30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Mezi mlýnskými kameny

Nový ministr zahraničí Tomáš Petříček nejspíš nepociťuje mnoho z toho, čemu říkáme síla v kramflecích. Nastupuje jako bé mužstvo poté, co skandálně neústavní cestou neprošla nominace Miroslava Pocheho: prezident Zeman ho odmítl jmenovat a premiérovi Babišovi byl Zeman bližší než ústava, tudíž odmítl podat kompetenční stížnost, kterou by musel vyhrát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 17.10.2018 20:59

Re: Martine dobrý večer,

On je velmi podstatnou součástí naší rozhádané reality. Když se budeme snažit ignorovat disentntní hlasy a přemýšlet jen o vlastních nápadech, tak to bude pěkná nuda :-))

J. Anděl 18.10.2018 1:25

Re: Martine dobrý večer,

Jsem o tomtéž přesvědčen. Nuda a zaslepenost.

M. Mařák 17.10.2018 20:51

Re: Martine dobrý večer,

To je včera, je to pryč, zase tak urputně těmi diskuzemi nežiji.

M. Mařák 17.10.2018 20:18

Začínám zastávat tvrdý Brexit

bez dohod. Všichni se s tím ve dni 1 nějak poperou a bude. Politici budou muset poprvé v životě svištět jak stíhačky a hledat ze dne na den okamžité řešení, i ta IRA se s tím popere a nějak to zvládne.

Jsem bytostný optimista. V EU nám bude bez Kocourkova mnohem lépe a za ty jisté krátkodobé obtíže to podle mne stojí.

GB Fuck Off!

God Save the EU!

R. Sorge 17.10.2018 20:27

Tvrdý Brexit jsem zastával vždycky

Lépe EU bez GB určitě nebude.

GB bude možná lépe bez EU.

M. Mařák 17.10.2018 20:53

Re: Tvrdý Brexit jsem zastával vždycky

Vidím to opačně a těším se na to, jak to dopadne. Třeba se nic zvláštního nestane a prospěje to jak GB, tak EU. To by podle mne bylo to úplně nejlepší řešení.

K. Janyška 17.10.2018 20:28

Re: Začínám zastávat tvrdý Brexit

Já zastávám už pěkně dlouho tvrdý rozpad zločinecké socialistické rudočerné EU... Dzp.

K. Nový 17.10.2018 20:29

Re: Začínám zastávat tvrdý Brexit

Ano, tvrdý brexit je nejlepší.

Nikoliv ale z důvodů které uvádíte.

Okamžitě se totiž ukáže, že na tvrdém brexitu bude ztrácet nejenom GB ale ostatní země EU. A dost lidí to pozná na své výplatě.

Takže okamžitě začnou všichni dělat vše pro volný pohyb zboží ...

K. Janyška 17.10.2018 20:31

Re: Začínám zastávat tvrdý Brexit

Jéžišmarjá... Dzp.

D. Green 17.10.2018 20:30

Re: Začínám zastávat tvrdý Brexit

"Skvělé hodnocení" GB. :(((( Strčte si svou lebku do zadku, žabožroute.

K. Janyška 17.10.2018 20:32

Re: Začínám zastávat tvrdý Brexit

Z Karviné ? Ostravaku, Ostravaku... Dzp.

D. Green 17.10.2018 20:43

Re: Začínám zastávat tvrdý Brexit

Ne, kráčo z Bruntále.

M. Mařák 17.10.2018 20:38

Re: Začínám zastávat tvrdý Brexit

Stahuje se Vám pylorická záklopka?

Ať se ukáže, jinou cestu než tvrdý Brexit nevidím.

D. Green 17.10.2018 20:51

Re: Začínám zastávat tvrdý Brexit

Mám vás dost, "keltský" deprivante. Howgh!

https://goo.gl/4XfO

M. Mařák 17.10.2018 21:06

Re: Začínám zastávat tvrdý Brexit

Tak nebzučte, komáre, kdo to má pořád poslouchat.

M. Pivoda 17.10.2018 20:07

Síla v kramflecích České republiky? Nejen Petříčkova.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/skutecna-spicka-evropy-se-vzdaluje-ukazala-studie-o-tom-jak-dokaze-cesko-konkurovat-jinym-58483?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Nikdy jsme se v historii neměli tak dobře, jak se máme dnes. To mohl říkat nejen Václav Klaus ale i kdejaký tajemním ÚV KSČ v dobách socialismu - a byla by to vždy pravda.

Jenže jak jsme na tom vůči Německu v roce 2018?

Pamatujete na volební heslo z roku 1990: "Volte Komárka, za korunu bude Marka!"

Výkon Německa se od Česka stále vzdaluje a čím dál tím rychleji. Klausova Neviditelná ruka trhu problém české konkurenceschopnosti oproti nejvěšímu sousedovi nevyřešila. Naopak pozici české montovny jen zhoršila. Komárek by tu konkurenceschopnou pozici s největší pravděpodobností asi také Česku nezařídil.

M. Kolář 17.10.2018 20:13

Re: Síla v kramflecích České republiky? Nejen Petříčkova.

Smyslem je přeci růst a zlepšovat se. Ne někoho předehnat..

Německo je první ekonomická liga, my jsme někde uprostřed světového žebříčku ... Porovnávejte dnešní ekonomickou pozici s tou na konci odmdesátých let . Ale s tou naší vlastní.. Máme se o moc lépe. Byl jste před r. 89 někdy v nějaké továrně ? Já ano. To bylo zcela beznadějné..

Pro by na nás Německo mělo čekat ? Ono samozřejmě také dále roste. A z vysokého základu ...

M. Pivoda 17.10.2018 20:21

Pro M. Koláře s přívěškem 067

Můj případ je netypický. V podniku jsem ale byl celkem 10 let.

Já jsem byl koncem českého socialismu u úžasného technologického potenciálu, který by Česko býval byl někam významně posunul. Ale nestalo se. Já proto vidím současnou situaci odlišně.

Doporučení: Pro urychlení vývoje a zvýšení české konkurenceschopnosti musíte odhodit ekonomické modely z minulého a předminulého století.

M. Kolář 17.10.2018 20:28

Re: Pro M. Koláře s přívěškem 067

Nevím zda si rozumíme, já tedy na nějaké "urychlovače" moc nevěřím.. Faktory růstu ? Pracovitost a spořivost, kooperativnost, konkurence, investice, právo, společenské ocenění podnikavosti, rozumný stát. Trpělivost, práce pro příští generace.

M. Pivoda 17.10.2018 20:37

Pro M. Koláře s přívěškem 067 - podruhé a namátkově:

V čele Česka nestanul žádný podnikatel (jako kdysi se uvažovalo o Tomášovi či Janovi Baťovi) ale jen arogatní monetarista-teoretik.

George Sorosh, který spekulativně velmi zbohatl, vysvětloval svůj úspěch tím, že se nikdy v životě nenaučil ekonomické modely, protože jim nikdy nevěřil.

Ale svět se lepší. Poslední Nobelova cena za ekonomii byla udělena Američanovi, který se do ekonomických modelů snažil zapracovat technologický pokrok.

To pro dnešek stačí.

K. Janyška 17.10.2018 20:43

Re: Pro M. Koláře s přívěškem 067 - podruhé a namátkově:

Podnikatel v politice je velmi a velmi nebezpečná kombinace. Pořád jen podniká a podniká a y slí si, že to jue politika. Jako Ducko-mrázko-kejlo-kovarčího-atd-babiš... Dzp.

M. Kolář 17.10.2018 20:43

Re: Pro M. Koláře s přívěškem 067 - podruhé a namátkově:

Klause nemám rád hlavně jako politika.

Přechod od komunismu je něčím zcela specifickým ... To není pouze "normální" problematika ekonomického růstu . Do jisté míry ..

Minimálně prvních 10 - 20 let..

K. Janyška 17.10.2018 20:29

Re: Síla v kramflecích České republiky? Nejen Petříčkova.

To samo, kurr"rrwa... Dzp.

R. Tesařík 17.10.2018 20:19

Re: Síla v kramflecích České republiky? Nejen Petříčkova.

Mátev pojmu neviditelná ruka naprostý chaos.

M. Mařák 17.10.2018 19:58

Prezident je státní funkce, úřad,

není to jen osoba Antonína Zápotockého, či Miloše Zemana a tak.

Miloš Zeman je první prezident od počátku naší státnosti, který veřejně tuto funkci sbližuje s kanálem splašek.

M. Kolář 17.10.2018 20:06

Re: Prezident je státní funkce, úřad,

Výkon M. Zeman ve funkci hlavy státu je tak jedinečný, že to až člověka vede ke zvýšenému zájmu o fungování republikánských institucí v zemích, kde prezident není vůbec nebo je prezidentura vyjádřena ve velmi oslabené podobě. Například Švýcarsko, kde republika ještě vychází ze starého konceptu direktoria... Na druhou stranu, žádné uspořádání nemůže v konečném pádu nahradit oslabenou politickou kulturu daného národa..

V. Hájková 17.10.2018 20:10

Re: Prezident je státní funkce, úřad,

Vaše poslední věta by se měla tesat do kamene!!!

K. Janyška 17.10.2018 20:30

Re: Prezident je státní funkce, úřad,

Proboha, co to melete ? Prý politickou kulturu národa. Co to je ? Národ politiku nedělá... Dzp.

M. Mařák 17.10.2018 19:28

"Paní učitelko, co je to ten z-rd?

Pan prezident o něm vykládal v rádiu."

Ehmmm, Pepíčku, jak bych to řekla, nebo co..."

R. Brzák 17.10.2018 19:39

Re: "Paní učitelko, co je to ten z-rd?

jako, jasně že je to trapné - ale ještě trapnější je v dnešní době Pepíček, který poslouchá v rádiu prezidenta...