16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

Merkelová zavrtěla psem

Ani válka s Albánií by nemohla tandemu Babiš - Zeman prospět víc, než výrok německé kancléřky o tom, že pro poválečné vyhnání Němců nebyl ani politický, ani morální důvod. Výrok se samozřejmě netýká jenom Čechů a Slováků, Němců bylo po válce vyhnáno celkem dvanáct miliónů i z dalších zemí, nicméně nás jistě zajímá nejvíc česká odezva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 21.6.2018 9:58

Re: Svazarmovec do morku kostí.. viď ?..

On je tak trošku rozdíl mezi národním socialismem a "nacionálním socialismem".

Beneš ani Horáková nestavěli koncentráky a plynové komory a Benešovo řešení nespočívalo ve vyhlazení českých Němců - to "nacionálně socialistické" ve vyhlazení Židů, Čechů a jiných untrmenšů ano.

Zanedbatelné?

Jak pro koho...

R. John 21.6.2018 10:08

Vastizrádce Beneš

..zapřičinil koncentráky , jako Jáchymov, Leopoldov... a další a další.. a koncentrák, hlídaný ploty elektrickými , minami a ostrou ostrahou, jak SS, a ten se nazýval "Socialistická soustava"... trvalo topůl století... o vašem bratru medvědu východníím, darmo mluvit... vod těch se učil i Himler.... jak pořádně zatočit se "živly. kam se na ně hrabe co do obětí Hitler....

M. Moravcová 21.6.2018 9:13

Přesně tak

Německu je potřeba zase ukázat mantinely - Thomas Kulidakis

M. Prokop 21.6.2018 9:20

Re: Přesně tak

Jo, to je ten levičácký blb z Práva, co ho "objevili" na ČRo plus.

K. Janyška 21.6.2018 9:20

Re: Přesně tak

Toho kluka levičáckého jsem vozil stopem do školy, když jsem jezdil do kanceláře OKC OF a ODS. Ale tady má pravdu... Dzp.

S. Netzer 21.6.2018 9:08

Je zajímavé,

jak vášnivé reakce může vyvolat projev pronesený u příležitosti Mezinárodního dne uprchlíků (https://en.wikipedia.org/wiki/World_Refugee_Day), ve kterém kancléřka vyjádřila dvě obecně uznáváná fakta - kolektivní trest je morálně a politicky nepřijatelný.

Zatím ten nejsilnější projev lidového hněvu pod úvodníkem jsem zaznamenala na včerejší "diskusi" od jednoho mírumilovného "budhisty", v němž byla řeč o "zasraných skopčácích" a "německé svini, která vypustila ze svoji svazácké držky ty kecy".

Dodatek: „Výrok kancléřky Merkelové pochází z projevu na Dni připomínky útěku a vyhnání - ((. V tomto kontextu je také třeba výrok vnímat. Nejde o polemiku s německými sousedy a nikterak ani nezpochybňuje podstatu Česko-německé deklarace. Podstata deklarace spočívá ve stanovení historické kauzality a v oboustranném odmítnutí vznášet právní nároky, které by vyplývaly z komplikované minulosti,“ uvedlo ministerstvo zahraničí. https://www.lidovky.cz/babisovi-a-zemanovi-vadi-vyroky-merkelove-o-odsunu-nemcu-diplomacie-s-nimi-problem-nema-gtf-/zpravy-domov.aspx?c=A180620_180304_ln_domov_ele

M. Moravcová 21.6.2018 9:10

Re: Je zajímavé,

že se pokorně neomluvila při této příležitosti za vyhnání Čechů z pohraničí

K. Janyška 21.6.2018 9:18

Re: Je zajímavé,

Ne, to tak nebylooo. Oni odešli sami a dobrovolněěě. Aby Němcům uvolnili životní prostooor... Dzp.

J. Fialová 21.6.2018 9:21

Re: Je zajímavé,

"Odešli všichni, každý jen s 25 kg majetku" (velvyslankyně M. Vašáryová, 1990).

P. Boublíková 21.6.2018 9:30

Re: Je zajímavé,

A to je dobře, že můj děda financ musel zdrhnout z pohraničí s manželkou a malými dětmi do Brňa, kde zůstali i po válce. Co bych dělala kdesi na Hlučínsku? :-)

J. Fialová 21.6.2018 9:33

Re: Je zajímavé,

Můj děda četník na tom byl dost podobně :)

P. Spáčil 21.6.2018 9:23

Re: Je zajímavé,

Obraťte se prosím se svým fňukáním o kolektivním trestu na spojence, kteří ODSUN německých menšin z jednotlivých zemí schválili.

A dobře věděli proč.

M. Prokop 21.6.2018 9:26

Re: Je zajímavé,

Jo, věděli. To ovšem zdaleka neznamená, že by to byla (hlavně provedením) dobrá věc.

P. Hlosta 21.6.2018 9:37

Re: Je zajímavé,

V historii je plno nedobrých "věcí". Bývají to začasto následky příčin a ne že by vznikaly samovolně.

M. Prokop 21.6.2018 9:40

Re: Je zajímavé,

Ano, jistě. Mně se nelíbí pouze selektivní vidění jen některých těch věcí. Ona i ta Andělína zmínila i německý podíl viny.

Svinstvo v reakci na svinstvo je sice pochopitelnější, ale zůstává svinstvem.

P. Hlosta 21.6.2018 9:53

Re: Je zajímavé,

Hromada hnoje se musí přejít, když by znamenalo, že za celý život ji neobejdete! Procesy by se táhly do ztracena patrně, kdyby se měly němci neodsunovat a majoritní většina češi by dělala takový virvál, až by docházelo k justičním vraždám. Koneckonců, jaká nálada u obyvatelstva byla, dokazuje i vstřícný postoj ke komunistům u značné části. Odsun bylo nutné zlo v té době. V dnešku nepochybně nepochopitelné, že se týkalo i nevinných. Čas pro zjišťování viny a usnesení se na spravedlnosti prostě tehdy nebyl. S odstupem času dnes můžeme nacházet prvky nespravedlnosti, ale už nic nezměníme a ani nemůžeme prakticky změnit postoj k té době.

P. Hlosta 21.6.2018 9:24

Re: Je zajímavé,

Češi byli Německým národem odsouzeni k vyhlazení a částečnému vyhnanství do Sibiřských oblastí, kde měli otročit na své pány Němce. Už jen za tento fakt je odsun Německého Říšského občanstva vyloženě dobrodiní oproti tomu, co bylo Německem předurčeno Čechům a v České pravlasti navíc.

M. Prokop 21.6.2018 9:28

Re: Je zajímavé,

Tak kdyby to zůstalo ve stejné fázi, jako to vyhnanství na Sibiř (tedy v teorii), tak zajisté.

Takhle to neobyčejně pomohlo komoušům ve volbách.

V. Novák 21.6.2018 9:39

Re: Je zajímavé,

Proč zůstalo to vyhnanství na Sibiř v teorii?

Protože Stalingrad, Kursk, Charkov, Minsk,...

M. Prokop 21.6.2018 9:43

Re: Je zajímavé,

Hlavně proto, že byli potřeba dělníci do zbrojovek. Zde, ne na Sibiři. Ochotní dělníci.

Takže Sibiř zůstala pro odpůrce Stalina a ve válečné nouzi o lidi se odtamtud i někteří nevinní (i Češi) dokonce dostali.

V. Novák 21.6.2018 10:05

Re: Je zajímavé,

Dělníci do zbrojovek byli potřeba, protože Moskva, Stalingrad, Kursk, Charkov, Minsk, ...

Tam Němci přicházeli o zbraně, kvůli kterým byli potřeba dělníci do zbrojovek. A taky tam přicházeli o nmecké dělníky takže byli potřeba ti čeští.

Na území, které Němci nedrželi (a proč je asi nedrželi?) mohli těžko někoho vysídlovat.

M. Prokop 21.6.2018 9:30

Re: Je zajímavé,

A nebylo to "Německým národem" (já bych psal německým národem), podobně jako sudeťáci nebyli vyhnáni českým národem, ale zcela konkrétními politiky obou stran.

P. Hlosta 21.6.2018 9:35

Re: Je zajímavé,

Bylo to Německým Říšským národem! Zapomíná se na tu zfanatizovanou masu, co se považovala za občany Říše Německa.

M. Prokop 21.6.2018 9:37

Re: Je zajímavé,

Pak ovšem zločiny komunismu byly páchány českým národem a ne jenom komunisty! Zapomíná se na tu zfanatizovanou masu, co se považovala za občany spojence velikého Sovětského svazu a kráčela s ním ke komunismu. :-P

M. Prokop 21.6.2018 9:25

"kolektivní trest je morálně a politicky nepřijatelný."

Bohužel je jen málo lidí, kteří tohle uznávají, i dnes.

Po válce jich bylo, celkem zákonitě, ještě méně.

Celá záležitost s vyhnáním je politicky velmi dobře využitelná a tedy využívaná. Andělína to řekla z politických důvodů (obava z útěku voličů k AfD, která je ve věci méně skrupulozní), zde se politici rozčilují z politických důvodů stejného ražení, přitáhnout nebo alespoň neodpudit voliče, ve věci sudeťáků poněkud hysterické.

P. Hlosta 21.6.2018 9:32

Re: "kolektivní trest je morálně a politicky nepřijatelný."

Merkel je předně ostudou Německé politiky, ačkoliv je dlouhodobě úspěšná u svých voličů. Rozhodně není zásluha této političky celková hospodářská úroveň Německa. Co se mohlo tvrdit o Kohlovi, nedá se s Merkel ani srovnávat. Za ní nejsou výsledky, za výsledky se ona schovává.

M. Prokop 21.6.2018 9:35

Re: "kolektivní trest je morálně a politicky nepřijatelný."

Nemám k ní nijaké sympatie, jen se nehodlám rozčilovat kvůli nějakému, vcelku pravdivému, výroku.

P. Boublíková 21.6.2018 9:33

Re: "kolektivní trest je morálně a politicky nepřijatelný."

Soudit individuálně milióny lidí by patrně nebylo technicky možné ani dnes.

Berte to pragmaticky: odejít museli i nevinní, zato mnoho lidí by podle tehdejších zákonů mohl postihnout daleko přísnější trest než ztráta domova a majetku.

V. Hájková 21.6.2018 9:35

Re: "kolektivní trest je morálně a politicky nepřijatelný."

Toto jste napsal - naprosto přesně - i když více dávám za pravdu příspěvku p. Netzer

V. Novák 21.6.2018 9:46

Re: "kolektivní trest je morálně a politicky nepřijatelný."

Odsun českých Němců nebyl kolektivní trest, ale rozumné opatření, které oddělilo dva národy, jež předvedly, že spolu v jednom státě žít neumějí a nechtějí.

A s tím předváděním "neumějí a nechtějí" začali Němci.

Je to jako s Izraelem, Židy a Palestinci - v jednom státě žít nemohou, to iž předvedli dostatečně. A je jedno, jestli Palestinci dostanou svůj stát podle rozhodnutí OSN nebo se vzdají a nakonec se sžijí s obyvatelstvy Jordánska, Sýrie, Libanonu nebo Egypta. (Nebo ve smyslu "or".)