19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

Mladí vpřed

Jsme dynamičtí, jsme mladí, to signalizuje STAN pod vedením Víta Rakušana, když navrhuje snížit věk pro volební právo z osmnácti let na šestnáct. Do ženský nevidíš, učí nás píseň, do Rakušana tím méně. Co si tedy od návrhu slibuje?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 15.4.2019 10:38

Re: návrh toho Rakušana je jen čistý populismus

Nějaká hranice asi být musí. Těch 18 let mi přijde tak akorát. Důvody bych moc nepitval, při našem nastavení volebního systému lze celkem snadno nalézt důvody proti, při troše snahy i pro. Jediný trochu logický důvod, přispívám na provoz obce/vezu se a přispívají mi jiní, nelze v našem daňovém systému použít.

Zajímavější jsou jiné věkové hranice, třeba trestní zodpovědnosti. Některé delikventy a jejich prohřešky vida, nejsem moc přesvědčen o její správnosti.

H. Omar 15.4.2019 10:16

2022 Konec Číny.... No alespoň víme kdy.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cina-chysta-druhou-kulturni-revoluci-miliony-mladych-studentu-posle-z-mest-na-venkov-70190?dop-ab-variant=2&seq-no=1&source=hp

R. Sorge 15.4.2019 10:24

Re: 2022 Konec Číny.... No alespoň víme kdy.

Na to pozor, Milošek tam jezdí študovat, jak to tady stabilizovat ...

M. Němec 15.4.2019 10:30

Re: 2022 Konec Číny.... No alespoň víme kdy.

Už je jeden pojem stabilizovanej i u nás : čínskej šunt.

V. Liptovský 15.4.2019 10:15

Mládež vede Brno!

Pamätníci, spomeňte si. Ostatní si to vygúglujte... Nič nové pod slnkom. Šatulate "hejbějte se!".

J. Matuška 15.4.2019 10:36

Re: Mládež vede Brno!

Mládež vede Brno byl název propagandistické komunistické akce, kdy v květnu 1949 mladí lidé na tři dny převzali v Brně vedení města, podniků a dalších institucí. Akci zorganizoval Krajský výbor KSČ v Brně, aby netradičními prostředky podpořil oficiální politiku po komunistickém převratu v únoru 1948 a získal sympatie co nejširší části veřejnosti, především mladých lidí pro politiku KSČ. Nápad prosadil tehdejší krajský tajemník Otto Šling. Akce trvala tři dny. Začala v pátek ráno 13. května a končila v neděli 15. května 1949 večer. Po tuto dobu (pracovním dnem byla v té době i sobota) nahradila mládež vedoucí pracovníky. Mladí lidé (do akce se přihlásilo bezmála 20 000 osob) sice prošli předem zvláštním školením, avšak jinak byli v naprosté většině bez zkušeností s řídící prací a bez odpovídajícího vzdělání. Do akce byly zapojeny úřady, továrny (celkem 82 závodů), všechny základní a střední školy a učiliště, redakce rozhlasu novin a časopisů, dopravní podniky, nemocnice a ústavy sociální péče, divadla, ale dokonce i Sbor národní bezpečnosti a armáda. Rovněž ve vedení města zasedli mladí lidé.

J. Matuška 15.4.2019 10:36

Re: Mládež vede Brno!

Místo předsedy městského národního výboru zaujal sedmnáctiletý cukrářský učeň Josef Novotný. Předsedou krajského národního výboru se stal dělník Karel Kouřil a tajemníkem Lubomír Moravec, student textilní školy. V závěru této akce byl v brněnském parku Lužánky za přítomnosti předsedy vlády Antonína Zápotockého otevřen první československý pionýrský dům podle sovětského vzoru.Tehdejší režim zhodnotil akci jako úspěšnou a proto ještě během roku byla napodobena i v jiných městech jako Mládež vede Hustopečsko, Mládež vede Znojmo a v Praze Mládež vede Arbesovo reálné gymnasium. O rok později se akce opakovala v upravené podobě pod názvem Květen – měsíc mládeže v celém tehdejším Brněnském kraji. Krátce po této druhé akci (v říjnu 1950) byl její hlavní strůjce Otto Šling zatčen Státní bezpečností, obviněn ze zločinů proti komunismu a odsouzen v politickém procesu s tzv. protistátním spikleneckým centrem. Tím byl v očích veřejnosti částečně oslaben význam celé akce.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ml%C3%A1de%C5%BE_vede_Brno

J. Václavíková 15.4.2019 10:04

Žádné zemětřesení!!!!!

Mladiství by volili jen v komunálkách, takže klíííííd!

M. Prokop 15.4.2019 10:32

Re: Žádné zemětřesení!!!!!

Zatím.

A napáchat škody lze i v komunálkách.

M. Pivoda 15.4.2019 10:04

Změna diskuzního tématu: Elektromobily vpřed! Nejen mladí.

" ... Pokud německá vláda na tyto rady přistoupí a skutečně spalovací motory zatíží dalším zdaněním a u elektromobilů zvýší pobídky, pak by v roce 2030 mohlo jejich zastoupení činit až 50 procent. Dieselové vozy v daný moment mají být již jen na 6 procentech, neboť od nich ustupují i sami výrobci. ... "

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-vzdavaji-boj-s-diesely-navrhy-na-dalsi-kroky-jsou-ale-jeste-radikalnejsi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

M. Prokop 15.4.2019 10:41

Re: Změna diskuzního tématu: Elektromobily vpřed! Nejen mladí.

Každopádně je to o něco málo méně škodlivé, než když se Němci zblbli do císařství nebo národního socialismu.

J. Schořík 15.4.2019 10:03

Vzal bych volební právo všem nad 70..

To je mnohem logičtější. Konečně mladí rozhodují o své budoucnosti, což se u důchodců říct nedá.

Navíc starodůchodci se svou pochopitelnou starostí o to, aby se jim dobře žilo z důchodu, celou politickou scénu tlačí silou svých hlasů (vysoké zastoupneí v populaci) nalevo. A populace stárne.

J. Václavíková 15.4.2019 10:06

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Jo, nějaké omezení z důvodu neorientovanosti v aktuální situaci by dávalo nějaký smysl. Ale to nehrozí. Četl jsi ten Wagnerové komentář ke kauze Nikulin? Ten to teprve dává do kontextu a dává smysl.

J. Schořík 15.4.2019 10:08

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Já vím jak to je. Ale vysvětlovat to tady nemá smysl.

To že Pelikán mohl na 95% věřit, že ten azyl bude naprosto odmítnut vzhledem k jeho "zneužití" Nikulinem je fakt. Ale stejně měl počkat..

J. Václavíková 15.4.2019 10:11

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

O to ani tak nejde. Spíš o to, že embargo na vydání do vyřízení kasační stížnosti se týká vydání do země PŮVODU! Ne tam, kde je stíhán. To vše podloženo judikaturou. Navíc ta žádost o azyl byla evidentně účelová, právě pro to, aby se zdrželo vydání.

J. Václavíková 15.4.2019 10:14

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Ano, existuje prejudikatura ÚS, která zakazuje vydat žádanou osobu do země původu před tím, než o jeho azylové žádosti rozhodne pravomocně soud, a to včetně případné kasační stížnosti. Zde je třeba zdůraznit zmíněnou "zem původu", což je v případě Nikulin Rusko. Pan Nikulin se však azylovou žádostí bránil tomu, aby byl vydán do USA, kde má být trestně stíhán, nikoliv proti vydání do Ruska. Opět existuje prejudikatura, dle které se azylovou žádostí nelze bránit takovému vydání za účelem trestního stíhání. Jde vlastně o zneužití práva na azyl. Potud, a to dlouho, panuje shoda.

Předpokládám, že ministr Pelikán tuto judikaturu znal, a proto věděl, že Nikulin nemůže u NSS uspět, a proto jej vydal do USA. Nikulin u NSS opravdu neuspěl, což tento soud potvrdil za několik týdnů poté, co byl do USA vydán.

Rozhodně nelze tvrdit, že ze strany ministra spravedlnosti šlo bez dalšího o podlézání USA. Udělal vůbec chybu? Toť otázka. Věděl, že Nikulin azyl prostě dostat nemůže a nesmí ve vztahu k USA a o ten žádal. Musel přesto čekat na rozhodnutí NSS, jehož obsah byl dopředu zřejmý? Inu, formalista řekne, že musel. Realisticky uvažující ústavní soudce by maximálně řekl, že by čekání bylo sice velmi korektní, avšak protože by na věci vůbec nic nezměnilo, šlo o pochybení, které v daném případě nebylo, neboť býti nemohlo být, pro výsledek věci rozhodné. V takovém případě by ústavní stížnost buď zamítl, anebo maximálně by deklaroval porušení práva, avšak rozhodnutí ministra by nerušil. Je totiž nepředstavitelné, aby v takto konstelované věci byl uměle vytvářen základ pro náhradu škody, která prostě už z podstaty (viz výše) vzniknouti nemohla, neboť NSS nemohl rozhodnout jinak než azylový návrh zamítnout. Resp. mohl. Mohl by ho formálně odmítnout, což by bylo ještě přiléhavější. Kdo komu šel na ruku, nechť si laskavý čtenář odpoví sám. Určitě to nebyl Pelikán ve vztahu k USA. Spíš se zdá, že vstřícní byli jmenovaní ústavní soudci k prezidentovi.

J. Schořík 15.4.2019 10:16

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

No dyť jo. S vědomím jak soud rozhodne vydal rovnou. Neměl by to dělat, ale žádná škoda nevznikla. To, že se to nebude líbit soudu je jasné, bez ohledu na opodstatněnost. Pelikán prostě nečekal na rozhodnutí.

J. Schořík 15.4.2019 10:14

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Celý azyl se týká zákazu vrácení do země původu.. To je právvě podstata té účelovosti. Na druhou starnu při každé extradici platí, že nesmíš vydat někam kde hrozí trest smrti nebo mučení (páč to mi neděláme)..

J. Schořík 15.4.2019 10:18

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

my

Pro paní Kombercovou, tak to vidíte..

M. Němec 15.4.2019 10:08

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Souhlas.

Odebrat všem nad 70 a Janyškovi.

F. Šimek 15.4.2019 10:18

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

přesně tak...říkávalo se : my sme mládež nová-mládež gotwaldova ! Báby a dědky nad 70 poslat do chudobince ! Ať krmí na náměstí holuby ! Volební právo dát inženýrům z Afriky a povině vyhnat "tlouštíky" z ubytoven-volit....za peníze ! Zabůdols, na věk poslaců......UF !!!

J. Schořík 15.4.2019 10:20

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Tak u tebe je to Franto jednodušší. Ty jseš jasně nesvépravnej - to jde poznat už z těch příspěvků. Jestli ale i k volbám to nevím, volí i většina duševně nemocných a vězni..

M. Němec 15.4.2019 10:27

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Jak jste psal už nahoře, pane Schořík.

Důchodci , když přijde nějaká reinkarnace Adolfa Hitlera a řekne, že jim každej měsíc přidá stovku, budou volit jeho.

A že ti důchodci, protože maj většinou hovno na práci, leda se dloubat v zahrádce nebo v nose a čučet na Novu, tak k těm volbám jich chodí požehnaně !!!

J. Schořík 15.4.2019 10:42

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

A je jich čím dál víc. Já vím že to zní radikálně, ale za chvíli bude 30% důchodců a u většiny z nich (čest výjimkám) jsou jejich zájmy zcela jinde než zájmy zbytku populace.

F. Šimek 15.4.2019 10:27

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

vážený - svéprávný pane dochtore, vzdělaný léčiteli duševně nemocných -zdejších pisatelů a vězňů...moc velký díky ! Je vidět, že se vyznáte v lidech. Dej si čípek !!!

:-)))

J. Schořík 15.4.2019 10:29

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

To je v pohodě Franto, piš co chceš. Ty sám jsi nejlepší důkaz toho, že by staříá lidé neměli mít volební právo..

F. Šimek 15.4.2019 10:43

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

tak vidíš-já tě měl za fajn kluka, kterej rozumí srandě. Neuráží člověka, kterej má zrovna jinej názor ! Určitě si budeš víc rozumět s Arnoštem-1-2-3-4.... špionem šuškinem-mužem mnoha jmen -značkou H.OMAR ! Já sem jen vesnickej balík-syn sedláka, kterej nesměl společně studovat s ještě blbějšíma-synama soudruhů. Až na "starý konena", jako Mareček. Taková blbost.....na tebe se nezlobím !

J. Schořík 15.4.2019 10:45

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Klidně se zlob Franto. Je mi to jedno. Volíš SPD, pokecej s Varadinkovou, nikoliv se mnou.

V. Liptovský 15.4.2019 10:36

Výborný nápad...

...hodný Ceny profesora Chocholouška! Ešte doplniť o povinnú eutanáziu po sedemdesiatke a zabavenie majetku v prospech "zaslúžených" mládežníkov. O takom niečom podobnom som už niekde počul... Ale v akej súvislosti?

J. Schořík 15.4.2019 10:39

Re: Výborný nápad...

Díky. Myslím, že by to všem hodně pomohlo. O té eutanázii popřemýšlím, vzhledem ke stále se prodlužující době dožití to výhledově téma nutně bude..