou komunisti.

Z. Válek 27.4.2010 11:34

Re: Politicky nejpitomější jsou studenti

Člověk nemusí až do Mnichova, aby zjistil političnost našeho studentstva. Promluvte si se svým synkem, jeho přáteli či se studentíkem úplně cizím. Zjistíte následující. Studenti jsou absolutně apolitičtí. Noviny nečtou na zprávy se nedívají a k volbám nechodí. Pokud z nich něco vypáčíte, tak je to stádový názor, který papouškují  po nějakém vůdci party. Nyní letí házení vajec po Paroubkovi, tak jdou házet vajíčka po Paroubkovi. Důvody, proč to mají dělat, je vůbec nezajímají.  Je to prostě jejich styl.

 

M. Prokop 27.4.2010 14:24

Re: Politicky nejpitomější jsou studenti

Ovšem co se Paroubka týče, byl to nápad docela dobrý a pochopitelný.

J. Kulheim 27.4.2010 15:30

Re: Politicky nejpitomější jsou studenti

Studenti jsou absolutně apolitičtí.

Zkuste prosaďit, aby studenti platili školné a uvidíte jestli je nezajímá řízení věcí veřejných.

J. Urban 27.4.2010 21:17

Re: Politicky nejpitomější jsou studenti

No ještě že máme ten Marxův pokrokový proletariát, že, ten nás už brzo zase vytrhne :-/

P. Boublíková 27.4.2010 8:48

Co se týká studenských voleb

lepší než úvodník je článek pana Matějčka níže.

Co se týká sosanů, mají z mladých bobky.

Co se týká mladých, mají starších generací plné zuby a vůbec se jim nedivím.

K. Janyška 27.4.2010 8:35

KAJAN

Člověka v tísni nebrat ! Dzp.

M. Anklewicz 27.4.2010 8:20

Jako fanglička je to dobré.

 Aby tohle plácání mělo smysl, museli bychom si definovat všechny ty "úžasné pojmy". 1. Co je to nesvoboda, podřízení se přírodním zákonům, mravním principům, nebo  zpupnému panovníkovi? 2. Co je to víra, je to představa nejvyšší bytosti, je to přesvědčení o nevyhnutelnosti osudu, nebo zákonitosti dějin?  3.Co je to odvaha, patologická neschopnost přijmout vlastní smrtelnost, uvědomění si mravních principů a jednání podle nich? 4.Co je to blahobyt, naplněníní potřeb úzké skupiny oligarchů, naplněníní základních potřeb celé společnosti a odtranění jejich antagonismů? 5. Co je to uspokojení, je to hrdost na vybudování fungujícího společenství,  je to pocit pýchy a nadřazenosti vůči těm, kteří této úrovně a síly nedosáhli? 6. Co je to apatie, je to ztráta víry ve smysl existence, je to ztráta vize budoucnosti a tedy neschopnost směrovat společnost k dalším cílům? 7. Co je to  závislost, je to závislost na principech, na panovníkovi, na přírodních zdrojích? 8. Co je to nesvoboda... ? A protože všechny ty úžasné pojmy, jimiž se oháníme ,jsou pro většinu z nás  jen "fangličky" jsme takoví jací jsme.  Mimochodem ta věta o zhroucení z nedostatků financí. Mohli bychom říci se stejnou "pravdivostí", že každá diktatura se zhroutí z nedostatku  demokracie. Jinými slovy je to plavba mezi Skylou a Charybdou. Jako krásný příklad pro dnešní "mediální" dobu se nabízí plavba kolem ostrova Sirén (když jsme u té antiky) .  Zacpěme si jako Odyseovi plavci uši "voskem rozumu" a snad se nám podaří proplout kolem modrých i oranžových Sirén bez úhony.

M. Prokop 27.4.2010 8:24

Re: Jako fanglička je to dobré.

http://hudba.hradiste.cz/index.asp?AKCE=DETAIL&ID=OINIQQQVI

A. Hrbek 27.4.2010 8:15

Nevím jestli je posláním

organizace "Člověk v tísni" orgnizovat humanitární pomoc nebo studentské volby. Velmi zajímavý by byl údaj, kolik tato akce stála a kdo tuto akci financoval. Netrad bych se mýlil, ale asi zase daňoví poplatníc, podobně jako obdobný tunel "Státní maturity".

M. Prokop 27.4.2010 8:16

Re: Nevím jestli je posláním

A ptal jste se "Člověka v tísni"?